Постанова
від 20.12.2016 по справі 803/1774/16
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2016 року Справа № 803/1774/16

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Валюха В.М.,

розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Приватного підприємства «Скандія-Луцьк» про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі - Луцька ОДПІ, позивач) звернулася з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Скандія-Луцьк» (далі - ПП «Скандія-Луцьк», відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 50423,34 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зареєстрований суб'єктом підприємницької діяльності, взятий на податковий облік, зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України (далі - ПК України). За відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 50423,34 грн., в тому числі: з податку на прибуток - 3059,00 грн., з податку на додану вартість - 47364,34 грн. Позивачем відповідачу була надіслана податкова вимога № 2756-25 від 16.05.2014, проте вказані заходи не спричинили погашення податкового боргу відповідачем. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20, пункту 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Позивач просить стягнути із рахунків ПП «Скандія-Луцьк» податковий борг в сумі 50423,34 грн.

До судового засідання, призначеного на 14:30 20.12.2016, представник позивача подала до суду письмове клопотання про розгляд справи за її відсутності (а. с. 84).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, при цьому повістка, яка надіслана рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а. с. 71-73), не була вручена представнику відповідача з незалежних від суду причин (а. с. 78), а тому відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) слід вважати, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки в судове засідання особи, які беруть участь у справі, не прибули, хоча сторони належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, при цьому, від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за її відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ПП «Скандія-Луцьк» зареєстроване як юридична особа, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 1001807641 від 07.12.2016 (а. с. 71-73). Відповідач 12.01.2009 взятий на облік як платник податків, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків № 1603181402879 від 20.12.2016 (а. с. 85), має відкриті рахунки в банківських установах (а. с. 9-10).

За відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 50423,34 грн., в тому числі: з податку на прибуток - 3059,00 грн., з податку на додану вартість - 47364,34 грн., про що зазначено Луцькою ОДПІ в довідці про наявність заборгованості по платежах до бюджету ПП «Скандія-Луцьк», в розрахунку сум податкового боргу та підтверджується зворотнім боком облікової картки платника по вказаних платежах (а. с. 9-14, 87-107 ).

Податковий борг з податку на прибуток виник внаслідок несплати відповідачем суми пені в розмірі 3059,00 грн., нарахованої на суму податкового боргу після закінчення встановлених ПК України строків погашення узгодженого грошового зобов'язання.

Як вбачається із довідки про наявність заборгованості по платежах до бюджету ПП «Скандія-Луцьк», розрахунку сум податкового боргу та даних зворотного боку облікової картки платника ПП «Скандія-Луцьк» з податку на прибуток, податковий борг відповідача з цього платежу становить 3059,00 грн. (а. с. 9-14, 87-90).

Податковий борг з податку на додану вартість виник внаслідок несплати відповідачем самостійно задекларованих платежів згідно з податковими деклараціями № 9018731731 від 19.02.2015, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за січень 2015 року в сумі 478,00 грн. (а. с. 19-22), № 9101973952 від 20.05.2015, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за квітень 2015 року в сумі 406,00 грн. (а. с. 27-30), № 39130228615 від 22.06.2015, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за травень 2015 року в сумі 15182,00 грн. (а. с. 31-34), № 9153082952 від 20.07.2015, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за червень 2015 року в сумі 4847,00 грн. (а. с. 35-38), № 9193355292 від 17.09.2015, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за серпень 2015 року в сумі 9328,00 грн. (а. с. 51-54), № 9237772215 від 20.11.2015, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за жовтень 2015 року в сумі 636,00 грн. (а. с. 47-50), № 9273863402 від 20.01.2016, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за грудень 2015 року в сумі 4045,00 грн. (а. с. 43-46), № 9020251313 від 19.02.2016, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за січень 2016 року в сумі 707,00 грн. (а. с. 39-40), № 9060264442 від 20.04.2016, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за березень 2016 року в сумі 308,00 грн. (а. с. 41-42), а також внаслідок несплати відповідачем штрафних санкцій визначених податковим повідомленням-рішенням № 0021531501 від 16.10.2015 у сумі 2869,04 грн. (а. с. 66), яке відповідачем в адміністративному чи судовому порядку оскаржене не було.

Як вбачається із довідки про наявність заборгованості по платежах до бюджету ПП «Скандія-Луцьк», розрахунку сум податкового боргу та даних зворотного боку облікової картки платника ПП «Скандія-Луцьк» з податку на додану вартість, з урахуванням пені у розмірі 8558,30 грн., постанови Волинського окружного адміністративного суду від 30.03.2015 у справі № 803/369/15-а, податковий борг відповідача з цього платежу становить 47364,34 грн. (а. с. 9-14, 91-107).

Позивачем відповідно до статті 59 ПК України відповідачу була надіслана податкова вимога № 2756-25 від 16.05.2014 (а. с. 67).

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання; грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України).

Згідно із підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг, щодо наявності та розміру якого відповідачем не подано до суду письмових заперечень, не надано доказів його сплати, вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги підлягають до задоволення шляхом прийняття постанови про стягнення податкового боргу в загальному розмірі 50423,34 грн. з банківських рахунків ПП «Скандія-Луцьк».

Як передбачено частиною четвертою статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Відтак, сплачений позивачем судовий збір в сумі 1378,00 грн. платіжним дорученням № 1135 від 01.12.2016 (а. с. 2) з відповідача стягненню не підлягає.

Керуючись статтями 41, 122, 128, 162, 163 КАС України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Приватного підприємства «Скандія-Луцьк» (43010 Волинська область, місто Луцьк, вулиця Дубнівська, будинок 22, ідентифікаційний код 36347494) у банках, що обслуговують такого платника податків, на користь Державного бюджету України податковий борг в загальному розмірі 50423 гривні 34 копійки (п'ятдесят тисяч чотириста двадцять три гривні тридцять чотири копійки).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.М.Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2016
Оприлюднено23.12.2016
Номер документу63545706
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1774/16

Ухвала від 09.03.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Постанова від 20.12.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні