Рішення
від 14.12.2016 по справі 569/9063/16-ц
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/9063/16-ц

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2016 року

Рівненський міський суд Рівненської області в складі:

головуючого судді - Тимощука О.Я.,

при секретарі - Андрощук О.Я.,

за участю представника позивача - ОСОБА_1,

провівши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Рівне заочний розгляд цивільної справи за позовом Приватного підприємства СПА ЛЕНД до фізичної особи - ОСОБА_2 про стягнення заборгованості за договором поставки, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство СПА ЛЕНД звернулося до суду з позовом до фізичної особи - ОСОБА_2 про стягнення заборгованості.

В обгрунтування позовних вимог вказує, що 26 вересня 2014 року між Приватним підприємством СПА ЛЕНД (далі - Позивач) і фізичною особою ОСОБА_2 (далі - Відповідач) був укладений договір поставки № СЛ-4 (далі - Договір), згідно з яким постачальник (Позивач) зобов язався поставити у зумовлені строки товар, а покупець (Відповідач) зобов язався прийняти даний товар та оплатити його вартість відповідно до умов укладеного між сторонами договору.

Згідно п. 4.1. Договору, ціна товару, який підлягав поставці на момент укладання Договору становила - 438 899,20 грн. у т.ч. ПДВ.

На підставі п. 5.3. Договору, оплата вартості товару відбувається у наступному порядку: покупець робить передплату вартості товару у розмірі 30%, що становила на момент укладання сторонами Договору - 131 669,68 грн. у т.ч. ПДВ (п. 5.3.1 Договору); решту вартості товару (п.5.3.2 Договору), яка становила - 307 229,52 грн. у т.ч. ПДВ, (що в еквіваленті складає 23 800 доларів США на дату укладання Договору, Покупець сплачує починаючи з жовтня 2014 року рівними частинами та на протязі 36 місяців, відповідно до Графіку погашення заборгованості.

26.09.2014 року Покупцем сплачено 30% передплати за поставлений товар у розмірі 131 669,68 грн. у т.ч. ПДВ, а також 29.10.2014 року Покупець сплатив суму у розмірі 8 561,38 грн. та 27.11.2014 року у розмірі 9 956,84 грн.

На даний час товар, який був поставлений Покупцю, оплачений всього у розмірі 150 187,90 грн. у т.ч. ПДВ., що не відповідає розміру оплати, яку повинен Покупець сплатити Постачальнику, на підставі виставлених рахунків-фактур у відповідності з додатком №2 від 26.09.2014 року Графік погашення заборгованості та з урахуванням розділу 5 Договору, відносно курсового еквіваленту гривні до долару США. Просить суд стягнути заборгованість за поставлений товар у розмірі - 492 839,67 грн., з яких: 290 249,25 грн. - сума основного боргу; 41 461,24 грн. - пеня; 13 955,82 грн. - 3% річних; 147 173,36 грн. - сума інфляційних витрат.

Відповідач був належним чином повідомлений про час та місце судового засідання, однак до суду не з"явився повторно, причин неявки не повідомив та не подав заяву про розгляд справи у свою відсутність. Крім того, його виклик в судове засідання на 14.12.2016 року здійснювався через розміщення оголошення в газеті Вісті Рівненщини № 46 від 18 листопада 2016 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю, просила суд їх задовольнити, крім того не заперечила щодо заочного розгляду справи.

За таких обставин, в зв"язку із неявкою в судове засідання належним чином повідомленого відповідача на підставі ст. 224 ЦПК України, суд ухвалив провести заочний розгляд справи.

Будь-яких заперечень по суті позовних вимог відповідачем суду не надано.

Заслухавши думку представника позивача, дослідивши в судовому засіданні надані письмові докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

Судом встановлено, що 26 вересня 2014 року між Приватним підприємством СПА ЛЕНД (далі - Позивач) і фізичною особою - ОСОБА_2 (далі - Відповідач) був укладений договір поставки № СЛ-4 (далі - Договір), згідно з яким, Постачальник (Позивач) зобов'язався поставити у зумовлені строки товар, а Покупець (Відповідач) зобов'язався прийняти даний товар та оплатити його вартість відповідно до умов укладеного між Сторонами вищезазначеного Договору (а.с. 39-43).

10 жовтня 2014 року на виконання п. 1.1. Договору, з боку ПП СПА ЛЕНД був поставлений Покупцю товар - апарат HYDRAFACIAL Tower у повній комплектації, факт отримання якого підтверджується видатковою накладною №111 від 10.10.2014 року, підписаною Сторонами (а.с. 34).

Згідно п. 4.1. Договору, ціна товару, який підлягав поставці на момент укладання Договору становила - 438 899,20 грн. у т.ч. ПДВ.

На підставі п. 5.3. Договору, оплата вартості товару відбувається у наступному порядку: покупець робить передплату вартості товару у розмірі 30%, що становила на момент укладання Сторонами Договору - 131 669,68 грн. у т.ч. ПДВ (п. 5.3.1 Договору); решту вартості товару (п. 5.3.2 Договору), яка становила - 307 229,52 грн. у т.ч. ПДВ, (що в еквіваленті складає 23 800 доларів США на дату укладання Договору, Покупець сплачує починаючи з жовтня 2014 року рівними частинами та на протязі 36 місяців, відповідно до Графіку погашення заборгованості.

Відповідачем зобов'язання по оплаті поставленого товару були виконані лише частково.

26.09.2014 року відповідачем було сплачено 30% передплати за поставлений товар у розмірі 131 669,68 грн. у т.ч. ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №100126731 від 26.09.2014 року (а.с. 33).

29.10.2014 року відповідач сплатив суму у розмірі 8 561,38 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1001026731 від 29.10.2014 року (а.с. 35).

27.11.2014 року відповідач сплатив суму у розмірі 9 956,84 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1001026731 від 29.10.2014 року (а.с. 37).

Товар, який був поставлений відповідачу, оплачений всього у розмірі 150 187,90 грн. у т.ч. ПДВ., що не відповідає розміру оплати, яку повинен відповідач сплатити позивачу, на підставі виставлених рахунків-фактур у відповідності з додатком №2 від 26.09.2014 року Графік погашення заборгованості та з урахуванням розділу 5 Договору, відносно курсового еквіваленту гривні до долару США.

Згідно ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог ЦК України.

Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України визначає, якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк.

19 листопада 2015 року позивач звернувся до Покупця з вимогою щодо оплати заборгованості за поставлений товар за вих. № 4 у розмірі заборгованості на день направлення відповідної вимоги, але відповіді на вимогу на сьогоднішній день так і не отримав (а.с. 12-14).

09.02.2016 року позивач повторно звернувся із вимогою за вих. № 1 до відповідача, однак відповіді так і не отримав та будь-яких дій відносно оплати поставленого товару, з боку Відповідача здійснено не було (а.с. 9-11).

Вимоги Позивача до Відповідача про виконання останнім своїх зобов'язань за договором, щодо сплати заборгованості станом на 01 липня 2016 року становлять в сумі 290 249,25 грн. за отриманий від Позивача товар і до теперішнього часу не виконані.

Відповідно до п. 7.2 Договору, у випадку невиконання зобов'язань у розмірі, порядку та строки, передбачені п. 5.3. Договору, Покупець зобов'язується сплатити на користь Постачальника пеню у розмірі 0,5% від суми грошового зобов'язання (заборгованості) за кожен день прострочення положень, але відповідно до положень Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань" не більш ніж подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення зобов'язань, що згідно розрахунку позивача становить: 41 461 грн. 24 коп.

Крім того, згідно ст. 625 ЦК України боржник, що прострочив виконання грошового зобов'язання, за вимогою кредитора зобов'язаний оплатити три відсотки річних із простроченої суми, якщо законом або договором не встановлений інший розмір відсотків.

З урахування вищезазначеного, Відповідач, як боржник за грошовим зобов'язанням, зобов'язаний сплатити Позивачу, як кредитору 3% річних від суми боргу, що становить: 13 955 грн. 82 коп.

Також, відповідно до листа Верховного Суду України Рекомендацій відносно Порядку застосування індексів інфляції при розгляді судових справ №62-97р від 03.04.1997 р., за весь період прострочення Боржником оплати за поставлений товар слід нараховувати індекс інфляції. На підставі даного листа облік індексу інфляції за період прострочки визначається наступним чином: зобов'язання, яке виникло за період з 1 по 15 число відповідного місяця, індексується з урахуванням цього місяця, а з 16 по 31 число - з наступного місяця. Сума інфляційних збитків за період з 01.01.2015 року по 07.07.2016 року, що згідно розрахунку позивача становить: 147 173,36 грн.

Станом на 07 липня 2016 року з боку відповідача утворилась заборгованість на загальну суму - 492 839,67 грн., у тому числі: сума основного боргу - 290 249,25 грн., 41 461,24 грн. - заборгованість по пені, 13 955,82 грн. - 3% річних, 147 173,36 - сума інфляційних витрат.

За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення позову та стягнення з відповідача на користь позивача заборгованість за договором поставки у розмірі 492 839,67 грн.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 88 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати. З відповідача на користь позивача підлягає стягненню судовий збір за подання позовної заяви до суду у розмірі 7 392,60 грн.

Керуючись ст.ст. 525, 526, 529, 611, 625, 655, 692 ЦК України, ст.ст. 4 , 10 , 11 , 60 , 88 , 209 , 212 , 213 , 214 , 215 ЦПК України , суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Приватного підприємства СПА ЛЕНД до фізичної особи - ОСОБА_2 про стягнення заборгованості за договором поставки - задовольнити.

Стягнути з фізичної особи - ОСОБА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь Приватного підприємства СПА ЛЕНД (01021, м. Київ, вул. Кловський узвіз, 7, оф. 45, код ЄДРПОУ - 34624895, п/р - 26003416711 в ПАТ Марфін Банк м. Київ, МФО - 328168) заборгованість по договору поставки № СЛ-4 від 26 вересня 2014 року у розмірі 492 839 (чотириста дев яносто дві тисячі вісімсот тридцять дев ять) гривень 67 копійок.

Стягнути з фізичної особи - ОСОБА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь Приватного підприємства СПА ЛЕНД (01021, м. Київ, вул. Кловський узвіз, 7, оф. 45, код ЄДРПОУ - 34624895, п/р - 26003416711 в ПАТ Марфін Банк м. Київ, МФО - 328168) судовий збір в розмірі 7 392 (сім тисяч триста дев яносто два) грн. 60 коп.

Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом десяти днів з дня отримання його копії.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом десяти днів з дня його проголошення до апеляційного суду Рівненської області через Рівненський міський суд.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя Рівненського

міського суду ОСОБА_3

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення14.12.2016
Оприлюднено04.01.2017
Номер документу63814901
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —569/9063/16-ц

Рішення від 14.12.2016

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Тимощук О.Я. О. Я.

Ухвала від 14.12.2016

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Тимощук О.Я. О. Я.

Ухвала від 23.09.2016

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Тимощук О.Я. О. Я.

Ухвала від 21.07.2016

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Тимощук О.Я. О. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні