КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 грудня 2016 року 810/3595/16
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу
за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку доПриватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Джи Пі Страхування" простягнення штрафу,
в с т а н о в и в:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Джи Пі Страхування" про стягнення штрафу в сумі 20400,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, у відповідача виникла заборгованість перед Державним бюджетом України у зв’язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів.
Ухвалою суду від 08.11.2016 відкрито провадження у справі №810/3595/16, розгляд якої відповідно до статті 183-2 КАС України здійснюється у порядку скороченого провадження.
Одночасно вказаною ухвалою суду відповідачу запропоновано у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали подати через відділ документообігу суду заперечення на позов або заяву про визнання позову.
Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу на адресу, яка зазначена у позовній заяві, а саме: 08205, Київська область, м. Ірпінь, вул. Університетська, буд. 2/1.
Проте, до суду 15.12.2016 повернувся конверт з довідкою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи те, що до суду повернувся конверт направлений відповідачу за належною адресою, суд, керуючись статтею 35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає, що такий конверт вручений відповідачу належним чином.
На час прийняття рішення у даній справі заперечення проти позову або заява про визнання позову від відповідача до суду не надходили.
Розглянувши подані документи і матеріали, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Приватне акціонерне товариство "Страхова компанія "Джи Пі Страхування" є юридичною особою, місцезнаходження: 08205, Київська область, м. Ірпінь, вул. Університетська, буд. 2/1, код ЄДРПОУ 34663389.
З матеріалів справи слідує, що постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.05.2016 №228-ЦА-УП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 6800,00 грн.
Вказану постанову винесено на підставі Акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 31.03.2016 №232-ЦА-УП-Е, яким встановлено порушення ПрАТ "СК "Джи Пі Страхування" вимог п. 4 гл. 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712, в частині неподання до Комісії річної інформації про емітента за 2014 рік.
Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.05.2016 №229-ЦА-УП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 6800,00 грн.
Вказану постанову винесено на підставі Акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 31.03.2016 №233-ЦА-УП-Е, яким встановлено порушення ПрАТ "СК "Джи Пі Страхування" вимог п. 4 гл. 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712, в частині нерозміщення в загальнодоступній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації про емітента за 2014 рік.
Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.05.2016 №230-ЦА-УП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 6800,00 грн.
Вказану постанову винесено на підставі Акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 31.03.2016 №234-ЦА-УП-Е, яким встановлено порушення ПрАТ "СК "Джи Пі Страхування" вимог п. 4 гл. 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712, в частині не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації про емітента за 2014 рік.
Вказані постанови надіслані відповідачу 16.05.2016, про що свідчать наявні в матеріалах справи копії реєстру відправлення за 16.05.2016 та фіскального чеку від 16.05.2016.
Зазначені постанови відповідачем у встановленому законодавством порядку та у встановлені Законом строки не оскаржено, а тому вони вважаються узгодженими.
При цьому, відповідачем постанови про накладення санкції у добровільному порядку не виконані.
Оскільки сума штрафу не була сплачена відповідачем самостійно, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до вимог ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями ст. 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено основні завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Відповідно до положень ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.
Відповідно до вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Відповідно до пункту 4 глави 4 розділу IІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни:
розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до моменту подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на сторінці в мережі Інтернет.
Як було встановлено судом, відповідач - ПрАТ "СК "Джи Пі Страхування" не подав до Комісії річної інформації про емітента за 2014 рік, не розмістив в загальнодоступній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації про емітента за 2014 рік та не опублікував в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації про емітента за 2014 рік.
Відповідальність за вказане правопорушення передбачена ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Пунктом 6 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Аналізуючи матеріали справи, суд дійшов висновку, що постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.05.2016 №228-ЦА-УП-Е, №229-ЦА-УП-Е та №230-ЦА-УП-Е, якими до відповідача застосовано штрафи на загальну суму 20400,00 грн., прийняті в порядку та у спосіб, що визначені законодавством України, в тому числі Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Розділом 15 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п’ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Відповідачем постанови від 11.05.2016 №228-ЦА-УП-Е, №229-ЦА-УП-Е та №230-ЦА-УП-Е у встановлені Законом строки не були оскаржені, а тому вважаються узгодженими.
Крім того, відповідачем постанови про накладення санкції у добровільному порядку не виконані.
Згідно вимог ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. В силу положень статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Отже, враховуючи зазначене та з огляду на те, що штраф у встановлений чинним законодавством строк відповідачем добровільно не сплачено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, то враховуючи положення частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, статтями 69, 70, 71, 94, 158 - 163, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Джи Пі Страхування" (код ЄДРПОУ 34663389) на користь Державного бюджету України штраф у сумі 20400 (двадцять тисяч чотириста) грн. 00 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Суддя Балаклицький А. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2016 |
Оприлюднено | 27.12.2016 |
Номер документу | 63584378 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні