ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.01.2017р. Справа№ 914/2776/16
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю „ПІВДЕНЕЛЕКТРОПРОЕКТ”, м.Харків
до відповідача: Державного підприємства «ЛЬВІВВУГІЛЛЯ», м. Сокаль
про скасування рішення про відмову торгів або визнання їх такими, що не відбулися та спонукання до укладення енергосервісного договору.
В судове засідання з’явились:
від позивача: не з’явився
від відповідача: не з’явився
Суддя Березяк Н.Є
Секретар судового засідання Кравець О.І.
Представнику позивача роз’яснено права та обов‘язки, передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України.
Суть спору: Подано позов Товариства з обмеженою відповідальністю „ПІВДЕНЕЛЕКТРОПРОЕКТ” до Державного підприємства «ЛЬВІВВУГІЛЛЯ» про скасування рішення про відмову торгів або визнання їх такими, що не відбулися та спонукання до укладення енергосервісного договору.
Ухвалою суду від 02.11.2016 року порушено провадження у справі та призначено розгляд на 28.11.2016 р.
Розгляд справи неодноразово відкладався з підстав і мотивів, викладених в ухвалах суду.
В судовому засіданні 12.12.2016 р. було оглянуто оригінали документів, які в належно завірених копіях долучені до матеріалів справи.
В судових засіданнях представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задоволити позов з підстав та мотивів викладених в позовній заяві та поясненнях наданих в судовому засіданні. Зокрема з підстав не виконання відповідачем своїх тендерних зобов’язань, щодо укладення договору про закупівлю (рамкова угода): 29.08.2016 р. – 13.09.2016 р. та прийняття не правомірного та не обґрунтованого рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися.
Відповідач в судове засідання 04.01.2016 р. явку повноважного представника не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату час та місце розгляду справи, хоча явка його представника ухвалою суду від 21.12.2016 р. визнавалась обов’язковою. На адресу суду 04.01.2016 р. електронною поштою направив клопотання про відкладення розгляду справи у зв’язку з неможливістю забезпечити явку представника через перебування у відрядженні.
Однак, з причин закінчення процесуальних строків у задоволенні даного клопотання суд відмовляє.
В судовому завданні 04.01.2017 року оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Суд заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, встановив наступне:
За результатами проведеної процедури відкритих конкурсних торгів за предметом закупівлі – енергосервіс головної вентиляційної установки на ВП «Шахта Степова» ДП «Львіввугілля» (оголошення № 134762 про планову закупівлю, номер бюлетеня 115 (17.06.2016) від 17.06.2016, опубліковано на веб-порталі з питань державних закупівель), Позивача визнано переможцем конкурсних торгів, про що ДП «Львіввугілля» (відповідач), як замовником торгів, прийнято рішення про акцепт пропозиції конкурсних торгів та видано відповідне повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів від 16.08.2016 р № 13/1580 в якому встановлено строк, протягом якого має бути укладений договір про закупівлю (рамкова угода): 29.08.2016 р. – 13.09.2016 р.
Однак, між сторонами договір у встановлений строк укладений не був.
13.09.2016 р. ДП «Львіввугілля» прийнято рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, про що позивачу направлено повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, від 13.09.2016 р. № 13/1727 з зазначення підстави для відміни торгів: не погодження істотних умов договору. Дане повідомлення позивач отримав в письмовій формі 14.09.2016 р.
Позивачем щодо врегулювання даного питання було направлено на адресу відповідача лист № С-188 від 13.09.2016 р. з проханням скасувати дане рішення, однак, рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися від 13.09.2016 р. відповідач не скасував, договір про закупівлю (рамкова угода) не уклав, що стало причиною звернення позивача за захистом своїх прав до суду.
Проаналізувавши всі обставини та матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.
При прийнятті рішення, суд виходив з наступного:
Зазначений спір розглядається за правилами ГПК України, так як предмет позову кореспондує зі способами захисту права.
Під способами захисту права слід розуміти заходи, прямо передбачені законом з метою припинення оспорювання або порушення суб'єктивних цивільних прав та усунення наслідків такого порушення. Так, право кожної особи на захист свого права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, а також на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства закріплено статтею 15 Цивільного кодексу України.
Право на захист виникає з певних підстав, якими виступають порушення цивільного права, його невизнання чи оспорювання.
Зміст конституційного права особи на звернення до суду за захистом своїх прав визначений статтею 16 Цивільного кодексу України.
Відповідно до приписів вказаної статті, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, при цьому, способами захисту цивільних прав і інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов'язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом. Дана норма кореспондує з приписами статті 20 Господарського кодексу України.
Передбачені законом способи захисту порушеного права або охоронюваного законом інтересу спрямовані на відновлення прав та інтересів позивача.
Виходячи з наведеного, обраний позивачем спосіб захисту своїх прав шляхом скасування рішення Державного підприємства «Львіввугілля» про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, від 13.09.2016 р. за предметом закупівлі: 74.90.2 – послуги професійні, технічні та комерційні, інші, н.в.і.у., яке порушує право Позивача та спонукання Державного підприємства «Львіввугілля» укласти з ТзОВ «ПІВДЕНЕЛЕКТРОПРОЕКТ» енергосервісний договір є правомірним, оскільки спрямований на відновлення права позивача, яке охороняється законом.
Як вбачається із матеріалів справи, позивач став переможцем за результатами відкритих торгів за предметом закупівлі – енергосервіс головної вентиляційної установки на ВП «ШАХТА Степова» ДП «Львіввугілля» (оголошення № 134762 про планову закупівлю, номер бюлетеня 115 від 17.06.2016 р., опубліковано на веб-порталі з питань державної закупівлі), про що відповідачем, як замовником торгів, прийнято рішення про акцепт пропозиції конкурсних торгів та видано відповідне повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів від 16.08.2016 р № 13/1580 в якому встановлено строк, протягом якого має бути укладений договір про закупівлю (рамкова угода): 29.08.2016 р. – 13.09.2016 р. Однак, в зазначений строк договір між сторона укладений не був.
Відповідачем 13.09.2016 р. прийнято рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, про що позивачу направлено повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, від 13.09.2016 р. № 13/1727 з зазначення підстави для відміни торгів: не погодження істотних умов договору (лист Міненерговугілля № 04/34-9163 від 31.08.2016), яке отримане ним 14.09.2016 р.
Відповідно до ч. 1 п. 5 розділу 5 документації відкритих торгів № 044 на закупівлю, замовник відміняє торги із закупівлі енергосервісу (особливості відміни встановлені ст. 7 Закону про енергосервіс) у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі енергосервісу (зокрема відсутність подальшої потреби у закупівлі енергосервісу вважається відмова Міністерства енергетики та вугільної промисловості у погодженні/затвердженні істотних умов енергосервісного договору у порядку ст. 6 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації»).
Як вбачається з письмової відповіді Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про погодження істотних умов енергосервісного договору» на лист ДП «Львіввугілля» від 17.08.2016 р. № 13/1588 стосовно надання погодження на істотні умови договору енергосервісу головної вентиляційної установи ВП «Шахта «Степова» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, що відповідно до вимог ст. 6 ЗУ «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» головні розпорядники бюджетних коштів у межах своїх повноважень подають на затвердження центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, (Міністерства фінансів України) істотні умови енергосервісного договору, зазначені у пункті 2-5 частини другої статі 5 цього Закону. Водночас проінформувало, що відповідно до Закону України від 25.12.2015 № 928-VIII «Про Державний бюджет України на 2016 рік» фінансування підприємств вугільної галузі на цілі енергосервісу не передбачено, тому підстави для погодження істотних умов енергосервісного договору відсутні. Та зазначив, що даним законом встановлені правові та економічні засади здійснення енергосервісу для підвищення енергетичної ефективності насамперед бюджетних установ (установа, яка повністю утримується за рахунок державного чи місцевого бюджету) державної та комунальної власності (установи освіти, бібліотеки, медичні заклади, установи культури, тощо).
Згідно листа – відповіді від 13.09.2016 р. № 31-06310-06-27/26093 Міністерства Фінансів України на звернення ТзОВ «Південелектропроект», щодо надання роз’яснення стосовно потреби в погодженні (затвердженні) істотних умов енергосервісного договору Міністерством фінансів України то Міністерство посилається на п. 7 ст. 22 Бюджетного кодексу, яким встановлено, що розпорядником бюджетних коштів, в оперативному управлінні або господарському віданні яких знаходяться об’єкти, щодо яких здійснюється закупівля енергосервісу, мають право брати довгострокові зобов’язання за енергосервісом на підставі істотних умов договору енергосервісу, затверджених Міністерством фінансів України (щодо об’єктів державної власності), Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради (щодо об’єктів комунальної власності)». Та зазначає, що пінпунктом 21-1 ч. 1. ст. 2 Бюджетного кодексу визначено, що довгострокове зобов’язання за енергосервісом – зобов’язання за енергосервісним договором розпорядника бюджетних коштів, в оперативному управлінні або господарському віданні якого знаходиться об’єкт, щодо якого здійснюється закупівля енергосервісу, відповідно до якого необхідно здійснити платежі протягом майбутніх та/або поточного бюджетних періодів у межах суми скорочення видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (порівняно з видатками, які у були б здійснені за відсутності енергосервісу).
Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (Держеннергоефективності) у листі – відповіді на лист ТзОВ «Південелектропроект» від 09.09.2016 р. «С-186 «щодо надання роз’яснення з необхідності погодження (затвердження) істотних умов енергосервісного договору центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики», також зазначило, що відповідно до ч. 1 ст. 6 ЗУ «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 р. № 327-VII положення щодо погодження/затвердження істотних умов енергосервісного договору центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики (Міністерства фінансів України) (щодо об’єктів державної власності), стосується лише головних розпорядників бюджетних коштів та відповідних розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та враховуючи це зазначає, що ДП «Львіввугілля» не є такими і відповідно погодження/затвердження істотних умов енергосервісного договору законодавством не вимагається.
Як вбачається з зазначеного, Міністерство енергетики та вугільної промисловості не відмовило у погодженні істотних умов енергосервісного договору в порядку зазначеному ст. 6 Закону, а проінформувало відповідача, що таке погодження не є обов’язковим в силу того, що спірного енергосервісу не залучаються бюджетні кошти.
Відповідно до ст. 30 Закону України «Про здійснення державних закупівель», замовник відміняє торги в разі:
відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;
неможливості усунення порушень, які виникли через виявлені порушення законодавства з питань державних закупівель;
порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, акцепту, оголошення про результати процедури закупівлі, передбаченого цим Законом;
подання для участі в них менше двох пропозицій конкурсних торгів, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій;
відхилення всіх пропозицій конкурсних торгів згідно з цим Законом;
якщо до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.
Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в документації конкурсних торгів.
Торги може бути відмінено частково (за лотом).
Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися, у разі якщо:
- ціна найбільш вигідної пропозиції конкурсних торгів перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі;
- здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили;
- скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.
Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися частково (за лотом).
Повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, надсилається замовником усім учасникам протягом трьох робочих днів з дня прийняття замовником відповідного рішення.
Суд вважає за доцільне зазначити, що у наведеній статті 30 вказаного Закону чітко визначено перелік підстав для відміни процедури закупівлі та перелік підстав для визначення торгів такими, що не відбулися. Та як вбачається, такої підстави для відміни процедури закупівлі як не погодження істотних умов договору у разі коли таке погодження не передбачене, в переліку визначених підстав для відміни процедури закупівлі не передбачено.
На підставі вищезазначеного, суд вважає дії відповідача щодо прийняття рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, від 13.09.2016 р. неправомірними та відповідно позовні вимоги позивача щодо скасування даного рішення таким, що підлягають до задоволення.
Що стосується вимоги позивача про спонукання Державного підприємства «Львіввугілля» укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕНЕЛЕКТРОПРОЕКТ» енергосервісний договір то слід зазначити наступне:
Відповідно до ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України, укладення господарського договору є обов’язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов’язком для суб’єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов’язковості укладення договору для певних категорій суб’єктів господарювання чи органів державної власності або органів місцевого самоврядування.
Згідно з абзацу 5 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано, не пізніше ніж через 30 днів з дня акцепту пропозиції відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів.
Як вже зазначалось раніше, за результатами конкурсних торгів Товариство з обмеженою відповідальністю «Південелектропроект» стало переможцем, про що ДП «Львіввугілля», як замовником торгів, прийнято рішення про акцепт пропозиції конкурсних торгів та видано відповідне повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів від 16.08.2016 р № 13/1580 в якому встановлено строк, протягом якого має бути укладений договір про закупівлю (рамкова угода): 29.08.2016 р. – 13.09.2016 р.
Однак, між сторонами договір у встановлений строк укладений не був.
Відповідачем 13.09.2016 р. прийнято рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, яке отримане ним 14.09.2016 р., з зазначення підстави для відміни торгів: не погодження істотних умов договору (лист Міненерговугілля № 04/34-9163 від 31.08.2016).
Враховуючи те, що відповідачем не правомірно прийнято рішення від 13.09.2016 р. про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, то позовна вимога позивача про спонукання відповідача до укладення з позивачем енергосервісного договору в зазначеній ним редакції підлягає до задоволення.
Відповідно до ст. 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Статтею 33 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
З огляду на викладене, виходячи з положень чинного законодавства України, матеріалів та обставин справи, враховуючи практику застосування законодавства вищими судовими інстанціями, суд прийшов до висновку, що позов обґрунтований і підлягає до задоволення.
Судові витрати слід віднести на відповідача в порядку ст. 49 ГПК України.
Керуючись 3,4,41,42,43, 44;45,46,12,32,33,34,35,36,43,49,75,82,84,85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задоволити.
2.Скасувати рішення Державного підприємства «Львіввугілля» про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, від 13.09.2016 р. за предметом закупівлі: код 74.90.2 – послуги професійні, технічні та комерційні, інші, н.в.і.у. (Енергосервіс головної вентиляційної установи на ВП «Шахта «Степова» ДП «Львіввугілля»).
3. Спонукати Державне підприємство «Львіввугілля» (місцезнаходження: вул. Б.Хмельницького, 26, м. Сокаль, Львівська область, 80000, п/р № 2600201433432 у ПАТ «КРЕДОБАНК» м. Червоноград, МФО 325365, ЄДРПОУ 32323256) укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕНЕЛЕКТРОПРОЕКТ» (місцезнаходження: пр. Московський, 199, м. Харків, 61037, р/р № 26000000077999 у ПАТ «Укрсоцбанк», МФО 300023 ЄДРПОУ 35700489) енергосервісний договір в наступній редакції:
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 жовтня 2015 р. № 845
ЕНЕРГОСЕРВІСНИЙ ДОГОВІР
за результатами відкритих торгів проведених ДП «Львіввугілля» 27.07.2016р.
м. Сокаль «____»
Державне підприємство «Львіввугілля», яке є платником податку на прибуток на загальних умовах, іменоване далі «Замовник», в особі голови тендерного комітету ОСОБА_1, що діє на підставі Положення про тендерний комітет та Наказу ДП «Львіввугілля» № 149 від 05.08.2016р. з однієї сторони, та
Товариство з обмеженою відповідальністю «Південелектропроект», яке є платником податку на прибуток на загальних умовах, іменоване надалі «Виконавець», в особі директора ОСОБА_2, що діє на підставі Статуту, з іншої сторони, уклали цей Договір, що іменується надалі «Договір», про наступне:
Предмет договору
1. Предметом договору є згідно ДК 016-2010 код 74.90.2 Послуги професійні, технічні та комерційні, інші, н. в. і. у. (ДК 021-2015 код 71314000-2 Енергетичні та супутні послуги), а саме: Енергосервіс головної вентиляційної установки на ВП «Шахта «Степова» ДП «Львіввугілля» за адресою с. Глухів Сокальського району Львівської області, оплата якого здійснюється за рахунок досягнутого в результаті здійснення енергосервісу скорочення замовником споживання та витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів порівняно із споживанням (витратами) за відсутності енергосервісу.
Енергосервісом є комплекс технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів енергосервісу, перелік яких, строки та умови їх впровадження наведено у додатку 1.
Ціна договору
2. Ціна договору становить: 148 759 690,00 грн. (сто сорок вісім мільйонів сімсот п’ятдесят дев’ять тисяч шістсот дев’яносто гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ 24 793 281,67 грн. (двадцять чотири мільйони сімсот дев’яносто три тисячі двісті вісімдесят одна гривня 67 копійок).
Характеристика об’єкта енергосервісу
3. Характеристика об’єкта енергосервісу, режими та умови використання паливно-енергетичних ресурсів на об’єкті енергосервісу наведено у додатку 2.
Базовий рівень споживання
4. Базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів на об’єкті енергосервісу в натуральних показниках та грошовій формі за цінами (тарифами) на дату оголошення про проведення процедури закупівлі енергосервісу становить:
Вид паливно-енергетичних ресурсів
Базовий рівень споживання у натуральних показниках*
Ціни (тарифи)
Базовий рівень споживання у грошовій формі, тис. гривень
одиниця вимірювання
значення
одиниця вимірювання
значення
Електроенергія (електропостачання)
кВтг на рік
16425785
гривень/кВтЧгод
2,02176
33208,99
5. Базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів на об’єкті енергосервісу в натуральних показниках з помісячним розподілом споживання, на підставі якого здійснюються щомісячні виплати за договором, наведено у додатку 3.
6. Сума обсягів помісячного розподілу споживання дорівнює річному базовому рівню споживання.
Скорочення рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів та витрат
7. Скорочення рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів, який може бути досягнутий в результаті здійснення енергосервісу, за кожний рік дії договору наведено у додатку 4.
8. Скорочення рівня витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів, який може бути досягнутий в результаті здійснення енергосервісу, за кожний рік дії договору наведено у додатку 5.
Строк дії договору
9. Договір набирає чинності з дати його підписання сторонами та діє
до « 01» вересня 2026 року.
10. Дія договору припиняється достроково у разі, коли сукупна сума виплат (платежів) за договором досягла ціни договору, визначеної
пунктом 2 договору.
Порядок оплати за договором
11. Оплата за договором здійснюється за рахунок суми скорочення витрат замовника порівняно з витратами, які були б здійснені за відсутності енергосервісу, на оплату паливно-енергетичних ресурсів за відповідний період на підставі цін (тарифів), що діяли у період, за який здійснюється оплата.
Сума скорочення витрат замовника визначається як різниця між базовим рівнем споживання паливно-енергетичних ресурсів і фактичним рівнем споживання паливно-енергетичних ресурсів, помножена на ціни (тарифи) на оплату паливно-енергетичних ресурсів, що діяли у період, за який здійснюється оплата.
Оплата за договором здійснюється замовником щомісячно (кожного місяця протягом строку дії даного договору) в наступному порядку: до 20 числа місяця, наступного за оплачуваним місяцем, в якому було досягнуто скорочення витрат замовника згідно умов цього договору, при цьому розрахунковим періодом є період оплачуваного місяця, в якому було досягнуто скорочення витрат замовника згідно умов цього договору, який триває з першого по останнє число відповідного календарного місяця, за який здійснюється оплата.
12. Щорічний платіж визначається як сума платежів за розрахункові періоди.
13. Платіж за розрахунковий період визначається за формулою:
ПлатіжРозрахn =
В Ч (БРn – ФРn) Ч Тn
,
100%
де n — розрахунковий період;
В — значення відсотка суми щорічного скорочення витрат замовника відповідно до пункту 14 договору;
БРn — базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів в натуральних показниках за відповідний розрахунковий період згідно з додатком 3;
ФРn — фактичний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів в натуральних показниках за відповідний розрахунковий період, зафіксований приладами обліку;
Тn — ціна (тариф) на паливно-енергетичні ресурси, що діє на кінець відповідного розрахункового періоду.
14. Щорічні платежі виконавцю за договором становлять 85 відсотків суми щорічного скорочення витрат замовника.
15. Оплата за договором здійснюється протягом 10 календарних днів з дати підписання акта про виконання зобов’язань відповідно до пункту 20 договору.
Виконавець надає Замовнику податкову накладну або реєстр податкових накладних на всю суму податкових зобов?язань (у випадку порушення Виконавцем вимог до форми чи реєстрації податкової накладної, внаслідок чого Замовник втратить своє право на включення до податкового кредиту суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, Виконавець зобов?язаний відшкодувати Замовнику зазначену суму ПДВ та усі завдані збитки).
Порядок та методи вимірювання (розрахунку) і перевірки
фактичного скорочення рівня споживання та/або витрат
16. Вимірювання фактичного скорочення рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів в натуральних показниках здійснюється на підставі показань приладів обліку.
17. Для перевірки та підтвердження фактичного скорочення рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів та витрат в результаті впровадження енергосервісу за розрахунковий період виконавець протягом п’яти робочих днів після закінчення розрахункового періоду надсилає замовнику акт про виконання зобов’язань за формою згідно з додатком 6.
18. У разі наявності у замовника заперечень (зауважень) їх узгодження може вирішуватися сторонами шляхом проведення переговорів.
19. У разі якщо сторони не узгодили заперечення (зауваження) на протязі тридцяти календарних днів с дати отримання акту про виконання зобов’язань, Замовник по узгодженню з виконавцем, залучає незалежного експерта (експертну організацію). За висновками експертизи, незалежний експерт повинен надати сторонам звіт, який є обов’язковий для виконання сторонами. Витрати на проведення незалежної експертизи оплачуються (компенсуються) стороною, яка в ході експертизи визнана винною в виникненні недоліків.
20. Замовник розглядає і підписує акт про виконання зобов’язань до 10 числа місяця, який слідує за оплачуваним місяцем.
21. Акт про виконання зобов’язань підписується сторонами та скріплюється печаткою. Такий акт є підставою для здійснення платежів за договором. У разі, якщо Замовник не підписує акт про виконання зобов’язань в порядку, передбаченому п.20 договору і не надає в цей же строк вмотивовані заперечення щодо підписання акту, акт про виконання зобов’язань вважається підписаним належним чином сторонами і є підставою для здійснення платежів за договором, при умові наявності доказів вручення акту Виконавцем Замовникові.
Права та обов’язки сторін
22. Виконавець зобов’язаний:
1) розпочати протягом 10 календарних днів з моменту укладення договору здійснення заходів енергосервісу, передбачених додатком 1;
2) забезпечити у визначені в додатку 1 строки здійснення заходів енергосервісу;
3) розробити та погодити проектну документацію, оформити дозвільні документи, необхідні для здійснення заходів енергосервісу;
4) усунути недоліки та/або запровадити додаткові заходи енергосервісу для забезпечення дотримання умов договору в разі, коли фактичне щорічне скорочення рівня споживання та витрат на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів у результаті здійснення енергосервісу не відповідає умовам договору з його вини;
5) надавати на запит замовника інформацію про виконання договору.
23. Виконавець має право:
1) залучати для здійснення заходів енергосервісу третіх осіб, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору;
2) отримати на письмову вимогу замовника технічну документацію і діючі договори постачання енергії та надання житлово-комунальних послуг на об’єкті енергосервісу, а також актуальні відомості про об’єкт енергосервісу, в тому числі про кількість будівель, строк експлуатації, типи огороджувальних конструкцій, відомості про капітальний ремонт, технічні характеристики обладнання, яке споживає паливно-енергетичні ресурси, наявність приладів комерційного та технічного обліку паливно-енергетичних ресурсів;
3) отримати приміщення для розміщення обладнання, матеріалів, інструментів, устатковання, необхідного для здійснення заходів енергосервісу;
4) доступу до об’єкта енергосервісу та приладів обліку паливно-енергетичних ресурсів протягом строку дії договору;
5) отримувати належну оплату послуг енергосервісу;
24. Замовник зобов’язаний:
1) надати на письмову вимогу виконавця технічну документацію і діючі договори постачання енергії та надання житлово-комунальних послуг на об’єкті енергосервісу, а також актуальні відомості про об’єкт енергосервісу, в тому числі про кількість будівель, строк експлуатації, типи огороджувальних конструкцій, відомості про капітальний ремонт, технічні характеристики обладнання, яке споживає паливно-енергетичні ресурси, наявність приладів комерційного та технічного обліку паливно-енергетичних ресурсів (житлово-комунальних послуг);
2) у разі зміни характеристик об’єкта енергосервісу письмово повідомити про це виконавцю не пізніше ніж за три місяці до такої зміни;
3) надати приміщення для розміщення обладнання, матеріалів, інструментів, устатковання, необхідного для здійснення заходів енергосервісу;
4) надати виконавцю доступ до об’єкта енергосервісу та приладів обліку паливно-енергетичних ресурсів протягом строку дії договору.
25. Замовник має право:
1) вимагати здійснення заходів енергосервісу у строки, визначені у додатку 1;
2) уповноважити виконавця на розроблення проектної документації, оформлення дозвільних документів, необхідних для здійснення заходів енергосервісу;
3) вимагати усунення недоліків та/або запровадження додаткових заходів енергосервісу для забезпечення дотримання умов договору, в разі, коли фактичне щорічне скорочення рівня споживання та/або витрат на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів у результаті здійснення енергосервісу не відповідає умовам договору з вини виконавця;
4) отримувати від виконавця інформацію про виконання договору.
26. Сторони зобов’язані забезпечити під час виконання договору узгоджені ними та/або визначені законодавством режими та умови використання паливно-енергетичних ресурсів (включаючи режим провітрювання підземних виробок).
27. У разі призупинення використання енергосервісу більш ніж дванадцять запланованих часів відповідного розрахункового періоду, Замовник зобов ’язаний виплатити Виконавцю додатковий платіж при виконанні одної з умов:
- відносно заходів енергосервісу не настав гарантійний випадок;
- заходи енергосервісу не використовуються з ініціативи Замовника, чи іншим причинам, незалежним від Виконавця;
Додатковий платіж Виконавцю вираховується, без ПДВ, по наступній формулі:
Додатковий платіж Виконавцю
=
Ціна договору без ПДВ
х
Кількість часів простою
Кількість розрахункових періодів
Запланована кількість часів експлуатації
28. До початку здійснення заходів енергосервісу Замовник та Виконавець підписують розпорядження, в якому визначають: порядок виконання робіт за нарядами, вимоги по забезпеченню санітарно-побутовими умовами, інженерно-технічне забезпечення виконання енергосервісу, відповідальні за виконання енергосевісу від кожної сторони, інші вимоги та обов’язки сторін, умови та місця збереження обладнання та матеріалів Виконавця на термін здійснення заходів енергосервісу.
29. Сторони в установленому порядку зобов’язані прийняти та/або ввести в експлуатацію об’єкти, прилади та обладнання, закупівля яких здійснювалася на виконання заходів енергосервісу.
30. Сторони зобов’язуються :
30.1 Гарантувати, що їхні керівники та інші службові (посадові) особи, які здійснюють повноваження щодо управління їх діяльністю (заступника керівника, головний бухгалтер та його заступники, члени колегіальних органів управління) (далі – керівні особи), не притягалися до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення та/або не були засуджені за злочин, вчинений з корисливих мотивів, а також зобов’язується у разі виникнення зазначених обставин негайно повідомити про це одна одну у письмовій формі.
30.2. Гарантувати та зобов’язуються не здійснювати (як безпосередньо, так і через третіх осіб) будь-які матеріальні/нематеріальні заохочення, зацікавлення, стимулювання, пропозиції, тобто не пропонувати, не обіцяти, не надавати грошову винагороду, майно, майнові права, переваги, пільги, послуги, знижки, нематеріальні активи та будь-які інші преференції Замовнику/Виконавцю та особам, які пов’язані будь-якими відносинами з Замовником/Виконавцем, що є відповідальними за умовами поставки, реалізацію, оплату товару та виконання інших зобов’язань, передбачених цим договором, включаючи їх родичів та інших подібних чи уповноважених осіб, за вчинення ними дій чи бездіяльності з використанням наданих їм повноважень в інтересах Виконавця/Замовника та/або в інтересах третіх осіб і всупереч інтересам Замовника/Виконавця.
30.3. У разі надходження до Виконавця зі сторони Замовника чи до Замовника зі сторони Виконавця вимог чи пропозицій про отримання матеріальних/нематеріальних заохочень, зацікавлень, стимулювань у формі грошової винагороди, майна, майнових прав, переваг, пільг, послуг, знижок, нематеріальних активів та будь-яких інших преференцій, за вчинення ними певних дій чи бездіяльності з використанням наданих їм повноважень на користь Виконавця або Замовника, сторони зобов’язуються негайно повідомити керівництво підприємств про такі факти.
Відповідальність сторін
31. Сторони несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань згідно з договором.
32. Виконавець відповідає за результати здійснення енергосервісу, а також за якість окремих виробів та обладнання — в межах гарантійних строків, установлених виробниками та/або постачальниками таких виробів/обладнання.
33. У разі несвоєчасного виконання замовником зобов’язань щодо оплати за договором замовник сплачує на користь виконавця пеню у розмірі 0,1 відсотка суми прострочення за кожний день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку, що діяла у період, за який нараховувалася пеня.
Умови та порядок розірвання договору і
наслідки такого розірвання
34. Договір може бути розірвано за згодою сторін, при цьому наслідки сторони визначають в додатковій угоді про розірвання договору.
35. Договір може бути розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною, при цьому правові наслідки визначаються згідно діючого законодавства.
36. У разі розірвання договору за ініціативою замовника за умови відсутності порушень виконавцем зобов’язань за цим договором, договір є розірваним після виплати виконавцю несплаченої частини ціни договору. У разі розірвання договору за ініціативою замовника, замовник набуває право власності без додаткової плати на все майно, утворене (встановлене) за договором.
Порядок переходу права власності
37. Після закінчення строку дії договору замовник набуває право власності без додаткової плати на все майно, утворене (встановлене) за договором, за умови повного розрахунку з виконавцем за договором.
Порядок коригування визначення та розрахунку
результату здійснення енергосервісу
38. Порядок коригування визначення та розрахунку результату здійснення енергосервісу в разі виникнення протягом строку дії договору змін у конструкції або площі, порядку або режимі роботи об’єкта енергосервісу, наведено у додатку 7.
Форс-мажорні обставини
39. Сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань за договором, якщо таке невиконання або неналежне виконання є наслідком форс-мажорних обставин, що виникли після укладення договору, і сторони не могли передбачити їх під час укладання договору.
Форс-мажорними обставинами є події, які об’єктивно не залежать від волі і дій сторін (аварія, пожежа, землетрус, повінь, зсув, інше стихійне лихо, війна або військові дії, страйк), інші обставини, що перешкоджають належному виконанню сторонами зобов’язань за договором.
40. Строк виконання сторонами зобов’язань за договором збільшується на період дії форс-мажорних обставин.
41. Кожна із сторін повинна негайно повідомити іншій стороні про виникнення форс-мажорних обставин.
Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про виникнення та/або припинення форс-мажорних обставин позбавляє сторону права посилатися на них як на підставу для звільнення від відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань за договором.
Доказом реального настання форс-мажорних обставин сторони визначають довідку торгово-промислової палати України, яка надається стороною, що посилається на виникнення форс-мажорних обставин.
Порядок розв’язання спорів
42. Усі спори і розбіжності, які можуть виникнути щодо тлумачення і застосування договору або у зв’язку з ним, розв’язуються сторонами шляхом проведення переговорів і консультацій.
43. У разі неможливості досягнення згоди сторін у процесі переговорів і консультацій такий спір розв’язується в судовому порядку згідно із законом.
44. Строк позовної давності визначається законом і становить три роки.
Інші умови
45. Додатки до договору є його невід’ємною частиною.
46. Зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що і договір, якщо інше не встановлено законом.
47. Договір укладено у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному для кожної сторони.
48. Уповноваженою особою для отримання будь-яких документів за цим договором зі сторони Замовника є ОСОБА_3, зі сторони Виконавця є ОСОБА_4
Реквізити сторін
ЗАМОВНИК: Державне підприємство «Львіввугілля»
ВИКОНАВЕЦЬ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Південелектропроект»
Адреса: вул. Б. Хмельницького, 26, м. Сокаль, Львівської обл., 80000 тел./факс: (03257)2-20-03 email: lvug_tender@i.ua п/р № 2600201433432 у ПАТ «КРЕДОБАНК» м. Червоноград, МФО 325365 ЄДРПОУ 32323256 ІПН 323232513291 Витяг з реєстру платників ПДВ №1428064500002
Адреса: пр. Московський, 199, м. Харків, 61037 тел./факс: 057728-13-32 email: info@ooo-yuep.com р/р № 26000000077999 у ПАТ «Укрсоцбанк», МФО 300023 ЄДРПОУ 35700489 ІПН 357004820344 Св-во платників ПДВ №200003169
Додаток 1
до договору від «____»
ПЕРЕЛІК
заходів енергосервісу, строки та умови їх впровадження
Найменування об’єкта енергосервісу: Головна вентиляційна установка на ВП «Шахта «Степова» ДП «Львіввугілля»
Адреса об’єкта енергосервісу: с. Глухів Сокальського району Львівської області
№ з/п
Найменування заходу
Етапи виконання
Строк виконання
Умови впровадження
1
2
3
4
5
1
Модернізація електротехнічного обладнання ГВУ ВП « Шахта «Степова»
І Етап. Модернізація електрообладнання ГВУ з установкою перетворювача частоти і заміною робочого двигуна ГВУ 1). Виконання наступних робіт: - розробка технічного проекту; - розробка робочого проекту; - проведення експертизи розробленого проекту; - виконання будівельно-монтажних робіт; - проведення пусконалагоджувальних робіт; 2). Заміна одного синхронного електродвигуна СДНЗ 17-76-12 на асинхронний АСЗЧ-18-53-12 (чи аналог) 3). Оснащення ГВУ шахти комплектним регульованим електроприводом у складі: - перетворювач частоти ПЧВА-М-192-Т60-УХЛ.4 (асинхронний привід, 2200 кВт. 6000 В), комплектно ЗІП; - шафа комутації ШВК-1, комплектно ЗІП; - шафа системи керування СГУ-1, комплектно ЗІП; - шафа комутації перемикання двигуна на прямий пуск; - виносний пульт керування/модернізація існуючого; - організація пункту обліку електроенергії спожитої ГВУ; ІІ Етап. Заміна резервного електродвигуна СДНЗ 17-76-12 на асинхронний АСЗЧ-18-53-12 (чи аналог) для роботи від перетворювача частоти;
VIII.2016 –V I.2017 XI.2019
ДБН А.3.1-5.2009 «Організація будівельного виробництва»; ДБН А .3.2-2-2009 «Промислова безпека у будівництві» «Правила безпечної роботи з інструментом та пристроями» «Правила улаштування електроустановок», 2014, з доповненнями 2015; НПАОП 10-0-1.01-10 «Правила безпеки у вугільних шахтах»
Замовник:
Виконавець:
Голова комітету з конкурсних торгів ДП «Львіввугілля»
Директор ТОВ «Південелектропроект»
ОСОБА_5
Додаток 2
до договору від «____»
ХАРАКТЕРИСТИКА ОБ’ЄКТА ЕНЕРГОСЕРВІСУ
1.1. Загальні відомості про об’єкт енергосервісу
Найменування об’єкта енергосервісу: Головна вентиляційна установка на ВП «Шахта «Степова» ДП «Львіввугілля», за адресою: с. Глухів Сокальського р-ну Львівської області.
1.2. Графік роботи об’єкта енергосервісу
Період дії (рік)
Часовий інтер-вал (години початку і закін-чення роботи)
Кількість годин
Кількість робочих днів на тиждень
1.
Рік, що передує року укладення договору
Цілодобово 1 вентилятор
24 год
7 днів
2.
Рік, що передує року, визначеному в пункті 1
Цілодобово 1 вентилятор
24 год
7 днів
3.
Рік, що передує року, визначеному в пункті 2
Цілодобово 1 вентилятор
24 год
7 днів
1.3. Основні характеристики об’єкта енергосервісу
Головний вентилятор (2 одиниці)
ВРЦД-4,5
Тип головного електродвигуна (2 одиниці)
СДНЗ 17-76-12 500об/хв, 4000кВт
Розгінний асинхронний електродвигун (2 одиниці)
АКС 16-44-24 240об/хв, 500кВт
Режим роботи
На всмоктування
Робоче середовище
агресивне
Головна напруга, В
6000
Коливання напруги, %
+10/- 10
Частота, Гц
50+-1
Додаткова напруга, В
380
Коливання напруги, %
+10/- 10
Частота, Гц
50+-1
Основний будівельний матеріал (панель / цегла / моноліт/ тощо)
З/б панелі, цегла
Площа будівлі (кв. метрів)
818,1
Поверховість
1
Висота поверху (метрів)
7,3
Тип покрівлі (ондулін / метал / черепиця / тощо)
з/б плита, рубероїд
1.4. Світлопрозорі конструкції та дверні прорізи
Тип скління (дерев’яні рами / пластикові / тощо)
металеві
Площа скління (кв. метрів)
132,0
Площа вхідних дверей (кв. метрів)
17,0
1.5. Опалення
Тип опалення
Централізоване, водяне
Опалювальна площа (кв. метрів)
818,1
Опалювальний об’єм (куб. метрів)
5972,13
2.1. Споживання електроенергії (додаткове електрообладнання)
Види споживання та призначення обладнання
Період, год/тиждень
Сумарна встановлена потужність електроприладів, кВт
Освітлення
84
23,06
Кондиціювання повітря
0
0
Інші види споживання та/або обладнання
168
354
3.1. Інформація щодо обладнання об’єкту енергосервісу приладами комерційного та технічного обліку 2016 р.
Вид паливно-енергетичних ресурсів
Кількість інженерних вводів, одиниць
Тип (марка) приладу комерційного обліку
Тип (марка) приладу технічного обліку
Функціональне призначення інженерного вводу, обладнаного приладом комерційного обліку
Примітка
обладнаних приладами обліку
не обладнаних приладами обліку
Електроенергія (електропостачання)
2
0
-
Активний СА-ЗУ №199101 Реактивний СР-4У №188168
Ввод № 1 1.ЩО-внутрішнє освітлення; 2.ЩС-двигуни вентилятора (вентиляція); 3.Аварійні щитки.
Електроенергія (електропостачання)
2
0
-
Активний СА-ЗУ №194831 Реактивний СР-4У 4У б/у
Ввод № 2 1.ЩО-внутрішнє освітлення; 2.ЩС-двигуни вентилятора (вентиляція); 3.Аварійні щитки.
Замовник:
Виконавець:
Голова комітету з конкурсних торгів ДП «Львіввугілля»
Директор ТОВ «Південелектропроект»
ОСОБА_5
Додаток 3
до договору від «____»
БАЗОВИЙ РІВЕНЬ
споживання паливно-енергетичних ресурсів
на об’єкті енергосервісу в натуральних показниках з помісячним розподілом споживання
Вид паливно-енергетичних ресурсів, одиниця виміру
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
Електроенергія (електропостачання), кВт•год.
1368815
1368815
1368815
1368815
1368815
1368815
1368815
1368815
1368815
1368815
1368815
1368815
Замовник:
Виконавець:
Голова комітету з конкурсних торгів ДП «Львіввугілля»
Директор ТОВ «Південелектропроект»
ОСОБА_5
Додаток 4
до договору від «____»
СКОРОЧЕННЯ РІВНЯ
споживання паливно-енергетичних ресурсів, який може бути досягнутий в результаті здійснення енергосервісу,
за кожний рік дії договору (при умові дотримання Замовником правил та умов користування обладнанням, визначених в експлуатаційній документації)
Вид паливно-енергетичних ресурсів
Розмір скорочення споживання, відсотків/ натуральному виразі
Рік дії договору
Усього
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Електроенергія (електропостачання)
відсотків
0
46,5
62
62
62
62
62
62
62
кВт•год
0
7637990
10183987
10183987
10183987
10183987
10183987
10183987
10183987
73833910
Замовник:
Виконавець:
Голова комітету з конкурсних торгів ДП «Львіввугілля»
Директор ТОВ «Південелектропроект»
ОСОБА_5
Додаток 5
до договору від «____»
СКОРОЧЕННЯ РІВНЯ
витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів,
який може бути досягнутий в результаті здійснення енергосервісу, за кожний рік дії договору
Вид паливно-енергетичних ресурсів
Розрахунок скорочення витрат, тис. гривень
Рік дії договору
Усього
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Електроенергія (електропостачання)
0
15442,183
20589,577
20589,577
20589,577
20589,577
20589,577
20589,577
20589,577
159569,222
Замовник:
Виконавець:
Голова комітету з конкурсних торгів ДП «Львіввугілля»
Директор ТОВ «Південелектропроект»
ОСОБА_5
Додаток 6
до договору від «____»
АКТ
про виконання зобов’язань
м. Сокаль «____»
Сторони склали цей акт про те, що виконавець здав, а замовник прийняв таке виконання зобов’язань згідно з енергосервісним договором від ____
досягнення за
споживання паливно-енергетичних ресурсів та витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів:
Вид паливно-енергетичних ресурсів
Базовий рівень споживання (витрат) за розрахунковий період (у натуральному виразі/тис. гривень)
Фактичний рівень споживання (витрат) за розрахунко-вий період у натуральному виразі
Ціна (тариф) у розра-хунко-вому періоді, гривень
Фактичне скорочення споживання (витрат)
Платіж за розрахун-ковий період, тис. гривень
скорочення споживання у натураль-ному виразі
скорочення витрат у вартісному виразі, тис. гривень
Електроенергія (електропостачання)
Усього
Платіж за договором за розрахунковий період
податок на додану вартість
Усього на ___
Залишок за договором становить
Замовник:
Виконавець:
Голова комітету з конкурсних торгів ДП «Львіввугілля»
Директор ТОВ «Південелектропроект»
ОСОБА_5
Додаток 7
до договору від «____»
ПОРЯДОК
коригування визначення та розрахунку результату
здійснення енергосервісу в разі виникнення протягом строку дії
договору змін у конструкції або площі, порядку
або режимі роботи об’єкта енергосервісу
Коригування визначення рівня споживання електричної
енергії для розрахунку результату здійснення енергосервісу
6. Для коригування визначення рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді для розрахунку результату здійснення енергосервісу замовником та виконавцем за договором враховуються такі чинники:
зміна складу, кількості або потужності енергоспоживчого обладнання;
зміна режиму роботи об’єкта енергосервісу;
зміна кліматичних умов;
зміна призначення приміщення.
7. Для коригування визначення рівня споживання електричної енергії з урахуванням зміни складу, кількості або потужності енергоспоживчого обладнання рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді повинен бути:
зменшений на величину зростання рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, що спричинено зміною складу, кількості або потужності енергоспоживчого обладнання у розрахунковому періоді порівняно із періодом базового рівня споживання;
збільшений на величину зниження рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, що спричинено зміною складу, кількості або потужності енергоспоживчого обладнання у розрахунковому періоді порівняно з періодом базового рівня споживання;
Величина зростання рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді визначається виходячи із зазначених у паспортних даних потужностей енергоспоживчого обладнання, що введено в експлуатацію за період між періодом, за який визначався базовий рівень споживання, і розрахунковим періодом, та оціночної інтенсивності (кількість годин) використання відповідного енергоспоживчого обладнання за розрахунковий період.
Величина зниження рівня споживання електричної енергії визначається виходячи із зазначених у паспортних даних потужностей енергоспоживчого обладнання, що виведено з експлуатації за період між періодом, за який визначався базовий рівень споживання, і розрахунковим періодом, та оціночної інтенсивності (кількість годин) використання відповідного енергоспоживчого обладнання за розрахунковий період. Величина оціночної інтенсивності (кількість годин) використання відповідного енергоспоживчого обладнання за розрахунковий період не повинна бути меншою ніж середня фактична інтенсивність (кількість годин) використання всього енергоспоживчого обладнання за період, за який визначався базовий рівень споживання, і визначається як відношення величини обсягу споживання електричної енергії до потужності всього енергоспоживчого обладнання, що зазначено в паспортних даних, у зазначеному періоді.
8. У разі коли на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді вплинула зміна режиму роботи об’єктів енергосервісу, для коригування визначення рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, якщо на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді вплинула зміна складу, кількості або потужності енергоспоживчого обладнання, до значення рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, розрахованому згідно з пунктом 7 цього Порядку, застосовується поправочний коефіцієнт , що відображає вплив зміни режиму роботи об’єктів енергосервісу на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді.
Поправочний коефіцієнт обчислюється за такою формулою:
де — частка обсягу споживання електричної енергії за напрямами використання електричної енергії, за якими зміна режиму роботи об’єктів енергосервісу призводить до зміни рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, в обсязі споживання електричної енергії у розрахунковий період;
— коефіцієнт, що відображає вплив режиму роботи об’єктів енергосервісу на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді за окремими напрямами використання електричної енергії. Такий коефіцієнт обчислюється за формулою, визначеною у пункті 3 цього Порядку.
9. У разі коли об’єкти енергосервісу підключені до децентралізованих систем теплопостачання і теплова енергія на цілі опалення та вентиляції виробляється джерелом децентралізованого теплопостачання за рахунок споживання електричної енергії, для коригування визначення рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, якщо на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді вплинула зміна складу, кількості або потужності енергоспоживчого обладнання, до значення рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, обчисленого згідно з пунктом 7 цього Порядку, застосовується поправочний коефіцієнт , що відображає вплив зміни кліматичних умов на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді.
Поправочний коефіцієнт обчислюється (у разі незмінності коефіцієнта корисної дії джерела децентралізованого теплопостачання) за такою формулою:
де — частка обсягу споживання електричної енергії, що використовується для вироблення теплової енергії на цілі опалення та вентиляції, в обсязі споживання електричної енергії у розрахунковий період;
— коефіцієнт, що обчислюється за формулою, визначеною у пункті 2 цього Порядку.
У разі коли у розрахунковому періоді відбулася зміна коефіцієнта корисної дії джерела децентралізованого теплопостачання, замовник повідомляє про це виконавцю і рівень споживання електричної енергії за розрахунковий період обчислюється виходячи з коефіцієнта корисної дії джерела децентралізованого теплопостачання, що відповідає періоду, за який визначався базовий рівень споживання.
10. Якщо у випадку, зазначеному в пункті 9 цього Порядку, на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді вплинула зміна режиму роботи об’єктів енергосервісу або якщо на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді вплинула зміна складу, кількості або потужності енергоспоживчого обладнання, для коригування визначення рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді до значення рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, що обчислюється згідно з пунктом 7 цього Порядку, застосовується поправочний коефіцієнт , що відображає вплив зміни кліматичних умов та режиму об’єктів енергосервісу на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді.
Поправочний коефіцієнт обчислюється за такою формулою:
де — частка обсягу споживання електричної енергії, що використовується для вироблення теплової енергії на цілі опалення та вентиляції, в обсязі споживання електричної енергії за розрахунковий період;
— коефіцієнт, що обчислюється за формулою, визначеною у пункті 2 цього Порядку;
— частка обсягу споживання електричної енергії за напрямами використання електричної енергії, за якими зміна режиму роботи об’єктів енергосервісу призводить до зміни рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, в обсязі споживання електричної енергії за розрахунковий період;
— коефіцієнт, що відображає вплив режиму роботи об’єктів енергосервісу на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді за окремими напрямами використання електричної енергії. Такий коефіцієнт обчислюється за формулою, визначеною у пункті 3 цього Порядку.
11. Якщо у випадках, зазначених у пункті 8 або 9 цього Порядку, на об’єктах енергосервісу у розрахунковому періоді відбулася зміна призначення приміщення або якщо на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді вплинула зміна складу, кількості або потужності обладнання, що споживає електричну енергію, для коригування визначення рівня електричної енергії у розрахунковому періоді до значення рівня споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, розрахованому згідно з пунктом 7 цього Порядку, застосовується поправочний коефіцієнт, що відображає зміну призначення приміщення і враховує для випадку, зазначеного у пункті 8 цього Порядку, вплив зміни кліматичних умов на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді або для випадку, зазначеного у пункті 9 цього Порядку, — вплив зміни кліматичних умов та режиму роботи об’єкта енергосервісу на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді.
Поправочний коефіцієнт для випадків, зазначених у пункті 8 або 9 цього Порядку, обчислюється відповідно за такими формулами:
або
,
де — площа опалювального приміщення, призначення якого змінюється в розрахунковий період (кв. метрів);
— поправочний коефіцієнт, що відображає вплив зміни кліматичних умов на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, що застосовується до площі опалювального приміщення, призначення якого змінюється в розрахунковий період. Такий коефіцієнт для параметрів, що відповідають опалювальному приміщенню, призначення якого змінюється за розрахунковий період, обчислюється за формулою, визначеною у пункті 9 цього Порядку для поправочного коефіцієнта ;
— поправочний коефіцієнт, що відображає вплив зміни кліматичних умов та режиму роботи об’єктів енергосервісу на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, що застосовується до площі опалювального приміщення, призначення якого змінюється за розрахунковий період. Такий коефіцієнт для параметрів, що відповідають опалювальному приміщенню, призначення якого змінюється за розрахунковий період, обчислюється за формулою, визначеною у пункті 10 цього Порядку для поправочного коефіцієнта ;
— загальна площа опалювальних приміщень (кв. метрів);
— поправочний коефіцієнт, що обчислюється за формулою, визначеною у пункті 9 цього Порядку;
— поправочний коефіцієнт, що обчислюється за формулою, визначеною у пункті 10 цього Порядку.
12. У разі коли на об’єктах енергосервісу в опалювальному приміщенні, призначення якого змінюється в розрахунковий період, є роздільний облік споживання електричної енергії у розрахунковий період, поправочний коефіцієнт для випадків, зазначених у пунктах 8 або 9 цього Порядку, обчислюється відповідно за такими формулами:
або
,
де — частка обсягу споживання електричної енергії в опалювальному приміщенні, призначення якого змінюється в розрахунковий період, в обсязі споживання електричної енергії у розрахунковий період;
— поправочний коефіцієнт, що відображає вплив зміни кліматичних умов на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, що застосовується до частки обсягу споживання електричної енергії за розрахунковий період в опалювальному приміщенні, призначення якого змінюється в розрахунковий період. Такий коефіцієнт для параметрів, що відповідають опалювальному приміщенню, призначення якого змінюється в розрахунковий період, обчислюється за формулою, визначеною у пункті 9 цього Порядку для поправочного коефіцієнта ;
— поправочний коефіцієнт, що відображає вплив зміни кліматичних умов та режиму роботи об’єктів енергосервісу на рівень споживання електричної енергії у розрахунковому періоді, що застосовується до частки обсягу споживання електричної енергії за розрахунковий період в опалювальному приміщенні, призначення якого змінюється в розрахунковий період. Такий коефіцієнт для параметрів, що відповідають опалювальному приміщенню, призначення якого змінюється за розрахунковий період, обчислюється за формулою, визначеною у пункті 10 цього Порядку для поправочного коефіцієнта ;
— поправочний коефіцієнт, що обчислюється за формулою, визначеною у пункті 9 цього Порядку;
— поправочний коефіцієнт, що обчислюється за формулою, визначеною у пункті 10 цього Порядку.
4. Стягнути з Державного підприємства «Львіввугілля» (місцезнаходження: вул. Б.Хмельницького, 26, м. Сокаль, Львівська область, 80000, п/р № 2600201433432 у ПАТ «КРЕДОБАНК» м. Червоноград, МФО 325365, ЄДРПОУ 32323256) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕНЕЛЕКТРОПРОЕКТ» (місцезнаходження: пр. Московський, 199, м. Харків, 61037, р/р № 26000000077999 у ПАТ «Укрсоцбанк», МФО 300023 ЄДРПОУ 35700489) 2 756,00 грн. судового збору.
5. Рішення суду може бути оскаржено протягом 10 днів до Львівського апеляційного господарського суду.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 06.01.2017 року.
Суддя Березяк Н.Є.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2017 |
Оприлюднено | 12.01.2017 |
Номер документу | 63944718 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Березяк Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні