Ухвала
від 22.12.2016 по справі 920/1802/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

22.12.2016 Справа № 920/1802/13 Господарський суд Сумської області у складі судді Костенко Л.А., при секретарі судового засідання Олтушевської І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 920/1802/13 за заявою голови ліквідаційної комісії Публічного акціонерного товариства "Сумський фарфоровий завод" Іваненко Н.О. про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Сумський фарфоровий завод" (40022, м. Суми, вул. Харківська, 111, код 00310433)

за участі представників сторін:

від кредиторів: ДПІ у м. Сумах - Притула Д.А.

Сумське об'єднане УПФУ Сумської обл. - Щербина О.А.

ПАТ Сумиобленерго - Зякун С.О.

ПАТ по газопостачанню та газифікації "Сумигаз" - Симоненко В.Г.

Ліквідатор - Іваненко Н.О.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Сумської області від 12.11.2013р. порушено провадження у справі № 920/1802/13, про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Сумський фарфоровий завод", відповідно до норм ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником.

Постановою господарського суду Сумської області від 26.11.2013р. боржник ПАТ "Сумський фарфоровий завод" визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Іваненко Наталію Олександрівну.

14.11.2016р. до господарського суду надійшов звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс у справі №920/1802/13.

14.11.2016р. до господарського суду ліквідатором ПАТ "Сумський фарфоровий завод" арбітражним керуючим Іваненко Н.О. подано клопотання № 241 від 11.11.2016р. про затвердження звіту про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора.

Ухвалою господарського суду від 18.11.2016р. розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у справі № 920/1802/13 призначено в судове засідання.

Ухвалою господарського суду від 12.12.2016р. розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, звіту про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора у справі № 920/1802/13 відкладався для надання додаткових документів.

19.12.2016р. до суду ліквідатором подано уточнене клопотання (вх.. №3446(з) від 19.12.2016р.) про затвердження звіту про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора.

22.12.2016р. кредитором ПАТ по газопостачанню та газифікації Сумигаз до господарського суду подано клопотання, в якому просить суд дослідити факти наведені у клопотанні та врахувати під час ухвалення звіту та ліквідаційного балансу банкрута.

19.12.2016р. до господарського суду ліквідатором подано підтверджуючі документи на виконання судової ухвали від 12.12.2016р., які приєднані до матеріалів справи.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши подані ліквідатором додатки до звіту, заслухавши ліквідатора та представників кредиторів, суд встановив наступне:

Відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс до якого додаються відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розмір погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

З метою виявлення всіх видів майнових активів банкрута ліквідатором було здійснено запити до відповідних державних органів.

Дані організації надали відповіді, які ліквідатором були враховані при проведенні ліквідаційної процедури та формуванні ліквідаційної маси, а саме:

УМВС України в Сумській області Управління державної автомобільної інспекції повідомило, що згідно облікових даних АІПС Автомобіль за ПАТ "Сумський фарфоровий завод" зареєстровані транспортні засоби згідно додатку (а.с. 69-70 т. 15);

Згідно відповіді інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Сумській області інформація щодо наявності документів дозвільного характеру, щодо виконання будівельних робіт де є замовник ПАТ "Сумський фарфоровий завод" відсутня (а.с. 57 т. 15).

Відповідно довідки б/н від 16.07.2015р. Управління майна комунальної власності Сумської міської ради комунальної власності за ПАТ "Сумський фарфоровий завод" не зареєстровано (а.с.99 т. 15);

Головне управління Держгеокадастру у Сумській області листом №8-18-0.6-13212/216 від 09.11.2016р. повідомило що станом на 01.01.2013р. право користування зареєстроване за ПАТ "Сумський фарфоровий завод" на земельну ділянку площею 3, 23 га, що надана для розміщення виробничої бази, за адресою: м. Суми, вул.. Харківська, 11, що підтверджено державним актом на право постійного користування серією СМ 0044 за №109 від 28.11.1995р. (а.с. 101 т. 15);

Державна авіаційна служба України Департамент льотної придатності надала інформацію що повітряні судна власником яких є ПАТ "Сумський фарфоровий завод" не зареєстровані (а.с.65 т. 15);

Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області надало інформацію що ПАТ "Сумський фарфоровий завод" з питань великовантажних та інших технологічних транспортних засобів, механізмів і об'єктів підвищеної небезпеки до територіального управління не зверталося (а.с. 59 т. 15);

Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Сумській області листом №10-07-00271 від 21.02.2014р. повідомило що державна частка в статутному капіталі ПАТ "Сумський фарфоровий завод" відсутня (а.с. 63 т. 15);

Сумська митниця Міндоходів листом №03.01/1.2-08/202 від 15.01.2014р. повідомила що в Сумській митниці Міндоходів відсутні товари, право власності на які належать ПАТ "Сумський фарфоровий завод" (а.с.67 т. 15);

Держава інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті надала інформацію про відсутність записів щодо суден власником або судновласником яких є ПАТ "Сумський фарфоровий завод" (а.с. 76 т. 15);

Філія Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг надала інформацію про відсутність об'єктів промислової власності що належить ПАТ "Сумський фарфоровий завод" (а. 82 т. 15);

Головне управління державної казначейської служби України у Сумській області листом №11-35/68-1845 від 13.03.2014р. повідомило що станом на 13.03.2014р. по рахунку ПАТ "Сумський фарфоровий завод" залишок коштів відсутній (а.с. 84 т. 15).

Згідно інформації наданої Державною інспекцією сільського господарства в Сумській області за №79 від 11.01.2014 р. в Держсільгоспінспекції Сумської області за ПАТ "Сумський фарфоровий завод" зареєстрована техніка. (а.с. 61 т. 15).

ДПІ у м. Сумах Головного управління Міндоходів у Сумській області листом № 29166/10/18-19-18-02-55 від 29.05.2014р. повідомила про наявність за банкрутом відкритих рахунків в банківських установах (а.с. 78 т. 15).

Відповідні банківські установи на запити ліквідатора надали інформацію щодо залишку коштів на рахунках (а.с. 88-94 т. 15).

Станом на день розгляду звіту ліквідатором закриті банківські рахунки банкрута та рахунок в ГУ Державній казначейській службі України у Сумській області (а.с. 86, 95, 97, т 15).

Під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатором передано об'єкти цивільного захисту, про що складені акти приймання-передачі з КП Сумської міської ради Електроавтотранс від 02.06.2016р., з відділом з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Сумської міської ради від 07.10.2016р. (а.с. 180-188 т. 15).

На виконання положень ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором було передано документи банкрута на зберігання до Архівного відділу Сумської міської ради, про що складено відповідні акти приймання передачі від 28.10.2016 р. (а.с. 187-212 т. 15).

Розпорядженням Східного територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №30-СХ-2-3 від 13.06.2013р. зупинено обіг акцій ПАТ "Сумський фарфоровий завод"(а. с. 72-73 т.15).

Відповідно до положень п. 9 Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням НКЦПФР від 23.04.2013р. №737 у разі отримання реєструвальним органом інформації про акціонерне товариство, що було припинено шляхом ліквідації, але реєстрація випуску акцій якого не була скасована в установленому порядку, реєструвальний орган протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати надходження відповідної інформації здійснює скасування реєстрації випуску акцій шляхом оформлення відповідного розпорядження.

При цьому скасування реєстрації випуску акцій здійснюється у разі, якщо інформація про відповідне припинення акціонерного товариства підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру або у разі отримання від органів державної статистики відповідної інформації про припинення акціонерного товариства.

Ліквідатор пояснила що здійснити скасування обігу акцій зможе після ухвалення судом відповідного рішення про припинення банкрута та внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

На виконання вимог ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором в ліквідаційній процедурі була проведена повна інвентаризація майнових активів та зобов'язань банкрута. Під час проведення інвентаризації були складені інвентаризаційні акти (а.с. 103-149 т. 15). Результати інвентаризації відображені в протоколі інвентаризаційної комісії (а.с. 150-156 т. 15).

За фактом виявлених при проведенні інвентаризації недостач ліквідатор звернулася із заявою про злочин до СМУ УМВС України в Сумській області (а.с. 157-160 т. 15).

Окремо щодо виявлених під час вищевказаної інвентаризації активів підприємства недостач транспортних засобів ліквідатором було подано заяву до УДАІ УМВС України в Сумській області про розшук транспортних засобів. Від УДАІ надійшла відповідь про те, особовий склад управління орієнтований на розшук та затримання транспортних засобів.

З метою забезпечення збереження майна боржника ліквідатором було укладено договори охорони майна ПАТ "Сумський фарфоровий завод" (а.с. 25-47 т. 17).

Під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатором здійснені заходи для стягнення дебіторської заборгованості та фактично включено до ліквідаційної маси 613 273, 11 грн.

Дебіторська заборгованість, яка не була стягнута на момент продажу майна, була включена ліквідатором до складу цілісного майнового комплексу банкрута, який в результаті був реалізований на аукціоні.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 26.02.2015р. було затверджено реєстр вимог кредиторів, який був доповнений додатково ухвалами суду від 16.03.2015р. та від 06.04.2015р. та має наступний вигляд:

- Управління Пенсійного фонду України в м. Сумах у розмірі -- 262 857, 95 грн. (1 черга) - 121 677, 08 грн. (2 черга);

- ДПІ в м. Сумах у розмірі 323 129, 89 грн. (6 черга) 111 351, 84 грн. ( 2 черга);

- ПАТ АБ "Укргазбанк" у розмірі 1147, 00 судовий збір (1 черга) 4 530, 00 грн. (4 черга);

- КП "Міськводоканал" у розмірі 1 218, 00 грн. судовий збір (1 черга) 141 042, 96 грн. (4 черга);

- ПАТ по газопостачанню та газифікації "Сумигаз" у розмірі 1 147, 00 грн. судовий збір (1 черга) 2 178 681, 97 грн. (4 черга) 48 408, 13 грн. (6 черга);

- Сумський міський центр зайнятості у розмірі 26, 46 грн. (6 черга);

- ПАТ "Сумиобленерго" у розмірі 1 218, 00 грн. судовий збір (1 черга) 852 343, 68 грн. (4 черга); 83 844, 68 грн. (6 черга);

- ФОП ОСОБА_6 у розмірі 1 218, 00 грн. судовий збір (1 черга) 12 720, 50 грн. (4 черга).

- ВВД ФСС від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань України в м. Суми у розмірі 956 300, 43 грн. капіталізовані платежі (2 черга); 264 811, 23 грн. (2 черга);

- ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП у розмірі 1 218,00 грн. судовий збір (1 черга), 32 602, 39 грн. (6 черга);

- ОСОБА_7 у розмірі 1939, 75 грн. (1 черга);

- ОСОБА_8 у розмірі 1162, 56 грн. (1 черга);

- заборгованість із виплати заробітної плати перед працівниками ПАТ "Сумський фарфоровий завод" станом на 26.11.2013р. в загальному розмірі 663 215 грн. 16 коп. (1 черга);

На виконання ч. 6 ст. 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором у всеукраїнській діловій газеті Прес-Біржа №27 (1144)-28 (1145) від 16-31 жовтня 2014р. було опубліковане оголошення про проведення конкурсу на визначення організатора аукціону з продажу майна банкрута, за результатом конкурсу ліквідатором було прийняте рішення від 10.11.2014р. про визначення організатором аукціону ТБ Електронні торги України в особі філії в м. Суми.

08.04.2016р. організатором аукціону на веб-сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України було публіковано оголошення про продаж майна банкрута у вигляді ЦМК за початковою вартістю, яка є рівною сумі всіх кредиторських вимог, заявлених і визнаних в судовому порядку та включених до реєстру вимог кредиторів ПАТ Сумський фарфоровий завод яка склала 6 069 155, 00 грн. Даний аукціон не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок від учасників бажаючих взяти участь в аукціоні.

30.04.2016р. організатором аукціону було оприлюднене оголошення про проведення повторного аукціону з продажу майна банкрута у вигляді ЦМК, початкова вартість якого була зменшена на 20% , проте даний аукціон не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок від учасників торгів.

25.05.2015р. організатором аукціону було опубліковане оголошення про проведення другого потворного аукціону з продажу майна боржника. Даний аукціон був проведений у період з 25.06.2015р. по 10.07.2015р., в результаті якого переможцем аукціону було визначено ТОВ Промтехконсалтінг , який запропонував найвищу ціну за майно у сумі 776 852, 00 грн. (а.с.20-48 т. 16).

За результатом торгів 20.07.2015р. укладений з покупцем договір купівлі-продажу цілісного майнового комплексу та акт приймання-передачі (а.с. 39-40 т. 16).

Під час процедури ліквідації підприємства отримані грошові кошти: стягнення дебіторської заборгованості 613 273, 11 грн.; повернення ПДВ у сумі 131 242, 66 грн.; оренди майна - 2 000, 00 грн. банківський депозит - 462, 73 грн.; залишок коштів на рахунку - 40 383, 10 грн.; поповнення спец рахунку на оплату лікарняних - 17 225, 90 грн.; відшкодування недостачі підзвітними - 198, 00 грн.; повернення судового збору - 609, 00 грн.; продажу майна - 776 852, 00 грн. Всього отримано - 1 582 246, 5 грн.

За період процедури ліквідації ПАТ "Сумський фарфоровий завод" ліквідатором було повністю погашено кредиторські вимоги, які були включені до першої черги реєстру вимог кредиторів. Загальна сума погашених вимог складає 933 239, 11 грн., яка була розподілена між кредиторами наступним чином:

- Управління Пенсійного фонду України в м. Сумах у розмірі -- 262 857, 95 грн.;

- ПАТ АБ "Укргазбанк" у розмірі 1147, 00 грн.;

- КП "Міськводоканал" у розмірі 1 218, 00 грн.;

- ПАТ по газопостачанню та газифікації "Сумигаз" у розмірі 1 147, 00 грн.;

- ПАТ "Сумиобленерго" у розмірі 1 218, 00 грн.;

- ФОП ОСОБА_6 у розмірі 1 218, 00 грн.;

- ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП у розмірі 1218, 00 грн.;

- ОСОБА_7 у розмірі 1939, 75 грн.;

- ОСОБА_8 у розмірі 1162, 56 грн.;

- заборгованість із виплати заробітної плати перед працівниками ПАТ "Сумський фарфоровий завод" в загальному розмірі 663 215, 16 грн.

Платіжні документи в підтвердження погашення кредиторських вимог залучені до матеріалів справи (а.с. 60, 74, 78-103 т. 18).

Показники щодо майнових активів боржника відображені в ліквідаційному балансі (а.с. 4 т. 18).

Як вбачається з матеріалів справи звіт ліквідатора був розглянутий на засіданні комітету кредиторів 10-11 листопада 2016р., та прийнято рішення більшістю голосів не схвалювати наданий ліквідатором звіт за підсумками процедури банкрутства. Зокрема, проти затвердження звіту висловився представник кредитора ПАТ Сумигаз , який володіє більшістю голосів у комітеті кредиторів.

Із протоколу комітету кредиторів вбачається, що представник ПАТ Сумигаз Симоненко В.Г. зазначив, що з огляду на те, що із заявлених і визнаних у судовому порядку та включених до реєстру вимог кредиторів ПАТ "Сумський фарфоровий завод", сума яких складала 6 069 155, 00 грн., в процедурі ліквідації було погашено лише 933 239,11 грн. (15,3 %) при цьому витрати у процедурі ліквідації склали 649 007 грн. 39 коп., у тому числі 475 664, 75 грн. витрат пов'язаних зі здійсненнями ліквідаційної процедури на суму 475 664,75 грн. та основної грошової винагорода ліквідатора на суму 173 342,64 грн., ПАТ Сумигаз вважає, що головою ліквідаційної комісії ПАТ "Сумський фарфоровий завод" вжито заходи по виявленню майнових активів боржника, проте реалізація майна боржника, зокрема за участі ТБ Електронні торги України , здійснена за заниженою вартістю і вплинути на сказані обставини комітет кредиторів не мав можливості, так як реалізація майна боржника відбувалася до створення колегіального органу - комітету кредиторів. ПАТ Сумигаз вважає роботу голови ліквідаційної комісії незадовільною та заперечує проти затвердження ліквідаційного балансу та звіту голови ліквідаційної комісії.

Також представник ПАТ Сумигаз подав до суду 22.12.2016р. клопотання в якому вказує що ПАТ Сумигаз вважає незадовільною роботу голови ліквідаційної комісії ПАТ Сумський фарфоровий завод , Іваненко Н.О., як уповноважена особа засновників суб'єкта підприємницької діяльності - боржника - особа, уповноважена загальними зборами учасників (акціонерів), що володіють більш як половиною статутного капіталу боржника не діяла в інтересах кредиторів, витрати, понесені в процедурі ліквідації, за рахунок ліквідатора, не повинні відшкодовуватись за рахунок майна банкрута, так як це не передбачено чинним законодавством та не схвалено комітетом кредиторів. Основна грошова винагорода голови ліквідаційної комісії відшкодована у повному обсязі так само як і витрати за рахунок банкрута.

ПАТ Сумигаз просить надати правову оцінку судом того факту, що рахунки боржника, не зважаючи на численні звіти та приписи ч.2 ст.41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в ПАТ ВТБ Банк , не були закриті. Відкритими залишився не один рахунок, як того вимагає закон, а три рахунки, що підтверджує довідка органу державної фіскальної служби від 18.11.16р. № 48819/10/18-19-08-01- 25. Що на думку ПАТ Сумигаз є черговим порушенням допущеним головою ліквідаційної комісії в процедурі ліквідації банкрута.

Суд, розглянувши вказані заперечення, вислухавши пояснення присутнього в судовому засіданні представника ПАТ Сумигаз зазначає наступне:

Відповідно до частини 1, 2, 3 статті 44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі.

Вибір способів продажу активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною.

Ліквідатор організовує проведення аукціону з продажу активів банкрута з урахуванням вимог цього Закону.

На аукціоні можуть продаватися:

основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо);

відокремлений структурний підрозділ банкрута як частина цілісного майнового комплексу;

необоротні активи банкрута;

дебіторська заборгованість на умовах договору про відступлення права вимоги банкрута.

Відповідно до ч. 1, 2, 3 статті 65 вказаного закону, якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна - двох місяців) організатор аукціону зобов'язаний провести повторний аукціон.

Якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення повторного аукціону без визначення переможця протягом місяця організатор аукціону зобов'язаний провести другий повторний аукціон.

Якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.

Відповідно до рішення директора філії ТБ Електронні торги України в м. Суми від 28.04.2015р., аукціон з продажу майна боржника - ПАТ Сумський фарфоровий завод по лоту №200025 є таким, що не відбувся за відсутністю заявок на участь у електронних торгах (а.с. 70 т. 11).

Відповідно до рішення директора філії ТБ Електронні торги України в м. Суми від 21.05.2015р., аукціон з продажу майна боржника - ПАТ Сумський фарфоровий завод по лоту №200368 є таким, що не відбувся за відсутністю заявок на участь у електронних торгах (а.с. 71 т. 11).

Оголошення про проведення другого повторного аукціону, призначеного на 25.06.2015р. - 10.07.2015р. розміщено на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України 25.05.2015р.

З протоколів зборів комітету кредиторів №1 від 30.06.2015р. - 01.07.2015р., №3 від 31.07.2015р., № 4 від 28.08.2015р. (а.с. 114, 222, т.12) вбачається, що ліквідатор звітувала перед комітетом кредиторів стосовно питання продажу майна банкрута. Ліквідатор повідомила, що для проведення другого повторного аукціону між замовником та організатором було укладено додаткову угоду в якій, керуючись ч. 3 ст. 65, ч. 3 ст. 66 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", сторони погодили, що початковою вартістю другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості попереднього аукціону. Сторонами було погоджено, що другий повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче ніж до граничної вартості, яка становить 20 відсотків початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону. Аукціон було розпочато 25.06.2015р., про що раніше повідомлялося комітету кредиторів. 10 липня 2015р. організатором відкритих електронних торгів ТБ "Електронні торги України" було складено протокол про проведення аукціону відповідно до ст. 69 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Відповідно до протоколу переможцем торгів було запропоновано ціну в розмірі 776852,00 грн. На виконання приписів ст. 71 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", між переможцем торгів та банкрутом було укладено договір купівлі-продажу цілісного майнового комплексу. 20 липня 2015 р. згідно умов договору покупцем було сплачено ціну за придбання лоту №200673, про що свідчить лист ТБ "Електронні торги України" в м. Суми від 21.07.2015р.

Вказану інформацію у формі звіту про хід провадження у справі про банкрутство та використання коштів прийнято до відома членами комітету кредиторів (протокол №2 від 07.07.2015р., №4 від 28.08.2015р. (а.с. 131-135, а.с. 139-143 т. 12).

Відповідно до ч. 5 ст. 44 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ліквідатор здійснює продаж майна боржника у вигляді цілісного майнового комплексу. У разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, ліквідатор здійснює продаж майна боржника частинами.

Частиною 8 ст. 26 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом визначено, що до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про визначення складу майна в разі продажу частини майна у процедурі санації боржника або ліквідації банкрута.

Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором було виставлено на продаж майно банкрута у вигляді цілісного майнового комплексу, до якого включено транспортні засоби, обладнання для виробництва господарських та керамічних виробів, матеріалів, залишків товару, інших цінностей та права вимоги.

Отже ліквідатор не допустила порушень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" при проведенні ліквідаційної процедури.

Також матеріалами справи підтверджено що ліквідатор закрила три рахунки боржника, що підтверджено довідкою ПАТ ВТБ Банк від 09.12.2016р. за №245/913.2 (а.с. 107-108 т. 18).

Таким чином, з урахуванням викладеного, заперечення кредитора ПАТ Сумигаз суд вважає безпідставними.

Щодо клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора.

Ліквідатор звернувся до суду з клопотанням про затвердження звіту про нарахування грошової винагороди на загальну суму 174 675, 32 грн. та виплату грошової винагороди на загальну суму 173 342, 64 грн., здійснення витрат на загальну суму 487 879, 34 грн., в т.ч. за рахунок банкрута в розмірі 475 664, 75 грн. та за рахунок ліквідатора в розмірі 12 214, 59 грн., які не відшкодовані.

Відповідно до ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Частиною 2 статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено що обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Згідно ч. 1 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

При цьому Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не звужує та не обмежує повноважень, обов'язків та прав ліквідатора, який призначений у справі про банкрутство не як арбітражний керуючий.

Отже ліквідатор, як фізична особа, діє відповідно до постанови господарського суду, та організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника та забезпечує задоволення вимог кредиторів відповідно до положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено що кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цією статтею. При цьому у першу чергу задовольняються витрати пов'язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії.

З матеріалів справи вбачається, що за період процедур ліквідації були понесені витрати на загальну суму 487 879,34 грн., в т.ч. витрати понесені за рахунок ліквідатора в сумі 12 214, 54 грн. та за рахунок майна банкрута в розмірі 475 664, 75 грн. Зазначені витрати за рахунок майна банкрута були спрямовані на проведення аукціонів - 77 885,20 грн.; архівні послуги - 10 000, 00 грн.; експертиза протигазів - 2438, 65 грн.; патентний пошук, депозитарні послуги - 1 200, 00 грн.; охорона майна - 32 208, 40 грн.; поточна заробітна плата - 293 536, 94 грн.; вихідна допомога - 14 672, 27 грн.; обов'язкові платежі до бюджету- 556, 57 грн.; судові витрати - 19364, 48 грн.; розрахунково-касове обслуговування - 14 480, 13 грн.; поштові витрати, ПММ, публікація оголошень, витрати на відрядження, канцелярські витрати, отримання довідок - 9322, 11 грн.

Зазначені витрати підтверджені ліквідатором документально.

За рахунок ліквідатора понесені витрати на охорону майна, виготовлення фінансового звіту, поштові, канцелярські та нотаріальні витрати що разом становить 12 214, 54 грн. Зазначені витрати залишилися не відшкодованими.

Основна грошова винагорода ліквідатора за період з 26.11.2013р. по листопад 2016 року становить 174 675 грн. 32 коп. із розрахунку 5 000 грн. щомісячно, погодженого на засіданні комітету кредиторів від 31.03.2016р. (а.с. 121-123 т . 18). Фактично ліквідатору відшкодовано 173 342 грн. 64 коп.

Письмових заперечень щодо клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора до суду станом на день розгляду звіту не надходило.

На засіданні комітету кредиторів, який відбувся 10-11 листопада 2016 року більшістю голосів вирішено не схвалювати звіт про здійснення та відшкодування витрат понесених за рахунок власних коштів ліквідатора; схвалено звіт про здійснення та відшкодування витрат понесених за рахунок підприємства, а також нарахування та відшкодування основної грошової винагороди за підсумками процедури ліквідації ПАТ "Сумський фарфоровий завод" (а.с. 5-13 т. 18).

Враховуючи викладене, а також враховуючи рішення комітету кредиторів, суд дійшов висновку про затвердження звіту ліквідатора про нарахування грошової винагороди на загальну суму 174 675, 32 грн. та виплату грошової винагороди ліквідатора на загальну суму 173 342, 64 грн. та здійснення витрат у ліквідаційній процедурі у розмірі 475 664, 75 грн. В іншій частині клопотання ліквідатора відхиляється, враховуючи рішення комітету кредиторів.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Затвердження звіту ліквідатора є підставою для припинення провадження у справі відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

За вказаних обставин звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс підлягають затвердженню, а банкрут як юридична особа підлягає ліквідації. Провадження у справі підлягає припиненню.

Відповідно до ч. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених пунктами 4 - 7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Керуючись ч. 5 ст. 45, ст. 46, п. 6 ч. 1 ст. 83, ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Затвердити звіт ліквідатора про нарахування грошової винагороди на загальну суму 174 675, 32 грн., виплату грошової винагороди на загальну суму 173 342, 64 грн. та здійснення витрат у ліквідаційній процедурі у розмірі 475 664, 75 грн.

2. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута Публічного акціонерного товариства "Сумський фарфоровий завод" (40022, м. Суми, вул. Харківська, 111, код 00310433).

3. Юридичну особу - банкрута Публічне акціонерне товариство "Сумський фарфоровий завод" (40022, м. Суми, вул. Харківська, 111, код 00310433) - ліквідувати.

4. Вимоги кредиторів визнати погашеними.

5. Провадження у справі припинити.

6. Копію даної ухвали направити кредиторам, ліквідатору, державному реєстратору, органу державної статистики, ВДВС Сумського міського управління юстиції, Головному територіальному управлінню юстиції у Сумській області.

Повний текст ухвали складений 27.12.2016р.

СУДДЯ Л.А. КОСТЕНКО

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення22.12.2016
Оприлюднено03.01.2017
Номер документу63760587
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/1802/13

Ухвала від 22.12.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 12.12.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 18.11.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 12.10.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 29.09.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 15.09.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 08.08.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 26.07.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 21.06.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 21.06.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні