Постанова
від 12.01.2017 по справі 820/6870/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

12 січня 2017 р. № 820/6870/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Зінченка А.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Харківської місцевої прокуратури №2 в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Фонд екологічних заходів про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Харківської місцевої прокуратури №2 в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся з адміністративним позовом до Харківського окружного адміністративного суду, в якому просив суд стягнути з публічного акціонерного товариства Фонд екологічних заходів штраф у розмірі 17000,00 грн. за порушення на ринку цінних паперів.

Свій позов обґрунтував тим, що за результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою комісії винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.08.2016 №298-СХ- 1-Е, якою було застосовано штрафні санкції у загальному розмірі 17000,00 грн. за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі, опублікування не в повному обсязі, подання не в повному обсязі інформації.

Вказана постанова була направлені на адресу відповідача рекомендованим поштовим відправленням 29.08.2016 року, що підтверджується фіскальним чеком "Укрпошта" та реєстром поштових відправлень.

Відповідач постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржував.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена, а тому позивач просить стягнути вказану суму в примусовому порядку.

В судове засідання прокурор не прибув, але надав до суду клопотання , в якому позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив справу розглядати в порядку письмового провадження.

Представник позивача в судове засідання не прибув, але надав до суду клопотання, в якому позов підтримав у повному обсязі, справу просив розглядати в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про час та місце проведення судового засідання не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, а тому суд приходить до висновку про розгляд справи за його відсутності.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладене, суд відповідно до ст. 128 КАС України ухвалив проводити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали, суд встановив наступне.

Згідно до статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Згідно пункту 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 цього Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 1, 2 статті 12 цього Закону встановлено, що уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів. Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Згідно положень розділу VII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 р. за № 1855/22167, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови. Постанова за справою про правопорушення повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження. Постанова за справою про правопорушення підписується уповноваженою особою, яка розглянула справу, та скріплюється гербовою печаткою. У справі про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень: про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; про закриття справи. Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.

Судом встановлено, що до Харківської місцевої прокуратури №2 зі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку надійшли матеріали перевірки приватного акціонерного товариства Фонд екологічних заходів .

Актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.08.2016 №498-СХ-1-Е, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку встановлено, що в порушення п.10 ст.8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Товариством не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Відповідно до розпорядження №36-СХ-1-Е від 20.08.2016 Товариством в порушення ч.1 ст. 39, ч. 4 та ч. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" з урахуванням вимог Положення про розкриття інформації емітентам цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 №2180/24712, нерозміщена інформація у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, не опублікувало в офіційному друкованому виданні, не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та не розмістило на власній веб - сторінці в мережі Інтернет регулярну річну інформацію за 2014 рік. Як вбачається з відмітки на актах відповідач для підписання актів не з'явився.

Згідно з ч.4 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше ЗО квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Частиною 6 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Відповідно до п.3 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 року №2180/24712 зазначено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку в такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок пінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання); подання до Комісії. Емітенти цінних паперів до моменту подання Інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті (веб-сторінці) і далі - сторінка в мережі Інтернет) відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до п.7, п.8, п.9, п.10 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 емітент має надавати Інформацію для розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії до особи, уповноваженої на розміщення Інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії. Емітент при оприлюдненні Інформації на сторінці в мережі Інтернет забезпечує вільний доступ до такої Інформації, а також повідомляє на вимогу заінтересованих осіб адреси сторінок в мережі Інтернет, на яких здійснюється оприлюднення Інформації. До моменту розкриття регулярної та особливої інформації емітентом шляхом оприлюднення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії розкриття такої Інформації іншими шляхами, у тому числі шляхами, передбаченими цим Положенням, не допускається. У разі якщо емітент несвоєчасно розкриває Інформацію, розкриття якої є обов'язковим відповідно до законодавства, в тому числі нормативно-правових актів Комісії, емітент повинен письмово повідомити Комісію листом з обґрунтуванням причин, що призвели до несвоєчасного розкриття Інформації, складеним у довільному вигляді та засвідченим підписом керівника та відбитком печатки емітента.

Пунктом 5 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Враховуючи викладене, 17.08.2016р. уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими розгляд справ призначено на 26.08.2016 року.

За результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою комісії винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.08.2016 №498-СХ- 1-Е, якою було застосовано штрафні санкції у загальному розмірі 17000 грн. за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Вказана постанова була направлена на адресу відповідача рекомендованим поштовим відправленням 29.08.2016, що підтверджується фіскальним чеком "Укрпошта" та реєстром поштових відправлень.

Відповідач постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржував.

Приймаючи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив, постанову про його накладення не оскаржив, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 9, 69-71, 94, 161, 160 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Заступника керівника Харківської місцевої прокуратури №2 в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Фонд екологічних заходів про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства Фонд екологічних заходів (ЄДРПОУ 30428834, 61012, м. Харків, вул. Червоножовтнева,6) на користь держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладені штрафні санкції за порушення законодавства на ринку цінних паперів і перерахувати в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіальних органів Державної казначейської служби за балансовим рахунком 311121081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106 в розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн.00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.

Суддя А.В. Зінченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2017
Оприлюднено16.01.2017
Номер документу64005524
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6870/16

Постанова від 12.01.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 16.12.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні