№ 243/10672/16-к
Кримінальне провадження № 1-кс/243/916/2016
У Х В А Л А
І м е н е м У к р а ї н и
27 грудня 2016 року слідчий суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області - ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 розглянувши клопотання слідчого СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 , про проведення перевірки суб`єкта господарювання, -
В С Т А Н О В И В :
До Слов`янського міськрайонного суду Донецької області, в межах якого здійснюється досудове розслідування, слідчим СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області подано клопотання щодо проведення перевірки суб`єкта господарювання Комунального підприємства Билбасівської селищної ради Слов`янського району Донецької області «Енергонезалежність». Із вказаного клопотання вбачається, що Слідчим відділом Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області проводиться досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем службовою особою, відомості про який 08.10.2016 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 12016050510002932 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
Встановлено, що КП «Енергозалежність» отримало з земель сільськогосподарського призначення в постійне користування земельну ділянку площею 4,3100 га, яка розташована на території Хрестищанської сільської ради Слов`янського району для ведення підсобного сільського господарства, без зміни цільового призначення. Встановлено, що на вказаній земельній ділянці розташовані полезахисні лісосмуги, які не були передані та прийняті на баланс законним чином КП «Енергонезалежність». Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що керівництвом КП «Енергонезалежність», достовірно знаючи, що зелені насадження ніколи не передавались підприємству в користування організували незаконну вирубку лісосмуги на вищевказаній земельній ділянці, з метою реалізації деревини та подальшому привласненню виручених коштів, чим спричинили державі істотну шкоду на суму 3282297 гривень, що підтверджується відповідним актом Державної екологічної інспекції в Донецькій області. Зазначений факт відсутності передачі на баланс КП «Енергонезалежність» зелених насаджень, розташованих на вищевказаній земельній ділянці підтверджується листом з Слов`янської районної державної адміністрації.
Відповідно до листа Комунального підприємства Билбасівської селищної ради Слов`янського району Донецької області «Енергонезалежність» №72 від 19.10.2016, КП БСР «Енергонезалежність» за свій рахунок провело роботи по лісо устрою природних рослинних ресурсів на землях запасу. Санітарно-оздровчі заходи на земельних ділянках, наданих у постійне користування, здійснюються у відповідно до Постанови Кабінету міністрів України №555 від 27.07.1995 «про затвердження санітарних правил в лісах», Постанови Кабінету Міністрів України №724 від 12.05.2007 р. «Про затвердження правил поліпшення якісного складу лісів», інших нормативно-правових актів.
Слідчий ОСОБА_4 в судовому засіданні підтримав заявлене клопотання, просив його задовольнити.
Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримав доводи слідчого та просив задовольнити клопотання в повному обсязі.
Вислухавши слідчого, прокурора, який підтримав клопотання слідчого, вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.
Під час судового розгляду, на обґрунтування даного клопотання прокурором надані наступні документи:
- витяг з кримінального провадження № 12016050510002932 від 08.10.2016 року відповідно до якого 07.10.2016 року до Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області надійшло повідомлення про те, що посадові особи КП Билбасівської селищної ради Слов`янського району «Енергонезалежність зловживаючи своїм службовим становищем організували незаконну порубку лісу на території Хрестищенської сільської ради Слов`янського району.
- протокол огляду місця події від 07.10.2016 року, відповідно до якого була оглянута ділянка місцевості, яка розташована на відстані приблизно 5 км. від с. Нікольське Слов`янського району.
- статут КП Билбасівської селищної ради Слов`янського району Донецької області «Енергонезалежність».
- протоколи допитів свідків ОСОБА_5 від 10 жовтня 2016, ОСОБА_6 від 13 жовтня 2016 року та ОСОБА_7 від 11 жовтня 2016 року.
- протокол огляду місця події від 11.10.2016 року, відповідно до якого була оглянута ділянка місцевості, яка розташована на відстані приблизно 5 км. від с. Нікольське Слов`янського району.
Згідно п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України затвердженого Указом постановою Кабінету Міністрів Українивід 13 квітня 2011 року № N 454/2011 Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань:
здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог;
законодавства про охорону, раціональне використання та відтворення тваринного світу.
Для виконання покладених на держекоінспекцію завдань, підпунктом 1, 2, 5 п. 6 вищезазначеного положення перелічені права:
залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань учених і фахівців (за їх згодою), працівників центральних та місцевих органів виконавчої влади:
одержувати інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб;
проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.
Згідно п. 7 Положення про Державну екологічну інспекцію України затвердженого Указом постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № N 454/2011, Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).
Частиною першою ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності`визначено перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю). Частиною другою вказаної статті передбачено, що проведення позапланових заходів з інших підстав забороняється, якщо інше не передбачено законом.
Відповідно до ст.1 Санітарних правил в лісах України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1995 року №555 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 року №756), санітарні правила в лісах України - сукупність норм щодо здійснення заходів з поліпшення санітарного стану лісів та санітарних вимог, які встановлюються з метою охорони та захисту лісів під час ведення лісового господарства, використання лісових ресурсів та проведення робіт, не пов`язаних з веденням лісового господарства підприємствами, установами, організаціями та громадянами.
Відповідно до ч. 2 зазначених правил заходи з поліпшення санітарного стану лісів здійснюються власниками лісів, постійними лісокористувачами з метою оздоровлення насаджень у максимально стислі строки за умови недопущення негативного впливу на навколишнє природне середовище. Зазначені заходи є частиною комплексу профілактичних заходів, які здійснюються з метою збереження стійкості насаджень, запобігання розвитку патологічних процесів у лісі, зменшення шкоди, що завдається шкідниками, хворобами, ліквідації наслідків аварій та стихійного лиха.
Відповідно до ст. 44 та ст. 45 Санітарних правил в лісах України, встановлено, що державний нагляд (контроль) за додержанням цих Правил здійснює Держекоінспекція. Власники лісів, постійні лісокористувачі щороку подають органу виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, територіальним органам Держлісагентства, а також державним спеціалізованим лісозахисним підприємствам інформацію про розроблені та здійснені заходи, спрямовані на збереження, охорону та захист лісів, в якій відображають санітарний стан лісів, обсяги здійснених заходів з поліпшення санітарного стану лісів, визначають основні заходи щодо запобігання чи ліквідації наслідків аварій та стихійного лиха.
Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та/ організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 36 КПК України передбачено, що прокурор уповноважений самостійно звертатися до слідчого судді з клопотаннями про проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках передбачених цим кодексом.
На даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (пункт 4 частини другої статті 40 виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014).
Згідно з п. 2 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Діючим Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено надання слідчим суддею дозволу на проведення будь яких перевірок в рамках кримінального провадження. Проведення перевірки не є заходом забезпечення кримінального провадження визначених ст. 131 КПК України, а є способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.
Разом з цим, відповідно до ч. 6 ст.9 КПК України, у випадках коли положення цього Кодексу не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст.7 цього Кодексу.
Отже, під час досудового розслідування встановлені достатні підстави для проведення перевірки,проведення якої є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.
Керуючись ст.ст.7, 9, 93, 370, 372 КПК України,
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого СВ Слов`янського ВП Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 , про проведення проведення перевірки суб`єкта господарювання Комунального підприємства Билбасівської селищної ради Слов`янського району Донецької області «Енергонезалежність» - задовольнити.
Надати дозвіл посадовим особам Державної екологічної інспекції у Донецькій області (ЄДРПОУ 38034476 юридична адреса: 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Петровського 18 «а»), в період з 25.08.2016 по 12.09.2016 провести перевірку суб`єкта господарювання Комунального підприємства Билбасівської селищної ради Слов`янського району Донецької області «Енергонезалежність».(ЄРДПОУ 39968869), яке зареєстроване за адресою: Донецька обл., Слов`янський район, сел. Билбасівка, вул. Леніна, 218, за період з 01 січня 2016 року по теперішній час, з використанням матеріалів кримінального провадження № 12016050510002932 від 08.10.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.І ст. 364 КК України
На вирішення інспекторів поставити такі питання:
?чи дотримується вимог законодавства у сфері охорони рослинного світу КП «Енергонезалежність» (ЄРДПОУ 39968869);
?чи дотримується вимог законодавства у сфері охорони рослинного світу КП «Енергонезалежність» (ЄРДПОУ 39968869) в частині використання, охорони і відтворення рослинного світу;
?чи дотримується вимог законодавства у сфері охорони рослинного світу КП «Енергонезалежність» (ЄРДПОУ 39968869) в частині законності вирубки, ушкодження дерев і чагарників, знищення або ушкодження лісових культур, а також молодняку природного походження й самосівів на площах призначених для лісовідновлення;
?чи дотримується вимог законодавства у сфері охорони рослинного світу КП «Енергонезалежність» (ЄРДПОУ39968869) в частині раціонального та невиснажливого використання лісових ресурсів;
?чи дотримується вимог законодавства у сфері охорони рослинного світу КП «Енергонезалежність» (ЄРДПОУ 39968869) в частині виконання комплексу необхідних заходів захисту для забезпечення охорони лісів від пожеж, незаконних порубок, шкідників і хвороб, пошкодження внаслідок антропогенного та іншого шкідливого впливу, застосування пестицидів та агрохімікатів у лісовому господарстві й лісах;
?чи дотримується вимог законодавства у сфері охорони рослинного світу КП «Енергонезалежність» (ЄРДПОУ 39968869) в частині використання полезахисних лісосмуг, водоохоронних і захисних лісових насаджень;
?чи дотримується вимог законодавства у сфері охорони рослинного світу КП «Енергонезалежність» (ЄРДПОУ 39968869) в частині збереження корисної для лісу фауни.
Проведення перевірки доручити посадовим особам Державної екологічної інспекції у Донецькій області (код ЄДРПОУ 38034476, індекс 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вулиця Петровського, 18а).
Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Слов`янського
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2016 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 63781701 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Кузнецов Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні