Постанова
від 28.08.2008 по справі 2-а-2708/08
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-2708/08

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 серпня 2008 р. Чернігівський окружний адміністративний с уд в складі:

головуючої-судді -Кашпур О.В.

при секретарі - Редік Т. В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Чернігові справу за адм іністративним позовом ОСО БА_2 до Державної податково ї адміністрації в Чернігівсь кій області про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позов ом до Державної податкової а дміністрації в Чернігівські й області просить зобов'язат и відповідача внести зміни д о наказу № 32-0 від 31 липня 2006 року п ро його звільнення, змінивши підставу звільнення з п.64 "б" на п.65 "а" Положення про проходжен ня служби рядовим і начальни цьким складом органів внутрі шніх справ Української РСР, з атвердженого постановою KMУР СР від 29 липня 1991 року № 114.

Свої вимоги обґрунтовує ти м, що після звільнення з орган ів податкової міліції і отри мання військового квитка, в 200 6 році він звернувся до Черніг івського об'єднаного міськог о військкомату з проханням п оставити на військовий облік , де дізнався, що не підлягає в ійськовому обліку відповідн о до Закону України „ Про зага льний військовий обов'язок і військову службу " в зв'язку з досягненням граничного віку перебування в запасі другог о розряду ( як особа яка має ві йськове звання „рядовий"), а то му підлягає звільненню у від ставку, а не в запас. Таким чин ом, порушено його конституці йне право на отримання пенсі ї у належному розмірі. Це пов'я зано з тим, що при звільненні у відставку, він має отримуват и пенсію на 5 відсотків більше ніж отримує. Відповідач відм овляє у внесенні зазначених змін до наказу про звільненн я.

В судовому засіданні пози вач підтримав позовні вимоги .

Представник відповідача п озовні вимоги не визнала. Поя снила, що як вбачається зі змі сту наказу № 132-о від 31.07.2000 p.. подаю чи 27.07.2006 р. рапорт про звільненн я з посади та зі служби в подат ковій міліції, позивач

2

долучив до нього і свідоцт во про хворобу НОМЕР_1 вид ане військово-лікарською ком ісією, згідно якого позивача визнано непридатним до війс ькової служби в мирний час.

У відповідності до ч. 4 ст. 24 За кону України "Про державну по даткову службу в Україні» ос оби, яким присвоєно спеціаль не звання підполковник подат кової міліції, в якому було зв ільнено позивача у липні 2006 ро ку, відносяться до осіб старш ого начальницького складу.

А згідно п. 7 Положення про пр оходження служби особи старш ого начальницького складу пе ребувають на службі в органа х внутрішніх справ до досягн ення 45-річного віку.

Особи старшого начальниць кого складу, як про це вказано в п. 8 Положення про проходжен ня служби, які досягли встано вленого для них віку, тобто 45 р оків, підлягають звільненню в запас з постановкою на війс ьковий облік або у відставку .

ДПА в Чернігівській област і при прийнятті наказу діяла у відповідності до вимог ч.1 с т. 24 Закону України "Про держав ну податкову службу в Україн і» та п.64 п."б" Положення про про ходження служби, яким передб ачено, що особи старшого нача льницького складу через хвор обу звільняються зі служби в запас з постановкою на війсь ковий облік. А звільнення за в іком у даному випадку неможл иве, оскільки на момент звіль нення позивачеві виповнилос ь 40 років

Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави суд вважає наступне.

Встановлено, що 31 липня 2006 рок у наказом голови ДПА в Черніг івській області підполковни ка податкової міліції ОСОБ А_2 було звільнено в запас ( з постановкою на військовий о блік ) по п. 64 „б" ( через хворобу) у відповідності до Положення про проходження служби рядо вим і начальницьким складом органів внутрішніх справ Укр аїнської РСР, затвердженого постановою КМ УРСР від 29 липня 1991 року №114 та постанови Кабіне ту Міністрів України від 30 жов тня 1998 року № 1716 „Про проходженн я служби особами начальницьк ого складу податкової міліці ї та обчислення їм вислуги ро ків, призначення та виплати п енсій і грошової допомоги".

ОСОБА_2 належить до солдат ського складу військовозобо в'язаних запасу.

Частиною 4 ст. 24 Закону Україн и ..Про державну податкову слу жбу в Україні"" встановлено, що за своєю посадою та спеціаль ним званням ОСОБА_2 віднос ився до старшого начальницьк ого складу. Згідно з ч. 1 цієї ж с татті, особи начальницького складу податкової міліції пр оходять службу у порядку, вст ановленому законодавством д ля осіб начальницького склад у органів внутрішніх справ. В ідповідно до ст. 18 Закону Укра їни "Про міліцію"", порядок та у мови проходження служби в мі ліції регламентується відпо відним положенням, що затвер джується Кабміном України. П ункт 1 постанови Кабміну Укра їни від 30.10.1998 р. № 1716 "Про проходжен ня служби особами начальниць кого складу податкової міліц ії та обчислення їм вислуги р оків, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги"

3

встановив, що особи началь ницького складу податкової м іліції проходять службу в по рядку, встановленому Положен ням про проходження служби р ядовим і начальницьким склад ом органів внутрішніх справ Української РСР, що затвердж ене постановою Кабміну УРСР від 29.07.1991 р. № 114. Отже, до спірних п равовідносин мають бути заст осовані норми саме цієї пост анови.

Згідно з п.п "б" п. 62 вищезазнач еного Положення, якщо особи н ачальницького складу досягл и граничного віку, встановле ного Законом СРСР "Про загаль ну військову повинність" для перебування в запасі осіб, як і мають відповідні військові звання, вони звільняються зі служби у відставку. На момент виникнення спору між сторон ами Закон СРСР "Про загальну в ійськову повинність " на тери торії України втратив чинніс ть в зв'язку з введенням у дію Закону України ..Про військов ий обов'язок і військову служ бу". Відповідно до ч. 2 п. 1 ст. 28 дан ого Закону, граничний вік пер ебування військовозобов'яза них у запасі другого розряду є граничним віком перебуван ня в запасі взагалі. Частиною 2 цієї ж статті встановлено, щ о солдати, які перебувають у з апасі, поділяються на розряд и за віком, конкретно у запасі другого розряду до 40 років. Пу нкт 5 Прикінцевих положень да ного Закону приписує, що до пр иведення законодавства Укра їни у відповідність з цим Зак оном закони та інші норматив но-правові акти, прийняті до н абрання чинності даним Закон ом, діють у частині, що не супе речать цьому Законові.

Оскільки позивач належав д о солдатського складу

військовозобов'язаних, то, в иходячи з вищеназваних норм Закону України "Про військов ий обов'язок і військову служ бу", станом на момент звільнен ня зі служби у органах ДПА в Че рнігівській області він дося г граничного віку перебуванн я військовозобов'язаних у за пасі за тим розрядом запасу в ійськово - зобов'язаних, до яко го він належав.

Відповідно до п.п "а" п. 65 Полож ення про проходження служби рядовим і начальницьким скла дом органів внутрішніх справ Української РСР, що затвердж ене постановою Кабміну УРСР від 29.07.1991 р. № 114, при досягненні гр аничною віку, встановленого Законом СРСР "Про загальну ві йськову повинність" для пере бування в запасі осіб, які маю ть відповідні військові зван ня, особи начальницького скл аду звільняються зі служби у відставку (із зняттям з війсь кового обліку) за віком.

З вищевикладеного виплива є, що на підставі поданого поз ивачем рапорту ДПА в Чернігі вській області в силу п.п "б" п. 6 2. п.п. "а" п. 65 вищезгаданого Полож ення мала звільнити його зі с лужби у відставку (із зняттям з військового обліку) за віко м, оскільки в момент звільнен ня позивача зі служби Закон С РСР "Про загальну військову п овинність" втратив чинність і набув чинності Закону Укра їни "Про військовий обов'язок і військову службу".

Доводи відповідача про те, щ о позивач не міг бути звільне ний за п.п "а" п.65 Положення, оскі льки на момент звільнення йо му виповнився лише 40 років не можна взяти до уваги , так як н орми п.п "б" п. 62, п.п "а" п. 65

4

Положення про проходження служби рядовим і начальниць ким складом органів внутрішн іх справ Української РСР. що з атверджене постановою Кабмі ну УРСР від 29.07.1991 р. № 114 пов'язують виникнення у осіб, на яких вон о поширюється, права на відст авку та на звільнення зі служ би за віком не в зв'язку з дося гненням граничного віку пере бування на службі, а у зв'язку з досягненням граничного вік у, встановленого для перебув ання в запасі осіб, які мають в ідповідні військові звання. А ОСОБА_2 на момент звільн ення досяг саме такого віку.

Чинні нормативні акти, що ре гламентують спірні правовід носини, не містять заборони з вільнятися зі служби у відст авку (за наявності права на не ї) до досягнення граничного в іку проходження служби, що вс тановлений п. 7 Положення про п роходження служби рядовим і начальницьким складом орган ів внутрішніх справ Українсь кої РСР, яке затверджене пост ановою Кабінету Міністрів УР СР від 29.07.1991 р. № 114.

У рапорті на звільнення ост анній не вказував, на підстав і якого підпункту й пункту зг аданого вище Положення він п росить його звільнити. Тож по силання відповідача на те, що позивач мав волевиявлення н а звільнення зі служби саме ч ерез хворобу, доказом чого є в ідомості його рапорту, на під ставі якого та свідоцтва про хворобу видано оспорюваний наказ, суперечить фактичним обставинам справи.

Те, що згідно з свідоцтвом п ро хворобу НОМЕР_1. ВЛК УМВ С України в Чернігівській об ласті ОСОБА_2 визнано непр идатним до військової служби у мирний час та обмежено прид атним до неї у воєнний час, не може бути взято до уваги, оскі льки дана обставина не має юр идичного значення для виріше ння спору між сторонами.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни одним з завдань адмініс тративного судочинства с зах ист прав та інтересів фізичн их осіб. Неправильним формул юванням причини звільнення п озивача зі служби відповідач ем порушено його пенсійні пр ава, внаслідок цього він отри мує пенсію, розмір якої на 5% ни жчий ніж той, на який він має п раво.

Враховуючи наведене, суд ді йшов висновку, що для відновл ення порушених ДПА в Чернігі вській області пенсійних пра в позивача слід задовольнити його позов.

Враховуючи наведене, керу ючись ст. 160-163 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Зобов'язати Державну пода ткову адміністрацію в Черніг івській області внести зміни до наказу № 32-0 від 31 липня 2006 року про звільнення ОСОБА_2, зм інивши підставу звільнення з п.64 "б" на п.65 "а" Положення про про ходження служби рядовим і на чальницьким складом органів внутрішніх справ Українсько ї РСР, затвердженого постано вою KM УРСР від 29 липня 1991 року № 114 .

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро

5

апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення..

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2008
Оприлюднено21.04.2010
Номер документу6400640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2708/08

Постанова від 28.08.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Постанова від 16.03.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Т.М.

Ухвала від 29.01.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 01.09.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Бойко С.С.

Постанова від 20.08.2008

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Юрчук М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні