Ухвала
від 22.12.2016 по справі 525/1339/16-к
ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 525/1339/16-к

Провадження № 1-кс/525/177/2016

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.12.2016 року селище Велика Багачка

Слідчий суддя Великобагачанського районного суду Полтавської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , з участю прокурора Миргородської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду сел. Велика Багачка Полтавської області клопотання першого заступника керівника Миргородської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України у кримінальному проваджені №42016171260000111 від 12.12.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, -

в с т а н о в и в:

Перший заступник керівника Миргородської місцевої прокуратури ОСОБА_4 звернувся20.12.2016 року до слідчого судді Великобагачанського районного суду з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України у кримінальному проваджені №42016171260000111 від 12.12.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.

Клопотання перший заступник керівника Миргородської місцевої прокуратуримотивує тим, що Великобагачанською селищною радою Полтавської області 26.01.2006 року та 18.04.2006 року з ЗАТ «Веснянка» було укладено 2 договори оренди земельних ділянок лісогосподарського призначення загальною площею 76,1 га, нормативно-грошова оцінка яких складає 2800042,43 грн., а саме: 26.01.2006 року - договір оренди земельної ділянки лісогосподарського призначення загальною площею 72 га (нормативно-грошова оцінка 2649186 грн.), зареєстрований 15.03.2006 року у Великобагачанському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» за № 040655100026 та 18.04.2006 року - договір оренди земельної ділянки лісогосподарського призначення загальною площею 4,1000 га (нормативно-грошова оцінка 150856,43 грн.), зареєстрований 16.05.2006 року у Великобагачанському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» за № 040655100036. Великобагачанською районною державною адміністрацією Полтавської області з ЗАТ «Веснянка» було укладено 2 договори оренди земельних ділянок лісогосподарського призначення загальною площею 162,6 га, нормативно-грошова оцінка яких складає 5982745,05 грн.: 18.04.2006 року - договір оренди земельної ділянки лісогосподарського призначення загальною площею 22,2000 га (нормативно-грошова оцінка 816832,35 грн.), зареєстрований 16.05.2006 року у Великобагачанському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» за № 040655100034 та 18.04.2006 року договір оренди земельної ділянки лісогосподарського призначення загальною площею 140,4000 га (нормативно-грошова оцінка 5165912,70 грн.), зареєстрований 16.05.2006 року у Великобагачанському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» за № 040655100035.

Прокурор у клопотанні вказує, що відповідно до п. 27 розділу 1 Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», який вступив силу з 01.04.2014 року, внесено зміни до ст. 288 Податкового кодексу України, згідно яких запроваджено мінімальний розмір орендної плати за землю у сумі не менше 3 відсотків від нормативної грошової оцінки, незалежно від категорії та цільового призначення земель; при цьому, розмір орендної плати за договорами оренди земельних ділянок, укладеними Великобагачанською селищною радою та Великобагачанською районною державною адміністрацією з вищевказаним суб`єктом господарювання складає менше 3% від нормативно грошової оцінки земельних ділянок, що у свою чергу призводить до недоотримання бюджетом належних платежів за користування землею за період з 01.04.2014 року по 01.12.2016 року в сумі 702 621 грн. Тобто, як вважає ініціатор клопотання, з квітня 2014 року Великобагачанська селищна рада та Великобагачанська районна державна адміністрація повинні були ініціювати внесення змін у відповідні договори оренди земельних ділянок, розмір плати у яких був нижче мінімально визначеного законодавством. Однак посадові особи Великобагачанської селищної ради та Великобагачанської районної державної адміністрації через неналежне виконання своїх службових обов`язків, після набрання чинності Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», яким внесено зміни до Податкового Кодексу України в частині мінімального розміру орендної плати, не вживали заходів з метою приведення вищевказаних договорів оренди відповідно до вимог чинного законодавства щодо встановлення розміру орендної плати не меншої ніж 3 відсотки нормативної грошової оцінки.

Перший заступник керівника Миргородської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , посилаючись на вищевказані обставини та положення ст.5 Закону України «Про оцінку земель», статті 78.1,78.1.11,271,288,289 ПК України, п.2 постанови Кабінету Міністрів України №408 від 13.08.2014 року, а також положення КПК України щодо виключення з повноважень слідчого та прокурора можливості призначенні відповідних перевірок, з метою повного та всебічного встановлення обставин кримінального провадження щодо певних посадових осіб місцевого органу державної виконавчої влади та відповідного органу місцевого самоврядування, звернувся до слідчого судді Великобагачанського районного суду з клопотанням, в якому просив суд надати дозвіл уповноваженим службовим особам Головного управління ДФС у Полтавській області (м. Полтава, вул.Європейська, 4) на проведення позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України ЗАТ «Веснянка» (38300, Полтавська область, Великобагачанський район, сел. Велика Багачка, вул. Черкаса, 6, код ЄДРПОУ 02971357">02971357) при нарахуванні та сплаті орендної плати за земельні ділянкилісогосподарського призначення загальною площею 238,7 га, які перебувають в оренді товариства на підставі договорів оренди від 26.01.2006 року та від 18.04.2006 року, за період з 01.04.2014 року по 01.12.2016 року (а.с.а.с.1-2).

В судовому засіданні прокурор Миргородської місцевої прокуратури (член групи прокурорів по кримінальному провадженню №42016171260000111 від 12.12.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України) ОСОБА_3 підтримала доводи та обґрунтування вищевказаного клопотання про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України у кримінальному проваджені №42016171260000111 від 12.12.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України та просила його задовольнити.

Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується внесене до слідчого судді Великобагачанського районного суду клопотання, заслухавши думку прокурора Миргородської місцевої прокуратури ОСОБА_3 (яка є членом групи прокурорів по кримінальному провадженню №42016171260000111 від 12.12.2016 року), слідчий суддя приходить до наступних висновків.

З витягу з кримінального провадження №42016171260000111 від 12.12.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України (яка відносяться до службових злочинів) вбачається, що уповноваженим прокурором Миргородської місцевої прокуратури Полтавської області до ЄРДР внесені відомості про те, що службові особи Великобагачанської районної державної адміністрації (код 04057623) та Великобагачанської селищної ради (код 21044600) через неналежне виконання своїх службових обов`язків, після набрання чинності Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», яким внесено зміни до Податкового Кодексу України в частині мінімального розміру орендної плати, не вжили заходів з метою приведення договорів оренди земельних ділянок лісогосподарського призначення відповідно до вимог законодавства, що укладені: 12.06.2003 року з ПП «Батьківщина» загальною площею 291,48 га, нормативно грошова оцінка якої складає 218078,57 грн., 26.01.2006 та 18.04.2006 з ЗАТ «Веснянка» загальною площею 238,7 га, нормативно-грошова оцінка яких складає 8782787,48 грн. Вказане призвело до недоотримання орендної плати за договорами оренди укладеними Великобагачанською селищною радою 26.01.2006 та 18.04.2006 з ЗАТ «Веснянка» за період з 01.04.2014 по 01.12.2016 в сумі 702621 грн. (а.к.3).

Аналіз відомостей, що внесені до ЄРДР уповноваженим прокурором свідчить про те, що в діях певних посадових осіб Великобагачанської районної державної адміністрації та Великобагачанської селищної ради Полтавської області вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.

З листа Великобагачанського відділення Миргородської ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області від 07.11.2016 року №21016-06-12-11 вбачається, що Великобагачанське відділення Миргородської ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області провело інвентаризацію договорів оренди землі юридичних осіб району. За результатами проведеної роботи виявлено по 4 договорах оренди, укладених Великобагачанською селищною радою та Великобагачанською райдержадміністрацією із ЗАТ «Веснянка» (ЄДРПОУ 2971357), що розмір орендної плати менше 3 відсотків від грошової оцінки землі відповідно до п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст.288 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями з 01.04.2014 року; також, з даного листа слідує, що вищевказане товариство, маючи значні площі земельних ділянок лісогосподарського призначення, сплачує незначні суми податків, що призводить до втрат бюджетів усіх рівні (а.к.а.к. 5-6).

З листа Великобагачанського відділення Миргородської ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області від 16.11.2016 року вбачається, що ЗАТ «Веснянка» (код ЄДРПОУ 02971357">02971357) за користування земельними ділянками лісового фонду площею 238,7 га у 2014 році нараховано та сплачено орендної плати в сумі 89,81 грн., у 2015 році 112,18 грн., у 2016 році нараховано 160,73 грн., сплачено станом на 01.11.2016 року 121 грн. (а.к.7).

З сукупності досліджених матеріалів внесеного до слідчого судді клопотання вбачається, що Великобагачанською селищною радою Полтавської області 26.01.2006 року та 18.04.2006 року з ЗАТ «Веснянка» було укладено 2 договори оренди земельних ділянок лісогосподарського призначення загальною площею 76,1 га, нормативно-грошова оцінка яких складає 2800042,43 грн., а саме: 1) 26.01.2006 року - договір оренди земельної ділянки лісогосподарського призначення загальною площею 72,0000 га (нормативно-грошова оцінка 2649186 грн.), що зареєстрований 15.03.2006 року у Великобагачанському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» за №040655100026 та 2) 18.04.2006 року - договір оренди земельної ділянки лісогосподарського призначення загальною площею 4,1000 га (нормативно-грошова оцінка 150856,43 грн.), що зареєстрований 16.05.2006 року у Великобагачанському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» за № 040655100036.

Також, Великобагачанською районною державною адміністрацією Полтавської області з ЗАТ «Веснянка» було укладено 2 договори оренди земельних ділянок лісогосподарського призначення загальною площею 162,6 га, нормативно-грошова оцінка яких складає 5982745,05 грн.: 1) 18.04.2006 року укладено договір оренди земельної ділянки лісогосподарського призначення загальною площею 22,2000 га (нормативно-грошова оцінка 816832,35 грн.), що зареєстрований 16.05.2006 року у Великобагачанському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» за № 040655100034; 2) 18.04.2006 року укладено договір оренди земельної ділянки лісогосподарського призначення загальною площею 140,4000 га (нормативно-грошова оцінка 5165912,70 грн.), що зареєстрований 16.05.2006 року у Великобагачанському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» за № 040655100035 (а.с.а.с.8-9,10-11;12-13,14-15).

Відповідно до п.27 розділу 1 Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», який вступив силу з 01.04.2014 року, було внесено зміни до ст.288 ПК України, згідно яких запроваджено мінімальний розмір орендної плати за землю у сумі не менше трьох відсотків від нормативної грошової оцінки, незалежно від категорії та цільового призначення земель.

Обґрунтовуючи внесене до суду клопотання, ініціатор його внесення зазначає, що розмір орендної плати за договорами оренди земельних ділянок лісогосподарського призначення, укладеними Великобагачанською селищною радою Полтавської області та Великобагачанською районною державною адміністрацією з ЗАТ «Веснянка» складає менше 3% від нормативно грошової оцінки земельних ділянок, що у свою чергу призводить до недоотримання бюджетом належних платежів за користування землею за період з 01.04.2014 року по 01.12.2016 року в сумі 702621 грн. Також прокурор вважає, що з квітня 2014 року Великобагачанська селищна рада Полтавської області та Великобагачанська районна державна адміністрація повинні були ініціювати внесення змін у відповідні договори оренди земельних ділянок, розмір плати у якому був нижче мінімально визначеного законодавством, однак, службові особи Великобагачанської селищної ради Полтавської області та Великобагачанської районної державної адміністрації через неналежне виконання своїх службових обов`язків, після набрання чинності Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», яким внесено зміни до Податкового Кодексу України в частині мінімального розміру орендної плати, не вживали заходи з метою приведення вищевказаних договорів оренди відповідно до вимог законодавства щодо встановлення розміру орендної плати не меншої, ніж три відсотки нормативної грошової оцінки.

Як слідує зі змісту клопотання прокурора, з метою підтвердження фактів несплати орендних платежів у розмірах, визначених ПК України та встановлення суми збитків у вигляді недоотримання бюджетом відповідних коштів, а також щодо кваліфікації дій посадових осіб органу місцевого самоврядування та органу державної виконавчої влади в органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової невиїзної документальної перевірки ЗАТ «Веснянка» (код ЄДРПОУ 02971357">02971357) щодо дотримання вимог податкового законодавства при нарахуванні та сплаті орендної плати за землю; при цьому, для проведення даної позапланової документальної перевірки додержання вимог законодавства щодо орендної плати за землю виникла необхідність у залученні фахівців Головного управління ДФС у Полтавській області.

Відповідно до ст.92 КПК України, обов`язок доказування покладається на слідчого, прокурора. Статтею 93 КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій, витребовування від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій документів, відомостей, висновків експертів, висновки ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом. Висновки ревізій та акти перевірок є документами, які можуть бути доказами у кримінальному провадженні (ст.99 КПК України).

Відповідно до ст.5 Закону України «Про оцінку земель», ст.ст.271,288,289 ПК України, обов`язковим елементом визначення розміру орендних платежів та базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом. Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативно грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Статтею 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (зі змінами) передбачено, що за зверненням правоохоронного органу для забезпечення розслідування під час кримінального провадження орган державного фінансового контролю проводить, зокрема, позапланову ревізію. При цьому, позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Слід зазначити, що вищевказаним законом, з урахування суті доводів клопотання прокурора, вбачається, що цим законом встановлено судовий контроль за дотриманням законності та обґрунтованості втручання у господарську діяльність, зумовлену потребами досудового розслідування задля досягнення його дієвості.

Разом з цим, відповідно до п.78.1,78.1.11 ст.78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, в тому числі і за наявності отриманого судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки. Тобто, даними нормами ПК України передбачається можливість проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» (із змінами) встановлено, що надання дозволу Кабінетом Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Отже, сукупність наведених прокурором доводів та обґрунтувань внесеного до слідчого судді клопотання та досліджених матеріалів кримінального провадження, з урахуванням вищенаведених положень податкового законодавства та відомостей, що внесені до ЄРДР щодо посадових осіб Великобагачанської селищної ради та Великобагачанської районної державної адміністрації, свідчить про те, що з метою підтвердження фактів несплати орендних платежів у розмірах, визначених ПК України (після внесенні змін до ПК України) та встановлення суми збитків у вигляді недоотримання бюджетом відповідних коштів, а також щодо кваліфікації дій посадових осіб органу місцевого самоврядування та органу державної виконавчої влади, в даний час в органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової невиїзної документальної перевірки ЗАТ «Веснянка» (код ЄДРПОУ 02971357">02971357) щодо дотримання вимог податкового законодавства при нарахуванні та сплаті орендної плати за землю, відповідно, з метою досягнення дієвості потреб досудового розслідування, є передбачені законом підстави для задоволення внесеного до слідчого судді клопотання першого заступника керівника Миргородської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України у кримінальному провадженні №42016171260000111 від 12 грудня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України в межах періоду, що зазначений у прохальній частині відповідного клопотання прокурора.

З внесеного до слідчого судді клопотання прокурора про надання дозволу на проведення позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України у кримінальному провадженні №42016171260000111 від 12 грудня 2016 року за ч.2 ст. 367 КК України вбачається, що в ньому не вказаний строк для проведення відповідної перевірки.

Слідчий суддя вважає, що прийшовши до висновку про можливість в даний час задоволення вищевказаного клопотання прокурора, в обов`язковому порядку, виходячи з вимог законодавства, необхідно встановити строк проведення відповідної перевірки, виходячи з таких підстав.

Так, згідно ст.78.6 ст.78 ПК України строки проведення документальної позапланової перевірки встановленістаттею 82цього Кодексу. Тобто, норми п.78.6 ст.78 ПК відсилають до норм ст.82 цього Кодексу.

Відповідно до п.82.2 ст.82 ПК України, тривалість перевірок, визначених устатті 78цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Отже, з урахуванням досліджених матеріалів справи та даних щодо ЗАТ «Веснянка», які маються в матеріалах клопотання, виходячи з положень ст.82 ПК України слідчий суддя вважає за необхідне встановити тривалість позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України, який не може перевищувати десяти робочих днів. Продовження цього строку можливе на умовах, передбачених у абзаці другому пункту 82.2 статті 82 ПК. При цьому, цей строк доцільно і логічно встановити з урахуванням часу, достатнього для отримання відповідним органом даної ухвали для виконання.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст.8,9,92,93,99 КПК України, ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (зі змінами), пп.78.1,78.1.11,78.6 ст.78 та п.82.2 ст.82 ПК України, слідчий суддя,-

у х в а л и в :

Надати дозвіл уповноваженим службовим особам Головного управління ДФС у Полтавській області (м. Полтава, вул. Європейська, 4) на проведення позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України ЗАТ «Веснянка» (38300, Полтавська область, Великобагачанський район, селище Велика Багачка, вул. Черкаса, 6, код ЄДРПОУ 02971357">02971357) при нарахуванні та сплаті орендної плати за земельні ділянкилісогосподарського призначення загальною площею 238,7 га, які перебувають в оренді товариства на підставі договорів оренди землі від 26.01.2006 року та від 18.04.2006 року, за період з 01.04.2014 року по 01.12.2016 року.

Визначити тривалість позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України ЗАТ «Веснянка» з 03 січня 2017 року по 17 січня 2017 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення22.12.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу63590949
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення позапланової невиїзної документальної перевірки додержання вимог податкового законодавства України у кримінальному проваджені №42016171260000111 від 12.12.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України

Судовий реєстр по справі —525/1339/16-к

Ухвала від 22.12.2016

Кримінальне

Великобагачанський районний суд Полтавської області

Хоролець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні