Рішення
від 12.12.2016 по справі 911/3561/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 235-95-51

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я

"12" грудня 2016 р. Справа № 911/3561/16

за первісним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриконт", 08630, Київська обл., Васильківський район, селище міського типу Глеваха, вулиця Підприємницька, будинок 1

до Публічного акціонерного товариства "Київобленерго", 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б

про визнання недійсним рішення

за зустрічним позовом Публічного акціонерного товариства "Київобленерго", 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Київська, будинок 2-Б

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриконт",08630, Київська обл., Васильківський район, селище міського типу Глеваха, вулиця Підприємницька, будинок 1

про стягнення 128733,77 грн.

суддя Шевчук Н.Г.

За участю представників сторін:

від ТОВ "Гриконт": ОСОБА_1 (дов. б/н, б/д);

ОСОБА_2 (дов. б/н, б/д);

від ПАТ "Київобленерго": ОСОБА_3В.(дов. №164 від 31.05.2016).

суть спору

Товариство з обмеженою відповідальністю "Гриконт" звернулось у господарський суд з позовом до Публічного акціонерного товариства "Київобленерго" про визнання недійсним рішення комісії ПАТ В«КиївобленергоВ» по розгляду акту №К031137 від 29.04.2016 про порушення Правил користування електроенергією, яке оформлено протоколом №0125 від 24.05.2016, посилаючись на те, що порушення Правил користування електричною енергією, затверджених постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України № 28 від 31.07.1996 (далі - Правила) відбулося не з його вини, а тому підстави для застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до частини другої статті 237 Господарського кодексу України відсутні.

Крім того, ТОВ "Гриконт" стверджує, що при визначенні вартості електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення Правил, неправильно здійснено нарахування оперативно-господарської санкції, що є окремою підставою для визнання рішення комісії недійсним.

До початку розгляду справи по суті відповідач - Публічне акціонерне товариство "Київобленерго" звернувся до суду із зустрічною позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриконт" про стягнення 128733,77 грн. за недовраховану електричну енергію, нарахованих на підставі протокольного рішення комісії ПАТ В«КиївобленергоВ» №0125 від 24.05.2016 по розгляду акту №К031137 від 29.04.2016 про порушення Правил користування електроенергією.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд

встановив:

05.03.2004 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Гриконт" (Споживач) та ЗАТ В«А.Е.С КиївобленергоВ» (правонаступником якого є Публічне акціонерне товариство "Київобленерго") (Постачальник) було укладено договір про постачання електричної енергії № 145 (Договір), відповідно до умов якого Постачальник електричної енергії постачає електричну енергію Споживачу, а Споживач оплачує Постачальнику електричної енергії її вартість та здійснює інші платежі згідно з умовами цього договору та додатками до договору, що є його невідємними частинами.

Відповідно до пункту 2 Договору під час виконання умов цього договору, а також вирішення всіх питань, що не обумовлені цим договором, сторони зобовязуються керуватися чинним законодавством України, зокрема Правилами користування електричною енергією (далі ПКЕЕ), затвердженими в установленому порядку.

Пунктом 4.2.3 договору сторони погодили, що Споживач сплачує Постачальнику електричної енергії вартості електроенергії, розраховану, виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання (згідно з Методикою, затвердженою НКРЕ), у разі таких дій споживача: самовільного внесення змін у схеми обліку електроенергії; пошкодження засобів обліку електроенергії, втручання в їх роботу, зняття пломб з засобів обліку; споживання електроенергії поза засобами обліку; інших умов, визначених методичними рекомендаціями НКРЕ.

Цей договір набирає чинності з дня його підписання і укладається на термін до 31.12.2004. Договір вважається продовженим на наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії, або перегляд його умов (пункт 9.5 договору).

Відповідно до підписаного та скріпленого печатками сторін акта №097525 від 05.09.2014 (а.с. 47), під час виконання робіт по перевірці на об'єкті ТОВ "Гриконт" за адресою: смт. Глеваха, вул. Підприємницька 1 в секції ТП-70 представниками ПАТ В«КиївобленергоВ» становлено та передано на зберігання лічильник № 105193 тип EMS 1321114 і пломби №№ C15362198, C15362199, C15362200, C15362266, розташовані на накладках т.с. та №C15362267, яка розташована на комірці т.с.

29.04.2016 Васильківським районним підрозділом ПАТ В«КиївобленергоВ» здійснено технічну перевірку розрахункового засобу обліку електричної енергії споживача ТОВ "Гриконт", який розташований за адресою: смт. Глеваха, вул. Підприємницька 1, про що складено акт технічної перевірки розрахункового засобу обліку електричної енергії № 172280 (а.с. 42), яким зафіксовано, що похибка роботи схеми обліку не відповідає класу точності обладнання, недооблік схеми обліку складає - 31,991% по причині відсутності струму у вторинному колі. Вказаний акт складено в присутності представника споживача ОСОБА_2, який підписаний останнім та представниками ПАТ В«КиївобленергоВ» .

За наслідками здійсненої перевірки енергопостачальна організація склала акт про порушення №К031137 від 29.04.2016 (а.с. 41), яким встановлено, що споживач порушив пункт 6.40 ПКЕЕ, а саме: при проведенні технічної перевірки (акт № 172280 від 29.04.2016) розрахункового засобу обліку електричної енергії за допомогою зразкового електролічильника PWS 2.3 FLVS №33849 виявлено факт недообліку електроенергії, похибка роботи схеми обліку складає - 31,991%, недооблік виник внаслідок порушення цілісності кола проходження струму у вторинному струмовому колі трансформатора струму фази В«АВ» №4279020. Перед виконанням робіт, при огляді електроустановки не виявлено у наявності пломби C15362267, що раніше встановлювалась представниками Васильківського РП, після проведення технічної перевірки представниками Київобленерго.

За результатами розгляду матеріалів перевірки комісія Васильківського районного підрозділу Публічного акціонерного товариства В«КиївобленергоВ» прийняла рішення, оформлене протоколом засідання комісії №0125 від 24.05.2016, відповідно до якого акт №К031137 від 29.04.2016 підлягає розрахунку згідно пункту 6.40 ПКЕЕ, пункту 2.1.2 ОСОБА_2 за період 94 дні по тарифах, що діяли протягом періоду порушення з 27.01.2016 по 29.04.2016.

Розгляд акта про порушення Правил користування електричною енергією №К031137 від 29.04.2016 здійснювався в присутності представника споживача електричної енергії, який з прийнятим рішення комісією не був згоден, оскільки втручань в засіб обліку не здійснювалось, про що зазначено в протоколі комісії від 24.05.2016.

На підставі зазначеного рішення комісії, яке оформлене протоколом засідання комісії №0125 від 24.05.2016, за виявлені порушення правил користування електричною енергією ПАТ "Київобленерго" застосувало до ТОВ "Гриконт" оперативно-господарську санкцію у вигляді нарахування позивачеві вартості недорахованої електричної енергії в розмірі 128733,77 грн.

Позивач заперечує, що порушення Правил користування електричною енергією виникло з його вини; крім того, позивач зазначає, що комісією неправильно здійснено нарахування оперативно-господарської санкції, а тому просить визнати незаконним та скасувати рішення засідання комісії по розгляду акта №К031137 від 29.04.2016 про порушення Правил користування електроенергією, яке оформлено протоколом №0125 від 24.05.2016.

У відповідності з приписами статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Статтею 26 Закону України В«Про електроенергетикуВ» визначено, що споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником. Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно статті 27 Закону України В«Про електроенергетикуВ» правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність. Правопорушеннями в електроенергетиці є, зокрема, крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку. Методика розрахунку розміру шкоди, завданої енергопостачальнику внаслідок викрадення електроенергії, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 6.40 Правил користування електричною енергією у разі виявлення представниками електропередавальної організації або представниками постачальника електричної енергії пошкоджень чи зриву пломб, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів обліку, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів (систем) обліку з метою зміни їх показів перерахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до ОСОБА_2 визначення обсягу та вартості електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2006 за № 782/12656.

У разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником постачальника електричної енергії, від якого споживач одержує електричну енергію, або електропередавальної організації порушень цих Правил або умов договору на місці виявлення порушення у присутності представника споживача оформляється акт порушень. В акті мають бути зазначені зміст виявленого порушення із посиланням на відповідні пункти цих Правил та вихідні дані, необхідні та достатні для визначення обсягу недоврахованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, яких необхідно вжити для усунення допущених порушень. Акт складається в двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві. Акт підписується представником постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) та представником споживача. У разі відмови споживача підписати акт в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт вважається дійсним, якщо він підписаний не менше ніж трьома уповноваженими представниками постачальника електричної енергії (електропередавальної організації). Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта, які зазначаються в акті, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання. Акт підписують тільки особи, які брали участь в контрольному огляді або технічній перевірці. (пункт 6.41. Правил користування електричною енергією).

Згідно положень пункту 6.42. Правил користування електричною енергією на підставі акта порушень уповноваженими представниками постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг недоврахованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Як вбачається з протокольного рішення комісії ПАТ "Київобленерго" №0125 від 24.05.2016, нарахування обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснено з урахуванням тривалості роботи струмоприймачів протягом доби 24 год, 7 днів на тиждень згідно з пункту 2.1.2 за формулою (2.4) ОСОБА_2.

Згідно із підпунктом 2 пункту 2.1 ОСОБА_2 визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ № 562 від 04.05.2006, ОСОБА_2 застосовується у випадку пошкодження або відсутності пломб з відбитками тавр енергопостачальника чи інших заінтересованих сторін, індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, складеному в порядку, визначеному ПКЕЕ, або в іншому документі, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження приладів обліку, установлених пломб та індикаторів.

Відповідно пункта 2.4. Методики у разі виявлення у споживача порушень ПКЕЕ, зазначених у підпунктах 1 - 4, 6 пункту 2.1 ОСОБА_2, та за умови наявності договору про постачання електричної енергії для потреб струмоприймачів (електроустановок), щодо яких виявлено порушення (далі - Договір), зазначених у підпункті 5 пункту 2.1 ОСОБА_2, сума до сплати має бути зменшена на величину вартості електричної енергії відповідно до виставлених споживачу за період порушення рахунків за точкою (точками) обліку, на якій (яких) було виявлено порушення. У разі, коли вартість електричної енергії відповідно до виставлених за період порушення рахунків за точкою (точками) обліку, на якій (яких) було виявлено порушення, менша вартості електричної енергії, оплаченої за період порушення, сума до сплати має бути зменшена на величину вартості оплаченої електричної енергії. В інших випадках споживачу виписується рахунок на всю розраховану суму.

Пунктом 2.5. Методики передбачено, що у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2.1 цієї ОСОБА_2, крім виявлення випадків фіксації індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії протягом робочого часу (W, кВтгод) визначається за формулою:

W = P · t · K , (2.4)

доб доб в

де: P - потужність (кВт), визначена як:

а) сумарна максимальна потужність наявних у споживача на час складання акта про порушення ПКЕЕ струмоприймачів відповідно до їх паспортних даних (за умови, якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для даної точки обліку, зазначену в Договорі);

б) потужність, обчислена виходячи зі струму навантаження електроустановки споживача при підключенні всіх наявних на час складання акта про порушення ПКЕЕ (струмоприймачів на максимальну потужність, визначеного на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології (за умови відсутності паспортних даних всіх струмоприймачів, наявних у споживача на час складення акта про порушення ПКЕЕ, та якщо визначена таким чином потужність не перевищує дозволену потужність для даної точки обліку, зазначену в Договорі);

в) дозволена потужність для даної точки обліку, зазначена в Договорі (за умови, якщо потужність, визначена відповідно до положень підпунктів "а" або "б" цього пункту, перевищує дозволену потужність для даної точки обліку, ненадання споживачем інформації щодо паспортних даних струмоприймачів, недопуску представників постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) на свою територію для перевірки інформації щодо сумарної максимальної потужності струмоприймачів, відмови споживача від вимірювання струму навантаження електроустановки при підключенні всіх наявних струмоприймачів на повну потужність);

t - тривалість роботи обладнання протягом доби (год.), що становить:

при однозмінній роботі споживача - t = 8;

при двозмінній роботі споживача - t = 16;

при тризмінній роботі споживача - t = 24;

при інших режимах роботи визначається на підставі Договору;

K (K ) - коефіцієнт використання струмоприймачівв в.i

За умови згоди сторін коефіцієнт використання електрообладнання вибирається рівним K = 0,5. У разі недосягнення в такої згоди та за умови недопуску споживачем представників постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) на свою територію для складення переліку струмоприймачів, про що має бути зазначено в акті про порушення, коефіцієнт використання електрообладнання вибирається рівним K = 0,75.

Кількість днів у періоді, за який має здійснюватися перерахунок (Д , день), визначається за формулою

Д = Д + Д , (2.6)

пер пор усун

де: Д - кількість робочих днів споживача від дня останнього контрольного огляду приладу обліку або технічної перевірки (у разі коли технічна перевірка проводилась після останнього контрольного огляду приладу обліку) до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості робочих днів у 6 календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення.

Відповідно до наказу №5 від 11.01.2014 року на підприємстві ТОВ В«ГриконтВ» встановлено 8-ми годинний режим роботи з перервою на обід з 13:00 до 14:00 (а.с. 51)

Згідно статті 67 Кодексу Законів про працю України при п'ятиденному робочому тижні працівникам надаються два вихідних дні на тиждень, а при шестиденному робочому тижні - один вихідний день. Загальним вихідним днем є неділя. Другий вихідний день при п'ятиденному робочому тижні, якщо він не визначений законодавством, визначається графіком роботи підприємства, установи, організації, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації, і, як правило, має надаватися підряд з загальним вихідним днем. У випадку, коли святковий або неробочий день (стаття 73) збігається з вихідним днем, вихідний день переноситься на наступний після святкового або неробочого.

Перевіривши розрахунок завданих збитків за недовраховану електричну енергію, суд дійшов висновку про невідповідність періоду їх нарахування, взятого за основу ПАТ В«КиївобленергоВ» при прийнятті протокольного рішення комісії №0125 від 24.05.2016, вимогам законодавства, оскільки нарахування проведено за період з 27.01.2016 по 29.04.2016 в цілому без врахування вихідних днів позивача, а також, не було враховано приписів статті 73 Кодексу Законів про працю України, згідно якої в Україні встановлено святковим днем 8 березня - Міжнародний жіночий день.

Окрім цього, вищевказаний розрахунок не відповідає положенням, визначеним в пункті 2.5. Методики, оскільки ПАТ В«КиївобленергоВ» невірно застосовано показник t (тривалість роботи обладнання протягом доби (год.), а саме, в основу розрахунку покладено t -24 год (при тризмінній роботі споживача) замість t = 8 год. (при однозмінній роботі споживача).

Статтею 235 Господарського кодексу України встановлено, що за порушення господарських зобов'язань до суб'єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватись оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов'язання, що використовуються самими сторонами зобов'язання в односторонньому порядку. До суб'єкта, який порушив господарське зобов'язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором.

Постановою Верховного Суду України від 04.04.2011 у справі № 2-24/912-2010, що є обов'язковою для застосування в силу статті 111 28 Господарського процесуального кодексу України, визначено, що рішення постачальника електричної енергії про нарахування вартості недоврахованої спожитої електроенергії є оперативно-господарською санацією.

Таким чином, обраний позивачем за первісним позовом спосіб захисту свого права, а саме: вимога про скасування рішення комісії відповідача за первісним позовом, відповідає способам, встановленим законодавством.

З урахуванням норм наведеного законодавства та встановлених обставин справи суд дійшов висновку про те, що ПАТ В«КиївобленергоВ» при винесенні протокольного рішення комісії №0125 від 24.05.2016 не вірно здійснено нарахування електричної енергії, а тому, підставою (навіть єдиною) недійсності такого рішення може бути його невідповідність приписам законодавства (в тому числі, розрахунок за невірний період, який означає покладення в основу розрахунку неправильних вихідних даних), що є підставою для скасування оспорюваної господарської санкції.

Аналогічна позиція узгоджується з позицією Вищого господарського суду України, яка викладена в постановах від 20.06.2013 у справі №23/5005/780/2012, від 20.06.2013 у справі №6/5005/10803/2012, від 03.02.2014 у справі №2/5005/6944/2012, від 12.11.2014 у справі № 910/2132/14 тощо.

Також, як стверджує позивач та не заперечує відповідач, електрообладнання ТОВ "Гриконт" за адресою: смт. Глеваха, вул. Підприємницька 1 в секції ТП-70 розміщено разом з електрообладнанням ФОП ОСОБА_4 в одній комірці, дверцята якої пломбувалися однією пломбою.

Актом №К031137 від 29.04.2016 про порушення встановлено відсутність пломби №C15362267, яка відповідно до акта відповідального зберігання пломб №097525 від 05.09.2014 розташована на комірці секції ТП-70.

27.04.2016 ПАТ "Київобленерго" за адресою: смт. Глеваха, вул. Підприємницька 1 секція ТП-70 проводились обстеження електроустановок ФОП ОСОБА_4, про що складено акти технічної перевірки № 172147, 172148, 172150 від 27.04.2016 (а.с. 48-50)

Дане обстеження проводилось без участі представників ТОВ "Гриконт". Докази повідомлення ТОВ "Гриконт", якому на зберігання були передані пломби на комірці, про таку перевірку відсутні.

Відповідно до пункту 3.31. Правил користування електричною енергією розрахунковий засіб обліку електричної енергії має бути опломбований на кріпленні кожуха лічильника пломбою з тавром центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, а на затискній кришці - пломбою електропередавальної організації. Пломби з тавром електропередавальної організації мають бути встановлені також на пристроях, що закривають первинні і вторинні кола живлення засобу обліку, приводи і кнопки управління комутаційних апаратів та кришки автоматів, встановлених у цих колах, двері комірок трансформаторів напруги, кришки на зборках і колодках затискачів, випробувальних блоках, лінії зв'язку автоматизованих систем обліку та всі інші пристрої і місця, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин схеми обліку.

Згідно пункту 3.32. Правил користування електричною енергією при пломбуванні та/або встановленні індикаторів та приладів обліку з вмонтованими індикаторами оформляється акт про пломбування та встановлення індикаторів. В акті про пломбування та встановлення індикаторів мають бути зазначені: місце встановлення кожної пломби та/або індикаторів, сторона, яка їх встановила, сторона, відповідальна за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб і індикаторів на них. Акт про пломбування та встановлення індикаторів підписується керівниками або уповноваженими особами сторін, які брали участь у пломбуванні приладу обліку.

Пунктом Правил користування електричною енергією 3.33. передбачено, що електропередавальна організація (постачальник електричної енергії за регульованим тарифом) не рідше одного разу на шість місяців має здійснювати контрольний огляд засобу обліку. Технічна перевірка здійснюється електропередавальною організацією (постачальником електричної енергії за регульованим тарифом) не рідше одного разу на три роки. Роботи з контрольного огляду засобу обліку та технічної перевірки розрахункових засобів обліку електричної енергії проводяться у присутності уповноважених представників споживача, а в разі, якщо споживач купує електричну енергію у постачальника електричної енергії за нерегульованим тарифом - додатково в присутності представників постачальника за нерегульованим тарифом та оформляються актом про проведені роботи із зазначенням в акті прізвища уповноваженого представника електропередавальної організації, який проводив роботи, та номера його службового посвідчення, підстави проведення технічної перевірки або контрольного огляду засобу обліку та детального опису результатів обстеження.

Приписами пункту 3.34. Правил користування електричною енергією встановлено, що будь-які роботи, пов'язані з порушенням або зміною схеми розрахункового обліку електричної енергії, заміною типу розрахункового засобу обліку електричної енергії, проводяться за погодженням з електропередавальною організацією (постачальником електричної енергії) у присутності представників заінтересованих сторін та оформляються актом.

Роботи з розпломбування, випробування, вимірювання, зміни схеми розрахункового обліку, заміни типу розрахункового обліку електричної енергії без оформлення акта в присутності уповноважених осіб споживача та електропередавальної організації (постачальника електричної енергії) не допускаються. Після закінчення робіт засоби обліку опломбовуються та передаються на збереження згідно з процедурою, визначеною пунктами 3.31-3.32 цих Правил.

Відповідно до підпункту 26, пункту 10.2 Правил користування електричною енергією, споживач електричної енергії зобов'язаний забезпечувати збереження і цілісність встановлених на його території (у його приміщенні) розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування.

В силу даних приписів законодавства після закінчення робіт технічної перевірки електрообладнання ФОП ОСОБА_4, що проводились 27.04.2016 згідно актів № 172147, 172148, 172150, представники ПАТ "Київобленерго" мали опломбувати комірку секції ТП-70 та передати пломби на відповідальне збереження згідно з процедурою, визначеною пунктами 3.31-3.32 Правил користування електричною енергією.

Враховуючи відсутність доказів складання між сторонами по справі актів про пломбування комірки секції ТП-70 адресою: смт. Глеваха, вул. Підприємницька 1 за період з 27.04.2016 (дата перевірки електрообладнання ФОП ОСОБА_4Я.) по 29.04.2016 (дата перевірки електрообладнання ТОВ "Гриконт"), суд приходить до висновку, що ТОВ "Гриконт" не може нести відповідальность за пошкодження чи зрив пломби, установленої на комірці секції ТП-70 відповідно до пункту 6.40 Правил користування електричною енергією згідно акта про порушення №К031137 від 29.04.2016.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії Васильківського районного підрозділу Публічного акціонерного товариства В«КиївобленергоВ» по розгляду акту №К031137 від 29.04.2016 про порушення Правил користування електроенергією, яке оформлено протоколом №0125 від 24.05.2016 є неправомірним та прийняте за відсутності правових підстав.

За таких обставин позовні вимоги ТОВ "Гриконт" про визнання недійсним рішення комісії по розгляду акту №К031137 від 29.04.2016 про порушення Правил користування електроенергією, яке оформлено протоколом №0125 від 24.05.2016, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Беручи до уваги, що рішення комісії ПАТ В«КиївобленергоВ» №0125 від 24.05.2016 по розгляду акту №К031137 від 29.04.2016 про порушення Правил користування електроенергією покладене в основу зустрічних позовних вимог прийнято з порушенням норм чинного законодавства та визнано судом недійсним, підстави для задоволення зустрічних позовних вимог Публічного акціонерного товариства "Київобленерго" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриконт" про стягнення 128733,77 грн. за недовраховану електричну енергію відсутні.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України відшкодування витрат по сплаті судового збору за первісним позовом покладаються судом на відповідача за первісним позовом, відшкодування витрат по сплаті судового збору за зустрічним позовом покладаються судом на позивача за зустрічним позовом.

Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд

вирішив:

1. Первісний позов задовольнити повністю.

2. Визнати недійсним рішення комісії Публічного акціонерного товариства В«КиївобленергоВ» по розгляду акту №К031137 від 29.04.2016 про порушення Правил користування електроенергією, яке оформлено протоколом №0125 від 24.05.2016

3. Стягнути з Публічного акціонерного товариства В«КиївобленергоВ» (код 23243188) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гриконт" (код 20578356) 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) грн. витрат по сплаті судового збору.

4. В задоволенні зустрічного позову відмовити повністю.

5. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Суддя Н.Г. Шевчук

Дата підписання повного рішення: 19.12.2016

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення12.12.2016
Оприлюднено27.12.2016
Номер документу63611879
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/3561/16

Постанова від 05.04.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Владимиренко C.B.

Ухвала від 31.03.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Владимиренко C.B.

Ухвала від 27.03.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Владимиренко C.B.

Постанова від 09.02.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Ухвала від 12.01.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мартюк А.І.

Рішення від 12.12.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

Ухвала від 07.11.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Шевчук Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні