Справа № 357/4784/16-к
1-кс/357/107/17
У Х В А Л А
11.01.2017 Слідчий суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області Гавенко О. Л. при секретарі Шутенко Ю.В.,за участю сторони кримінального провадження - старшого слідчого СВ Білоцерківського ВП ГУНП в Київській області майора поліції Шишенка С.В.,розглянувши клопотання слідчого про проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності філії КП БМР Білоцерківсвітло по кримінальному провадженню № 12016110030001203 від 17.03.2016 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
До Білоцерківського ВП надійшли матеріали Білоцерківського МРВ СБУ про виявлені факти можливого зловживання службовим становищем посадовими особами КП БМР Білоцерківсвітло під час придбання автомобіля спеціального призначення на базі ГАЗ-66, 1987 р.в. який обладнаний краново-маніпуляторною установкою.
В ході проведеного розслідування було встановлено, що відповідно до рішень сесій Білоцерківської міської ради № 28.02.2013 № 888-39-VI та від 20.06.2013 № 999-43-VI 2013 році було виділено 190 та 490 тисяч гривень відповідно на поповнення статутного фонду підприємства.
Відповідно до протоколу № 2 засідання комітету з конкурсних торгів КП БМР Білоцерківсвітло від 12.07.2013 прийнято рішення про використання вказаних коштів на придбання спецтехніки на очікувану вартість 680 тис. грн.
Відповідно до протоколу № 3 засідання комітету з конкурсних торгів КП БМР Білоцерківсвітло від 19.07.2013 прийнято рішення про здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляторною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент).
Відповідно до протоколу № 5 засідання комітету з конкурсних торгів КП БМР Білоцерківсвітло від 29.08.2013 секретарем Арсеній Л.А. зазначено, що учасником конкурсних торгів ТОВ Спецтехсервіс надано усі необхідні документи, передбачені документацією.
Відповідно до Звіту про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів № від 26.09.2013 переможцем торгів визначено ТОВ Спецтехсервіс із найнижчою ціною пропозиції конкурсних торгів - 640 534,00 грн.
20.09.2013 між КП БМР Білоцерківсвітло та ТОВ Спецтехсервіс укладено договір поставки товару № 7-с, відповідно до умов якого ТОВ Спецтехсервіс зобов'язувалось продати і поставити КП БМР Білоцерківсвітло товар: ДК 016:2010-29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляторною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент) у строк не пізніше 31.12.2013, а також передати всі приналежності товару, документи, дозволи, в тому числі всі необхідні документи для реєстрації товару у відповідних органах на нього. В додатку № 1 до даного договору було вказано про передачу товару із відповідною комплектацією, до якої входив безпосередньо сам автомобіль, краново-маніпуляторна установка, робоча корзина, бурове обладнання та навісне обладнання із зазначенням відповідних характеристик.
В подальшому, 27.12.2013 директором КП БМР Білоцерківсвітло ОСОБА_2 самостійно від імені підприємства віз ТОВ Спецтехсервіс укладено додаткову угоду № 1, про продовження терміну дії договору до 31.12.2014 на підставі п. 4 ч. 5 ст. 40 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010.
В подальшому 17.09.2014 директором КП БМР Білоцерківсвітло ОСОБА_2 самостійно від імені підприємства віз ТОВ Спецтехсервіс укладено додаткову угоду № 2, відповідно до якої, на підставі ст. 40 Закону України Про здійснення державних закупівель та п.п. 8.2 Договору № 7с від 20.09.2013, були внесені зміни до Додатку № 1 Договору № 7с від 20.09.2013, та відповідно до якої ТОВ Спецтехсервіс зобов'язувалось передати товар у комплектації: безпосередньо сам автомобіль, краново-маніпуляторна установка та робоча корзина, тобто фактично було зменшено обсяг закупівлі, яка була передбачена первинними документами із закупівлі.
Згідно п. 1 акту приймання-передачі від 22.12.2014 до договору № 7с від 20.09.2013 Учасник (ТОВ Спецтехсервіс ), відповідно до умов п. 7.1, належним чином передав, а Замовник (КП БМР Білоцерківсвітло ) прийняв транспортний засіб марки ГАЗ-66, обладнаний краново-маніпуляторною установкою та навісним обладнанням, а також згідно п. 3 - всю необхідну документацію на цей товар, в т.ч. документи для реєстрації транспортного засобу марки ГАЗ-66, обладнаного краново-маніпуляторною установкою та навісним обладнанням.
Відповідно до висновку судової автотехнічно-товарознавчої експертизи № 79 від 22.04.2016 ринкова вартість автомобіля ГАЗ-66 1989 р.в. вантажного бортового станом на 20.09.2013 складала 26 900 грн., ринкова вартість автомобіля спеціалізованого вантажного бортового марки ГАЗ-66, реєстраційний № НОМЕР_1 на момент оцінки (22.04.2016) складає 354 592,35 грн., вартість аналогічного обладнання, встановленого на автомобіль марки ГАЗ-66 1989 р.в. складає 175 000 грн.
Відповідно до митної декларації № 1890 від 24.11.2010 ТОВ Спецтехсервіс задекларована вартість крану гідравлічного навантажувального для монтажу на транспортних засобах Palfinger модель 10 000, серійний номер 100125952 - 96 288,5 грн.
Також, в ході досудового розслідування встановлено, що первинна реєстрація автомобіля ГАЗ-66, на який ТОВ Спецтехсервіс було встановлено краново-маніпуляторну установку, та який був в подальшому поставлений до КП БМР Білоцерківсвітло , була проведена за ТОВ Спецтехсервіс у ВРЕР ДАІ з обслуговування м. м. Стрий, Стрийського, Жидачівського, Миколаївського та Сколівського р-нів Львівської області 19.09.2014, тобто на момент подачі документів для реєстрації в конкурсних торгах КП БМР Білоцерківсвітло про здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляторною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент), а також на момент визначення переможця вказаних торів станом на 02.09.2013, та на момент укладення 20.09.2013 між КП БМР Білоцерківсвітло та ТОВ Спецтехсервіс договору поставки товару № 7-с, ТОВ Спецтехтервіс в дійсності не мало у своїй власності автомобіля, який би відповідав усім вимогам конкурсних торгів та зазначений в документах транспортний засіб не існував в природі.
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що другим учасником конкурсних торгів КП БМР Білоцерківсвітло зі здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляційною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент) являлось ТОВ Кранова компанія Озон-ЛТД , код ЄДРПОУ 35859911.
При цьому, відповідно до інформації з офіційного веб-сайту ТОВ Спецтехсервіс (http://www.palfinger.com.ua/contacts/send) ТОВ Кранова компанія Озон-ЛТД являється субдилером ТОВ Спецтехсервіс .
Таким чином, у слідства виникають підстави вважати, що на момент подачі документів для реєстрації в конкурсних торгах КП БМР Білоцерківсвітло про здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляторною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент), а також на момент визначення переможця вказаних торів станом на 02.09.2013, та на момент укладення 20.09.2013 між КП БМР Білоцерківсвітло та ТОВ Спецтехсервіс договору поставки товару № 7-с, і відповідно станом на 22.12.2014, тобто на момент складання акту приймання-передачі до договору № 7с від 20.09.2013 від ТОВ Спецтехсервіс до КП БМР Білоцерківсвітло транспортного засобу марки ГАЗ-66, обладнаного краново-маніпуляторною установкою та навісним обладнанням, та всієї необхідної документації, ТОВ Спецтехтервіс в дійсності не мало у своїй власності автомобіля, який би відповідав усім вимогам конкурсних торгів, який був зазначений у вищевказаних документах.
При цьому, відповідно до наданої Київською обласною торгово-промисловою палатою інформації, що мається в мережі Інтернет було встановлено, що вартість автомобіля ГАЗ-66, 1987 р.в. складає від 117 тис. грн. до 147 тис. грн., а вартість краново-маніпуляторної установки становить 230 000 грн.
Враховуючи викладене у слідства є підстави вважати, що посадові особи КП БМР Білоцерківсвітло зловживаючи своїм службовим становищем, шляхом проведення фіктивних конкурсних торгів зі здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляторною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент), склали ряд завідомо підроблених документів, в результаті чого були розтрачені бюджетні кошти на придбання спеціальної техніки по завідомо завищеним цінам, в результаті чого КП БМР Білоцерківсвітло були завдані матеріальні збитки.
З метою досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування факту вчинення посадовими особами КП БМР Білоцерківсвітло зловживання своїм службовим становищем під час проведення конкурсних торгів зі здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляційною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент), внаслідок чого були безпідставно розтрачені бюджетні кошти на придбання спеціальної техніки по завідомо завищеним цінам, в результаті чого КП БМР Білоцерківсвітло були завдані матеріальні збитки, необхідно провести позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльностіКП БМР Білоцерківсвітло .
Згідно ч.2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі і шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок.
Відповідно до ч. 7 ст. 11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні позапланові виїзні ревізії суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.
З огляду на зазначені обставини, для забезпечення повного і об'єктивного досудового розслідування вказаного кримінального провадження виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності КП БМР Білоцерківсвітло з метою з'ясування окремих питань фінансово-господарської діяльностіКП БМР Білоцерківсвітло за період 2013-2014 роки, з приводудотримання законності під час проведення конкурсних торгів зі здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляційною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент).
Однак, пункт 4 частини другої статті 40 КПК України відповідно до якого слідчий був уповноважений призначати ревізії та перевірки, виключено з Кримінального процесуального кодексу України на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014 р.
Відповідно до п.п. 78.1.11 п.78.1 ст. 78 ПКУ, документальна позапланова перевірка проводиться на підставі отриманого судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 40, 131, 132, 159-166 КПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Клопотання старшого слідчого СВ Білоцерківського ВП ГУНП в Київській області, майора поліції Шишенка Сергія Володимировича- задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності філії КП БМР Білоцерківсвітло з метою з'ясування окремих питань фінансово-господарської діяльності КП БМР Білоцерківсвітло за період 2013-2014 роки, з приводу дотримання законності під час проведення конкурсних торгів зі здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляційною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент).
Проведення ревізії доручити інспекторам Північного офісу Державної аудиторської служби України.
В ході проведення позапланової виїзної ревізії КП БМР Білоцерківсвітло на вирішення інспекторів Північного офісу Державної аудиторської служби України поставити наступні питання:
- Чи були допущені порушення законодавства з питань державних закупівель посадовими особами КП БМР Білоцерківсвітло під час проведення конкурсних торгів зі здійснення закупівлі послуги 29.10.5 Автомобілі спеціальної призначеності (автомобіль спеціалізований, обладнаний краново-маніпуляційною установкою та навісним обладнанням, на базі ГАЗ-66 або еквівалент) та укладенні в подальшому додаткових угод до договору № 7с від 20.09.2013 між ТОВ Спецтехсервіс та КП БМР Білоцерківсвітло .
Надати можливість інспекторам Північного офісу Державної аудиторської служби України в ході проведення позапланової виїзної ревізії КП БМР Білоцерківсвітло ознайомлюватися з оригіналами нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських, інших документів та робити їх копії, які можливо будуть надаватись КП БМР Білоцерківсвітло на підтвердження проведення фінансово-господарської діяльності.
Строк дії ували не перевищує 11 лютого 2017 року.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя О. Л. Гавенко
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2017 |
Оприлюднено | 18.01.2017 |
Номер документу | 64027060 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні