Рішення
від 05.01.2017 по справі 904/11414/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

05.01.2017 Справа № 904/11414/16

За позовом Публічного акціонерного товариства "Укртелеком", м. Київ, в особі Дніпропетровської філії Публічного акціонерного товариства "Укртелеком", м. Дніпро

до Управління соціального захисту населення Царичанської районної державної адміністрації, смт. Царичанка Дніпропетровської області

про стягнення 21 523, 66 грн. заборгованості за договором № 15/104 від 12.01.2015

Суддя Мельниченко І.Ф.

Представники:

від відповідача: ОСОБА_1, дов. № 03/00-25/5 від 03.01.17 р., головний спеціаліст відділу бухгалтерського обліку та фінансів;

ОСОБА_2, дов. № 02/00-25/5 від 03.01.17 р., заступник начальника - начальник відділу персоніфікованого обліку пільговиків.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач звернувся до господарського суду Дніпропетровської області із позовом про стягнення 24 423,66 грн., що складають заборгованість за послуги, надані на підставі договору про надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям населення та проведення розрахунків за надані послуги № 15/104 від 12.01.2015 року.

29.12.2016 року позивачем подана заява про зменшення розміру позовних вимог до 21 523,66 грн.

Зазначена вище заява прийнята господарським судом до розгляду.

Відповідач надав письмовий відзив на позов, у якому посилається на те, що механізм фінансування видатків місцевих бюджетів на відшкодування пільг, пов'язаних з наданням послуг фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенції з державного бюджету, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 р. №256. Відповідно до пункту 4 Порядку перерахування сум субвенцій на фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення провадиться Державною казначейською службою згідно з помісячним розписом асигнувань державного бюджету, але в межах фактичних зобов'язань відповідних бюджетів щодо пільг, субсидій, допомоги та компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян. Так, однією з головних підстав для розпорядника бюджетних коштів здійснити виплати підприємствам недоотриманих грошових сум є наявність відповідного фінансування з державного бюджету.

Через відсутність кошторисних призначень на 2016 рік, заборгованість в сумі 21 523,66 грн. не зареєстрована в органах Державного казначейства, однак проти факту надання послуг на спірну суму відповідач не заперечує.

В судовому засіданні оголошені вступна та резолютивна частини рішення (ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

12.01.2015 між публічним акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Дніпропетровської філії ПАТ "Укртелеком" (Постачальник) та Управлінням праці та соціального захисту населення Царичанської районної державної адміністрації (Платник) укладено договір про надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям населення та проведення розрахунків за надані пільги № 15/104.

Предметом цього договору є відносини сторін щодо фінансування пільг, пов'язаних з наданням телекомунікаційних послуг пільговим категоріям населення (п.1.1).

Згідно з п. 1.2 договору, Постачальник (Позивач у даній справі) здійснює надання телекомунікаційних (в т.ч. абонплата, встановлення телефонів, проведення додаткових робіт при позачерговому та пільговому встановленні квартирних телефонів) громадянам, які мають відповідні пільги, а Платник здійснює фінансування пільг, відповідно до статті 102 Бюджетного кодексу України, Закону України "Про державний бюджет на 2015 рік", та проводить розрахунки за надані пільги в межах своїх кошторисних призначень.

Сума цього договору, відповідає кошторисним призначенням на 2015 рік і обумовлюється у Додатковій угоді № 1 до цього договору, яка є його невід"ємною частиною (п.1.3).

Пунктом 2.1.2 договору передбачено. що Постачальник зобов"язується щомісяця надавати у відділ персоніфікованого обліку пільговиків "Платника":

- до 10 числа місяця, що настає за звітний, надавати на електронних носіях розрахунки щодо вартості послуг, наданих громадянам пільгових категорій у минулому місяці, згідно з формою "2-пільга" встановленою п. 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117 "Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги" (зі змінами) (далі - Єдиний реєстр);

- до 20 числа місяця, що настає за звітним, надавати відомості про фактично надані послуги на паперових носіях;

- до 06 числа місяця, другого за звітним, складати акти звіряння сум заборгованості по наданим послугам зв'язку за станом на 1 число місяця, що передує звітному.

Виконуючи умови договору, позивач надав відповідачеві послуги у спірний період жовтень-грудень 2015 року, що підтверджується розрахунками видатків на відшкодування витрат, пов"язаних з наданням пільг (арк. спр.22-30) та виставив на оплату рахунки.

Як вбачається із наданого позивачем уточненого розрахунку заборгованості станом на 26.12.16р., несплаченою залишилась сума 21 523,66 грн.

Відповідно до частини 3 статті 63 Закону України "Про телекомунікації" та пункту 63 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 295 від 11.04.2012 року, споживачами, які мають установлені законодавством України пільги з їх оплати, телекомунікаційні послуги надаються операторами, провайдерами телекомунікацій відповідно до законодавства України.

Згідно з підпунктом б пункту 4 частини 1 статті 89 та статті 102 Бюджетного кодексу України, видатки на відшкодування вартості послуг наданих пільговим категоріям громадян здійснюються з місцевих бюджетів за рахунок коштів, які надходять з державного бюджету України (субвенцій з державного бюджету України) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 року № 256 (далі-постанова №256) затверджено Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення на рахунок субвенцій з державного бюджету, якими встановлено механізм фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення компенсаційних виплат за вказані пільги окремих категорій громадян за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Зокрема, пунктом 2 Постанови № 256 визначено, що головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підставі поданих ними щомісячних звітів щодо послуг, наданих особам, які мають право на відповідні пільги.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 256 головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення, є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.

Таким чином, розпорядником коштів бюджетного фінансування вищевказаних соціальних пільг є Управління праці і соціального захисту населення виконкому Криворізької міської ради, а отже, на підставі вищезазначених норм законодавства та положень Постанови та Порядку № 256, відшкодування витрат понесених Позивачем внаслідок надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям громадян здійснюється Відповідачем за рахунок державних субвенцій.

Відповідно до частини 1 пункту 8 Порядку № 256 отримані місцевими бюджетами суми субвенцій перераховуються протягом одного операційного дня на рахунки головних розпорядників коштів, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства, для здійснення відповідних видатків. При цьому головні розпорядники коштів у п'ятиденний термін здійснюють розрахунки із постачальниками відповідних послуг (частина 2 пункт 8 Порядку № 256).

Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином, відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту, або інших вимог, що звичайно ставляться.

Доказів погашення заборгованості з оплати наданих комунікаційних послуг в сумі 21 523,66 грн. відповідач, на момент розгляду спору, не надав.

З огляду на вище викладене, вимоги позивача, щодо примусового стягнення заборгованості на зазначену вище суму, слід визнати обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 526 Цивільного кодексу України, ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Стягнути з Управління соціального захисту населення Царичанської районної державної адміністрації (51000, Дніпропетровська область, Царичанський р-н, смт. Царичанка, вул.Театральна,14, р/р 35410023017752 ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код ЄДРПОУ 25914126) на користь публічного акціонерного товариства "Укртелеком", м. Київ, в особі Дніпропетровської філії публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (49600, м. Дніпро, вул.Херсонська,26, п/р 26005263058 в АБ "Укргазбанк", МФО 320478, ІПН 215607626656, код ЄДРПОУ 25543196) 21 523 (двадцять одна тисяча п"ятсот двадцять три гривні) 66 коп. основного боргу, 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень) 00 коп. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 11.01.2017р.

Суддя ОСОБА_3

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення05.01.2017
Оприлюднено16.01.2017
Номер документу63981517
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/11414/16

Рішення від 05.01.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 08.12.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні