Справа № 513/1345/16-а
Провадження № 2-а/513/23/17
Саратський районний суд Одеської області
У Х В А Л А
05 січня 2017 року Суддя Саратського районного суду Одеської області Бучацька А.І., розглянувши адміністративну позовну заяву Приватного підприємства Агропостачання до Плахтіївської сільської ради Саратського району Одеської області про визнання дій протиправними та скасування рішення сільської ради,
В С Т А Н О В И В:
23 грудня 2016 року представник позивача Онищенко О.І. звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому зазначив, що з 09 листопада 2016 року позивач отримав поштою рішення Плахтіївської сільської ради Саратського району Одеської області від 29 вересня 2016 року № 118-VII Про заборону користування землями комунальної власності ПП Агропостачання та направлення позову до суду . Зазначеним рішенням відповідач забороняє позивачу користуватися землями комунальної власності та встановлює нібито існуючий факт ухилення від сплати податків.
Позивач не згодний із зазначеним рішенням та зазначає, що факт порушення вимог земельного законодавства з боку позивача не встановлений та у передбачений законом спосіб не доведений. Рішення відповідача не містить часових обмежень, як того вимагають положення Земельного кодексу України.
На думку позивача, відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, перевищив повноваження надані йому Законом Про місцеве самоврядування в Україні.
Посилаючись на ці обставини, позивач просить визнати неправомірним та скасувати рішення Плахтіївської сільської ради Саратського району Одеської області від 29 вересня 2016 року № 118-VII Про заборону користування землями комунальної власності ПП Агропостачання та направлення позову до суду .
Дослідивши надані матеріали, суд приходить до таких висновків.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Пунктом 1 ч.1 ст.3 КАС України встановлено, що справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно п.1 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цього суб'єкта, прийнятих або вчинених ним при здійсненні владних управлінських функцій.
Згідно з ч.1 ст.10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно з частиною першою статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Статтею 80 ЗК України установлено, що самостійними суб'єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності, а також держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.
Конституційний Суд України в рішенні від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009 роз'яснив, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До ненормативних належать акти, які передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію фактом їхнього виконання.
Згідно правової позиції, яка викладена у постанові Верховного Суду України від 16 грудня 2015 року у справі № 6-2510 цс 15 "рішення суб'єкта владних повноважень у сфері земельних відносин, яке має ознаки ненормативного акта та вичерпує свою дію після його реалізації, може оспорюватися з точки зору його законності, а вимоги про визнання рішення незаконним - розглядатися в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо за результатами реалізації рішення у фізичної чи юридичної особи виникло право цивільне й спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер. У такому випадку вимога про визнання рішення незаконним може розглядатися як спосіб захисту порушеного цивільного права за статтею 16 ЦК України та пред'являтися до суду для розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо фактично підґрунтям і метою пред'явлення позовної вимоги про визнання рішення незаконним є оспорювання цивільного речового права особи (зокрема й права власності на землю), що виникло в результаті та після реалізації рішення суб'єкта владних повноважень".
Зі змісту позовної заяви вбачається, що предметом спору є право користування позивача землями, що належать до комунальної власності. Судом встановлено, що при прийнятті рішення про заборону позивачу користуватися землями комунальної власності, Плахтіївська сільська рада здійснює не владні управлінські функції, а реалізує повноваження з управління землями комунальної власності. Тому даний спір не є публічно-правовим.
Відповідно до п.1 ч.1, ч.3 ст.109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. Копія ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі невідкладно надсилається особі, яка подала позовну заяву, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.
Зважаючи на те, що справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, суд приходить до висновку про відмову у відкритті провадження.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 17, п.1 ч.1 ст.109, ч.2 ст.158, ч.4,6 ст. 159, 165 КАС України, суддя
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства Агропостачання до Плахтіївської сільської ради Саратського району Одеської області про визнання дій протиправними та скасування рішення сільської ради.
Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Саратський районний суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя А. І. Бучацька
Суд | Саратський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 05.01.2017 |
Оприлюднено | 11.01.2017 |
Номер документу | 63934222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Саратський районний суд Одеської області
Бучацька А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні