Рішення
від 15.12.2016 по справі 904/10142/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15.12.2016 Справа № 904/10142/16

За позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вега Україна", м. Дніпро Дніпропетровської області

до товариства з обмеженою відповідальністю "Гален Фармгруп", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

про стягнення 646,21 грн. інфляційних втрат та 267,59 грн. 3% річних

Суддя Бондарєв Е.М.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_1, довіреність №б/н від 09.11.2016 року, представник

Від відповідача: ОСОБА_2, довіреність №б/н від 05.12.2016 року, адвокат

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вега Україна" звернулося до господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Гален Фармгруп" заборгованості на загальну суму 9 114,44 грн., з яких:

- 8 200,64 грн. заборгованість за поставлений товар;

- 646,21 грн. інфляційні втрати за період з жовтня 2015 року по вересень 2016 року;

- 267,59 грн. 3% річних за період з 09.10.2015 року по 09.11.2016 року.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов'язань за договором поставки № КРГ/2014/11 від 24.03.2014 року в частині своєчасної та повної оплати за товар поставлений на загальну суму 8 957,29 грн. за наступними видатковими накладними:

- № ВУТЦ9179 від 09.04.2015 року на суму 2 617,22 грн.;

- № ВУТЦ9180 від 09.04.2015 року на суму 526,68 грн.;

- № ВУТЦ16177 від 05.06.2015 року на суму 216,66 грн.;

- № ВУТЦ16178 від 05.06.2015 року на суму 2 372,19 грн.;

- № ВУТЦ17730 від 17.06.2015 року на суму 39,00 грн.;

- № ВУТЦ17731 від 17.06.2015 року на суму 265,36 грн.;

- № ВУТЦ18919 від 01.07.2015 року на суму 726,53 грн.;

- № ВУТЦ21658 від 22.07.2015 року на суму 685,87грн.;

- № ВУТЦ21660 від 22.07.2015 року на суму 60,18 грн.;

- № ВУТЦ27228 від 08.09.2015 року на суму 78,00 грн.;

- № ВУТЦ27229 від 08.09.2015 року на суму 1 369,60 грн.,

а саме часткової оплати у сумі 756,66 грн.

07.12.2016 року позивач звернувся до суду із заявою про зменшення розміру позовних вимог у зв'язку з тим, що в період з 25.11.2016 року по 29.11.2016 року відповідач погасив основну суму заборгованості у розмірі 8 200,64 грн., в тому числі сплачено коштів на суму 2 823,19 грн., повернуто товару на суму 5 377,45 грн., що підтверджується банківськими виписками та актом зведення взаєморозрахунків. Таким чином, позивач просить суд стягнути з відповідача 646,21 грн. інфляційних втрат та 267,59 грн. 3% річних.

Відповідач заперечує проти позовних вимог посилаючись на те, що станом на 05.12.2016 року заборгованість відповідача перед позивачем взагалі відсутня. Позивач стягує заборгованість на підставі декількох видаткових накладних, але позивач не зазначає про те, що сплата за договором поставки були не лише за накладними, а і за договором, тобто призначення платежу в платіжних дорученнях не було лише за конкретними видатковими накладними, для чого і проводилось декілька актів-звірки між сторонами. Тобто, на думку відповідача, позивач безпідставно стягує з відповідача заборгованість у розмірі 9 114,44 грн.

Провадження у справі було порушено ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 11.11.2016 року з призначенням її до розгляду на 24.11.2016 року, після чого розгляд справи відкладався до 08.12.2016 року та до 15.12.2016 року.

У судовому засіданні 15.12.2016 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази у їх сукупності, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

24.03.2014 року між товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вега Україна" (далі - постачальник, позивач) та товариством з обмеженою відповідальністю "Гален Фармгруп" (далі - покупець, відповідач) був укладений договір поставки №КРГ/2014/11 (далі - договір) відповідно до пункту 1.1 якого в порядку та на умовах, визначених цим договором, постачальник прийняв на себе зобов'язання поставляти непродовольчі товари (далі - товар) відповідно до поданого покупцем замовлення, а покупець - прийняти товар та своєчасно оплатити його вартість.

Предметом даного договору є товари, що визначені у відповідних супровідних документах (накладних, товарно-транспортних накладних тощо), які є невід'ємною частиною цього договору (пункт 1.2 договору).

Згідно з пунктом 2.1 договору постачальник здійснює постачання товару, а покупець приймає та оплачує товар за цим договором окремими партіями. Кількість товару у кожній партії товару визначається виходячи з усної чи письмової заявки покупця та наявності товару у постачальника на момент отримання заявки і вказується в первинних документах, які підтверджують передачу товару (накладні та/або акти приймання-передачі).

Асортимент кожної окремої партії товару визначається виходячи з асортименту товару за договором, усної чи письмової заявки покупця та наявності його у постачальника на момент отримання заявки (пункт 3.1 договору).

Відповідно до пункту 4.1 договору ціна на кожне найменування товару за цим договором визначається за відпускними цінами, встановленими постачальником на момент отримання заявки покупця та вважається остаточно узгодженою у розмірі, вказаному у документах, що підтверджують передачу товару (накладні та/або акти приймання-передачі, якщо інше не визначено постачальником відповідно до умов цього договору).

Згідно з пунктом 4.2 договору розрахунки за кожну поставлену партію товару здійснюються в національній валюті України (гривнях) у безготівковому порядку шляхом перерахування покупцем грошових коштів на поточний рахунок постачальника.

Пунктом 4.3 узгоджено, що при заборгованості за товар по декількох накладних отримані кошти будуть зараховуватись як погашення заборгованості за раніше отриманий товар незалежно від призначення оплати, вказаного в платіжному дорученні (в призначенні платежу вказувати № та дату цього договору).

За змістом пункту 4.4 договору покупець оплачує за поставлений йому товар на умовах відстрочки платежу через кожні 30 календарних днів з моменту поставки такого товару по мірі його реалізації третім особам.

Сума оплати за поставлений товар розраховується на підставі звіту про реалізований товар, який покупець зобов'язаний надавати постачальнику 25-го числа кожного місяця. Звіт повинен надаватися у простій та зрозумілій формі, що не потребує особливих знань в області економіки та бухгалтерського обліку. Вказаний звіт має бути підписаний уповноваженою особою покупця та скріплений його печаткою. У разі якщо покупець систематично (більше двох разів підряд) порушує умову щодо надання звіту про реалізований товар, то покупець тим самим підтверджує, що поставлений йому товар був повністю реалізований, та зобов'язується сплатити постачальнику його вартість (п.4.4.1 договору).

Цей договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими на те сторонами і діє до 31.12.2014 року, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за цим договором. Сторони домовились, що у випадку, якщо жодна із сторін за 30 календарних днів до закінчення строку дії даного договору не повідомить іншу сторону про припинення його умов (розірвання), договір вважається автоматично пролонгованим на наступний рік на тих же умовах (пункт 6.1 договору).

На виконання умов договору в період з 09.04.2015 року по позивачем був поставлений відповідачу товар на загальну суму 8 957,29 грн. за наступними видатковими накладними:

- № ВУТЦ9179 від 09.04.2015 року на суму 2 617,22 грн.;

- № ВУТЦ9180 від 09.04.2015 року на суму 526,68 грн.;

- № ВУТЦ16177 від 05.06.2015 року на суму 216,66 грн.;

- № ВУТЦ16178 від 05.06.2015 року на суму 2 372,19 грн.;

- № ВУТЦ17730 від 17.06.2015 року на суму 39,00 грн.;

- № ВУТЦ17731 від 17.06.2015 року на суму 265,36 грн.;

- № ВУТЦ18919 від 01.07.2015 року на суму 726,53 грн.;

- № ВУТЦ21658 від 22.07.2015 року на суму 685,87грн.;

- № ВУТЦ21660 від 22.07.2015 року на суму 60,18 грн.;

- № ВУТЦ27228 від 08.09.2015 року на суму 78,00 грн.;

- № ВУТЦ27229 від 08.09.2015 року на суму 1 369,60 грн.

Відповідач зобов'язання по оплаті виконав, але с порушенням строків оплати, а саме:

- 18.05.2015 року за платіжним дорученням № 3161 часткова оплата у сумі 756,66 грн.;

- 25.11.2016 року за платіжним дорученням № 8172 оплата у сумі 2 600,00 грн.;

- 28.11.2016 року за накладними №№ ВУТЦ8837, ВУТЦ8841, ВУТЦ8843, ВУТЦ8850, ВУТЦ8851, ВУТЦ8854 на суму 5 377,45 грн.;

- 29.11.2016 року за платіжним дорученням № 8214 оплата у сумі 223,19 грн.

Причиною виникнення спору є несвоєчасна сплата відповідачем оплати за поставлений товар.

Частиною першою статті 265 Господарського кодексу України передбачено, що за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

За частиною першою статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до частини першої статті 692 Цивільного кодексу України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (стаття 530 Цивільного кодексу України).

Згідно з частиною першою статті 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно зі статтею 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Відповідно до пункту 3.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України №14 від 17.12.2013 року "Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань" розмір боргу з урахуванням індексу інфляції визначається виходячи з суми боргу, що існувала на останній день місяця, в якому платіж мав бути здійснений, помноженої на індекс інфляції, визначений Державною службою, за період прострочення, починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому мав бути здійснений платіж, і за будь-який місяць (місяці), у якому (яких) мала місце інфляція. При цьому в розрахунок мають включатися й періоди часу, в які індекс інфляції становив менше одиниці (тобто мала місце дефляція).

День фактичної сплати суми заборгованості не включається в період часу, за який здійснюється стягнення інфляційних нарахувань та пені (пункт 1.9. постанови пленуму Вищого господарського суду України № 14 від 17.12.2013 року "Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань).

У застосуванні індексації можуть враховуватися рекомендації щодо порядку застосування індексів інфляції при розгляді судових справ, викладені в листі Верховного Суду України від 03.04.1997 № 62-97р.

За змістом пункту 2 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 17.07.2012 № 01-06/928/2012 "Про практику застосування Вищим господарським судом України у розгляді справ окремих норм матеріального права" якщо погашення заборгованості здійснено з 1 по 15 день відповідного місяця, інфляційні втрати розраховуються без врахування цього місяця, а якщо з 16 по 31 день місяця, то інфляційні втрати розраховуються з врахуванням даного місяця.

Заявлені позивачем до стягнення 3% річних нараховані у загальній сумі 267,59 грн. за загальний період з 09.10.2015 року по 09.11.2016 року, інсоляційні втрати у сумі 646,21 грн. інфляційні втрати за період з жовтня 2015 року по вересень 2016 року.

За результатом перевірки здійснених розрахунків 3% річних та інфляційних втрат встановлено, що здійснені позивачем розрахунки є обґрунтованими.

За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню у загальній сумі 913,80 грн., з яких: 267,59 грн. - 3% річних, 646,21 грн. - інфляційні втрати.

За змістом статті 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у сумі 1378,00 грн. повністю покладається на відповідача.

Керуючись статтями 4, 32-34, 36, 43-44, 49, 82-85, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Гален Фармгруп" (50053, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Мусоргського, буд. 6, приміщення 18, ідентифікаційний номер 38334665) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вега Україна" (49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, буд. 17, ідентифікаційний код 38199399) інфляційні втрати у сумі 646,21 грн., 3% річних у сумі 267,59 грн., судовий збір у сумі 1 378,00 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 20.12.2016 року.

Суддя ОСОБА_3

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення15.12.2016
Оприлюднено27.12.2016
Номер документу63608531
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/10142/16

Рішення від 15.12.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 08.12.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 24.11.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 11.11.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні