Ухвала
від 03.01.2017 по справі 727/6/17
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЧЕРНІВЦІВ

Справа № 727/6/17

Провадження № 1-кс/727/33/17

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 січня 2017 року м.Чернівці

Шевченківський районний суд м. Чернівці в складі:

головуючого - слідчого судді Літвінової О.Г.

при секретарі - Петричук М.А.

розглянувши клопотання слідчого в особливо важливих справах прокуратури Чернівецької області радника юстиції Чорней В.С. про призначення виїзної позапланової перевірки (матеріали кримінального провадження №42015260000000179 від 13 жовтня 2015 року) , сторони кримінального провадження:

-Сторона обвинувачення - слідчий Чорней В.С.

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням про призначення виїзної позапланової перевірки ПП ТД Шлях-2014 (Код ЄДРПОУ 40087490) юр. адреса: м. Чернівці, пров. Складський 8, за період з 01.01.2015 по 30.09.2016, терміном на 15 робочих днів, в ході якої дослідити правильність сплати обов'язкових податкових платежів даним суб'єктом господарської діяльності та встановити можливі факти ухилення від сплати обов'язкових податкових платежів, в межах досудового розслідування кримінального провадження №42015260000000179 від 13 жовтня 2015 року.

Дане клопотання погоджене із прокурором відділу прокуратури Чернівецької області Гжебовським В.

Вказує, що службові особи Чернівецької митниці Державної фіскальної служби України, за попередньою змовою із службовими особами ТОВ ТД Баркон , зловживаючи наданою їм владою та своїм службовим становищем, з корисливих мотивів та в інтересах третіх осіб, з метою незаконного збагачення, шляхом використання влади та службового становища всупереч інтересам служби діючи умисно, сприяли та продовжують сприяти незаконному вивезенню вказаним суб'єктом підприємницької діяльності через державний кордон України в режимі експорту товару горіхи волоські лущені , шляхом проведення митного оформлення в режимі експорт вантажних автомобілів з вказаним товаром без наявності всіх необхідних товаросупровідних документів, чим спричинили та продовжують спричиняти охоронюваним законом державним інтересам тяжкі наслідки у вигляді ненадходження до державного бюджету України передбачених чинним законодавством України обов'язкових митних платежів, податків і зборів, а також підриву авторитету та іміджу державних органів України у світі.

Також встановлено, що службові особи Чернівецької митниці Державної фіскальної служби України, неналежно виконуючи свої службові обов'язки через несумлінне ставлення до них допустили незаконне вивезення суб'єктом підприємницької діяльності ПП Альянс 2577 та ряд інших суб'єктів господарської діяльності через державний кордон України, в режимі експорту товарів групи горіх волоський , шляхом проведення митного оформлення в режимі експорт вантажних автомобілів з вказаним товаром без наявності всіх необхідних товаросупровідних документів та підроблених ТСД, чим спричинили та продовжують причиняти охоронюваним законом державним інтересам тяжкі наслідки у вигляді ненадходження до державної бюджету України передбачених чинним законодавством України обов'язкових митних платежів, податків і зборів, неповернення валютної виручки із-за кордону, а також підриву авторитету та іміджу державних органів України у світі, що в подальшому може призвести до (отримання Україною нотофікаційних повідомлень від держави імпортера, з подальшою забороною експорту об'єкта регулювання (горіха волоського) з території України.

Відомості про вчинене кримінальне правопорушення прокуратурою Чернівецькій області внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015260000000179 від 13.10.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364, ч.2 ст. 367 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ПП Альянс- 2577 , ТОВ Астермел , ТОВ Аркофрут , ПП ТД Шлях-2014 та ряду інших суб'єктів господарської діяльності, ввійшовши в злочинну змову із службовими особами Державної фіскальної служби України, Чернівецької митниці ДФС за попередньою домовленістю із службовими особами ТОВ ТД Баркон протягом 2015-2016 років здійснювали закупівлю та подальшу реалізацію за межі України горіху волоського та насіння гарбузового, при цьому, з метою документального підтвердження законності придбаної та експортованої продукції складали фіктивні документи про закупівлю у фізичних та юридичних осіб горіхів волоських та гарбузового насіння та відповідно податок з доходів фізичних осіб в повному обсязі не утримували та до бюджету не сплачували. В свою чергу, невстановлені службові особи державної фіскальної служби, використовуючи своє службове становище сприяють службовим особам ПП Альянс-2577 , ТОВ Астермел , ТОВ Аркофрут , ПП ТД Шлях-2014 , ТОВ ТД Баркон та ряду інших суб'єктів господарської діяльності у здійсненні підприємницької діяльності пов'язаної із закупівлею горіхів волоських та насіння гарбузового із складанням та використанням підроблених документів, без сплати в повному обсязі податків, а також у безперешкодному експорту вказаної продукції за межі України.

Окрім того досудовим слідством встановлено, що в ході здійснення експортних операцій в зоні дії Чернівецької митниці ДФС ПП ТД Шлях-2014 з метою отримання сертифікатів відповідності (походження) форми EUR.1 подано до Чернівецької митниці ДФС ряд документів щодо походження товарів горіх волоський , а саме договори та платіжні доручення про закупівлю в у фізичних осіб даної групи товарів. Виходячи із матеріалів досудового розслідування дані фінансові операції викликають сумнів у зв'язку із вище наведеними фактами.

Зокрема, в ході досудового розслідування встановлено, що службовими особами ПП ТД Шлях-2014 в порушення податкового законодавства не подавалося в Чернівецьку ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області по місцю реєстрації даного товариства звіти форми №1 ДФ, про суми нарахування та виплати доходів, які б свідчили про походження придбаних та експортованих горіхів волоських та насіння гарбузового, а також про нарахування та сплату відповідних податків.

Таким чином, під час досудового розслідування кримінального правопорушення, яке передбачене ч 2ст. 364, ч 2 ст. 367 КК України, виникла необхідність в призначенні позапланової податкової перевірки ПП ТД Шлях-2014 (Код ЄДРПОУ 40087490) юр. адреса: м. Чернівці, пров. Складський 8, з метою встановлення правильності сплати обов'язкових податкових платежів даним суб'єктом господарської діяльності та встановити можливі факти ухилення від сплати обов'язкових податкових платежів.

А тому просить прийняти рішення про призначення позапланової податкової перевірки ПП ТД Шлях-2014 (Код ЄДРПОУ 40087490) юр. адреса: м. Чернівці, пров. Складський 8, за період з 01.01.2015 по 30.09.2016, терміном на 15 робочих днів, в ході якої дослідити правильність сплати обов'язкових податкових платежів даним суб'єктом господарської діяльності та встановити можливі факти ухилення від сплати обов'язкових податкових платежів.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, пославшись на обставини викладені в ньому.

Суд, проаналізувавши доводи слідчого, дослідивши матеріали додані до клопотання, вважає, що воно є не обґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Пунктом 18 частини 1статті 3 КПК України слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належать здійснення у порядку, передбаченому КПК України, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Відповідно доч. 1ст. 22 КПК України кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

У відповідності до п.п. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового Кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки .

Відповідно до підпункту 78.1.11 статті 78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.

Згідно п. 5 ст. 6 Указу Президента України від 23 квітня 2011 року № 499/2011 Про затвердження Положення про державну фінансову інспекцію України вказаний орган уповноважений на інспектування у формі планових та позапланових ревізій певного комплексу чи окремих питань фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій.

Статтею 29 Постанови Кабінету Міністрів № 550 від 20.04.2006 року Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами визначено, що позапланова виїзна ревізія об'єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб'єкта господарської діяльності, не внесеного Законом до підконтрольних установ).

Відповідно до п.п. 2 п. 2.4 Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби, органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України, затвердженого спільним наказом від 19.10.2006 № 346/1025/685/53 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 р. за N 1166/13040 позапланова виїзна ревізія на об'єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним постанови про призначення ревізії, винесеної після порушення кримінальної справи проти посадових (службових) осіб об'єкта контролю - підконтрольної установи. Якщо справу порушено не проти цих осіб, а за певним фактом, що стосується діяльності підконтрольної установи, до постанови додається дозвіл суду на проведення ревізії.

Згідно ст. 11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні в редакції Закону N 5463-VI (5463-17) від 16.10.2012 позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю. Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п'ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Однак, слідчим зазначені вимоги Кримінального процесуального кодексу не були дотримані та не доведена необхідність призначення перевірки.

Слідчим не обґрунтована необхідність виїзної позапланової перевірки ПП ТД Шлях-2014 (Код ЄДРПОУ 40087490) юр. адреса: м. Чернівці, пров. Складський 8, за період з 01.01.2015 по 30.09.2016.

Окрім цього, слідчим не зазначено перелік питань, отримання відповідей на які становить мету перевірки.

Клопотання про фіксування процесуальної дії за допомогою технічного засобу під час розгляду клопотання слідчому судді не надходило і за ініціативою слідчого судді не здійснювалося, що відповідає вимогамст. 107 КПК України.

Керуючись ст. ст.1-29,369-372,376 КПК України,Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні ,ст. 78 Податкового кодексу України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні виїзної позапланової перевірки ПП ТД Шлях-2014 (Код ЄДРПОУ 40087490) юр. адреса: м. Чернівці, пров. Складський 8, за період з 01.01.2015 по 30.09.2016 р. слід відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: Літвінова О.Г.

СудШевченківський районний суд м. Чернівців
Дата ухвалення рішення03.01.2017
Оприлюднено19.01.2017
Номер документу64094674
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —727/6/17

Ухвала від 03.01.2017

Кримінальне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Літвінова О. Г.

Ухвала від 03.01.2017

Кримінальне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Літвінова О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні