РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
03 січня 2017 р.Р і в н е 817/1705/16
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сала А.Б. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області
до Приватного підприємства Фірма "Деражне-Ліс"
про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках,
В С Т А Н О В И В:
Рівненська об'єднана податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства Фірма "Деражне-Ліс" про стягнення заборгованості.
Зі змісту заявленого адміністративного позову вбачається, що за Приватним підприємством Фірма "Деражне-Ліс" рахується заборгованість в сумі 38465,45 грн. У зв'язку із тим, що сума заборгованості не сплачена, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
Представник позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Водночас, на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи у відсутності представника податкової інспекції.
Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
За таких обставин, на підставі частини 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши позовну заяву, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх в сукупності, відповідно до вимог закону, судом встановлено наступне.
Приватне підприємство Фірма "Деражне-Ліс" зареєстроване як суб'єкт господарської діяльності та перебуває на обліку як платник податків в Острозькому відділенні Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області.
З матеріалів справи встановлено, що за Приватним підприємством Фірма "Деражне-Ліс" рахується заборгованість на суму 38465,45 грн., в тому числі:
- по орендній платі з юридичних осіб в сумі 27294,40 грн;
- по податку на прибуток в сумі 10563,04;
- по податку на доходи фізичних осіб на суму 608,01 грн.
Заборгованість по орендній платі з юридичних осіб виникла:
- за основним платежем в сумі 19011,64 грн., на підставі податкової декларації з плати за землю за 2016 рік;
- штрафна санкція в сумі 7730,29 грн., на підставі акту про результати проведення перевірки своєчасності сплати платежів до бюджету від 07.04.2016 №338/15/31791860, податковим повідомленням-рішенням №0001601500 від 21.04.2016;
- пеня в сумі 552,47 грн.
Заборгованість по податку на прибуток виникла:
- за основним платежем в сумі 5694,00 грн.на підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2015 рік;
- пеня в сумі 4869,04 грн.
З метою погашення податкового боргу позивачем для Приватного підприємства Фірма "Деражне-Ліс" було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" №1/134. 03.09.2010.
Вказана податкова вимога відповідачем, у встановленому законом порядку не оскаржувалася.
Ці обставини підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами: довідкою про податковий борг за період з 19.08.2015 по 30.09.2016 (а.с.4), витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с.5-16), корінцем податкової вимоги форми "Ю" від 03.09.2010 (а.с.17), податковим повідомленням-рішенням від 21.04.2016 №0001601500 (а.с.18), актом про результати проведення перевірки своєчасності сплати платежів до бюджету від 07.04.2016 №338/15/31791860 (а.с.20), податковою декларацією з плати за землю за 2016 рік (а.с.22), податковою декларацією з плати за землю за 2015 рік (а.с.25).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Стаття 67 Конституції України передбачає обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
В силу вимог ст.ст.10, 265, 269-289 Податкового кодексу України, плата за землю (у тому числі орендна плата за земельні ділянки) є складовою частиною податку на майно, який належить до місцевих податків і зборів, встановлюється місцевими радами та зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.
Відповідно до п.16.1.4. ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції органів податкової служби, до яких, зокрема, відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, своєчасністю подання податкової звітності, здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі, організовує роботу та здійснює контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку, здійснює інші функції, визначені цим Кодексом та законами України.
Згідно з п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Відповідно до п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Згідно з п.286.2. ст.286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно з п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України).
Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Частиною 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів та митних платежів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Підстави для застосування ст.94 КАС України у суду відсутні
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства Фірма "Деражне-Ліс"(код ЄДРПОУ 31791860) податкову заборгованість з усіх рахунків платника податків в сумі 38465,45 грн., яку перерахувати:
- по сплаті орендної плати з юридичних осіб в сумі 27294,40 грн. - р/р 33213812700227 одержувач УК у Костопільському районі/Костопільський район/11021000, код одержувача 37959370, банк одержувача ГУ ДКСУ у Рівненській області, МФО 833017;
- по сплаті податку на прибуток в сумі 10563,04 грн. - р/р 33213812700227, одержувач УК у Костопільському районі/Костопільський район/11021000, код одержувача 37959370, банк одержувача ГУ ДКСУ у Рівненській області, МФО 833017;
- по сплаті податку на доходи фізичних осіб в сумі 608,01 грн. - р/р 33116340700227, одержувач УК у Костопільському районі/с.Деражне/11010100, код одержувача 37959370, банк одержувача ГУ ДКСУ у Рівненській області, МФО 833017.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Сало А.Б.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2017 |
Оприлюднено | 18.01.2017 |
Номер документу | 64043398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Сало А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні