Постанова
від 02.12.2016 по справі 760/18661/16-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3-7105/16

у справі №760/18661/16-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 грудня 2016 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представника органу доходу і зборів Панькіна Д.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС,

про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1, за ч. 1 ст. 483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

До суду надійшли зазначені матеріали.

Згідно протоколу про порушення митних правил від 29.09.2016 №0643/10000/16 слідує, що 25.09.2015 в зоні діяльності Львівської митниці ДФС (п/п Рава-Руська-Хребене м/п Рава-Руська ) з території Республіки Польща через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_2/НОМЕР_3 на адресу ТОВ ГЕНЕР СОЮЗ (код ЄДРПОУ 39668046, м. Київ, вул. Суздальська, 13) переміщено товари акумулятори електричні, свинцеві в асортименті , загальною вагою брутто 23107 кг, 22 місця, 1386 штук.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 24.09.2015 № 100000000/2015/849551 на підставі документів: CMR від 24.09.2015 № 222400, книжка МДП № YX.76527796 та інвойсу від 24.09.2015 № TBQ-391/2 із зазначенням вартості товару - 21607,74 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: акумулятори електричні, свинцеві в асортименті були заявлені декларантом ТОВ ГЕНЕР СОЮЗ гр. ОСОБА_2 на митному посту Західний за МД № 100250004/2015/092978 від 29.09.2015.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 24.06.2015 № UKRTBQ-391, укладений між компанією SABURO TADAMORI LP (SUITE 1, 44 MAIN STREET, DOUGLAS, ML11 0QW, Великобританія) та ТОВ ГЕНЕР СОЮЗ (код ЄДРПОУ 39668046, м. Київ, вул. Суздальська, 13), CMR від 24.09.2015 № 222400, книжка МДП № YX.76527796, інвойс від 24.09.2015 № TBQ-391/2 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 24.09.2015 № UKRTBQ-391, виставленого компанією SABURO TADAMORI LP до ТОВ ГЕНЕР СОЮЗ (код ЄДРПОУ 39668046, м. Київ, вул. Суздальська, 13), загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає - 21607,74 доларів США.

Листом митниці від 01.03.2016 № 815/8/26-70-26-05 до митних органів Великобританії та Польщі з метою з'ясування всіх обставин вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України із Республіки Польща товарів, одержувачем яких виступало ТОВ ГЕНЕР СОЮЗ , ініційовано відповідні запити.

Листом Державної фіскальної служби України від 30.06.2016 № 22255/7/99-99-20-03-17 митницею отримано відповідь митних органів Великобританії на зазначений запит, відповідно до якої компанія SABURO TADAMORI LP зареєстрована на території Великобританії, при цьому її адреса, а саме: SUITE 1, 44 MAIN STREET, DOUGLAS, ML11 0QW, Великобританія є добре відомою адресою поштової скриньки , за якою зареєстрована велика кількість різних компаній. Жодних торгових записів не зберігається за цією адресою.

Листом Державної фіскальної служби України від 01.07.2016 № 22370/7/99-99-20-03-17 до митниці надіслано відповідь митних органів Республіки Польща (лист № 450000-IMPW.7352.564.2016.2.JC) на зазначений запит з доданими документами щодо поставки товарів на адресу ТОВ ГЕНЕР СОЮЗ , а саме: копією експортної декларації форми EX A 15PL445010Е0362946, копією витягу з митної системи транзиту NCTS № YX 76527796.

Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № YX 76527796 товар акумулятори у вантажному автомобілі НОМЕР_2/НОМЕР_3 загальною вагою брутто 23107 кг оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № YX.76527796 та відправлено в Україну. Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Співтовариства, які до цього були оформлені в Республіці Польща за експортною декларацією форми EX A 15PL445010Е0362946, посилання на яку містяться в отриманому витязі з польської системи транзиту NCTS YX 76527796.

Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії експортної декларації форми EX A 15PL445010Е0362946 на адресу ТОВ АКБ Центр (м. Київ) із Республіки Польща відправлено товар акумулятори загальною кількістю - 1386 штук, вагою брутто - 23107 кг, кількість місць - 22.

Вказаний товар по кількості та найменуванню відповідає товару № 1, оформленому за митною декларацією від 29.09.2015 № 100250004/2015/092978, а саме: акумулятори загальною кількістю - 1386 штук, вагою брутто - 23107 кг, кількість місць - 22.

При цьому, не відповідає вартість вказаного товару, яка згідно з інвойсом від 24.09.2015 № TBQ-391/2 становить - 21607,74 доларів США, але згідно з отриманою митною декларацією форми EX A 15PL445010Е0362946 (графа 22 валюта та фактурна вартість) загальна вартість товару акумулятори , у кількісті - 1386 штук, вагою брутто - 23107 кг, кількість місць - 22, в країні експорту Республіці Польща становила - 40398.10 євро, що значно вище за вартість вказаного товару, яка зазначена в документах, поданих ТОВ ГЕНЕР СОЮЗ для митного оформлення в Україні.

У зв'язку з цим орган доходів і зборів вважає, що товар акумулятори , в кількісті - 1386 штук, вагою брутто - 23107 кг, кількість місць - 22, загальною вартістю - 40 398,10 євро (вказаною в експортній декларації Республіки Польща № 15PL445010Е0362946), що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (25.09.2015) складає - 974733,84 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, а відповідальність за вказане правопорушення передбачене ч. 1 ст. 483 МК України має бути покладена на керівника ТОВ ГЕНЕР СОЮЗ - гр. ОСОБА_2, який обіймав відповідну посаду на час переміщення товарів через митний кордон України.

Представник органу доходу і зборів в судовому засіданні підтримав позицію Київської регіональної митниці Міндоходів та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що проведеним досудовим провадженням у справі про порушення митних правил зібрано достатньо доказів на підтвердження факту вчинення адміністративного правопорушення та винуватості особи, що притягується до адміністративної відповідальності у його вчиненні.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце судового засідання.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у її відсутності.

Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Таким чином, враховуючи вищезазначене, суддя вважає, що орган доходів і зборів дійшов до обґрунтованого висновку про наявність в діях ОСОБА_2 порушення митних правил та вірно кваліфікував його за ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки остання вчинила дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару акумулятори , в кількісті - 1386 штук, вагою брутто - 23107 кг, кількість місць - 22, загальною вартістю - 40 398,10 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (25.09.2015) складає 974733,84 грн. - з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Вина ОСОБА_2 у вчиненні вказаного правопорушення повністю підтверджується зібраними по справі та дослідженими письмовим доказами у їх сукупності, які здобуті у визначеному законом порядку, відповідно до положень МК України, КУпАП.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно постанови п. 14 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, якщо особу визнано винною у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

З матеріалів справи вбачається, що безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг, вартість предметів правопорушення становить 974 733, 84 грн.

З огляду на викладене, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, суддя вважає за необхідне притягнути гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 483 МК України у виді штрафу в розмірі 974 733, 84 грн. та стягнення з нього на користь держави вартості безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 974 733, 84 грн.

Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 974 733, 84 грн.

Роз'яснити, що штраф підлягає сплаті за наступними реквізитами: отримувач - УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ - 38050812; МФО 820019; банк отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р 31113106705010; призначення платежу - *; 121; 38716451; 21081100; 01; с.106; код 095 від (ПІП платника), згідно ст. 483 МКУ та постанови суду від ___.___.20___№___.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 974 733, 84 грн.

Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 275 грн. 60 коп., який необхідно сплатити за наступними банківськими реквізитами - отримувач коштів: УДК СУ у Солом'янському районі м. Києва; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) : 38 050 812; Рахунок отримувача: 312 122 067 000 10; Банк отримувача: ГУ ДК СУ м. Києві; Код банку отримувача (МФО) : 82 00 19; Код класифікації доходів бюджету: 220 300 01; Призначення платежу: судовий збір; Код суду: 050.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через районний суд протягом 10 діб з дня її проголошення.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя:

Дата ухвалення рішення02.12.2016
Оприлюднено04.01.2017
Номер документу63820063
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/18661/16-п

Постанова від 02.12.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні