Ухвала
від 29.12.2016 по справі 359/10389/16-к
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

359/10389/16-к

1-кс/359/1771/2016

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 грудня 2016 р. м. Бориспіль

Слідчий суддя Бориспільського міського суду Київської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,слідчого Бориспільського відділу поліції ОСОБА_3 , прокурора Бориспільської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , розглянувши клопотання про надання дозволу на проведення перевірки за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016110100001213 від 16.06.2016, за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

28.12.2016 року до Бориспільського міськрайонного суду надійшло клопотання слідчого Бориспільського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області капітана поліції ОСОБА_5 про надання дозволу на проведення комплексної перевірки Державною екологічною інспекцією у Київській області щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства при здійсненні господарської діяльності ПрАТ «Спецтехсервіс» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 31450441), за адресою: Київська область м. Бориспіль, вул. Індустріальна, 5, починаючи з 17.01.2017 року.

В обґрунтування вказаного клопотання слідча зазначила, що в провадженні СВ Бориспільського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області розслідується кримінальне провадження відомості про яке 16.06.2016 внесені до ЄРДР за № 12016110100001213, за фактом того, що службові особи ПРАТ «Спецтехсервіс», ТОВ «Тема-Б», ТОВ «Столярна мануфактура» в своїй діяльності використовують обладнання, що здійснює шумове забруднення та забруднює атмосферного повітря, за ознаками кримінального правопорушення (злочину) передбаченого ст. 356 КК України.

В результаті самоправних дій службових осіб ПрАТ «Спецтехсервіс», ТОВ «Тема-Б», ТОВ «Столярна мануфактура» інтересам громадян, які проживають в садовому товаристві заподіяна шкода.

Під час допиту, як свідка ОСОБА_6 було встановлено, що він проживає в СТ «Темп», що розташоване в територіальних межах м. Бориспіль Київської області з 2011 року.

Неподалік СТ «Темп» почало здійснювати свою підприємницьку діяльність ПрАТ «Спецтехсервіс» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 31450441), за адресою: Київська область м. Бориспіль, вул. Індустріальна, 5, у якого виробничі приміщення орендують ТОВ «Тема-Б» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 36460480) та ТОВ «Столярна Мануфактура» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 33094813).

Згідно інформації про юридичну особу, видами діяльності ПрАТ «Спецтехсервіс» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 31450441) є діяльність посердників у торгівлі товарами широкого асортименту; інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого майна.

Згідно листа першого заступника міського голови ОСОБА_7 , ПрАТ «Спецтехсервіс» виробляє меблі і використовує модульну котельню для сушки деревини, що було установлено під час проведення перевірки комісією виконавчого комітету в 2015 році, що в свою чергу вимагає в своїй діяльності використання обладнання для викидів продуктів горіння та відповідних фільтрів, питання про установку яких, підприємство зобов`язалося розглянути з метою зменшення впливу забруднюючих речовин.

Враховуючи те, що скарги жителів садового товариства не припинилися та інформації про те, що ПрАТ «Спецтехсервіс» врахувало інтереси осіб, що проживають поряд, замінило не ефективні фільтри, зобов`язання останні не виконали та проігнорували.

Згідно з замірами рівня шуму знятими Бориспільським міжрайонним відділом досліджень ДУ «Київський ОЛЦ МОЗУ» шумове навантаження в житловому будинку де проживає заявник ОСОБА_6 , перевищує норму у частотах 500Гц на 9,2дБ, 1000Гц на 9,5 дБ, 2000ГЦ на 3,3дБ та еквівалентного рівня шуму на 6 дБ, що є порушенням «Санітарних норм допустимого шуму в помешканнях жилих та господарських приміщень на території жилої забудови».

Крім того, фільтри, які використовує ПрАТ «Спецтехсервіс» не є ефективними та не відповідають нормам законодавства при застосуванні ароматизаторів, що може викликати у людей, які проживають поряд, алергічних реакцій, оскільки між даним підприємством та жилими будинками не дотримано відповідної дистанції, що знову ж таки вказує на грубе порушення службовими особами підприємства екологічного законодавства України.

Встановлено, що дане підприємство працює з порушенням екологічного законодавства та Конституції України на чисте атмосферне повітря та екологічну безпеку, що полягає у забрудненні продуктами горіння у вигляді викидів з обладнання, яке повинне містити відповідні фільтри.

У ході досудового розслідування кримінального провадження №12016110100001213 від 16.06.2016, виникла необхідність виникла необхідність у проведенні комплексної перевірки діяльності ПрАТ «Спецтехсервіс» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 31450441), з метою підтвердження чи спростування вищезазначених обставин, у зв`язку з чим необхідно залучити осіб, які мають спеціальні знання у сфері природоохоронного законодавства працівників Державною екологічною інспекцією у Київській області. З огляду на вказані обставини слідча і звернулась до суду, оскільки в іншому порядку провести комплексну перевірку не є можливим.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримала у повному обсязі та просила задовольнити. Надала пояснення аналогічні його тексту.

Дослідивши надані матеріали, суд приходить до наступних висновків.

Згідност.25 КПК Українивбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно ч.4ст.38 КПК Україниорган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших дій, передбачених цим кодексом.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Згідно ізЗаконом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно дост. 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища"державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Згідно п. 1 Положення Про Державну екологічну інспекцію України, затвердженогоуказом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011(далі - Положення) Держекоінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.

Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до п.п. 5 п. 6 Положення, Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженогоНаказом Міністерства екології та природних ресурсів України № 429 від 04.11.2011, Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.

Територіальним органом Держекоінспекції України у Київській області є Державна екологічна інспекція у Київської області.

Відповідно до Положення про територіальні органи Держекоінспекції України, яке затверджено наказом №429 від 04.11.2011, виданого Міністерством екології та природних ресурсів України Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.ч.7, 8, 11ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Відповідно дост.84 КПК Українидоказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Відповідно дост.85 КПК Україниналежними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Відповідно дост.86 КПК Українидоказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом.

Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч.2ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.1ст.94 КПК Українислідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Відповідно до ч.1, п.4 ч.2ст.99 КПК Українидокументом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Суд погоджується, що з доводами слідчого, що для забезпечення повного і об`єктивного досудового розслідування вказаного кримінального провадження виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки щодо дотримання вимог природоохоронного законодавств ПрАТ «Спецтехсервіс» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 31450441), за адресою: Київська область м. Бориспіль, вул. Індустріальна, 5, під час здійснення господарської діяльності в цілому, з огляду на це клопотання слідчого є обґрунтованим, тому його необхідно задовольнити.

Відповідно до п. 3.9. Наказу Міністерства охорони навколишнього середовища, № 464 від 10.09.2008 року «Про затвердження Порядку організації та проведення перевірок суб`єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства», тривалість позапланової перевірки не повинна перевищувати десяти робочих днів.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 93, 104, 110, 159-166, 309, 369, 371-372 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання про надання дозволу на проведення перевірки - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні за №12016110100001213 від 16.06.2016, за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України, комплексної перевірки Державній екологічній інспекції у Київській області щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства при здійсненні господарської діяльності ПрАТ «Спецтехсервіс» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 31450441), за адресою: Київська область м. Бориспіль, вул. Індустріальна, 5.

Визначити термін проведення позапланової перевірки у десять робочих днів починаючи з 17.01.2017 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення29.12.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу63811421
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення перевірки за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016110100001213 від 16.06.2016, за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України

Судовий реєстр по справі —359/10389/16-к

Ухвала від 29.12.2016

Кримінальне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Гончаров О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні