ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2016 р.м. ХерсонСправа № 821/1926/16
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонський завод спортивного обладнання" про вжиття заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності,
встановив:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області (далі - ГУ ДСНС України у Херсонській області, позивач) звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонський завод спортивного обладнання" (далі - ТОВ "Херсонський завод спортивного обладнання", відповідач), в якому просить застосувати до ТОВ "Херсонський завод спортивного обладнання" захід реагування у вигляді зупинення подальшої експлуатації приміщень та території за адресою: Херсонська обл., м. Херсон, Карантинний острів, буд. 1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки шляхом заборони Товариству використовувати приміщення та територію за вказаною адресою, окрім робіт, пов'язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, до повного усунення порушень.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач посилається на те, що за результатами перевірки відповідача були встановлені порушення останнім вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що є підставою для застосування зазначеного заходу реагування.
Відповідач письмових заперечень на позов чи заяви про визнання позову суду не надав, копія ухвали про відкриття скороченого провадження у справі була направлена відповідачу рекомендованим листом з повідомленням за його місцезнаходженням, однак вручена адресату не була та повернута поштою суду з позначкою на конверті "за закінченням терміну зберігання".
За приписами ч. 3 ст. 167 КАС України судове рішення вважається врученим, у тому числі у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, та у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою, повідомленою цими особами суду, або за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
За таких обставин суд вважає за можливе розгляд справи здійснювати на підставі наявних у ній доказів.
Судом встановлено, що в період з 3 по 18 листопада 2016 року Корабельним районним відділом м. Херсона ГУ ДСНС України у Херсонській області проведено планову перевірку приміщення та території ТОВ "Херсонський завод спортивного обладнання" за адресою: Херсонська обл., м. Херсон, Карантинний острів, 1, з питань додержання ним, як суб'єктом господарювання, вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт № 251 (далі - акт перевірки).
Під час перевірки виявлені порушення ТОВ "Херсонський завод спортивного обладнання" таких нормативно-правових актів: Правил пожежної безпеки в України, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 р. за № 252/26697, ДБН В.1.1-7-2002 "Державні будівельні норми. Захист від пожежі. Пожежна безпека об'єктів будівництва" та постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 564 "Порядок функціонування добровільної пожежної охорони".
Так, зокрема, відповідачем не обладнано приміщення автоматичною пожежною сигналізацією, допускається експлуатація тимчасової електромережі, не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до правил експлуатації вогнегасників, не доукомплектовано пожежний щит первинними засобами пожежогасіння згідно вимог норм належності, допускається користування пошкодженою розеткою, допускається застосування пічного опалення у приміщенні категорії "В" за вибухопожежною та пожежною небезпекою, електророзетки встановлено на горючі основи без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, допускається застосування саморобних подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, допускається захаращення запасного евакуаційного виходу, відповідальні особи за пожежну безпеку не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.
Зміст всіх порушень викладений в акті перевірки.
Згідно з актом перевірки ступінь ризику суб'єкта господарювання з урахуванням значення прийнятного ризику від провадження господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки "високий".
Директор ТОВ "Херсонський завод спортивного обладнання" ОСОБА_1, був присутній під час перевірки та підписав акт перевірки без зауважень.
Основними нормативними актами, що здійснюють регулювання спірних правовідносин є Кодекс цивільного захисту України та Закон України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
За змістом пункту 1, підпункту 2 п. 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності. Одним з основних завдань ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Згідно з пунктом 7 зазначеного Положення ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Таким чином, Головне управління ДСНС України у Херсонській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, а отже наділене повноваженнями звертатись до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств.
Згідно з частиною 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема:
недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України).
Аналогічні правила передбачені і Законом України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Так, згідно з частиною 7 ст. 7 цього Закону на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Суд вважає, що порушення, встановлені позивачем під час перевірки ТОВ "Херсонський завод спортивного обладнання" та викладені в акті перевірки, пов'язані з ризиком настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі та є обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.
За таких обставин суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та задовольняє їх повністю.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161 - 163, 183-2 КАС України,
постановив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати до ТОВ "Херсонський завод спортивного обладнання" (код ЄДРПОУ 03564364) захід реагування у вигляді зупинення подальшої експлуатації приміщень та території за адресою: Херсонська обл., м. Херсон, Карантинний острів, буд. 1, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки шляхом заборони ТОВ "Херсонський завод спортивного обладнання" використовувати приміщення та територію (місце розташування: Херсонська обл., м. Херсон, Карантинний острів, буд. 1), окрім робіт, пов'язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, до повного усунення порушень.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Попов В.Ф.
кат. 5.1.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2016 |
Оприлюднено | 04.01.2017 |
Номер документу | 63807178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні