Постанова
від 26.12.2016 по справі 810/3323/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2016 року           810/3323/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши у місті Києві в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії, що здійснює державне рулювання у сфері зв'язку та інформатизації

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерхата»

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Броварська ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області

про анулювання дозволу,-

о б с т а в и н и с п р а в и:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі – позивача або НКРЗІ) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерхата» (далі – відповідач або ТОВ «Інтерхата»), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Броварська ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області (далі – третя особа або Броварська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області), в якому позивач просить суд анулювати ТОВ «Інтерхата» ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 03.11.2011 №6659 (серія АЕ №593161), дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіо доступу від 24.04.2012 №ШПС-32-0071209, від 05.10.2012 №ШПС-32-0085733.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про те, що ТОВ «Інтерхата» не сплачує до бюджету збір на користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців, чим порушує вимоги Закону України “Про радіочастотний ресурс України”. У зв'язку з цим, позивач просить суд анулювати ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 03.11.2011 №6659 (серія АЕ №593161), дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіо доступу від 24.04.2012 №ШПС-32-0071209, від 05.10.2012 №ШПС-32-0085733 , виданий відповідачу.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору у пояснення на адміністративний позов зазначила, що станом на 01.08.2016 за ТОВ «Інтерхата» обліковується податкова заборгованість у розмірі 5 127,84грн., що відповідно до пп.258.2.4 п.258.2 ст. 258 ПК України є підставою для вжиття заходів реагування з боку позивача.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2016 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача через службу діловодства суду подав клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника в порядку письмового провадження.

Відповідач явку повноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча про дату, час і місце судового засідання був проінформований належним чином.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору в судове засідання не прибув, хоча про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином.

Частиною 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно ч.1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

в с т а н о в и в:

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтерхата» зареєстроване як юридична особа за адресою: 07400, Київська область, місто Бровари, бульвар Незалежності, буд. 17, ідентифікаційний код 37722001.

ТОВ «Інтерхата» видано ліцензію на користування радіочастотними ресурсом України Національною комісією з питань регулювання зв'язку України серії АЕ №593161 з терміном дії до 02.11.2021. Вид ліцензії: регіональна; радіотехнолоія ( вид радіозв'язку): широкосмуговий радіо доступ (радіозв'язок у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів); регіони користування: Київська область; смуги (номінали) радіочастот, приймання/передавання, МГц: 2401,0…2433,0; ширина смуги радіочастот, що використовується в регіоні, МГц: 32. Ліцензійні умови користування радіочастотним ресурсом України, які містять перелік обов'язкових для використання вимог, затверджені рішенням НКРЗ від 19.08.2005 №53, зареєстровані в Міністерстві Юстиції України 20.10.2005 №1237/11517.

Також ТОВ «Інтерхата» видано дозвіл Українського державного центру радіочастот №ШПС-32-0071209 на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіо доступу дійсний до 02.11.2021. Ліцензія на користування радіочастотним ресурсом №6659 від 03.11.2011; група користувачів радіочастотним ресурсом: надання телекомунікаційних послуг; дата видачі дозволу: 24.04.2012.

Українським Державним центром радіочастот видано Дозвіл ТОВ «Інтерхата» №ШПС-32-0085733 на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіо доступу від 05.10.2012 строком до 02.11.2021. Група користувачів радіочастотним ресурсом за дозволом: надання телекомунікаційних послуг; ліцензія на користування радіочастотним ресурсом №6659 від 03.11.2011.

З матеріалів справи вбачається, що 25.07.2016 за вих. №5356/10/1202-1232/811 (вх. №8022 від 04.08.2016) Броварська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області на виконання вимог абзацу першого підпункту 258.2.4 пункту 258.2 статті 258 Податкового кодексу України надала Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації перелік боржників з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, які протягом шести місяців не сплачують або сплачують в неповному обсязі рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України для вжиття до них заходів згідно чинного законодавства.

Так, згідно вказаного переліку за відповідачем за період з 19.02.2016 по 01.07.2016 обліковується податковий борг у розмірі 5075,67грн. (а.с. 9-10).

Наявність у відповідача податкового боргу з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України також підтверджується Актом перевірки термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по податках і зборах від 13.10.2016 №134/12-02/37722001 (а.с.57-58).

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації зверталась до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерхата» з листом №01-6583/144 від 08.09.2016 у якому запропонувала відповідачу здійснити сплату заборгованості з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України. Проте, відповідач на вказаний лист відповіді не надав, сплату заборгованості з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом не здійснив. Докази протилежного матеріали справи не містять.

Правові основи користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України, визначені Законом України “Про радіочастотний ресурс України” від 01.06.2000 р. № 1770-III (далі - Закон № 1770-III).

Відповідно до ст. 1 Закону № 1770-III радіочастотний ресурс — частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.

Частиною 2 ст. 12 Закону № 1770-III встановлено, що органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України “Про телекомунікації”.

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону № 1770-ІІІ національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.14 Закону № 1770-III повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.

У відповідності до п.п. 1 та 3 ч. 2 ст. 30 Закону № 1770-III користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг, а також дозволів на експлуатацію - спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматорами.

В свою чергу, дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою (далі - дозвіл на експлуатацію) - документ, який засвідчує право власника конкретного радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою на його експлуатацію протягом визначеного терміну в певних умовах (ст. 1 Закону № 1770-III).

Згідно з ч. 1 ст. 42 Закону № 1770-ІІІ користувачі радіочастотного ресурсу України повинні отримувати дозволи на експлуатацію відповідних радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, крім засобів та пристроїв, використання яких здійснюється на бездозвільній основі відповідно до цього Закону. Перелік радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, на експлуатацію яких потрібен дозвіл, визначається національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.

Частиною 3 ст. 42 Закону № 1770-ІІІ передбачено, що дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот загального користування видає Державне госпрозрахункове підприємство “Український державний центр радіочастот” (УДЦР) на платній основі у порядку, встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 6 Закону № 1770-ІІІ користувачі радіочастотного ресурсу України зобов'язані вносити платежі та збори, передбачені законом, а також у встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, порядку плату за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування.

Відповідно до ст. 57 Закону № 1770-ІІІ користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Збір за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України.

Так, згідно з п. 254.1 ст. 254 ПК України платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі: ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України; ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою; дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення; дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.

За приписами пп.254.5.2 п.254.5 ст. 254 ПК України платники рентної плати обчислюють суму рентної плати виходячи з виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо.

За правилами ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пп.258.2.4 п.258.2 ст. 258 ПК України у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

Судом встановлено, що відповідач починаючи з листопада 2015 року сплачує не у повному обсязі податкові зобовязаня з рентної плати за користування радіочастотними ресурсами України, у зв'язку з чим у ТОВ «Інтерхата» утворилась заборгованість в сумі 5 075,67грн.

Частиною 3 ст. 58 Закону № 1770-ІІІ встановлено, що у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 10 п. 6 Положення про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1067/2011 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з відповідними позовними заявами в разі порушення суб'єктами господарювання, що проводять діяльність на ринку телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв'язку, законів про телекомунікації, інформатизацію, користування радіочастотним ресурсом та поштовий зв'язок, а також з позовами про скасування державної реєстрації у випадках, передбачених законом.

Отже, враховуючи заборгованість відповідача з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України в сумі 5075,67грн., суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення адміністративного позову та анулювання відповідного дозволу.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки в порядку ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачем не надано доказів сплати заборгованості зі збору (рентної плати) за користування радіочастотними ресурсами України, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне рулювання у сфері зв'язку та інформатизації задовольнити.

Анулювати Товариству з обмеженою відповідальністю «Інтерхата» ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 03.11.2011 №6659 (серія АЕ №593161), дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіо доступу від 24.04.2012 №ШПС-32-0071209, від 05.10.2012 №ШПС-32-0085733.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Я.В. Горобцова          

                                        

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2016
Оприлюднено05.01.2017
Номер документу63806411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3323/16

Постанова від 26.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 21.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні