ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
19 грудня 2016 рокум. Ужгород№ 807/955/16
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилка С.Є.
з участю секретаря судового засідання Кубічек Н.І.
за участі сторін:
представника позивача - не з'явився;
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття" про стягнення податкового боргу ,-
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 19 грудня 2016 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову у повному обсязі було складено 22 грудня 2016року.
01 серпня 2016 року до Закарпатського окружного адміністративного суду звернулася з позовною заявою Ужгородська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття", якою, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, остаточно просить суд винести судове рішення, яким стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття", 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Кирила і Мефодія, 5, код ЄДРПОУ: 33331628 у розмірі 258299,04 грн. в тому числі пеню в сумі 25749,53 грн. по платежу 50 18010500 "Туристичний збір, сплачений юридичними особами" у розмірі 8790,10 грн.; платежу 85 11010100 "Податок на доходи фізичних осіб" у розмірі 233098,08 грн. в тому числі пеня в сумі 23313,75 грн.; платежу 30 11011000 "Військовий збір" у розмірі 16410,86 грн. в тому числі пеня в сумі 2435,78 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.
Позовна заява мотивована тим, що, за відповідачем залишається несплаченим в повному обсязі податковий борг у розмірі 258299,04 грн. в тому числі пені в сумі 25749,53 грн. по платежу 50 18010500 "Туристичний збір, сплачений юридичними особами" у розмірі 8790,10 грн.; платежу 85 11010100 "Податок на доходи фізичних осіб" у розмірі 233098,08 грн. в тому числі пеня в сумі 23313,75 грн.; платежу 30 11011000 "Військовий збір" у розмірі 16410,86 грн. в тому числі пеня в сумі 2435,78 грн. .
Позивач, в судове засідання не забезпечив явку свого представника, проте, у позовній заяві просив задовольнити позовні вимоги повністю та розгляд даної справи провести без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами (а.с. 7).
Відповідач у судове засідання не з'явився, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Главою 3 Розділу II КАС України. Проте 03 жовтня 2016 року останнім на адресу Закарпатського окружного адміністративно суду було подано заперечення проти позову, в якому відповідач зазначив, що він не є платником ?Земельного податку з юридичних осіб? та просив відмовити у задоволенні позовних вимог в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття" по платежу 50 18010500 ?Земельного податку з юридичних осіб? у розмірі 51207,78 грн..
Відповідно до статті 47 КАС України особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.
Відповідно до статті 41 частини 1 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
З'ясувавши усі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити з огляду на наступне.
В судовому засіданні встановлено, що Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття" (далі по тексту - Відповідач) внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та зареєстрований за адресою: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Кирила і Мефодія, буд. 5, ідентифікаційний код 33331628 та перебуває на обліку у контролюючому органі (а.с.а.с. 10-12).
Відповідно до статті 36 Податкового Кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Відповідач самостійно задекларував податкове зобов'язання по "Туристичному збору" шляхом подання до Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області податкових декларацій туристичного збору із самостійно задекларованими сумами, що підлягає сплаті до бюджету у розмірах: 2401,47 грн. (а.с. 17); 3935,57 грн. (а.с. 18) та 2453,05 грн. (а.с. 19). Проте самостійно задекларована сума грошового зобов'язання залишається Відповідачем несплаченою в повному обсязі (а.с.а.с. 8, 13, 14).
Відповідно до облікової картки платника податків та розрахунку податкового боргу по вказаним деклараціям за відповідачем рахується заборгованість із туристичного збору у розмірі 8790,10 грн. (а.с.а.с. 8, 13, 14).
Відповідно до статті 46 пункту 46.1 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до статті 49 пункту 49.1 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
11 березня 2016 року позивачем було проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття", з питань щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01 липня 2014 року по 31 грудня 2015 року, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01 травня 2014 року по 31 грудня 2015 року, про що складений відповідний акт № 176/07-01-17-01/33331628 (а.с.а.с. 20-22). В результаті перевірки встановлено порушення відповідачем вимог статті 168 пункту 168.1 підпунктів 168.1.2 та 168.1.5 Податкового кодексу України в частині порушення термінів перерахування податку на доходи фізичних осіб в сумі 119876,74 грн. та вимог підпункту 1.1 пункту 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу ХХ підпунктів 168.1.2 та 168.1.5 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України в частині порушення термінів перерахування військового збору в сумі 8759,44 грн..
На підставі вищевказаного акту позивачем були прийняті податкові повідомлення - рішення: податкове повідомлення рішення форми "Д" від 22 березня 2016 року № НОМЕР_1, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 119876,74 грн., штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 89907,59 грн. та пені у розмірі 23313,75 грн. (а.с. 23). Вказане податкове повідомлення-рішення відповідач одержав 23 березня 2016 року, про що свідчить його підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 26); - податкове повідомлення рішення форми "Д" від 22 березня 2016 року № НОМЕР_2, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання з військового збору у розмірі 8759,44 грн., штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 5215,64 грн. та пені у розмірі 2435,78 грн. (а.с. 23). Вказане податкове повідомлення-рішення відповідач одержав 23 березня 2016 року, про що свідчить його підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 26).
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.156 Податкового кодексу України (далі по тексту ПК України), податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Статтею 14 пунктом 14.1 підпунктом 14.1.175 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Статтею 54 Податкового кодексу України передбачено що, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до статті 57 пункту 57.1 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до статті 56 підпункту 56.11. ПК України, не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Згідно статті 59 пункту 59.1 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Така податкова вимога № 16-11 від 11 лютого 2014 року була вручена Відповідачу 14 лютого 2014 року, про що свідчить його підпис на корінці податкової вимоги (а.с. 28).
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.162. Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Відповідно до статті 129 пункту 129.1 підпункту 129.1.1 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
У відповідності до вищевказаної статті, відповідачу було нараховано пеню у розмірі 23313,75 грн. по податку на доходи фізичних осіб та 2435,78 грн. по військовому збору, що підтверджується наявною в матеріалах справи карткою особового рахунку платника (а.с.а.с. 15, 16) та розрахунком податкового боргу (а.с. 8).
Відповідно до пункту 16-1 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ Податкового кодексу України, тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ Податкового кодексу України, платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 1.4 пункту 16-1 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ Податкового кодексу України, нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.19 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.34 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Нормами статті 95 Податкового кодексу України зазначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до статті 102 пункту 102.4 Податкового Кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Заборгованість відповідача зі сплати податкового боргу по податку на додану вартість підтверджується наявним в матеріалах справи розрахунком (а.с. 8) та копією облікової картки платника податків (а.с.а.с. 13-16).
Застосоване судом законодавство - використане в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин.
Зважаючи на вказані норми Податкового кодексу України, враховуючи обставини, встановлені судом, позовні вимоги слід задовольнити.
Відповідно до статті 94 частини 4 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 9, 10, 11, 70, 71, 94, 158 - 163, 167, 254 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття" (код ЄДРПОУ 33331628, 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл.. Кирила і Мефодія, будинок 5) з коштів, які перебувають у його власності, в тому числі коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Закарпаття", податковий борг у розмірі 258299,04 (двохсот п'ятдесяти восьми тисяч двохста дев'яносто дев'яти грн.) грн..
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяОСОБА_1
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2016 |
Оприлюднено | 27.12.2016 |
Номер документу | 63583979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні