пр. № 1-кс/759/1519/16
ун. № 759/6222/16-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2016 року слідчий суддя Святошинського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши, внесене у кримінальному провадженні № 32016100080000011 клопотання слідчим СУ ФР ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві старший лейтенант податкової міліції ОСОБА_3 і погоджене прокурором Київської місцевої прокуратури №8 ОСОБА_4 про застосування заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді надання тимчасового доступу до речей та документів, що містять банківську таємницю, з можливістю вилучення їх оригіналів стосовно клієнта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), які знаходяться у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (МФО НОМЕР_2 ), за ознаками правопорушення, передбаченого, ч. 3 ст. 212 КК України, та додані до клопотання матеріали, перевіривши надані матеріали, заслухавши думку слідчого,
В С Т А Н О В И В:
28 квітня 2016 року до Святошинського районного суду міста Києва надійшло клопотання слідчого СУ ФР ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві старший лейтенант податкової міліції ОСОБА_3 і погоджене прокурором Київської місцевої прокуратури №8 ОСОБА_4 про застосування заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді надання тимчасового доступу до речей та документів, що містять банківську таємницю, з можливістю вилучення їх оригіналів стосовно клієнта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), які знаходяться у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (МФО НОМЕР_2 ), за ознаками правопорушення, передбаченого, ч. 3 ст. 212 КК України.
Слідчим управлінням фінансових розслідування ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №32016100080000011 від 18.02.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) в період січень 2014 року грудень 2015 року при фінансово-господарських взаємовідносинах з підприємствами, які мають ознаки «фіктивності», а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_5 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_19 ) допустили порушення податкового законодавства, що призвело до ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.
Крім того відповідно до висновків дослідження №51/15-40/35945942 від 10.02.2016 управління боротьби з відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом ІНФОРМАЦІЯ_18 встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) при взаємовідносинах з вищевказаними ФСПД сформували податковий кредит в порушення п.201.4, п.201.10 ст.201, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст. 198 та п.200.1 ст.200 Податкового Кодексу України, в результаті чого занизили податок на додану вартість за період січень 2014 грудень 2015 року, що спричинило ненадходження до Державного бюджету грошових коштів в особливо великих розмірах.
Крім того в ході досудового розслідування встановлено, що вищевказані ФСПД не маючи відповідних ліцензій на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання) нібито виконували роботи з організації збирання, видалення, знешкодження та утилізації відпрацьованих мастил (олив) для підприємства-ліцензіата ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), яке має на вказані роботи ліцензії.
Так встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_5 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_19 ) мають негативний стан платника, низьке податкове навантаження, на балансі підприємств відсутні будь-які активи, не мають найманих працівників, відсутні трудові та виробничі потужності, податкова звітність подавалась останній раз в 2014 році, відсутня належна технічна база з відповідними виробничими потужностями для збирання, видалення, знешкодження та утилізації відпрацьованих мастил (олив).
Крім цього, встановлено, що вище вказані підприємства з ознаками «фіктивності» відсутні за місцем реєстрації, а їхні юридичні адреси є адресами масової реєстрації суб`єктів господарювання.
Враховуючи, вищевикладене, у слідства є підстави вважати, що всі фінансово-господарські операції пов`язанні з виконанням робіт з організації збирання, видалення, знешкодження та утилізації відпрацьованих мастил (олив) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_5 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_19 ) мають безтоварний та лише документальний характер і спрямовані на мінімізацію податкових зобов`язань ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) та іншим СГД реального сектору економіки. Від протиправної діяльності службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) у співучасті з невстановленими слідством особами, яким підконтрольні вищевказані ФСПД до державного бюджету не надходять кошти в особливо великих розмірах.
Зазначена схема дозволяє мінімізувати податкове навантаження підприємствами реального сектору економіки, а також отримувати не обліковані готівкові кошти, та створює умови для безпідставного завищення валових витрат та податкового кредиту з ПДВ.
На даний час у ході досудового розслідування виникла необхідність у дослідженні руху коштів по рахунках ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ).
Досудовим розслідуванням встановлено, що у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) відкриті рахунки № НОМЕР_20 , № НОМЕР_21 , № НОМЕР_22 , № НОМЕР_23 , № НОМЕР_24 , № НОМЕР_25 , № НОМЕР_26 , № НОМЕР_27 (Українська гривня) № НОМЕР_28 (Українська гривня, Євро, долар США), № НОМЕР_29 , № НОМЕР_30 , № НОМЕР_31 , № НОМЕР_32 , № НОМЕР_33 , № НОМЕР_34 , № НОМЕР_35 , № НОМЕР_36 (Українська гривня) в АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (МФО НОМЕР_2 ), тобто в приміщенні банку зберігаються речі та документи, необхідні для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Речі і документи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) мають значення для встановлення фактичних обсягів фінансово-господарської діяльності, обсягів перерахувань безготівкових коштів по розрахункових рахунках підприємства та встановлення обставин фінансово-господарських операцій.
Відомості, що містяться в банківських документах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) використовуватимуться під час досудового розслідування по кримінальному провадженню.
Єдиним можливим способом встановити дійсне походження коштів є дослідження руху безготівкових коштів по банківських рахунках ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ).
В зв`язку з тим, що до вчинення даного кримінального правопорушення можуть бути причетні службові особи АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (МФО НОМЕР_2 ) наявні достатні підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення банківських документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ).
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі і документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ та можливість вилучити речі і документи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), які перебувають в володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (МФО НОМЕР_2 ), а тому слідчий просить клопотання задовольнити.
Клопотань, щодо фіксації процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування від учасників не надходило.
Враховуючи припис ст. 107 та ч. 2 ст.163 КПК України, суд вважає за можливе розглянути вказане клопотання без фіксації технічними засобами, а також у відсутність представника АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та прокурора.
Слідчий клопотання підтримав та просив його задовольнити.
Досліджуючи вказане клопотання, заслухавши думку слідчого, суд бере до уваги наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого.
18.02.2016 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про кримінальне провадження за № 32016100080000011, згідно витягу з кримінального провадження (а.с.6).
Відповідно до ч. 1 ст 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Частиною 2 ст. 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів і тимчасове вилучення майна.
Згідно з ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Підсумовуючи викладене, зважаючи, що вказана інформація належить до охоронюваної законом таємниці, суд дійшов висновку про необхідність часткового задоволення вказаного клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять банківську таємницю, та можливість їх вилучення стосовно клієнта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), які знаходяться у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (МФО НОМЕР_2 ), без вилучення оригіналів документів, оскільки слідчим не доведено, яким чином впливає вилучення (виїмка) оригіналів на хід розслідування кримінального правопорушення.
Крім цього, слідчий просить надати тимчасовий доступ до речей і документів, що містять банківську таємницю в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » йому або уповноваженій на здійснення тимчасового доступу на підставі його доручення.
Але, кримінально-процесуальний закон, зокрема в пункті 1) частини 1 ст.164 КПК України, визначає, що в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено прізвище, ім`я та по батькові особи, якій надається право тимчасового доступу до речей і документів.
Враховуючи те, що діючий КПК України не надає право слідчому судді надавати тимчасовий доступ до речей і документів невстановленій особі і за дорученням слідчого, ця вимога слідчого задоволенню не підлягає ще й з тих підстав, що не ґрунтована на процесуальному законі.
Згідно з ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Керуючись статтями 92, 94, 107, 131, 132, 159-164, 369, 371, 372 КПК України, суд,
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СУ ФР ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві старший лейтенант податкової міліції ОСОБА_3 і погоджене прокурором Київської місцевої прокуратури №8 ОСОБА_4 про застосування заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді надання тимчасового доступу до речей та документів, що містять банківську таємницю, з можливістю вилучення їх оригіналів стосовно клієнта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), які знаходяться у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (МФО НОМЕР_2 ), за ознаками правопорушення, передбаченого, ч. 3 ст. 212 КК України задовольнити частково.
Надати слідчому СУ ФР ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 тимчасовий доступ до речей та документів, що містять банківську таємницю, з можливістю вилучення їх копій стосовно клієнта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), які знаходяться у володінні АТ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (МФО НОМЕР_2 ), а саме:
-копій документів, оригінали яких знаходяться на електронних (магнітних) носіях, та які відображують надходження та списання грошових коштів по рахунках № НОМЕР_20 , № НОМЕР_21 , № НОМЕР_22 , № НОМЕР_23 , № НОМЕР_24 , № НОМЕР_25 , № НОМЕР_26 , № НОМЕР_27 (Українська гривня) № НОМЕР_28 (Українська гривня, Євро, долар США), № НОМЕР_29 , № НОМЕР_30 , № НОМЕР_31 , № НОМЕР_32 , № НОМЕР_33 , № НОМЕР_34 , № НОМЕР_35 , № НОМЕР_36 (Українська гривня) із зазначенням вхідного та вихідного залишків коштів, прибуткової та видаткової частини (у разі зняття готівкових коштів, із зазначенням місця, дати, часу здійснення операцій), призначення платежів, дати та часу (години, хвилини та секунди) надходження коштів на рахунок та перерахування з нього, документів, на підставі яких проведені операції, повних назв контрагентів, які перерахували та яким перераховані кошти, їхні коди ЄДРПОУ, РНОКПП, МФО й номерів рахунків контрагентів з якими проведені операції на паперовому та магнітному (електронному) носіях за період з 01.01.2014 року по теперішній час;
-документів наданих службовими особами підприємств, для відкриття (закриття) рахунків № НОМЕР_20 , № НОМЕР_21 , № НОМЕР_22 , № НОМЕР_23 , № НОМЕР_24 , № НОМЕР_25 , № НОМЕР_26 , № НОМЕР_27 (Українська гривня) № НОМЕР_28 (Українська гривня, Євро, долар США), № НОМЕР_29 , № НОМЕР_30 , № НОМЕР_31 , № НОМЕР_32 , № НОМЕР_33 , № НОМЕР_34 , № НОМЕР_35 , № НОМЕР_36 (Українська гривня) їх обслуговування, ідентифікації уповноважених осіб, кредитних справ; карток зі зразками підписів керівників та відбитку печаток; листів, заяв, повідомлень та інших документів, направлених банківською установою службовим особам підприємства; листів, заяв, доручень та інших документів, наданих службовими особами підприємства щодо надання повноважень іншим особам подавати до банківської установи платіжні доручення, отримувати кошти, виписки банку; договорів, платіжних доручень, інших фінансових документів, які стали підставою для руху коштів по рахункам; банківських виписок, чеків та заяв, що підтверджують видачу готівки;
-договорів на встановлення систем дистанційного банківського обслуговування (Клієнт-Банк, Банк-Клієнт, Інтернет-Банк, Система ДБО, Електронний банк, Інтернет-БанкІнг, on-line banking, remote banking, direct banking, home banking, internet banking, ІНФОРМАЦІЯ_19 , phone banking, mobile-banking, WAP-banking, SMS-banking, GSM-banking, TV-banking), а також технічної документації щодо проведення працівниками банківської установи інсталяції на комп`ютер підприємства вказаної системи, включаючи місце її проведення; виписок з номерами телефонів та автентифікаційних даних клієнта підчас надання доступу до системи дистанційного банківського обслуговування, включаючи дату та час проведення вказаних з`єднань і з зазначенням ІР-адрес з яких відбувалось з`єднання, та документів, які підтверджують факт видачі та отримання ключів доступу до системи дистанційного банківського обслуговування;
-заявок на купівлю іноземної валюти; договорів укладених на користь чи за дорученням підприємства, в тому числі договорів, укладених щодо придбання та продажу цінних паперів;
-документів, які містять інформацію про подання банківською установою інформації про фінансові операції, що відповідно до закону підлягають фінансовому моніторингу, спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади із спеціальним статусом з питань фінансового моніторингу.
В іншій частині задоволення клопотання відмовити.
Строк дії ухвали слідчого судді 30 днів.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Заперечення на ухвалу слідчого судді можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя
Святошинського районного суду ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2016 |
Оприлюднено | 14.03.2023 |
Номер документу | 64014291 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Макаренко В. В.
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Макаренко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні