Справа № 2-а-2708/08
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 серпня 2008 р. Чернігівський окружний адміністративний с уд в складі:
головуючої-судді -Кашпур О.В.
при секретарі - Редік Т. В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Чернігові справу за адм іністративним позовом ОСО БА_2 до Державної податково ї адміністрації в Чернігівсь кій області про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позов ом до Державної податкової а дміністрації в Чернігівські й області просить зобов'язат и відповідача внести зміни д о наказу № 32-0 від 31 липня 2006 року п ро його звільнення, змінивши підставу звільнення з п.64 "б" на п.65 "а" Положення про проходжен ня служби рядовим і начальни цьким складом органів внутрі шніх справ Української РСР, з атвердженого постановою KMУР СР від 29 липня 1991 року № 114.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що після звільнення з орган ів податкової міліції і отри мання військового квитка, в 200 6 році він звернувся до Черніг івського об'єднаного міськог о військкомату з проханням п оставити на військовий облік , де дізнався, що не підлягає в ійськовому обліку відповідн о до Закону України „ Про зага льний військовий обов'язок і військову службу " в зв'язку з досягненням граничного віку перебування в запасі другог о розряду ( як особа яка має ві йськове звання „рядовий"), а то му підлягає звільненню у від ставку, а не в запас. Таким чин ом, порушено його конституці йне право на отримання пенсі ї у належному розмірі. Це пов'я зано з тим, що при звільненні у відставку, він має отримуват и пенсію на 5 відсотків більше ніж отримує. Відповідач відм овляє у внесенні зазначених змін до наказу про звільненн я.
В судовому засіданні пози вач підтримав позовні вимоги .
Представник відповідача п озовні вимоги не визнала. Поя снила, що як вбачається зі змі сту наказу № 132-о від 31.07.2000 p.. подаю чи 27.07.2006 р. рапорт про звільненн я з посади та зі служби в подат ковій міліції, позивач
2
долучив до нього і свідоцт во про хворобу НОМЕР_1 вид ане військово-лікарською ком ісією, згідно якого позивача визнано непридатним до війс ькової служби в мирний час.
У відповідності до ч. 4 ст. 24 За кону України "Про державну по даткову службу в Україні» ос оби, яким присвоєно спеціаль не звання підполковник подат кової міліції, в якому було зв ільнено позивача у липні 2006 ро ку, відносяться до осіб старш ого начальницького складу.
А згідно п. 7 Положення про пр оходження служби особи старш ого начальницького складу пе ребувають на службі в органа х внутрішніх справ до досягн ення 45-річного віку.
Особи старшого начальниць кого складу, як про це вказано в п. 8 Положення про проходжен ня служби, які досягли встано вленого для них віку, тобто 45 р оків, підлягають звільненню в запас з постановкою на війс ьковий облік або у відставку .
ДПА в Чернігівській област і при прийнятті наказу діяла у відповідності до вимог ч.1 с т. 24 Закону України "Про держав ну податкову службу в Україн і» та п.64 п."б" Положення про про ходження служби, яким передб ачено, що особи старшого нача льницького складу через хвор обу звільняються зі служби в запас з постановкою на війсь ковий облік. А звільнення за в іком у даному випадку неможл иве, оскільки на момент звіль нення позивачеві виповнилос ь 40 років
Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави суд вважає наступне.
Встановлено, що 31 липня 2006 рок у наказом голови ДПА в Черніг івській області підполковни ка податкової міліції ОСОБ А_2 було звільнено в запас ( з постановкою на військовий о блік ) по п. 64 „б" ( через хворобу) у відповідності до Положення про проходження служби рядо вим і начальницьким складом органів внутрішніх справ Укр аїнської РСР, затвердженого постановою КМ УРСР від 29 липня 1991 року №114 та постанови Кабіне ту Міністрів України від 30 жов тня 1998 року № 1716 „Про проходженн я служби особами начальницьк ого складу податкової міліці ї та обчислення їм вислуги ро ків, призначення та виплати п енсій і грошової допомоги".
ОСОБА_2 належить до солдат ського складу військовозобо в'язаних запасу.
Частиною 4 ст. 24 Закону Україн и ..Про державну податкову слу жбу в Україні"" встановлено, що за своєю посадою та спеціаль ним званням ОСОБА_2 віднос ився до старшого начальницьк ого складу. Згідно з ч. 1 цієї ж с татті, особи начальницького складу податкової міліції пр оходять службу у порядку, вст ановленому законодавством д ля осіб начальницького склад у органів внутрішніх справ. В ідповідно до ст. 18 Закону Укра їни "Про міліцію"", порядок та у мови проходження служби в мі ліції регламентується відпо відним положенням, що затвер джується Кабміном України. П ункт 1 постанови Кабміну Укра їни від 30.10.1998 р. № 1716 "Про проходжен ня служби особами начальниць кого складу податкової міліц ії та обчислення їм вислуги р оків, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги"
3
встановив, що особи началь ницького складу податкової м іліції проходять службу в по рядку, встановленому Положен ням про проходження служби р ядовим і начальницьким склад ом органів внутрішніх справ Української РСР, що затвердж ене постановою Кабміну УРСР від 29.07.1991 р. № 114. Отже, до спірних п равовідносин мають бути заст осовані норми саме цієї пост анови.
Згідно з п.п "б" п. 62 вищезазнач еного Положення, якщо особи н ачальницького складу досягл и граничного віку, встановле ного Законом СРСР "Про загаль ну військову повинність" для перебування в запасі осіб, як і мають відповідні військові звання, вони звільняються зі служби у відставку. На момент виникнення спору між сторон ами Закон СРСР "Про загальну в ійськову повинність " на тери торії України втратив чинніс ть в зв'язку з введенням у дію Закону України ..Про військов ий обов'язок і військову служ бу". Відповідно до ч. 2 п. 1 ст. 28 дан ого Закону, граничний вік пер ебування військовозобов'яза них у запасі другого розряду є граничним віком перебуван ня в запасі взагалі. Частиною 2 цієї ж статті встановлено, щ о солдати, які перебувають у з апасі, поділяються на розряд и за віком, конкретно у запасі другого розряду до 40 років. Пу нкт 5 Прикінцевих положень да ного Закону приписує, що до пр иведення законодавства Укра їни у відповідність з цим Зак оном закони та інші норматив но-правові акти, прийняті до н абрання чинності даним Закон ом, діють у частині, що не супе речать цьому Законові.
Оскільки позивач належав д о солдатського складу
військовозобов'язаних, то, в иходячи з вищеназваних норм Закону України "Про військов ий обов'язок і військову служ бу", станом на момент звільнен ня зі служби у органах ДПА в Че рнігівській області він дося г граничного віку перебуванн я військовозобов'язаних у за пасі за тим розрядом запасу в ійськово - зобов'язаних, до яко го він належав.
Відповідно до п.п "а" п. 65 Полож ення про проходження служби рядовим і начальницьким скла дом органів внутрішніх справ Української РСР, що затвердж ене постановою Кабміну УРСР від 29.07.1991 р. № 114, при досягненні гр аничною віку, встановленого Законом СРСР "Про загальну ві йськову повинність" для пере бування в запасі осіб, які маю ть відповідні військові зван ня, особи начальницького скл аду звільняються зі служби у відставку (із зняттям з війсь кового обліку) за віком.
З вищевикладеного виплива є, що на підставі поданого поз ивачем рапорту ДПА в Чернігі вській області в силу п.п "б" п. 6 2. п.п. "а" п. 65 вищезгаданого Полож ення мала звільнити його зі с лужби у відставку (із зняттям з військового обліку) за віко м, оскільки в момент звільнен ня позивача зі служби Закон С РСР "Про загальну військову п овинність" втратив чинність і набув чинності Закону Укра їни "Про військовий обов'язок і військову службу".
Доводи відповідача про те, щ о позивач не міг бути звільне ний за п.п "а" п.65 Положення, оскі льки на момент звільнення йо му виповнився лише 40 років не можна взяти до уваги , так як н орми п.п "б" п. 62, п.п "а" п. 65
4
Положення про проходження служби рядовим і начальниць ким складом органів внутрішн іх справ Української РСР. що з атверджене постановою Кабмі ну УРСР від 29.07.1991 р. № 114 пов'язують виникнення у осіб, на яких вон о поширюється, права на відст авку та на звільнення зі служ би за віком не в зв'язку з дося гненням граничного віку пере бування на службі, а у зв'язку з досягненням граничного вік у, встановленого для перебув ання в запасі осіб, які мають в ідповідні військові звання. А ОСОБА_2 на момент звільн ення досяг саме такого віку.
Чинні нормативні акти, що ре гламентують спірні правовід носини, не містять заборони з вільнятися зі служби у відст авку (за наявності права на не ї) до досягнення граничного в іку проходження служби, що вс тановлений п. 7 Положення про п роходження служби рядовим і начальницьким складом орган ів внутрішніх справ Українсь кої РСР, яке затверджене пост ановою Кабінету Міністрів УР СР від 29.07.1991 р. № 114.
У рапорті на звільнення ост анній не вказував, на підстав і якого підпункту й пункту зг аданого вище Положення він п росить його звільнити. Тож по силання відповідача на те, що позивач мав волевиявлення н а звільнення зі служби саме ч ерез хворобу, доказом чого є в ідомості його рапорту, на під ставі якого та свідоцтва про хворобу видано оспорюваний наказ, суперечить фактичним обставинам справи.
Те, що згідно з свідоцтвом п ро хворобу НОМЕР_1. ВЛК УМВ С України в Чернігівській об ласті ОСОБА_2 визнано непр идатним до військової служби у мирний час та обмежено прид атним до неї у воєнний час, не може бути взято до уваги, оскі льки дана обставина не має юр идичного значення для виріше ння спору між сторонами.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни одним з завдань адмініс тративного судочинства с зах ист прав та інтересів фізичн их осіб. Неправильним формул юванням причини звільнення п озивача зі служби відповідач ем порушено його пенсійні пр ава, внаслідок цього він отри мує пенсію, розмір якої на 5% ни жчий ніж той, на який він має п раво.
Враховуючи наведене, суд ді йшов висновку, що для відновл ення порушених ДПА в Чернігі вській області пенсійних пра в позивача слід задовольнити його позов.
Враховуючи наведене, керу ючись ст. 160-163 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Зобов'язати Державну пода ткову адміністрацію в Черніг івській області внести зміни до наказу № 32-0 від 31 липня 2006 року про звільнення ОСОБА_2, зм інивши підставу звільнення з п.64 "б" на п.65 "а" Положення про про ходження служби рядовим і на чальницьким складом органів внутрішніх справ Українсько ї РСР, затвердженого постано вою KM УРСР від 29 липня 1991 року № 114 .
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро
5
апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення..
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2008 |
Оприлюднено | 21.04.2010 |
Номер документу | 6400640 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Кашпур О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні