ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 січня 2017 року справа № 823/2094/16
м. Черкаси
16 год. 33 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Мишенка В.В.,
при секретарі - Гордієнку Ю.П.,
за участю сторін:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної екологічної інспекції у Черкаській області до приватного акціонерного товариства «Канів - Лада» про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулася з позовом державна екологічна інспекція у Черкаській області (далі-позивач), в якому просить підтвердити рішення про тимчасову заборону (зупинення) виробничої діяльності з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів ПрАТ «Канів - Лада» (далі - відповідач) за № 5 від 28.12.2016 як законне та обгрунтоване.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що за результатами проведеної перевірки встановлено порушення відповідачем вимог законодавства у сері охорони природного навколишнього середовища при здійсненні виробничої діяльності з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів шляхом викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без наявності дозволу, а тому необхідно тимчасово заборонити (зупинити) експлуатацію виробництва ПрАТ «Канів - Лада» .
Представник ПрАТ «Канів - Лада» щодо задоволення адміністративного позову заперечував, з огляду на безпідставність повного закриття виробництва, та обмежитись лише закриттям малярного цеху.
Заслухавши пояснення представників сторін, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.
ПрАТ «Канів - Лада» зареєстроване, як суб'єкт господарювання 20.10.1992, ідентифікаційний код 14202434 за видом діяльності технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів , місцезнаходження юридичної особи: 19000, Черкаська область, м. Канів, вул. Дунаєвська, 27.
З матеріалів справи встановлено, що державною екологічною інспекцією у Черкаській області згідно наказу від 22.12.2016 року № 776 та направлення № 813, проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в частині виконання вимог припису № 62 від 22 червня 2016 року ПрАТ «Канів - Лада» , що розташоване за адресою: м. Канів, вул. Дунаєвська, 27.
За результатами проведеної перевірки складено уніфікований акт дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ПрАТ «Канів - Лада» від 22.12.2016.
Перевіркою встановлено, що ПрАТ «Канів - Лада» здійснює виробничу діяльність з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів з порушенням вимог природоохоронного законодавства, а саме викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря здійснюються без наявності відповідного дозволу, що є порушенням ст.ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря .
Після чого, Держекоінспекцією у Черкаській області 28.12.2016 було винесено рішення № 5 про тимчасову заборону (зупинення) виробничої діяльності з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів ПрАТ «Канів - Лада» за адресою - м. Канів, вул. Дунаєвська, 27 до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Судом в свою чергу також встановлено, що в ПрАТ «Канів - Лада» відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушення вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Указом президента України від 13 квітня 2011 року № 454/2011 затверджено положення про Державну екологічну інспекцію України, яким встановлено, що Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Державна екологічна інспекція у Черкаській області здійснює свої повноваження відповідно до «Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі» , затвердженного наказом Міністерства екології та природних ресурсів від 04.11.2011 № 429, Положення про Державну екологічну інспекцію у Черкаській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 12.12.2011 року № 136.
До повноважень Державної екологічної інспекції у Черкаській області, відповідно до пп. г 4.2 п. 4 положення, віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону атмосферного повітря, про використання та охорону земель, зокрема наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин.
Згідно ст. 10 Закону України Про охорону атмосферного повітря , підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані:
-здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо;
-вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів;
-забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів;
-здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік;
-заздалегідь розробляти спеціальні заходи щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і вживати заходів для ліквідації причин, наслідків забруднення атмосферного повітря;
-забезпечувати здійснення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин стаціонарних і пересувних джерел та ефективності роботи газоочисних установок;
-забезпечувати розроблення методик виконання вимірювань, що враховують специфічні умови викиду забруднюючих речовин;
-використовувати метрологічно атестовані методики виконання вимірювань і повірені засоби вимірювальної техніки для визначення параметрів газопилового потоку і концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та викидах стаціонарних і пересувних джерел;
-здійснювати контроль за проектуванням, будівництвом і експлуатацією споруд, устаткування та апаратури для очищення газопилового потоку від забруднюючих речовин і зниження впливу фізичних та біологічних факторів, оснащення їх засобами вимірювальної техніки, необхідними для постійного контролю за ефективністю очищення, дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів та інших вимог законодавства в галузі охорони атмосферного повітря;
-своєчасно і в повному обсязі сплачувати екологічний податок.
Статтею 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря встановлено, що для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров'я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. (ч. 5 ст. 11 ЗУ Про охорону атмосферного повітря ).
Згідно ст. 12 Закону України Про охорону атмосферного повітря встановлено, що господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Таким чином, виробництво ПрАТ «Канів - Лада» , що розташоване: 19000, Черкаська область, м. Канів, вул. Дунаєвська, 27 підлягає тимчасовому зупиненню.
Відповідно до пп. в ст. 20 2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання допускається виключно за рішенням суду, ухваленого за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Згідно ч. 7 ст. 7 Закону на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Дослідивши матеріали справи, суд переконаний, що виявлені позивачем порушення вимог законодавства у сфері охорони атмосферного повітря створюють загрозу життю та/ або здоров'ю людей, а тому позов в частині тимчасового (зупинення) виробничої діяльності з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів ПрАТ «Канів - Лада» необхідно задовольнити.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163, 183-6, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Підтвердити обгрунтованість рішення державної екологічної інспекції у Черкаській області № 5 від 28.12.2016 про тимчасову заборону (зупинення) виробничої діяльності з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів ПрАТ «Канів - Лада» за адресою: 19000, Черкаська область, м. Канів, вул. Дунаєвська, 27.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку ч. 11 ст. 183-6 КАС України, протягом 3-х днів з дня її постановлення.
Суддя В.В. Мишенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.01.2017 |
Оприлюднено | 10.01.2017 |
Номер документу | 63943030 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Мишенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні