Постанова
від 11.01.2017 по справі 803/1821/16
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2017 року Справа № 803/1821/16

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

при секретарі судового засідання Ткачук І.І.,

за участю представника позивача Дорошкевич Н.А.,

представника відповідача Захарунь І.О.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку до Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації про стягнення капіталізованих платежів,

ВСТАНОВИВ:

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку звернулося з адміністративним позовом до Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації про стягнення капіталізованих платежів у сумі 11358,44 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач відповідно до вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" 01 квітня 2001 року зареєстрований у ВФСС у місті Луцьку як страхувальник зі сплати обов'язкових страхових платежів.

Згідно даних отриманих від Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області, 19 листопада 2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

На підставі статей 112, 110, 1205 Цивільного кодексу України, Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", а також Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року № 765 Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку провело розрахунок капіталізованих коштів потерпілій від нещасного випадку на виробництві, загальний розмір яких згідно розрахунку станом на 01 грудня 2016 року становить 11 358,44 грн.

Відтак, 16 грудня 2015 року відділення Фонду направило відповідачу заяву про визнання кредиторських вимог №3091/01-13, однак вказана заява Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації залишена без задоволення. На підставі вищевикладеного відділення просить суд стягнути з Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку капіталізовані платежі у розмірі 11 358,44 грн.

В запереченні відповідач адміністративний позов не визнала та пояснила, що чинним законодавством, станом на виникнення спірних правовідносин, чітко встановлено, що капіталізація платежів здійснюється з юридичних осіб, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а стягнення суми капіталізованих платежів з Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації, яка є бюджетною установою, що фінансується за рахунок Державного бюджету, віднесено до категорії неприбуткових організацій та не проводить будь-яку господарську діяльність, як суб'єкт підприємницької діяльності, є неможливим. Просила в задоволенні адміністративного позову відмовити.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві, просила адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнала, з підстав, викладених у запереченні, просила в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази у справі вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації 15 липня 1993 року зареєстровано як юридична особа, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.08).

Управління зареєстровано страхувальником та перебуває на обліку у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Луцьку згідно страхового свідоцтва від 01 квітня 2001 року (а.с.07).

Як вбачається зі спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації, 19 листопада 2015 року 11981100009001369.

Матеріалами справи підтверджується, що 16 грудня 2015 року позивач звернувся до відповідача з заявою про визнання кредиторських вимог, яка отримана управлінням 18 грудня 2016 року (а.с.12).

Відповідно вищезазначеної заяви, Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку проведено капіталізацію та розрахунок капіталізованих платежів для виплати їх у майбутньому потерпілій ОСОБА_3. Згідно наданого позивачем розрахунку станом на 01 грудня 2016 року розмір належних до виплати коштів становить 11 358,44 грн., які просить суд стягнути з відповідача (а.с.06).

Однак, станом на день звернення до суду з зазначеним адміністративним позовом вказана заява Управлінням міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації залишена без задоволення.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами суд зазначає наступне.

На підставі вищезазначеного Порядку Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку здійснені розрахунки потреби в капіталізації коштів по потерпілій ОСОБА_3 (а.с. 06).

Оцінюючи належність та обґрунтованість розрахунків виконаних Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку, суд зазначає наступне.

Матеріалами справи підтверджується, що ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 отримала травму 27 вересня 2013 року, про що було складено акт про нещасний випадок за формою Н-1 від 27 вересня 2013 року (а.с. 20-22).

Згідно довідки МСЕК від 12 серпня 2004 року ступінь професійної працездатності ОСОБА_3 становить 40% (а.с.23), довідкою МСЕК від 31.05.2016 року встановлено 20% втрати професійної працездатності ( а. с. 24).

Постановою ВД ФСНВ у місті Луцьку від 23 липня 2014 року №0310/1332/1332/4, з врахуванням подальшого перерахунку здійсненого постановою від 31 травня 2016 року №0310/1332/1332/12, ОСОБА_3 призначено щомісячну виплату у розмірі 944,37 грн. (а.с.24-25).

За даними Держстат України (лист від 15 серпня 2016 року №353/01-15) середня очікувана тривалість життя чоловіків при досягненні 53-річного віку становить 25,75.

Згідно виконаного позивачем розрахунку, потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілою ОСОБА_3 становить 11358,44 грн (а.с.06).

Таким чином, проаналізувавши виконані Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку розрахунки потреби в капіталізації коштів по потерпілій від нещасного випадку на виробництві ОСОБА_3 суд дійшов висновку, що вищезазначені розрахунки є обґрунтовані та виконані позивачем у відповідності до вимог Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765, а, відтак, капіталізовані кошти у розмірі 11 358,44 грн. по вищезазначеній особі підлягають до стягнення з Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації.

Разом з тим суд зазначає, що представник відповідача проти суми капіталізованих платежів заперечував та на даний час не провів оплату.

За правилами частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки позивач, суб'єкт владних повноважень, належними та допустимими доказами довів обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення 11 358,44 грн. капіталізованих платежів по потерпілій ОСОБА_3, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення шляхом стягнення з Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку капіталізованих платежів у розмірі 11 358,44 грн.

При цьому суд не бере до уваги твердження представника відповідача про те, що тільки з юридичних осіб, які є суб'єктами підприємницької діяльності здійснюється капіталізація платежів, а не за рахунок бюджетних установ, що фінансуються з Державного бюджету з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 112 Цивільного кодексу України (далі по тексту - ЦК) у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Частиною другою статті 1205 ЦК встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 р. № 1105-XIV (далі по тексту - Закон № 1105-XIV).

Основними принципами страхування від нещасного випадку є серед іншого: обов'язковість страхування осіб відповідно до видів соціального страхування та можливості добровільності страхування у випадках, передбачених законом; державні гарантії реалізації застрахованими особами своїх прав; обов'язковість фінансування Фондом витрат, пов'язаних із наданням матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, в обсягах, передбачених цим Законом; відповідальності роботодавців та Фонду за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом (ст.3 Закону № 1105-XIV).

В силу вимог п.1 ч.2 ст.15 Закону №1105-XIV роботодавець як страхувальник зобов'язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом.

За змістом статей 4, 5 цього Закону Фонд - це некомерційна самоврядна організація, яка провадить збір та акумулювання страхових внесків.

Згідно з п.5 ч.1 ст.11 Закону № 1105-XIV джерелами формування коштів Фонду є, зокрема, капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Капіталізація платежів платоспроможної юридичної особи, яка ліквідується, здійснюється на підставі Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 Про реалізацію статей 45 і 92 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі по тексту - Порядок № 765).

Суд відмічає, що посилання на порядок стягнення капіталізованих платежів, встановлений Кабінетом Міністрів України, міститься безпосередньо у Законі №1105-XIV (вищенаведений п.5 ч.1 ст11 Закону), а відтак, доводи відповідача про те, що капіталізація платежів здійснюється тільки з юридичних осіб, які є суб'єктами підприємницької діяльності, не є підставою для звільнення відповідача як страхувальника від сплати капіталізованих платежів.

Суд вважає безпідставними такі доводи відповідача про те, що Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації є складовою частиною бюджетної установи, та провадить некомерційну господарську діяльність, тобто, без мети отримання прибутку, тому не має обов'язку відшкодовувати капіталізовані платежі, оскільки чинним законодавством України передбачено, що юридичні особи у разі їх ліквідації не звільняються від фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків шляхом внесення капіталізованих платежів.

Керуючись частиною третьою статті 160, статтями 162-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року №765, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку до Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації про стягнення капіталізованих платежів - задовольнити.

Стягнути з Управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції обласної державної адміністрації (43027, Волинська обл., місто Луцьк, вулиця Київський майдан, 9 ідентифікаційний код юридичної особи 20123495) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Луцьку (43016, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Ковельська, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 25910217) 11358, 44 грн. (одинадцять тисяч триста п'ятдесят вісім гривень сорок чотири копійки) капіталізованих платежів.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі 13 січня 2017 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2017
Оприлюднено16.01.2017
Номер документу64004534
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1821/16

Постанова від 11.01.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 15.12.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні