Постанова
від 12.12.2016 по справі 812/914/16
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

12.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 грудня 2016 рокуСєвєродонецькСправа № 812/914/16

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ковальової Т. І.,

при секретарі судового засідання: Бутенко К. В.,

за участю сторін:

позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправних дій щодо відмови у призначенні рангу державного службовця та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

08 серпня 2016 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправних дій щодо відмови у призначенні рангу державного службовця та зобов'язання вчинити певні дії, в якому просить :

1) визнати відмову Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації у призначенні ОСОБА_1 шостого рангу державного службовця з 01.05.2016 відповідно до вимог Закону України від 10.12.2015 №889 В«Про державну службуВ» від 12.07.2016 №04/02-30/1083 - неправомірною;

2) відновити порушене право на присвоєння рангу державного службовця відповідно до Закону України від 10.12.2015 №889 В«Про державну службуВ» з 01.05.2016;

3) зобов'язати Департамент фінансів Луганської обласної державної адміністрації присвоїти ОСОБА_1 шостий ранг державного службовця з 01.05.2016 та внести відповідний запис у трудову книжку.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 11 квітня 2016 року ОСОБА_3 розпочала роботу в Департаменті фінансів Луганської обласної державної адміністрації на посаді головного спеціаліста-юрисконсульта відділу кадрів управління фінансового, господарського та кадрового забезпечення. 29 квітня 2016 року переведено на посаду начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації та присвоєно десятий ранг державного службовця.

Відповідно до статті 25 Закону № 3723 займана посада - начальник відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації - відносилася до V категорії посад державних службовців.

01 травня 2016 року окремі положення Закону України від 16.12.1993 № 3723 «Про державну службу» втратили чинність та набрав чинності Закон України від 10.12.2015 № 889 «Про державну службу». Законом № 889 було змінено систему категорій посад та рангів державних службовців, які поділяються залежно від порядку призначення, характеру та обсягу повноважень.

Обіймана посада позивача - начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації - відноситься до категорії «Б», а найнижчий ранг в межах даної категорії - шостий.

31 травня 2016 року позивача звільнено з посади начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення Департаменту фінансів облдержадміністрації в порядку переведення до Департаменту комунальної власності,- земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації на посаду головного спеціаліста-юрисконсульта.

З наказом про присвоєння рангу державного службовця відповідно до Закону № 889 позивач ознайомлена не була, відповідного запису в трудовій книжці немає, тому вже письмово 04.07.2016 з цього приводу позивач звернулася до Департаменту фінансів облдержадміністрації.

Рішенням від 12.07.2016 № 04/02-30/1083 Департамент фінансів Луганської обласної державної адміністрації повідомив, що посада, яку позивач обіймала з 29.04.2016 по 31.05.2016 не відноситься до категорії «Б» посад державних службовців, а тому присвоїти шостий ранг державного службовця в них не має підстав.

В цьому випадку суб'єкт владних повноважень - Департамент фінансів облдержадміністрації - безпідставно порушив право державного службовця на проходження державної служби, присвоєння рангу та отримання відповідно винагороди.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, просила адміністративний позов задовольнити повністю.

Представник відповідача подав заперечення на адміністративний позов, в обґрунтування яких зазначив наступне. 29.04.2016 наказом від 31.05.2016 № 109-к позивача було переведено на посаду начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення Департаменту за результатами стажування та присвоєно 10 ранг державного службовця в межах тієї ж категорії посади. Наказом в.о. директора Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації від 31.05.2016 № 109-к позивача було звільнено з посади начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення Департаменту за переведенням до Департаменту комунальної власності, земельних та майнових відносин.

З 01.05.2016 набрав чинності новий Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-УІІІ, яким було запроваджено нову класифікацію посад державної служби.

Позивач помилково вважає, що посада начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення Департаменту фінансів Луганської облдержадміністрації відноситься до категорії «Б» відповідно до ст. 39 Закону № 889-VIII.

Департамент фінансів облдержадміністрації є структурним підрозділом органу державної влади - обласної державної адміністрації, тобто його частиною і, таким чином, не може вважатися державним органом влади. Зазначене підтверджується Положенням про Департамент фінансів Луганської обласної державної адміністрації, затвердженим розпорядженням голови обласної держадміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 06.04.2016 № 176, пунктом 1 якого Департамент визначений як самостійний структурний підрозділ облдержадміністрації.

З цього можна зробити висновок, що до категорії «Б» згідно Закону №889 - VIII відносяться лише посади директора та заступників директора Департаменту фінансів облдержадміністрації. Інші посади цього структурного підрозділу, зокрема і посади керівників структурних підрозділів, спеціалістів відносяться до категорії «В».

Таким чином, посада начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення Департаменту фінансів облдержадміністрації, яку обіймала позивач, відноситься до категорії «В», а не «Б».

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову в частині визнання дій неправомірними, оскільки лист роз'яснення щодо присвоєння рангів Національного агентства України з питань державної служби № 93/13/22-16 від 21.06.2016 надійшов у липні 2016 року.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Судом встановлено, що наказом Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації №55-к від 11.04.2016, призначено з 11 квітня 2016 року ОСОБА_1 на посаду головного спеціаліста - юрисконсульта відділу кадрів Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації (а. с. 30).

Наказом Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації №78-к від 29.04.2016, переведено з 29 квітня 2016 року головного спеціаліста - юрисконсульта відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення ОСОБА_1 на посаду начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення та присвоєно десятий ранг державного службовця (а. с. 31).

Наказом Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації №109-к від 31.05.2016, ОСОБА_1, начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення звільнено 31 травня 2016 року із займаної посади за переведенням до Департаменту комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації (а. с. 32).

04 липня 2016 року ОСОБА_1 звернулася до Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації щодо надання інформації стосовно присвоєння шостого рангу державного службовця з 01.05.2016 та у разі не присвоєння рангу навести підстави з яких її позбавлено рангу (а. с. 9).

Листом від 12.07.2016 № 04/02-30/1083 Департамент фінансів облдержадміністрації повідомив, що наказ про присвоєння шостого рангу державного службовця не видавався у зв'язку з тим, що посада начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення, яку займала позивач на 01.05.2016 до переліку посад відповідно до Закону України В«Про державну службуВ» не відноситься. Рішення про позбавлення рангу Департаментом фінансів облдержадміністрації не приймалися, оскільки згідно ч. 10 ст. 39 Закону України В«Про державну службуВ» державний службовець може бути позбавлений рангу лише за рішенням суду (а. с. 10).

Департамент комунальної власності, земельних та майнових відносин звернувся з листом від 10.08.2016 №891 до Департаменту фінансів облдержадміністрації, в якому зазначив, що у трудовій книжці ОСОБА_1 відсутній запис про присвоєння з 01.05.2016 рангу державного службовця, який повинен бути присвоєний згідно п. 11 ст. 39 Закону України В«Про державну службуВ» від 10.12.2015 №889-VIII та п.10 Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року №306. На підставі вищевикладеного, просили дати роз'яснення у зв'язку з чим відсутній запис у трудовій книжці про присвоєння рангу державному службовцю ОСОБА_1 (а. с. 55).

Листом від 11.08.2016 №04/02-28/1269, Департамент фінансів облдержадміністрації повідомив, що наказом від 29.04.2016 №78-к ОСОБА_1 присвоєно десятий ранг державного службовця, інших наказів не видавалось в тому числі при її звільненні. Роз'яснення у зв'язку з чим начальник відділу кадрів Департаменту фінансів облдержадміністрації ОСОБА_1 неналежним чином виконувала свої посадові обов'язки, в результаті чого в її трудовій книжці відсутній запис про присвоєння рангу державного службовця, вважає за доцільне витребувати у самої ОСОБА_1 (а. с. 56).

Судом встановлено, що з наданої копії трудової книжки ОСОБА_1, запис про присвоєння шостого рангу державного службовця у трудовій книжці відсутній (а. с. 8).

При вирішенні справи по суті суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Спірні правовідносини регулюються, Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі - Закон № 889-VIII на час виникнення спірних правовідносин) та іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання зазначеного Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону № 889-VIII, керівник державної служби в державному органі (далі - керівник державної служби) - посадова особа, яка займає вищу посаду державної служби в державному органі, до посадових обов'язків якої належить здійснення повноважень з питань державної служби та організації роботи інших працівників у цьому органі.

Згідно ст. 6 Закону № 889-VIII, посади державної служби в державних органах поділяються на категорії залежно від порядку призначення, характеру та обсягу повноважень і необхідних для їх виконання кваліфікації та професійної компетентності державних службовців.

Встановлюються такі категорії посад державної служби:

1) категорія "А" (вищий корпус державної служби) - посади:

Державного секретаря Кабінету Міністрів України та його заступників, державних секретарів міністерств;

керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабінету Міністрів України, та їх заступників;

керівників апаратів Конституційного Суду України, Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів та їх заступників;

голів місцевих державних адміністрацій;

керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

2) категорія "Б" - посади:

керівників структурних підрозділів Секретаріату Кабінету Міністрів України та їх заступників;

керівників структурних підрозділів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, їх заступників, керівників територіальних органів цих державних органів та їх структурних підрозділів, їх заступників;

заступників голів місцевих державних адміністрацій;

керівників апаратів апеляційних та місцевих судів, керівників структурних підрозділів апаратів судів, їх заступників;

заступників керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

3) категорія "В" - інші посади державної служби, не віднесені до категорій "А" і "Б".

3. Кількість посад державної служби категорій "А" і "Б" в державному органі повинна становити не більше третини його штатної чисельності.

Відповідно до ст. 39 Закону № 889-VIII, ранги державних службовців є видом спеціальних звань.

Встановлюється дев'ять рангів державних службовців.

Порядок присвоєння рангів державних службовців та співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями визначаються Кабінетом Міністрів України.

Співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями встановлюється для випадків призначення осіб, яким присвоєно такі спеціальні звання, на посади державних службовців, на яких може бути присвоєно нижчий ранг. У такому разі особі присвоюється ранг державного службовця на рівні рангу, який вона мала відповідно до спеціальних законів.

Присвоюються такі ранги:

державним службовцям, які займають посади державної служби категорії "А", - 1, 2, 3 ранг;

державним службовцям, які займають посади державної служби категорії "Б", - 3, 4, 5, 6 ранг;

державним службовцям, які займають посади державної служби категорії "В", - 6, 7, 8, 9 ранг.

Ранги державним службовцям присвоює суб'єкт призначення, крім випадків, передбачених законом.

Ранги державних службовців присвоюються одночасно з призначенням на посаду державної служби, а в разі встановлення випробування - після закінчення його строку. Державному службовцю, який вперше призначається на посаду державної служби, присвоюється найнижчий ранг у межах відповідної категорії посад.

У разі переходу на посаду нижчої категорії або звільнення з державної служби за державним службовцем зберігається раніше присвоєний йому ранг.

На підставі п. 10 Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 р. № 306, державним службовцям, яким присвоєно ранг відповідно до Закону України від 16 грудня 1993 р. № 3723-XII В«Про державну службуВ» , присвоюється найнижчий ранг у межах категорії посад, до якої належить посада державної служби. При цьому строк відпрацювання для присвоєння чергового рангу включає попередній період роботи державного службовця на займаній посаді.

Відповідно до роз'яснення Національного агентства України з питань державної служби від 10 травня 2016 року №6-р/з щодо віднесення посад керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій до відповідних категорій посад державної служби, посади керівників структурних підрозділів як самостійних структурних підрозділів місцевої державної адміністрації, їх заступників та керівників структурних підрозділів апаратів цих адміністрацій належать до категорії В«БВ» .

Згідно п. 1 Положення про Департамент фінансів Луганської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови обласної держадміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 06.04.2016 №176, Департамент фінансів Луганської обласної державної адміністрації є самостійним структурним підрозділом обласної держадміністрації, яка відповідно до Закону України В«Про військово-цивільні адміністраціїВ» набула статусу обласної військово-цивільної адміністрації, та в межах області забезпечує виконання покладених на нього завдань (а. с. 38-45).

Відповідно до п. 17 Положення про Департамент фінансів Луганської обласної державної адміністрації, Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в Головному управління Державної казначейської служби України у Луганській області, печатку із зображенням Державного ОСОБА_3 України та своїм найменуванням, власні бланки (а. с. 38-45).

Згідно штатного розпису Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації на 2016 рік, затвердженого розпорядженням голови обласної держадміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 20.04.2016 №217, начальник відділу відноситься до структурного підрозділу управління фінансового та кадрового забезпечення відділу кадрів (а. с. 49-50).

У судовому засіданні було встановлено, що позивач переведена з 29 квітня 2016 року на посаду начальника відділу кадрів управління фінансового та кадрового забезпечення та присвоєно десятий ранг державного службовця.

01 травня 2016 року окремі положення Закону України від 16.12.1993 № 3723 «Про державну службу» втратили чинність та набрав чинності Закон України від 10.12.2015 № 889 «Про державну службу». Законом № 889 було змінено систему категорій посад та рангів державних службовців, які поділяються залежно від порядку призначення, характеру та обсягу повноважень.

Відповідно до категорій посад та рангів державних службовців, посада позивача відноситься до категорії "Б", а саме: посади керівників структурних підрозділів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, їх заступників, керівників територіальних органів цих державних органів та їх структурних підрозділів, їх заступників, згідно порядку присвоєння рангів - присвоюється шостий ранг.

Враховуючи вищевикладене, посади керівників структурних підрозділів, як самостійних структурних підрозділів обласної державної адміністрації, їх заступників та керівників структурних підрозділів апаратів цих адміністрацій належать до категорії В«БВ» .

Таким чином, 01 травня 2016 року Департамент фінансів Луганської обласної державної адміністрації повинен був прийняти наказ щодо присвоєння шостого рангу категорії В«БВ» ОСОБА_1 та внести відповідний запис до трудової книжки.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача щодо правомірності дій відповідача, так як лист Національного агентства України з питань державної служби № 93/13/22-16 від 21.06.2016 був отриманий у липні місяці 2016 року, оскільки 10.05.2016 було роз'яснення Національного агентства України з питань державної служби та оприлюднено на сайті останнього.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час судового розгляду справи, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірність своїх дій та рішень, у зв'язку з чим суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду з даним позовом сплачено судовий збір у загальному розмірі 551,21 грн. відповідно до квитанції № 92879 від 05.08.2016.

З огляду на те, що позовні вимоги позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, задоволено повністю суд вважає за необхідне стягнути з Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень на користь позивача у сумі 551,21 грн. (п'ятсот п'ятдесят одна гривня 21 коп).

Керуючись ст. ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправних дій щодо відмови у призначенні рангу державного службовця та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати дії Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації щодо відмови ОСОБА_1 у присвоєнні шостого рангу державного службовця з 01.05.2016 - неправомірною.

Зобов'язати Департамент фінансів Луганської обласної державної адміністрації винести рішення про присвоєння шостого рангу ОСОБА_1 за період роботи з 01.05.2016 по 31.05.2016 та внести відповідний запис у трудову книжку.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Департаменту фінансів Луганської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02311891, адреса: 93406, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, просп. Центральний, буд. 59) на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, місце реєстрації: 86302, Донецька область, м. Кіровське, м-н Гірняцький, буд.11/16, місце проживання: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, пр-т Центральний, буд. 59) судовий збір в розмірі 551,21 грн. (п'ятсот п'ятдесят одна гривня 21 коп).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 19 грудня 2016 року.

Суддя ОСОБА_4

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2016
Оприлюднено22.12.2016
Номер документу63512358
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/914/16

Постанова від 12.12.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 02.09.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні