ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26.12.2016 Справа № 904/9673/16
За позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області, м.Дніпро
про відшкодування збитків у розмірі 201 841, 83 грн.
Суддя Мілєва І.В.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1 довіреність № 9 від 30.09.2016р.;
від відповідача: ОСОБА_2- директор, НОМЕР_1 виданий 28.04.2001р.;
СУТЬ СПОРУ:
Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Комунального підприємства Павлопільської сільської ради "Оріон" про стягнення 201 841,83 грн. шкоди заподіяної державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Позовні вимоги мотивовані наступним. Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 26.12.2013 р. по 15.01.2014 р. на підставі вимоги Нікопольської міжрайонної прокуратури з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері, направлення на проведення позапланової перевірки № 4-12355-12-3 від 25.12.2013 р., було проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства КП Павлопільської сільської ради «Оріон» . За результатами перевірки складено акт. Перевіркою встановлено, що підприємство в період з січня 2012 року по вересень 2013 року здійснювало забір води зі свердловини, яка розташована в с. Водяне, та з шахтного колодязя, який розташований в с. Зірка, без дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням вимог ст.ст. 44,49 Водного кодексу України. Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області проведено розрахунок розміру збитків відповідно до «ОСОБА_3 розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів» на загальну суму 201 841,83 грн.
Ухвалою суду від 25.10.2016р. порушено провадження у справі та призначено судове засідання на 08.11.2016р.
Ухвалою від 08.11.2016р. розгляд справи відкладено на 28.11.2016 р.
23.11.2016р. відповідач подав до суду відзив, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
В судових засіданнях оголошувались перерви: з 28.11.2016р. до 08.12.2016р., з 08.12.2016р. до 21.12.2016р.
21.12.2016р. у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному судове засідання у призначений час не відбулося.
Ухвалою суду від 22.12.2016р. розгляд справи призначено на 26.12.2016р.
26.12.2016р. відповідач подав до суду заяву, в якій просить суд надати розстрочку виконання рішення на 7 років рівними частинами.
У судове засідання з'явились представники позивача та відповідача.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд -
ВСТАНОВИВ :
Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. (ч.1 ст.13 Конституції України).
До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, в тому числі, організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог природоохоронного законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів. (п. а ч.2 ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища ).
Згідно з п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України №136 від 12.11.2011, Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.
Відповідно до п.п.4.2, 6.11 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Мінприроди №429 від 04.11.2011, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за №1347/20085 від 25.11.2011, Державна екологічна інспекція в Дніпропетровській області має право:
- здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами-нерезидентами вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища;
- розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред'являти претензії.
Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області у період з 26.12.2013р. по 14.01.2014р. на підставі наказу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області № 1956-П від 25.12.2013р. (а.с. 9) та направлення на проведення позапланової перевірки № 4-12355-12-3 від 25.12.2013р. (а.с. 10) проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України Комунального підприємства Павлопільської сільської ради "Оріон", що знаходиться за адресою: вул. 40 років Перемоги, 47, с. Павлопілля, Нікопольський район, Дніпропетровська область.
За результатами проведення перевірки складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами № 36 (а.с. 11-17) (далі - Акт перевірки). Актом перевірки встановлено, що підприємство здійснює водопостачання мешканцям Павлопільської сільської ради для господарсько-побутових потреб. В ході перевірки та аналізу документів, а саме: довідки підприємства та статистичної звітності за формою 2-ТП (вогосп) (а.с. 18-24), було встановлено, що в період з січня по грудень 2012 року підприємством було забрано зі свердловини с. Водяне підземних вод в об'ємі 2 473 м , з шахтного колодязя с. Зірка підземних вод в об'ємі 790 м3, загалом 3 263 м3. В період з січня по вересень 2013 року було забрано зі свердловини с. Водяне підземних вод в об'ємі 1 412 м3 , з шахтного колодязя с. Зірка підземних вод в об'ємі 453 м3, загалом 1 865 м3. В період з січня 2012 року по вересень 2013 року підприємством було забрано зі свердловини с. Водяне підземних вод в об'ємі 3 885 м3, з шахтного колодязя с. Зірка підземних вод в об'ємі 1243м3 , загалом 5 128 м3. Об'єм забраної води здійснюється розрахунковим методом з урахуванням показників потужності електронасосу та електролічильника, один раз на місяць. Документи щодо використання земельних ділянок під свердловиною, яка розташована в с. Водяне та шахтним колодязем в с. Зірка відсутні, що є порушенням ст. 125, 126 Земельного кодексу України. Дозвіл на спеціальне водокористування та паспорти свердловини та шахтного колодязя відсутній. В ході обстеження території, на якій розташовано свердловину та території шахтного колодязя, встановлено, що підприємством не дотримуються умови утримання в належному стані зон санітарної охорони джерел господарсько-побутового водопостачання, а саме: зазначені території не огороджені, мають вільний доступ. Зазначені факти є порушенням ст.ст. 44,49 Водного кодексу України. В зв'язку з тим, що підприємство в період з січня 2012 року по вересень 2013 року здійснювало забір підземної води без дозволу на спеціальне водокористування, розраховано збитки, які були заподіяні державі в результаті самовільного водокористування без дозволу на спеціальне водокористування, відповідно до методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, яка затверджена наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. № 389, зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 14-08.2009р. № 767/16783.
Позивачем проведено розрахунок розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті самовільного водокористування.
Позивач зазначає, що у зв'язку із тим, що об'єм забраної води здійснюється розрахунковим методом один раз на місяць, а 13.01.2012 р. набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків і зборів об'єм забраної води за 2012 рік буде враховано в розрахунку без січня 2012 року. У зв'язку із тим, що об'єм забраної води здійснюється розрахунковим методом один раз на місяць, а 04.01.2013 р. набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків і зборів об'єм забраної води за січень - вересень 2013 рік буде враховано в розрахунку без січня 2013 року. Сума збитків, завданих КП Павлопільської сільської ради "Оріон", становить 201 841,83 грн.
Позивач стверджує, що розрахунок розміру відшкодування збитків проведено у відповідності до ОСОБА_3 розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів , затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 389 від 20.07.2009р. та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України №767/16783 від 14.08.2009 із змінами та доповненнями, яка є чинною.
З метою досудового врегулювання спору позивач звернувся до відповідача з претензією № 3-12/14 вих. № 4-1483-12-3 від 17.02.2014р. (а.с. 25) про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу на суму 201 841,83 грн.
Як зазначає позивач, відповідачем збитки, що заподіяні державі, до теперішнього час не відшкодовано.
Завданням водного законодавства є регулювання правових відносин з метою забезпечення збереження, науково - обґрунтованого, раціонального використання вод для потреб населення і галузей економіки, відтворення водних ресурсів, охорони вод від забруднення, засмічення та вичерпання, запобігання шкідливим діям вод та ліквідації їх наслідків, поліпшення стану водних об'єктів, а також охорони прав підприємств, установ, організацій і громадян на водокористування (ст. 2 Водного Кодексу України).
Управління охороною навколишнього природного середовища полягає у здійсненні в цій галузі функцій спостереження, дослідження, екологічної експертизи, контролю, прогнозування, програмування, інформування та іншої виконавчо-розпорядчої діяльності. Державне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві ради та виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, державні органи по охороні навколишнього природного середовища і використанню природних ресурсів та інші державні органи відповідно до законодавства України. Державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та інші державні органи, до компетенції яких законами України віднесено здійснення зазначених функцій. Метою управління в галузі охорони навколишнього природного середовища є реалізація законодавства, контроль за додержанням вимог екологічної безпеки, забезпечення проведення ефективних і комплексних заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, досягнення узгодженості дій державних і громадських органів у галузі охорони навколишнього природного середовища. (ч.1,2,3,5 ст. 16 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища").
Держекоінспекція та її територіальні органи здійснюють державний контроль за станом охорони та раціонального використання вод, проведення заходів з охорони водних об'єктів від забруднення, засмічення та вичерпання, роботи очисних та інших водоохоронних споруд, з яких здійснюється скидання зворотних вод усіх категорій, дотримання встановленого режиму господарської діяльності у водоохоронних зонах та прибережних захисних смугах відповідно до законодавства. (п.24 Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами визначається, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.1999р. № 465).
Статтею 1 Водного кодексу України зазначено, що використання води - це процес вилучення води для використання у виробництві з метою отримання продукції та для господарсько-питних потреб населення, а також без її вилучення для потреб гідроенергетики, рибництва, водного, повітряного транспорту та інших потреб.
Водокористувачі зобов'язані: здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу (п.9 ч.1 ст.44 Водного кодексу України).
Відповідно до ст. 46 Водного кодексу України водокористування може бути двох видів - загальне та спеціальне.
Спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб (ст.48 Водного кодексу України).
Водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу (п. 9 ч. 1 ст.44 Водного кодексу України).
Спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу. Дозвіл на спеціальне водокористування видається: Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями - у разі використання води водних об'єктів загальнодержавного значення; органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за погодженням із Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями - у разі використання води водних об'єктів місцевого значення; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, - у разі використання води водних об'єктів у зоні відчуження та зоні безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи. Дозвіл на спеціальне водокористування надається безоплатно. Строк видачі дозволу на спеціальне водокористування або надання письмового повідомлення про відмову в його видачі становить не більше тридцяти календарних днів з дня надходження на розгляд заяви та відповідних документів. Органи, зазначені у частині другій цієї статті, зобов'язані протягом п'яти календарних днів з дня надходження заяви на отримання дозволу на спеціальне водокористування надіслати завірені ними копії відповідних документів до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, у разі використання підземних вод - до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, у разі використання водних об'єктів, віднесених до категорії лікувальних, - до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я. Центральні органи виконавчої влади, зазначені у частині п'ятій цієї статті, зобов'язані протягом п'ятнадцяти календарних днів з дня одержання копій документів надати безоплатно органам, що приймають рішення про видачу дозволу на спеціальне водокористування, свої висновки щодо можливості його видачі. Органи, визначені частиною другою цієї статті, при прийнятті рішення про видачу дозволу на спеціальне водокористування або відмову в його видачі обов'язково враховують відповідні висновки центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я. При розгляді і прийнятті центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, рішення про надання дозволу чи відмову в наданні дозволу на спеціальне водокористування у зоні відчуження та зоні безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, вимоги частин п'ятої - сьомої цієї статті не застосовуються. Порядок видачі дозволів на спеціальне водокористування затверджується Кабінетом Міністрів України. У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин. У разі настання маловоддя ці ліміти можуть бути зменшені спеціально уповноваженими державними органами без коригування дозволу на спеціальне водокористування. Спеціальне водокористування є платним. (ст.49 Водного кодексу України).
Економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища передбачають відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища (п. е) ч. 1 ст. 41 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища").
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі. (ч.1 ст. 69 Закону України Про охорони навколишнього природного середовища ).
Згідно норм статті 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Водокористувачі звільняються від відповідальності за порушення водного законодавства, якщо вони виникли внаслідок дії непереборних сил природи чи воєнних дій. Відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні, зокрема, у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування.
Підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки завдані ними внаслідок порушень водного законодавства в розмірах і порядку, встановлених законодавством України (ч.1 ст. 111 Водного кодексу України).
Відповідно до п. 1.2. Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів (затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища від 20.07.2009р. № 389, зареєстрованого Міністерством юстиції України від 14.09.2009р. за № 767/16783) (далі - ОСОБА_3), ця методика встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, у разі самовільного використання водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів
ОСОБА_3 встановлює єдині вимоги до визначення збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та юридичними особами. (п.1.3. Методики).
ОСОБА_3 застосовується державними інспекторами України з охорони навколишнього природного середовища та державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища відповідних територій (далі - державні інспектори) при розрахунку розмірів збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, які виявлені за результатами державного контролю за додержанням вимог фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та юридичними особами природоохоронного законодавства. Державні інспектори з дати встановлення факту порушення вимог законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів проводять збір і аналіз необхідних матеріалів і, на підставі цієї ОСОБА_3, розраховують розмір відшкодування збитків (п.1.4. Методики).
Фактичний об'єм води, що використана самовільно без дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів визначається на основі даних: первинної документації, статистичної звітності, ліміту забору та використання води, індивідуальних норм водоспоживання та водовідведення або довідки фізичної особи - підприємця або юридичної особи за підписом керівництва, завіреної печаткою (за наявності) (п.9.2. Методики).
Судом також враховано положення п.4 ч.1 ст.69-1 Бюджетного кодексу України, якими унормовано, що до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать:70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.
Відповідач подав до суду відзив, в якому вказав, що зазначений позивачем факт, що відповідачем в період з січня 2012 року по вересень 2013 р. здійснювало забір води зі свердловини, яка розташована в с. Водяне та з шахтного колодязя, який розташований в с. Зірка, без дозволу на спеціальне водокористування не відповідає дійсності, оскільки у відповідача був дозвіл на спеціальне водокористування № 02261, виданий Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області на термін дії з 01.09.2009р. по 01.09.2012р.
Водокористувачами в Україні можуть бути підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи (ч. 1 ст. 42 Водного кодексу України).
Водокористувачі зобов'язані: здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу (п.9 ч.1 ст.44 Водного кодексу України).
Відповідно до ст. 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
З вищенаведених норм вбачається, що дозвіл на спеціальне водокористування видається підприємствам, установам, організаціям.
В даному випадку спеціальне водокористування (забір води зі скважини та шахтного колодязя) здійснюється Комунальним підприємством Павлопільської міської ради Оріон , основним видом діяльності якого є забір, очищення та постачання води.
Натомість у якості доказу відповідачем надано дозвіл на спеціальне водокористування № 02261, виданий Павлопільській сільській раді (код ЄДРПОУ 04340336), тобто іншій юридичній особі.
Таким чином, зазначений дозвіл не може слугувати підставою для здійснення спеціального водокористування Комунальним підприємством Павлопільської міської ради Оріон у відповідності до вимог Водного кодексу України.
З огляду на вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення з відповідача збитків у розмірі 201 841,83 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідач подав до суду заяву, в якій просить суд надати розстрочку виконання рішення на 7 років рівними частинами.
Відповідно до ст. 121 Господарського процесуального кодексу України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Відповідно до п. 7.2. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Таким чином, обов'язковою умовою надання розстрочки виконання судового рішення є в тому числі наявність обставин, що ускладнюють виконання такого рішення.
При прийнятті ухвали про розстрочку виконання рішення суд враховує матеріальні інтереси сторін, ступінь вини відповідача у виникненні спору.
У судовому засіданні 26.12.2016р. представник позивача щодо задоволення заяви про розстрочку не заперечував, на запитання суду стосовно наявності заперечень на вказану заяву, представник позивача відповів: на розсуд суду .
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за можливе надати розстрочку виконання судового рішення на 7 років рівними частинами.
Позовна заява подана до суду 24.10.2016р., про що свідчить відбиток штемпеля канцелярії господарського суду в правому нижньому куті першої сторінки позовної заяви (а.с. 3).
За подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру сплачується судовий збір в розмірі 1,5 відсотків ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 150 розмірів мінімальних заробітних плат, а за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру - 1 розмір мінімальної заробітної плати (ст. 4 Закону України "Про судовий збір"). Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" мінімальна заробітна плата з 1 січня 2016 року становить 1 378 грн. При зверненні з позовом до суду сплачено судовий збір в розмірі 3 027,64 грн. згідно з платіжним дорученням № 526 від 17.10.2016р., замість 3 027,63 грн. Таким чином, при зверненні з позовом до суду надмірно сплачено судовий збір в розмірі 0,01 грн. Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила, за ухвалою суду в разі зменшення позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом. Відповідне клопотання до суду подано не було. Тому суд вважає за необхідне роз'яснити, що надмірно сплачений судовий збір в розмірі 0,01 грн. підлягає поверненню з державного бюджету України, для чого необхідно звернутися до суду з відповідним клопотанням.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в розмірі 3 027,63 грн.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст.1, 33, 34, 43, 49, 82-85, 121 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Комунального підприємства Павлопільської сільської ради "Оріон" (53250, Дніпропетровська область, Нікопольський район, с. Павлопілля, вул. 40 років Перемоги, буд. 47, ідентифікаційний код 32616960) збитки, що заподіяні державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, у розмірі 201 841,83 грн. , з яких:
- до спеціального фонду Державного бюджету України - 60 552,55 грн., внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 30 % грошових стягнень;
- до спеціального фонду обласного бюджету Дніпропетровської обласної ради 40 368,36 грн., внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 20 % грошових стягнень;
- до спеціального фонду місцевого бюджету Дніпродзержинської міської ради 100 920,92 грн., внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 50 % грошових стягнень, із зарахуванням коштів на аналітичний рахунок, відкритий в головному управлінні Державного казначейства України у Дніпропетровській області за балансовим рахунком 3311 Кошти, які підлягають розподілу між Державними і місцевими бюджетами , про що видати наказ.
Стягнути з Комунального підприємства Павлопільської сільської ради "Оріон" (53250, Дніпропетровська область, Нікопольський район, с. Павлопілля, вул. 40 років Перемоги, буд. 47, ідентифікаційний код 32616960) на користь Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області (49010, м. Дніпро, вул. Лабораторна, буд. 69, ідентифікаційний код 37988899) витрати по сплаті судового збору у розмірі 3 027,63 грн.
Надати розстрочку виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області від 26.12.2016 р. у справі №904/9673/16 про стягнення з Комунального підприємства Павлопільської сільської ради "Оріон" (53250, Дніпропетровська область, Нікопольський район, с. Павлопілля, вул. 40 років Перемоги, буд. 47, ідентифікаційний код 32616960) збитків, що заподіяні державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, у розмірі 201 841,83 грн. та витрат по сплаті судового збору у розмірі 3 027,63 грн. на 7 років зі сплатою:
- до 30.01.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 28.02.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.03.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.04.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.05.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.06.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.07.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.08.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.09.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.10.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.11.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.12.2017р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.01.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 28.02.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.03.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.04.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.05.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.06.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.07.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.08.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.09.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.10.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.11.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.12.2018р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.01.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 28.02.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.03.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.04.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.05.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.06.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.07.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.08.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.09.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.10.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.11.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.12.2019р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.01.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 29.02.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.03.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.04.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.05.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.06.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.07.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.08.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.09.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.10.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.11.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.12.2020р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.01.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 28.02.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.03.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.04.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.05.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.06.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.07.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.08.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.09.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.10.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.11.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.12.2021р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.01.2022р. - 2 438,92 грн.;
- до 28.02.2022р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.03.2022р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.04.2022р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.05.2022р. - 2 438,92 грн.;
- до 30.06.2022р. - 2 438,92 грн.;
- до 31.07.2022р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.08.2022р. - 2 438,93 грн.;
- до 30.09.2022р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.10.2022р. - 2 438,93 грн.;
- до 30.11.2022р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.12.2022р. - 2 438,93 грн.;
- до 30.01.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 28.02.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.03.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 30.04.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.05.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 30.06.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.07.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.08.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 30.09.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.10.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 30.11.2023р. - 2 438,93 грн.;
- до 31.12.2023р. - 2 438,93 грн., загалом 204 869,46 грн.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня його оголошення, а у разі якщо в судовому засідання було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення - з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 29.12.2016р.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2016 |
Оприлюднено | 04.01.2017 |
Номер документу | 63840050 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні