Справа №409/2979/16-а
Пров.№2-а/409/42/16
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 грудня 2016 року смт.Білокуракине
Білокуракинський районний суд Луганської області у складі:
головуючого судді- Третяка О.Г.,
при секретарі- Бушлі О.В.,
прокурора Ковальчук Д.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду мт.Білокуракине справу за адміністративним позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Солідарненської сільської ради Білокуракинського району про визнання протиправним та скасування рішення №6/3 від 24.02.2016 "Про погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населенного пункту (с.Солідарне),щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1",-
В С Т А Н О В И В:
Керівник Старобільської місцевої прокуратури Луганської області звернувся до суду з адміністративним позовом до Солідарненської сільської ради Білокуракинського району про визнання протиправним та скасування рішення №6/3 від 24.02.2016 "Про погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населенного пункту (с.Солідарне),щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1".Свої вимоги позивач обгрунтовує наступним.
Білокуракинським відділом Старобільської місцевої прокуратури в порядку ч.1 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції проведено перевірку стану додержання антикорупційного законодавства в Солідарненській сільській раді Білокуракинського району.За результатами перевірки встановлено, що 24.02.2016 Солідарненською сільською радою прийнято рішення № 6/3 Про погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населеного пункту (с. Солідарне), щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1 .Відповідно до п.1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи па посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі -Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Згідно зі ст. 1 Закону України Про запобігання корупції : реальний конфлікт інтересів суперечність між приватними інтересами особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень; потенційний конфлікт інтересів наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 8 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , депутат місцевої ради здійснюючи депутатські повноваження, повинен не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях .
Відповідно до вимог ст. 59-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.
Перевіркою встановлено, що депутат Солідарненської сільської ради Білокуракинського району ОСОБА_2, який відповідно до підпункту б п. 1 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції , будучи суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення, проігнорував вимоги діючого законодавства під час прийняття рішення, яке є предметом даного позову.
ОСОБА_2 згідно з рішенням Солідарненської сільської ради №1/1 від 09.11.2015р. призначений уповноваженим депутатом шостого скликання Солідарненської сільської ради.Зокрема, під час проведення голосування з питання погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населеного пункту (с. Солідарне), щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1, ОСОБА_2 особисто приймав участь в голосуванні за вказане рішення, та не звернувся з письмовою заявою про відмову або утримання від голосування в інтересах особи, з якою пов'язаний спільним побутом та має спільного сина , яка є близькою особою, в розумінні ст. 1 Закону України Про запобігання корупції .Таким чином ОСОБА_2 порушив вимоги пункту 2 частини 1 ст.28 Закону України Про запобігання корупції .
Факт порушення вимог закону України Про запобігання корупції , а отже прийняття оспорюваного рішення в умовах конфлікту інтересів, підтверджується постановою Білокуракинського районного суду від 10.06.2016 року про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ст. 172-7 ч.ІКУпАП.
Відповідно до ч. 1 ст.67 Закону України Про запобігання корупції нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) з порушенням вимог цього Закону, підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку за заявою заінтересованої фізичної особи, об'єднання громадян, юридичної особи, прокурора, органу державної влади, зокрема Національного агентства, органу місцевого самоврядування.
Разом з цим, рішення Солідарненської сільської ради № 6/3 від 24.02.2016 Про погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населеного пункту (с. Солідарне), щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1 до цього часу не скасовано, що підтверджується інформацією Солідарненської сільської ради від 30.10.2016 №206.
Також, згідно листа відділу Держгеокадастру у Білокуракинському районі Луганської області №8-28-99.6-1528/15-16 від 03.11.2016, громадянка ОСОБА_1 не зверталась з питання розробки проекту землеустрою та в архів відділу не надходило, проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки вказаної громадянки не вносились.
В судовому засіданні представник прокуратури підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Представник Солідарненської сільської ради Білокуракинського району в судове засідання не з"явився.Надав суду заяву про розгляд справи без його участі ,позов визнав повністю.
Третя особа- Моісеєва О.Ю. в судове засідання не з"явилася.
Судом встановлено наступне.
24.02.2016 Солідарненською сільською радою прийнято рішення № 6/3 Про погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населеного пункту (с. Солідарне), щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1 . ОСОБА_2 згідно з рішенням Солідарненської сільської ради №1/1 від 09.11.2015р. призначений уповноваженим депутатом шостого скликання Солідарненської сільської ради.Зокрема, під час проведення голосування з питання погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населеного пункту (с. Солідарне), щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1, ОСОБА_2 особисто приймав участь в голосуванні за вказане рішення, та не звернувся з письмовою заявою про відмову або утримання від голосування в інтересах особи, з якою пов'язаний спільним побутом та має спільного сина , яка є близькою особою, в розумінні ст. 1 Закону України Про запобігання корупції .Таким чином ОСОБА_2 порушив вимоги пункту 2 частини 1 ст.28 Закону України Про запобігання корупції .Факт порушення вимог закону України Про запобігання корупції , а отже прийняття оспорюваного рішення в умовах конфлікту інтересів, підтверджується постановою Білокуракинського районного суду від 10.06.2016 року про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ст. 172-7 ч.1 КУпАП.
Абзацом другим ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України.
Згідно з ч.10 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Таким чином рішення Солідарненської сільської ради шостої сесії 6 скликання № 6/3 від 24.02.2016 Про погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населеного пункту (с. Солідарне), щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1 підлягає скасуванню в судовому порядку.
Відповідно ст. 12 Земельного кодексу України та згідно ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону. Таким чином, органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями у сфері земельних відносин на відповідній території, тому в силу цих норм Закону уповноважені приймати рішення, пов'язані із надання громадянам земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та вирішення інших питань у галузі земельних відносин.
Відповідно до ст.121 Конституції України на органи прокуратури покладено функцію здійснення представництва інтересів громадян або держави в судах у випадках, передбачених законом.
У відповідності дост.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини,на яких ґрунтуються її вимогита заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є законними та обгрунтованими.Сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню в повному обсязі з відповідача у сумі 1378 грн.
Керуючись ст.ст.2,17,18,69-71,99,159-163 КАС України , суд-
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Солідарненської сільської ради Білокуракинського району про визнання протиправним та скасування рішення №6/3 від 24.02.2016 "Про погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населенного пункту (с.Солідарне),щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1"- задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення №6/3 від 24.02.2016 "Про погодження місця розташування земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель Солідарненської сільської ради в межах населенного пункту (с.Солідарне),щодо подальшої її передачі у приватну власність громадянці ОСОБА_1".
Стягнути з Солідарненської сільської ради Білокуракинського району Луганської, яка знаходиться за адресою с. Солідарне Білокуракинського району Луганської області,ід.код 21830295 на користь прокуратури Луганської області, яка знаходиться за адресою м. Сєвєродонецьк, вул Б. Ліщини, 27, 1378 грн.,сплачених в якості судового збору шляхом їх перерахування на розрахунковий рахунок №352211068000839 банк ДКСУ м.Київ,МФО 820172,ЄДРПОУ 02909921,код класифікації видатків бюджету-2800.
Постанову може бути оскаржено до Донецького апеляційного адміністративного суду через Білокуракинський районний суд Луганської області шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня оголошення постанови,а особами,які не були присутні в судовому засіданні- протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Білокуракинського
районного суду Луганської області О. Г. Третяк
Суд | Білокуракинський районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2016 |
Оприлюднено | 06.01.2017 |
Номер документу | 63885968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Білокуракинський районний суд Луганської області
Третяк О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні