ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1540/16
20 грудня 2016 р.м. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі: головуючого судді Мартиць О.І. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Агроконтинент 2014" про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
Чортківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Агроконтинент 2014" про стягнення з відповідача податкового боргу на загальну суму 22608,82 грн., посилаючись на те, що ТзОВ "Агроконтинент 2014" несвоєчасно та не в повному обсязі сплачувало узгоджені суми податкового зобов'язання, внаслідок чого у нього виникла заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами по податку на додану вартість в сумі 20586,77 грн. та по податку на прибуток в сумі 2022,05 грн. Податковим органом вживались заходи для стягнення боргу, проте вищевказана заборгованість відповідачем не сплачена в добровільному порядку, що стало підставою для звернення позивача до суду.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надіславши за допомогою електронної пошти на адресу суду клопотання, в якому просить розглядати справу за його відсутності в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, при цьому копія ухвали про відкриття провадження у справі надсилалась відповідачу рекомендованим листом із повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження юридичної особи: 48720, Тернопільська область, Борщівський район, смт. Скала-Подільська, вул. Купчинського, буд.12А, проте не була вручена адресату та повернулася до суду із відміткою "за не запитом". В розумінні ст.ст.33,35 КАС України відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Згідно ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відтак, суд вважає, що ним вжито достатніх заходів для належного повідомлення відповідача про час і місце розгляду справи з метою реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів.
Згідно із ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до ч.2 ст.40 КАС України особи, які беруть участь у справі і не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов'язані завчасно повідомити про це суд.
Як передбачено ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Таким чином, судовий розгляд даної справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроконтинент 2014" зареєстроване як юридична особа 27.06.2014 року та перебуває на обліку в Чортківській ОДПІ (Борщівське відділення) Головного управління ДФС у Тернопільській області як платник податків, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.9-11).
Відповідно до вимог ст.67 Конституції України та ст.36 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на відповідача покладений обов'язок сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Пунктом 6.1. ст.6 ПК України визначено, що податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Як видно з матеріалів справи, відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгоджені суми податкового зобов'язання, внаслідок чого у нього за період з 07.05.2016 року по 29.11.2016 року виникла заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами на загальну суму 22608,82 грн. з них:
- 20586,77 грн. по податку на додану вартість, в тому числі 19190,00 грн. - основний платіж, 1207,50 грн. - штрафна (фінансова) санкція та 189,27 грн. - пеня. Дана сума заборгованості виникла внаслідок несплати узгодженого податкового зобов'язання згідно податкових повідомлень-рішень від 09.04.2015 року №0001491500 (а.с.21), від 18.12.2015 року № 0003761500 (а.с.27) та уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за 7 місяць 2015 року у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за 5 місяць 2015 року, поданого 10.07.2015 року (а.с.24-26);
- 2022,05 грн. по податку на прибуток, в тому числі 1550,84 грн. - штрафна (фінансова) санкція і 471,21 грн. - пеня згідно податкових повідомлень - рішень від 15.03.2016 року №0000641200 та 30000651200 (а.с.17,18).
Заборгованість по вищезгаданих платежах підтверджується розрахунком податкового боргу (а.с.13), картками особових рахунків боржника (а.с.14-16), довідкою Чортківської ОДПІ від 29.11.2015 року №1269/19/02-17 (а.с.32).
У зв'язку з наявністю податкового боргу (який не переривався) податковим органом виставлено та вручено 11.03.2015 року боржнику податкову вимогу форми "Ю" від 11.03.2015 року №229-25 (а.с.31).
Відповідно до п.п. 14.1.156. п. 14 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Згідно п.п.20.1.19. п.20.1. ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
За приписами п.п.54.3.1, п.п.54.3.3. п.54.3. ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об'єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
В силу приписів п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п. 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п 14.1.175 п.14.1 ст. 14 ПК України).
Таким чином, заборгованість відповідача перед бюджетами та державними цільовими фондами по податку на додану вартість в сумі 20586,77 грн., по податку на прибуток в сумі 2022,50 грн. є сумою узгодженого грошового зобов'язання та набула статусу податкового боргу.
На час розгляду справи судом, доказів погашення податкового боргу на загальну суму 22608,82 грн. відповідачем не надано та судом не здобуто.
Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).
За нормами п.41.1. ст.41 ПК України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Відповідно до п.41.2 ст.41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (пп.20.1.34. п.20.1 ст.20 ПК України).
Згідно п.87.1. ст.87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелом самостійної сплати грошових зобов'язань з податку на додану вартість є суми коштів, що обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, та джерела, зазначені в абзаці першому цього пункту.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3. ст.95 ПК України).
Згідно п.95.4 ст.95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За таких встановлених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення як обґрунтовано заявлені та підтверджені документально.
Керуючись ст.ст.2,6,11,86,122,158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Агроконтинент 2014" (48720, Тернопільська область, Борщівський район, смт. Скала-Подільська, вул. Купчинського, буд.12А, код ЄДРПОУ 39277121) на користь Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що належить відповідачу заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 22608 (двадцять дві тисячі шістсот вісім) гривень 82 (вісімдесят дві) копійки, з них:
- 20586,77 грн. по податку на додану вартість на розрахунковий рахунок 31115029700030 Державний бюджет, код платежу 14010100, код одержувача 37971052, МФО 838012;
- 2022,05 грн. по податку на прибуток на розрахунковий рахунок 33115318700653 ОТГ смт. Скала-Подільська/11021000, код одержувача 37971052, МФО 838012.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
копія вірна:
Суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2016 |
Оприлюднено | 22.12.2016 |
Номер документу | 63512814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні