Постанова
від 23.12.2016 по справі 819/1591/16
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1591/16

23 грудня 2016 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку пмсьмового провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Тернопільській області до ОСОБА_2 кооперативно-державного будівельно-монтажного обєднання "Райагробуд" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 об’єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Тернопільській області з адміністративним позовом до ОСОБА_2 кооперативно-державного будівельно-монтажного об'єднання "Райагробуд" про стягнення заборгованості.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно довідки ОСОБА_2 відділення ОСОБА_1 ОДПІ станом на 09.11.2016 у відповідача наявний податковий борг перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 5553,68 грн. по штрафних санкціях за порушення законодавства по земельному податку з юридичних осіб.

Представник позивача ОСОБА_1 об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Тернопільській області ОСОБА_3 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила позов задовольнити та подала заяву про розгляд справи без їх участі, в порядку письмового провадження.

Представник відповідача ОСОБА_2 кооперативно-державного будівельно-монтажного об'єднання "Райагробуд" в судове засідання не з'явився, незважаючи на те, що належним чином був повідомлений про день та час слухання справи. Будь-яких клопотань про відкладення розгляду справи чи слухання справи за відсутності представників від відповідача не поступило.

Суд, заслухавши в судовому засіданні думку представника позивача, з'ясувавши усі обставини справи та перевіривши їх доказами приходить до переконання, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.

Судом встановлено, що Теребовлянське кооперативно-державне будівельно-монтажне об'єднання «Райагробуд» (далі - ТКДБМО «Райагробуд»» (код ЄДРПОУ 03586785) зареєстроване органами державної реєстрації, як юридична особа та знаходиться на обліку в ОСОБА_1 об'єднаній державній податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області як платник податків.

Згідно п.п. 19і .1.1., п.п.19і .1.2. п.19 .1 ст. 19і Податкового кодексу України (далі ПК України) до функцій податкового органу входить здійснення адміністрування податків, зборів, платежів; контролю за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою податків, зборів, платежів.

Відповідно до ч.І ст. 67 Конституції України, шт.16.1.4 п. 16.1 ст.16, ст.ст.36, 38 ПК України, на платників податків в тому числі на Теребовлянське кооперативно-державне будівельно-монтажне об'єднання «Райагробуд» покладений обов'язок сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених законодавством.

Зважаючи на те, що Теребовлянське кооперативно-державне будівельно-монтажне об'єднання «Райагробуд» несвоєчасно та не в повному розмірі сплачувало узгоджені суми податкових (грошових) зобов'язань, станом на 09.11.2016 року по платежах до бюджетів, картки особових рахунків яких ведуться в податковій інспекції, становить 5553,68 грн. (в т.ч. недоїмка 4302,42 грн. та пеня 1251,26 грн.) в т.ч.: 5553,68 грн. земельний податок з юридичних осіб.

Згідно матеріалів справи, заборгованість із земельного податку з юридичних осіб виникла у зв'язку з несплатою узгодженого податкового зобов'язання нарахованого згідно поданих до контролюючого органу податкового розрахунку земельного податку №1600001494 від 18.02.2016 р.

Податковим органом виставлено та направлено на адресу боржника податкову вимогу від 15.07.2014 року №178-25.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 67 Конституції України та підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на відповідача покладений обов'язок сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп. 14.1.39 п.14.1. ст.14 ПК У країни).

Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункт 14.1 стаття 14 ПК України).

Згідно п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 41.1. ст.41 ПК України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Відповідно до п. 41.2 ст.41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Згідно п.87.1 ст.87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Відповідно пп.19і .1.22., пп. 19і .1.34. п.19 Л. ст.19 1 ПК України контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно пп.20.1.34. п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3. ст.95 ПК України).

Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За таких обставин, суд прийшов до висновку, що ОСОБА_1 об'єднаною державною податковою інспекцією правомірно було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити. Стягнути податковий борг з ОСОБА_2 кооперативно-державного будівельно-монтажного об'єднання «Райагробуд» (код ЄДРПОУ 03586785, 48100, Тернопільська область, Теребовлянський район, м. Теребовля, вул. Князя Василька,198) в користь ОСОБА_1 об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Тернопільській області шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих відповідача та за рахунок готівки, що належить відповідачу заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами суму податкового боргу в розмірі 5553 (п'ять тисяч п'ятсот п'ятдесят три) грн. 68 коп. земельний податок з юридичних осіб на р/р 33215811700685, код одержувача 37625079, МФО 838012, код платежу 18010500.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2016
Оприлюднено30.12.2016
Номер документу63717876
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1591/16

Постанова від 23.12.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні