Постанова
від 10.01.2017 по справі 813/4673/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2017 року справа № 813/4673/16

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.,

при секретарі Новак Л.М.

за участю:

представника позивача: Чижевського М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові справу за адміністративним позовом Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Підкова" ЛТД про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Підкова" ЛТД про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач неналежним чином виконує вимоги чинного законодавства щодо сплати податкового боргу. Керуючись ст. 95 ПК України податковий орган просить суд надати йому дозвіл на погашення суми боргу за рахунок майна платника, що є одним з способів стягнення податного боргу.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просить його задовольнити.

Відповідач заперечень на позов, витребувані судом докази не надав, явки повноважного представника в судове засідання не забезпечив. Суд вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, а тому вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Заслухавши думку представника позивача, з'ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд виходить з наступного.

Згідно матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Підкова" ЛТД з 05.03.1993 року перебуває на обліку в Личаківській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (Шевченківське відділення) за № 00700908.

Заборгованість відповідача виникла внаслідок несплати податкових зобов'язань зі сплати податку на прибуток приватних підприємств в сумі 2 511,70 грн (в т. ч. основний платіж - 924,00 грн, штрафні санкції - 1 580, 20 грн та пеня 7, 50 грн), податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 205 413, 20 грн. (в т. ч. основний платіж - 158 668, 24 грн, штрафні санкції - 31 543, 96 грн та пеня 15 201,00 грн), комунального податку в сумі 152, 55 грн (в т. ч. основний платіж - 139, 07 грн, штрафні санкції - 11, 06 грн та пеня 2, 42 грн), податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника у вигляді заробітної плати в сумі 20 405, 34 грн (в т. ч. основний платіж - 20 144,27 грн та пеня 261, 07 грн), податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (юридичні особи) в сумі 2 537, 89 грн (в т. ч. основний платіж - 2 537, 89 грн).

Податковий борг Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Підкова" ЛТД станом на 19.12.2016 р. становить 231 020, 68 грн і залишається непогашеним, що підтверджується довідкою Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області від 19.12.2016 року № 13965/13-10-06-17-00-569.

Відповідно до п.п. 16.1.3, п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки і збори в строки та розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 41.1 та п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Відповідно до припису норми п.п. 14.1.137 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк)

Згідно п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 вищезазначеного Кодексу вбачається, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків згідно підпункту 87.2 статті 87 Податкового кодексу України є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами

Відповідно до пункту 88.1 статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення (пункт 88.2 статті 88).

Згідно пункту 89.3. статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акту опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Судом встановлено, що податковим керуючим здійснено опис майна у податкову заставу, яке перебуває у власності відповідача на загальну суму 4 624, 75 грн, згідно акту опису майна № 203 від 13.10.2016 року та на загальну суму 1 622,50 грн, що підтверджується актом опису майна №243 від 13.10.2016 року. Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта № 46056461 від 16.12.2016 року на підставі вищевказаних актів опису майна зареєстровано обтяження- податкову заставу.

Порядок продажу майна, що перебуває у податковій заставі, визначено статтею 95 Податкового кодексу України.

Згідно з п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України).

З метою спонукати платника податків сплатити суму заборгованості Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області винесла та скерувала відповідачу податкову вимогу № 26976/24-024 від 04.11.2008 року на суму 25 628, 86 грн, яку Товариство отримало 05.11.2008 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи на корінці даної вимоги.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 25.10.2011 року, прийнятою в адміністративній справі № 2а-4278/11/1370, що набрала законної сили, адміністративний позов задоволено частково, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Підкова (ЄДРПОУ 19171000) до бюджету кошти в сумі 91 828,00 грн.

19.01.2015 року Львівським окружним адміністративним судом прийнято постанову по адміністративній справі № 813/8812/14 року, що набрала законної сили, якою адміністративний позов задоволено повністю, стягнуто з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю фірми Підкова (код ЄДРПОУ 19171000) в користь Державного бюджету України 59 487 грн 70 коп податкового боргу.

На виконання вказаних постанов Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області скеровувала в банки, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю Фірму "Підкова" ЛТД інкасовані доручення № 349, 345, 354, 348, 342, 343, 350, 351 від 10.11.2016 року та № 313, 320, 322, 315, 318, 317, 310, 309 від 26.10.2016 року , проте такі були повернуті без виконання через відсутність коштів на рахунках Товариства, що підтверджується відмітками посадових осіб банку на інкасованих дорученнях та їх звороті.

Відповідно до п. 95.3. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Оскільки податковий борг відповідачем самостійно не сплачено, докази сплати боргу в матеріалах справи відсутні, вжиті податковим органом заходи погашення податкового боргу не дали позитивних результатів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, зокрема, частин 2 та 3, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 86, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Підкова" ЛТД, що перебуває у податковій заставі.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлений 10.01.2017 року.

Суддя Р.М. Брильовський

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2017
Оприлюднено16.01.2017
Номер документу63978661
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4673/16

Постанова від 10.01.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні