КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2016 року 810/3619/16
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці в Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Скловарні печі ЛТД" про застосування заходів реагування,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпраці в Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Скловарні печі ЛТД" про застосування заходів реагування.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної перевірки у відповідача було виявлено ряд порушень нормативно-правових актів з охорони праці. Вказані правопорушення зазначені в розділі 5 Акта перевірки суб'єкта господарювання, який був підписаний відповідачем із зауваженнями. Порушення відповідачем нормативно-правових актів з охорони праці створюють загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства, що є порушенням вимог ст.43 Конституції України, яка гарантує громадянам право на належні і безпечні умови праці.
Згідно з пунктом 4 частини першої статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Ухвалою суду від 21.11.2016 відкрито провадження у справі №810/3619/16, розгляд якої відповідно до статті 183 2 КАС України здійснюється у порядку скороченого провадження.
Вказаною ухвалою суду зобов'язано позивача у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду додаткові докази по справі та запропоновано відповідачу у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду письмові заперечення проти позову.
З матеріалів справи вбачається, що вказану ухвалу суду сторони отримали 25.11.2016.
До суду 02.12.2016 надійшли заперечення на позов з додатками, в яких відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити з тих підстав, що відповідач повністю відмовився від отримання природного газу для опалення приміщень свого офісу, здійснено заходи по припиненню газопостачання та повному відключенню від системи газопостачання. Товариство вважає, що після відключення системи газопостачання, у спосіб передбачений діючим законодавством, обов'язок щодо обслуговування зовнішнього газопроводу, покладено на газорозподільну та газотранспортну організацію, якою є Ірпінська дільниця Києво-Святошинської ФЕГГ, що є спеціалізованою організацією з обслуговування газопроводів. Відповідач зазначає, що позивач, не надав суду докази того, що наведені в позовній заяві газопроводи відносяться до об'єктів підвищеної небезпеки, у позові не вказано про те, що відповідач не використовує в своїй діяльності природний газ після 14.07.2016. Стверджує, що позивач не довід для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, а товариство не вчинило порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що в задоволенні позову слід відмовити, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Скловарні печі ЛТД", код за ЄДРПОУ 19409358, є юридичною особою.
Наказом від 20 вересня 2016 року ГУ Держпраці у Київській області №1750 затверджено план проведення перевірок суб'єктів господарювання на ІV квартал 2016 року.
ГУ Держпраці у Київській області 23.09.2016 винесено повідомлення про проведення перевірки суб'єкта господарювання ТОВ "Скловарні печі ЛТД" за №5.3.225. Перевірку буде проведено з 18 жовтня по 27 жовтня 2016 року. Повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкта господарювання відповідачем отримано 07.10.2016, про що зазначено в цьому повідомленні. Крім того, позивачем 17.10.2016 відповідно до наказу №1750 від 20.09.2016 винесено направлення на проведення перевірки ТОВ "Скловарні печі ЛТД" за №5.3/358.
Відповідно до наказу №1750 від 20.09.2016, направлення на проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Скловарні печі ЛТД» від 17.10.2016 № 5.3.35.8, посадовими особами Держпраці України проведено перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини ТОВ фірма «Словарні печі ЛТД», за результатами якої відповідачем складено Акт від 27.10.2016 № 5.3.024.369.А.
В ході проведеної перевірки встановлено ряд порушень допущених позивачем,
зокрема, приписи статтей 5, 13, 14, 18, 21, 42 Закону України №2694 "Про охорону праці":
- не дотримуються вимоги нормативно-правових актів, а саме: не проводиться технічне обслуговування і ремонт об'єктів системи газопостачання підприємства (підземний газопровід середнього тиску, надземний металевий газопровід перед ШРП). Не складені графіки технічного огляду, технічного обслуговування і ремонту об'єктів систем газопостачання, п.п. 3.2, 3.9 розділ V НПАОП 0.00-1.76-15 «Правила безпеки систем газопостачання» (далі-ПБСГ), затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 285 від 15.05.2015р., зареєстровані в Міністерстві юстиції України 08.06.2015р. за № 674/27119;
- не отриманий дозвіл Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки з експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (технологічне устаткування, лінійні частини та їх елементи систем газопостачання): (підземний газопровід середнього тиску, надземний металевий газопровід перед ШРП). ст. 21 Закону України «Про охорону праці» та п. 3. Додатку 3 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1107 від 26.10.11;
- не розроблений у відповідності до діючого законодавства план локалізації та ліквідації можливих аварій у системі газопостачання. Не проводяться учбово-тренувальні заняття по плану з персоналом. Не ведеться журнал обліку занять, p. V п. 3.30. ПБСГ;
- не проведене навчання та перевірку знань з питань охорони праці особи відповідальної за газове господарство підприємства за нормативно-правовим актом з охорони праці НПАОП 0.00-1.76-15, додержання якого входить до її функціональних обов'язків, п.3.6 розділ III ПБСГ, п.п. 3.1, 3.9 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (далі - НПАОП 0.00-4.12-05);
- не проведене контрольне випробування газопроводів на герметичність. п. 3.19. p. V ПБСГ. п. 6.25. «Правил технической эксплуатации систем газоснабжения Украинской ССР»;
- не ведеться систематичний нагляд, не проводяться перевірки технічного стану, поточний і капітальний ремонт зовнішнього газопроводу. п. 3.5. p. V ПБСГ. п. 4.65. «Правил технической эксплуатации систем газоснабжения Украинской ССР», п. 1.4. ПБСГ. Не проводиться технічне обслуговування надземного газопроводу. п. 4.93. «Правил технической эксплуатации систем газоснабжения Украинской ССР»;
- не проводиться технічне обстеження, в тому числі комплексне приладове обстеження, підземних (з металевих і поліетиленових труб), надземних та наземних газопроводів, відповідно до вимог Порядку технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану. п.п 1.15, 1.16, 1.17., 1.22. р. р. УПБСГ;
- за результатами технічного обстеження підземного газопроводу не складається акт, в якому з врахуванням виявлених дефектів і оцінки технічного стану дається висновок про можливість подальшої експлуатації газопроводу, необхідність і строки проведення його ремонту і заміни. п. 1.24 р. V ПБСГ;
- не виконана оцінка технічного стану газопроводу за бальною системою шляхом підсумовування оцінок за кожним показником основних критеріїв, які визначають технічний стан газопроводів із поліетиленових труб, а саме:1. Розриви зварних стиків труб. 2.Тріщини (поперечні і повздовжні) в трубах. 3. Нещільність в роз'ємних з'єднаннях поліетиленових труб з сталевими. 4. Герметичність газопроводів. 4.3. Не оцінений технічний стан газопроводу за кожним критерієм за бальною системою згідно з вимогами 6.7.1. «Правил обстежень, оцінки технічного стану, паспортизації та проведення планово-запобіжних ремонтів газопроводів і споруд на них»;
- не складений паспорт технічного стану на підземний та надземний газопровід, п. 1.4. р. V ПБСГ. п. 4.63. «Правил технической эксплуатации систем газоснабжения Украинской ССР» п. 8 «Правил обстежень, оцінки технічного стану, паспортизації та проведення планово-запобіжних ремонтів газопроводів і споруд на них» (далі - Правила) затверджені наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 09.06.98р. №124, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 13.11.98р. №723/3163;
- не розроблені директором виробничі інструкції експлуатації системи газопостачання, для обхідників підземних газопроводів; пункти 2.10 2.12 (рекомендації) НПАОП 0.00-6.03-93 Порядок опрацювання власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві, затверджений наказом Держнаглядохоронпраці України 21.12.93 № 132, зареєстровано в Мін'юсті України 07.02.94 № 20/229; ст.5 ЗУ № 2694;
- не розроблені і не затверджені виробничі інструкції, інструкції з охорони праці та інструкції з безпечних методів робіт для осіб, зайня тих технічною експлуатацією газового господарства; п. 4.3.2 НПАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затверджене наказом Держнаглядохоронпраці N 9 від 29.01.98;
- не складена маршрутна карта обходу трас підземного газопроводу на якій має бути зазначена схема траси з прив'язками розміщення газопроводу і споруд на ньому (колодязів, контрольно-вимірювальних пунктів, контрольних трубок), а також розташовані на відстані до 15 м будівлі та інші надземні споруди з зазначенням підвалів і напівпідвалів, підземних комунікацій і їх колодязів, камери і шахти, які підлягають перевірці на загазованість, п. 1.4. додатку 1 до Порядку. «Порядок технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання» (далі - Порядок) затверджений наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 24.10.2011 N 640 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21 листопада 2011 р. за № 1326/20064.
Крім того, позивачем в акті перевірки зазначено, що у зв'язку з виявленими порушеннями, позивач попереджає про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва), експлуатацію підземного газопроводу середнього тиску перед ШРП, надземного металевого газопроводу перед ШРП.
Вказані правопорушення зазначені в розділі 5 Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта), який був підписаний відповідачем із зауваженнями.
У зв'язку із не усуненням відповідачем вказаних порушень, позивач звернувся до суду із застосуванням заходів реагування до ТОВ фірми «Скловарні печі ЛТД».
Товариством було залучено Ірпінську дільницю Києво-Святошинського ФЕГГ, представник якої, майстер ОСОБА_1 встановив запірну арматуру перед ІІІРП (блінду), у зв'язку чим було, повністю припинено газопостачання та опломбовано кран на вводі до ШРП, про що представником Ірпінської дільниці Києво-Святошинського ФЕГГ 14.07.2016 було складено акт про припинення газопостачання за встановленою законодавством формою та з підписом керівника товариства.
Показники вимірювальних приладів обліку газу на момент відключення зафіксовані в Акті припинення газопостачання від 14.07.2016 (8976м 3 ) та показники останнього зафіксовані в Акті приймання-передачі природного газу за травень місяць 2014 року укладеного між товариством та ПАТ "Київоблгаз"(8875м 3 ).
Таким чином, беручи до уваги вищезазначені документи, суд зазначає, що відповідач не є споживачем природного газу.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2013 року по справі №810/6275/13а за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві до ТОВ "Скловарні печі ЛТД" про заборону експлуатації підземних газопроводів ПЕ Д 63 1-28 м, ПЕ Д 63-98 м, ШРБ-01.75.11.02 з регулятором тиску R-70-1 шт., надземних газопроводів, внутрішніх газопроводів, клапану відсічного запірного, відмовлено в задоволенні позову через не доведення позивачем підстав для звернення до суду із даним позовом. Суд встановив, що позивач не надав доказів ідентифікації лінійних частин газопроводів - підземного газопроводу ПЕ Д 63 1-28м, ПЕ Д 63 - 98 м, ШРБ-01.75.11.02 з регулятором тиску R - 70 - 1 шт., наземного газопровода, внутрішніх газопроводів, клапану відсічного запірного, як об'єктів підвищеної небезпеки.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходив з наступного.
Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 р. №826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 27.12.2011 р. за №1531/20269, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Відповідно до п. 2.26 вказаного Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушення вимог Кодексу України про надра;
відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, та устаткування підвищеної небезпеки;
не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
виникнення нещасного випадку зі смертельним наслідком або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин, механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96 «Про затвердження Положення про державну службу України з питань праці», п. 7 Положення, Держпраця здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Судом встановлено, що під час перевірки товариства позивач встановив ряд порушень. Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, товариство повністю відмовилось від отримання природного газу для опалення приміщень свого офісу та здійснено заходи по припиненню газопостачання та повному відключенню системи газопостачання.
Крім того, суд зазначає, що в Акті перевірки: «Система газопостачання: на момент перевірки система газопостачання частково відключена перед ШРП (акт від 14.07.2016 р. Ірпінської дільниці Києво-Святошинської ФЕГГ, тавро R 17764154) Підземний газопровід середнього тиску, надземний металевий газопровід перед ШРП заповнені газом та не обслуговується відповідно до вимог нормативно-правових актів і охорони прані».
Суд зазначає, що Акт про припинення газопостачання та пломбування вхідної засувної арматури газопроводу або газорозподільного пункту від 14.07.2016 складений представником Ірпінської дільниці Києво-Святошинського ФЕГГ складений за встановленою законодавством формою та з підписом товариства і представника Ірпінської дільниці Києво-Святошинського ФЕГГ.
Також постановою Київського окружного адміністративного суду від 25.12.2013 у справі №810/6275/13а, відмовлено у задоволенні адміністративного позову Територіальному управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві до ТОВ "Скловарні печі ЛТД" про заборону експлуатації підземних газопроводів ПЕ Д 63 1-28 м, ПЕ Д 63-98 м, ШРБ-01.75.11.02 з регулятором тиску R-70-1 шт., надземних газопроводів, внутрішніх газопроводів, клапану відсічного запірного. Ця постанова набрала законної сили.
Частиною першою статті 72 КАС України визначено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Як вбачається з постанови Київського окружного адміністративного суду від 25.12.2013 у справі №810/6275/13а, суд дійшов висновку що ідентифікації лінійних частин газопроводів - підземного газопроводу ПЕ Д 63 1-28м, ПЕ Д 63 - 98м, ШРБ-01.75.11.02 з регулятором тиску R - 70 - 1 шт., наземного газопровода, внутрішніх газопроводів, клапану відсічного запірного, не є об'єктами підвищеної небезпеки, у зв'язку з відсутністю підтверджуючих документів.
Суд зазначає, що позивачем також не надано вказаних доказів і в даній адміністративній справі. Крім того, позивачем не надано до суду документів на підтвердження того, що відповідач використовує в своїй діяльності природній газ після 14.07.2016.
Частиною 1 статті 11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 КАС України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, коли судом здійснюється розгляд справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, у яких обов'язок щодо доведення правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На виконання цих вимог відповідачем доведено протиправність дій позивача.
Водночас, докази, подані позивачем, не підтверджують обставини, на які позивач посилається в обґрунтування позовних вимог та були спростовані доводами відповідача, а відтак, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 69-71, 86, 157-163, 167, 183 2 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Лиска І.Г.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2016 |
Оприлюднено | 27.12.2016 |
Номер документу | 63647943 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні