КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2016 року м.Київ 810/2756/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Бориспільському районі Київської області до Приватного підприємства «Приватно-орендне підприємство «Пристроми» про стягнення 212 413,27 грн.
Суть спору: Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Бориспільському районі Київської області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Приватно-орендне підприємство «Пристроми» про стягнення капіталізованих платежів у сумі 212 413,27 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що засновником Приватного підприємства «Приватно-орендне підприємство «Пристроми» прийнято рішення про припинення юридичної особи без правонаступництва, що потребує здійснення капіталізації платежів для продовження страхових виплат ОСОБА_1 як особі, потерпілій на виробництві.
Позивач зазначив про те, що Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Бориспільському районі Київської області звернулось до відповідача із заявою про визнання капіталізованих платежів, проте Приватне підприємство «Приватно-орендне підприємство «Пристроми» жодної відповіді не надало та добровільно не сплатило капіталізовані платежі у сумі 212 413,27 грн. У зв'язку з цим, позивач просить суд стягнути вказану суму капіталізованих платежів у примусовому порядку.
17.11.2016 на адресу суду від представника відповідача факсимільним шляхом надійшло клопотання №2 від 16.11.2016 (вх.№17045/16 від 17.11.2016) про відкладення розгляду справи, у зв'язку з неможливістю представника відповідача бути присутнім у судовому засіданні.
Розглянувши у судовому засіданні вказане клопотання представника відповідача, судом було відмовлено у його задоволенні у зв'язку з ненаданням відповідачем жодних доказів на підтвердження викладених в ньому обставин, про що було постановлено усну ухвалу без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до журналу судового засідання.
Присутній у судовому засіданні представник позивача заявив клопотання про здійснення розгляду справи у порядку письмового провадження.
Вказане клопотання позивача було задоволено судом, про що постановлено усну ухвалу без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до журналу судового засідання.
У зв'язку з цим, подальший розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження.
Так, частиною 4 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно з п.10 ч.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Вищий адміністративний суд України в пункті 11 Листа від 30.11.2009 №1619/10/13-09 зазначив, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря.
На підставі цього, справа розглядається без проведення судового засідання.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Приватно-орендне підприємство «Пристроми» зареєстроване як платник страхових внесків у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Бориспільському районі Київської області.
Відповідно до постанови Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань від 27.01.2015 №1017/111/111/40 ОСОБА_1 з 03.12.2009 перебуває на обліку як потерпілий на виробництві (акт форми Н-1 від 02.10.2009). На підставі вказаної постанови ОСОБА_1 призначено щомісячну страхову виплату у розмірі 1074,99 грн.
З матеріалів справи вбачається, що з 15.03.2016 Приватне підприємство «Приватно-орендне підприємство «Пристроми» перебуває у стані припинення в результаті ліквідації за рішенням засновників, про що свідчить інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Звертаючись до суду з позовом у цій справі, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Бориспільському районі Київської області посилається на те, що ліквідація відповідача як юридичної особи потребує здійснення ним капіталізації платежів для подальшої виплати страхових сум потерпілій особі, проте відповідачем така капіталізації здійснена не була.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.
Частиною 3 статті 110 ЦК України визначено, що якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
Згідно з частиною 2 статті 1205 Цивільного кодексу України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я визначені Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №1105-XIV від 23.09.1999 (далі-Закон №1105, в редакції, яка була чинна на момент виникнення спірних відносин).
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону №1105 фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Згідно з ч.1 ст.11 Закону №1105 джерелами формування коштів Фонду є, зокрема, капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Кошти Фонду використовуються на виплату матеріального забезпечення, страхових виплат та надання соціальних послуг, фінансування заходів з профілактики страхових випадків, передбачених цим Законом (п.1 ч. 2 ст. 11 Закону №1105).
Отже, наведеними нормами Закону №1105 та Цивільного кодексу України законодавець зобов'язує страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (не лише у разі ліквідації підприємства-банкрута, але й за інших підстав, передбачених законодавством).
Суд звертає увагу на те, що нормами чинного законодавства не визначено процедуру капіталізації платежів при ліквідації платоспроможної юридичної особи за рішенням засновників.
Разом з тим, Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.200 №765 затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю (далі-Порядок №765), який підлягає застосуванню і у випадку необхідності проведення капіталізації платежів у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи за її самостійним рішенням.
Така правова позиція викладена, зокрема, у постанові Верховного Суду України від 26.06.2012 у справі №21-156а12, яка підласе обов'язковому врахуванню у спірних правовідносинах на підставі ч.2 ст.161 та ч.1 ст.244-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Абзацом 2 п.1 Порядку №765 встановлено, що капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.
Згідно з п.2 Порядку №765 розрахунок щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації, для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю або перед членами їх сімей, здійснюється таким чином:
1) щомісячні виплати втраченого заробітку - з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності;
2) витрати по догляду за потерпілим відповідно до медичного висновку - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами;
3)витрати на придбання інвалідами або Фондом спеціальних засобів пересування, запасних частин до них, а також витрати на придбання палива, ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами;
4) витрати на оздоровлення - з розрахунку середньої вартості санаторно-курортної путівки - для інвалідів I групи щороку, іншим інвалідам - один раз на три роки;
5) витрати на пенсійне забезпечення - виходячи з основного розміру пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання на підставі даних Фонду;
6) витрати на професійну переорієнтацію,професійне навчання або перекваліфікацію потерпілого за індивідуальною програмою реабілітації інваліда (якщо з часу встановлення інвалідності минуло не більше одного року) - з розрахунку середньомісячного заробітку протягом терміну, визначеного програмою реабілітації;
7) одноразова допомога у разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого - у розмірах, що встановлюються відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності". Нарахування такої виплати здійснюється на підставі висновку лікувального закладу щодо можливості настання стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого.
Відповідно до п.3 Порядку №765 капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Як вбачається з наданого розрахунку потреби в капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань Приватного підприємства «Приватно-орендне підприємство «Пристроми» , сума грошових коштів, яка підлягає відшкодуванню відповідачем становить 212 413,27 грн., з яких:
- 186 403,27 грн. - сума капіталізації щомісячної виплати по відшкодуванню шкоди ОСОБА_1 (1074,99 грн. (розмір щомісячної виплати) х 14,45 років (середня очікувана тривалість життя) х 12 місяців);
- 26 010,00 грн. - сума капіталізації для виплати пенсії по трудовому каліцтву ОСОБА_1 (150,00 грн. (розмір щомісячної пенсії по трудовому каліцтву) х 14,45 років (середня очікувана тривалість життя) х 12 місяців).
Перевіривши наданий розрахунок, суд погоджується з правильним його обчисленням та відповідністю вимогам Порядку №765.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Під час розгляду справи відповідачем не було надано доказів сплати заборгованості з капіталізованих платежів у розмірі 212 413,27 грн., у зв'язку з чим вказана сума грошових коштів підлягає стягненню у примусовому порядку.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2.Стягнути з Приватного підприємств «Приватно-орендне підприємство «Пристроми» (084
10, Київська область, Переяслав-Хмельницький район, село Пристроми, ідентифікаційний код 00849863) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Бориспільському районі Київської області (08300, Київська область, місто Бориспіль, вулиця Головатого, будинок 6, приміщення 3, ідентифікаційний код 25885672) суму капіталізованих платежів у розмірі 212 413 (двісті дванадцять тисяч чотириста тринадцять) грн. 27 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2016 |
Оприлюднено | 19.01.2017 |
Номер документу | 64095422 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні