8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 січня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1630/16
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Кедр Ліс» про стягнення податкового боргу-,
ВСТАНОВИВ:
23 грудня 2016 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Кедр Ліс» про стягнення податкового боргу.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що товариство з обмеженою відповідальністю «Кедр-Ліс » (далі також ТОВ «Кедр Ліс » , відповідач), зареєстроване як юридична особа, являється платником податків, ідентифікаційний номер 39014068, не сплатило узгоджені податкові зобов'язання з єдиного податку з юридичних осіб у сумі 31008,84 грн та податку на додану вартість у сумі 4333,90 грн.
Податковим органом відповідачу направлено податкову вимогу Форми «Ю» від 07.06.2016 № 338-17.
ТОВ «Кедр Ліс» , добровільно борг не сплачено, а здійснені податковим органом заходи з погашення податкового боргу результатів не дали, у зв'язку з чим позивач, просив стягнути з відповідача кошти з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків на суму податкового боргу у розмірі 35342,74 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.29), на адресу суду повернувся конверт із позначкою пошти «за не запитом» . Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Враховуючи положення частини 6 статті 128 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72, КАС України суд приходить до такого.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Кедр Ліс» є юридичною особою, код ЄДРПОУ 39014068, зареєстроване за адресою: 92900, Луганська область, Кремінський район м. Кремінна вул. Набережна 57, перебуває на обліку в Кремінському відділені Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області з 11.12.2013 (а.с. 7-10,41).
Відповідно до матеріалів справи також встановлено, що відповідач подав до Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області самостійно узгоджені податкові декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) № НОМЕР_1 від 28.07.2016 по строку сплати 19.08.2016 на суму 18862,43 грн та № НОМЕР_2 від 19.10.2016 по строку сплати 18.11.2016 на суму 12148,29 грн.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За приписами п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Підпунктами 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
За змістом п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 ст. 56 ПК України).
За приписами п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 291.2 ст. 291 ПК України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою (п. 291.3 ст. 291 ПК України).
Згідно з п. 293.1 ст. 293 ПК України Ставки єдиного податку для платників першої - другої груп встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - мінімальна заробітна плата), та третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки).
Пунктом 293.5 ст. 293 ПК України передбачено, що ставки єдиного податку для платників четвертої та шостої груп встановлюються у подвійному розмірі ставок, визначених пунктом 293.3 цієї статті:
1) до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у підпунктах 4 і 6 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу;
2) до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у цій главі;
3) до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.
Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої-шостої груп є календарний квартал. (п. 294.1 ст. 294 ПК України).
Відповідно до п. 296.3. ст. 296 ПК України платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.
Податкова декларація подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси. п. 296.4. ст. 296 ПК України.
Крім того, Рубіжанською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку ТОВ «ОСОБА_1 з питань своєчасності сплати до бюджету єдиного податку за перший квартал 2016 рік.
За результатами перевірки складено акт № 498/1202/НОМЕР_3 від 17.08.2016 та винесено податкове повідомлення-рішення від 18.08.2016 № НОМЕР_4, про нарахування штрафу з єдиного податку з юридичних осіб у сумі 13305,10 грн, (а.с. 17, 18 ).
Вказане податкове повідомлення - рішення вручено представнику платника податків нарочно 18.08.2016.
Визначена у податковому повідомленні-рішенні сума грошового зобов'язання відповідачем не сплачена, а податкове повідомлення-рішення не оскаржувалось ні в адміністративному, ні в судовому порядку.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Таким чином, до стягнення підлягає несплачена сума податкового боргу з єдиного податку з урахуванням переплати у загальній сумі 31008,84 грн (а.с. 13,14).
Щодо стягнення податкового боргу у вигляді донарахованих штрафних санкцій за порушення терміну реєстрації податкової накладної у сумі 4333,90 грн. суд зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Рубіжанською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Луганській області на підставі акту камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за січень-червень 2016 № 380/1200/39014068 від 17.06.2016 винесено податкове повідомлення-рішення від 19.08.2016 №0004561201 відповідно до якого встановлено, порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно зі статтею 120-1 Податкового кодексу України:
-за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 42032 грн. 36 коп., застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 4203 грн. 26 коп.
-за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 6195 грн. 69 коп., застосовано штраф в розмірі 20% у сумі 1239 грн. 14 коп.(а.с. 23).
Вказане податкове повідомлення - рішення вручено представнику платника податків нарочно 19.08.2016.
Визначена у податковому повідомленні-рішенні сума грошового зобов'язання відповідачем не сплачена, а податкове повідомлення-рішення не оскаржувалось ні в адміністративному, ні в судовому порядку.
Згідно п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Враховуючи, що податковий борг з податку на додану вартість, нарахований відповідно до податкового повідомлення-рішення, несплачений, а станом на 31.07.2016 відповідач мав переплату з ПДВ, що підтверджено даними інтегрованої картки (а.с. 20), суд приходить до висновку щодо обґрунтованості позовних вимог в частині стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 4333,90 грн.
Згідно з п.п.59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгоджені суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, орган державної податкової служби надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. ( п.п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України).
У зв'язку з непогашенням відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання протягом граничного строку її сплати Рубіжанською ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області винесено податкову вимогу № 338-17 від 07.06.2016 яка отримана відповідачем 10.06.2016 (а.с. 42).
Вищезазначена вимога у встановленому законом порядку не оскаржувалася, податковим органом не скасовувалась та не відкликалась, а тому є узгодженою.
Таким чином, заходи, прийняті податковим контролюючим органом щодо стягнення податкового боргу, не призвели до їх погашення, строки їх добровільної сплати вийшли.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.3 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 11, 69-71, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «Кедр Ліс» (код ЄДРПОУ 39014068, адреса: 92900, Луганська область, Кремінський район м. Кремінна вул. Набережна 57,) відкритих у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю «Кедр Ліс» на користь Державного бюджету України кошти за податковим боргом з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 31008,84 грн (тридцять одна тисяча вісім грн 84 коп.) та з податку на додану вартість у сумі 4333,90 грн (чотири тисячі триста тридцять три грн 90 коп).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2017 |
Оприлюднено | 12.01.2017 |
Номер документу | 63960444 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні