Постанова
від 03.08.2006 по справі 8/2057
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/2057

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "03" серпня 2006 р.                                                     Справа № 8/2057

Господарський суд Житомирської області у складі:

Головуючого судді  

                         судді Давидюка В.К.

                         судді  

за участю представників сторін

від позивача Дзюба І.С. дор. від 01.09.05р.

від відповідача не з'явився

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Житомирського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Житомир)  

до Споживчого товариства "Кооператор" (м.Малин)

про стягнення 3496,30 грн.

Позивачем пред'явлено позов про стягнення на його користь з відповідача 3496,30 грн. штрафних санкцій за не зайняті інвалідами робочі місця.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі.

Відповідач у відзиві (а.с.8)  проти позовних вимог заперечує мотивуючи тим, що протягом 2005 року прибуток товариства склав 1309грн., і тому не взмозі оплатити санкції в розмірі 3496,30грн., оскільки воно є непідприємницьким та не має на меті отримання прибутку.

Вислухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, господарський суд,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.91р. № 875-ХІІ, для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до ст.20 названого Закону, підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч.1 ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Порядок і терміни сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до "Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.01р. № 1767 (із змінами, внесеними Постановою КМУ від 29.06.04р. № 813), штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним (п.4).

Згідно з п.5 зазначеного Порядку, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Середня річна заробітна плата на підприємстві обчислюється шляхом ділення суми нарахованого фонду оплати праці як в грошовій, так і в натуральній формі, на середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, що визначається у порядку, встановленому Інструкцією зі статистики чисельності працівників, зайнятих в народному господарстві, затвердженою Держкомстатом.

Згідно з п.11 вказаного Порядку, контроль за своєчасним і повним надходженням штрафних санкцій від підприємств, які не забезпечують нормативу робочих місць, здійснюють відділення Фонду відповідно до законодавства. У разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

Споживче товариство "Кооператор" зареєстровано в Житомирському обласному відділенні  Фонду України соціального захисту інвалідів.

Відповідачем подано до Фонду звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік в якому зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 27 чоловік, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність зазначено, що такі відсутні, а в графі, де зазначено кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні  працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" зазначено одну особу.

Позивач, відповідно до звіту підприємства, вважає, що відповідач не забезпечив 4% норматив   від  загальної кількості  працюючих працівників   на  підприємстві. На  цій підставі  позивач   визначив суму штрафних санкцій шляхом множення середньорічної заробітної плати штатного працівника на підприємстві відповідача (3496грн.30коп.) на 1 робоче  місце, не зайняте інвалідом, що становить 3496грн.30коп.

Як встановлено в "Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.01р. № 1767 (із змінами, внесеними Постановою КМУ від 29.06.04р. № 813), штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним (п.4).

Відповідач до 15 квітня 2006 року штрафні санкції не сплатив. Таким чином, факт вчинення відповідачем господарського правопорушення станом на 15.04.2006р. був очевидним для позивача.

Відповідач у відзиві на позовну заяву з позовними вимогами не погодився, посилаючись на те, що прибуток товариства за 2005р. склав 1309грн., тому сплатити 3496,30грн. санкцій товариство не має можливості.

Суд  вважає  заперечення  відповідача  безпідставними,  оскільки    чинним  законодавством  не  передбачено  можливість  звільнення від  сплати  санкцій  у  разі  відсутності   коштів.

Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку, що вимоги позивача правомірні,  обгрунтовані та підлягають задоволенню в повному об'ємі - в сумі 3496грн.30коп. штрафних санкцій.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 160 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -  

ПОСТАНОВИВ:

1 Позов задовольнити.

2.Стягнути з Споживчого товариства "Кооператор" (м. Малин Житомирська область, вул.Грушевського, 11; код 30077355) на користь Житомирського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (м.Житомир, вул.Домбровського, 38; код 22060617) 3496грн.30коп. штрафних санкцій.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного господарського суду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня викладення постанови в повному обсязі та подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                       Давидюк В.К.  

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення03.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу64095
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/2057

Постанова від 03.08.2006

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Давидюк В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні