Рішення
від 10.01.2017 по справі 915/1371/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2017 року Справа № 915/1371/16

Господарський суд Миколаївської області у складі

судді Корицької В.О.,

при секретарі судового засідання Берко О.В.,

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1, довіреність № 02 від 06.01.2017 року,

від відповідача представник не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Миколаєві справу

за позовом Державної екологічної інспекції у Миколаївській області,

54055, м. Миколаїв, вул. Дзержинського, 134 (ідентифікаційний код 37992292),

до Кривобалківського дошкільного навчального закладу,

57154, Миколаївська область, Миколаївський район, с. Крива Балка, вул. Одеська, 2,

про стягнення грошових коштів у сумі 5 825,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція у Миколаївській області звернулась до Господарського суду Миколаївської області із позовом до Кривобалківського дошкільного навчального закладу про стягнення грошових коштів у сумі 5 825,00 грн.

Ухвалою суду від 19.12.2016 року порушено провадження у справі, розгляд справи призначений на 10.01.2017 року.

10.01.2017 року судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Відповідач явку повноважного представника у судове засідання 10.01.2017 року не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення, наявне в матеріалах справи (а.с. 25), причини неявки суду не повідомив, відзив по суті спору не подав.

Враховуючи, що згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Кривобалківський дошкільний навчальний заклад зареєстрований за адресою: 57154, Миколаївська область, Миколаївський район, с. Крива Балка, вул. Одеська, 2, суд дійшов висновку про вчинення всіх необхідних дій щодо повідомлення відповідача про розгляд справи та про достатність у матеріалах справи документальних доказів для вирішення спору по суті за відсутності повноважного представника відповідача.

Відповідно до ст. 75 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.

На адресу Державної екологічної інспекції у Миколаївській області (позивач) надійшов лист Виконавчого комітету Кривобалківської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області від 01.03.2016 року № 64-04-03 (а.с. 11), яким повідомлено про факт пошкодження дерев, на підтвердження чого наданий акт обстеження території Кривобалківського дошкільного навчального закладу (Кривобалківський ДНЗ, відповідач) від 25.02.2016 року (а.с. 12).

В ході обстеження території Кривобалківського ДНЗ, комісія виявила на території ДНЗ зрізані крони дерев породи «Туя» на висоті стовбура 2 м 10 см від рівня землі в кількості 9 штук. Діаметр корінної шийки стовбура дерев складає: 1-е дерево - 35 см, 2-е дерево - 22 см, 3-є дерево - 44 см, 4-е дерево - 29 см, 5-е дерево - 27 см, 6-е дерево - 36 см, 7-е дерево - 33 см, 8-е дерево - 35 см, 9-е дерево - 23 см.

09.03.2016 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Миколаївської області ОСОБА_2 підтверджено зазначені обставини та встановлено, що пошкодження вищезазначених дерев відбулось за наказом завідувача Кривобалківського ДНЗ ОСОБА_3, про що складено протокол про адміністративне правопорушення № 000260 від 09.03.2016 року (а.с. 13).

Відповідно до вищезазначеного протоколу про адміністративне правопорушення № 000260 від 09.03.2016 року ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, яка працює на посаді завідувача Кривобалківського ДНЗ, здійснила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 153 КУпАП, тим, що 15.02.2016 року о 9-00 год. на території Кривобалківського дошкільного навчального закладу, за адресою: 57154, Миколаївська область, Миколаївський район, с. Крива Балка, вул. Одеська, 2, за наказом завідувача ОСОБА_3 здійснено пошкодження дерев породи «Туя» діаметром 35 см, 22 см, 44 см, 29 см, 27 см, 36 см, 33 см, 35 см, 23 см до ступеня неприпинення росту, без наявності дозволу, що є порушенням п. 4.2 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України.

Постановою про накладення адміністративного стягнення Державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Державної екологічної інспекції у Миколаївській області ОСОБА_2 № 67/08 від 10.03.2016 року (а.с. 15) ОСОБА_3 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 153 КУпАП (знищення або пошкодження зелених насаджень, окремих дерев, чагарників, газонів, квітників та інших об'єктів озеленення в населених пунктах, невжиття заходів для їх охорони, а також самовільне перенесення в інші місця під час забудови окремих ділянок, зайнятих об'єктами озеленення), та накладено на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 510,00 грн., який оплачено 17.03.2016 року (а.с. 16).

Відповідно до пунктів 1, 2 ч. 1 ст. 16 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» на об'єктах благоустрою забороняється, в тому числі, виконувати роботи без дозволу в разі, якщо обов'язковість його отримання передбачена законом; самовільно влаштовувати городи, створювати, пошкоджувати або знищувати газони, самовільно висаджувати та знищувати дерева, кущі тощо.

Відповідно до частин 1-3 ст. 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв.

Охорона, утримання та відновлення зелених насаджень на об'єктах благоустрою, а також видалення дерев, які виросли самосівом, здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів залежно від підпорядкування об'єкта благоустрою, а на земельних ділянках, переданих у власність, наданих у постійне користування або в оренду, - за рахунок коштів їх власників або користувачів відповідно до нормативів, затверджених у встановленому порядку.

Видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Відповідачем порушено вимоги п. 3 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року № 1045 (Порядок).

Відповідно до п. 3 Порядку видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється: за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про рослинний світ» охорона рослинного світу забезпечується встановленням юридичної відповідальності за порушення порядку охорони та використання природних рослинних ресурсів.

Відповідно до ч. 2 ст. 40 Закону України «Про рослинний світ» відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ несуть особи, винні у протиправному знищенні або пошкодженні об'єктів рослинного світу.

В результаті зазначених порушень державі нанесено шкоду на загальну суму 5 825,00 грн.

Розмір шкоди розраховано відповідно до Такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної внаслідок знищення або пошкодження дерев і чагарників (додаток № 1 до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.1999 року № 559) у редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 01.02.2012 року № 111. Шкода обчислена у розмірі як за кожне дерево, пошкоджене до ступеня неприпинення росту (а.с. 17).

Відповідно до частин 1, 2 ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоду завдано не з її вини.

Відповідно до ч. 1 ст. 1172 ЦК України юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов'язків.

Тобто завдана шкода повинна бути відшкодована за рахунок Кривобалківського дошкільного навчального закладу.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України у 2016 році є надходження, визначені пунктом 7 частини 3 статті 29 Бюджетного кодексу України, а саме: 30 % грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету України.

Джерелами формування спеціального фонду місцевих бюджетів є надходження, що визначені пунктом 4 частини 1 статті 69 Бюджетного кодексу України, зокрема: 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.

В главі 4 Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.01.2013 року № 43, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.02.2013 року за № 291/22823, передбачено, що платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України та Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік розподіляються між державним та місцевими бюджетами, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті в Казначействі України та Головних управліннях Казначейства відповідно до законодавства на ім'я органу Казначейства в розрізі територій за балансовим рахунком 3311 «Кошти, які підлягають розподілу між Державним і місцевими бюджетами» Плану рахунків в розрізі кодів класифікації доходів бюджету та територій. Кошти, які надійшли за день (з урахуванням повернення помилково або надміру зарахованих до бюджетів платежів) на рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3311, у регламентований час розподіляються головними управліннями Державного казначейства України за встановленими нормативами між державним бюджетом та відповідними місцевими бюджетами.

Відтак, шкода заподіяна відповідачем, підлягає стягненню в бюджет Кривобалківської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області на розрахунковий рахунок № 33110331700238, код бюджетної класифікації 24062100, ЄДРПОУ 37992266, МФО 826013 банк УКСУ Миколаївському районі у Миколаївській області.

Позивачем вживалися заходи досудового врегулювання даного спору, а саме відповідачеві направлено лист від 11.05.2016 року № 03/03-11/412 з пропозицією добровільного відшкодування шкоди внаслідок пошкодження дерев (а.с. 20, 21).

В добровільному порядку шкоду не відшкодовано.

Згідно зі ст. ст. 68, 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні зокрема у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Згідно з ч. 2 ст. 40 Закону України «Про рослинний світ» особи, винні у протиправному знищенні або пошкодженні об'єктів рослинного світу, несуть відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ.

Державний контроль у галузі охорони, використання та відтворення рослинного світу, відповідно до ст. 36 Закону України «Про рослинний світ» , здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, місцевими державними адміністраціями, іншими уповноваженими на це органами виконавчої влади відповідно до законодавства України.

Відповідно до п. 1 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 04.11.2011 року № 429 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 25.11.2011 року за № 1347/20085 (Положення), Державна екологічна інспекція у Миколаївській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.

Відповідно до підпункту «д» п. 4.2. Положення, Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) законодавства щодо охорони, утримання і використання зелених насаджень. Згідно з п.п. 6.17 п. 6 Положення, Держекоінспекція має право вживати в установленому законом порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах.

Таким чином, саме Державна екологічна інспекція є органом, який уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Враховуючи викладене, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Судовий збір у відповідності до ст. 49 ГПК України підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 49, 82 - 84 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Стягнути з Комунальної організації (установа, заклад) Кривобалківський дошкільний навчальний заклад (57154, Миколаївська область, Миколаївський район, с. Крива Балка, вул. Одеська, 2, ідентифікаційний код 23404540) на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Миколаївській області (54055, м. Миколаїв, вул. Дзержинського, 134, ідентифікаційний код 37992292) 5 825,00 грн. (п'ять тисяч вісімсот двадцять п'ять грн. 00 коп.), на відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок пошкодження дерев, в бюджет Кривобалківської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області на розрахунковий рахунок № 33110331700238, код бюджетної класифікації 24062100, ЄДРПОУ 37992266, МФО 826013 банк УКСУ у Миколаївському районі Миколаївської області.

3. Стягнути з Комунальної організації (установа, заклад) Кривобалківський дошкільний навчальний заклад (57154, Миколаївська область, Миколаївський район, с. Крива Балка, вул. Одеська, 2, ідентифікаційний код 23404540) на користь Державної екологічної інспекції у Миколаївській області (54055, м. Миколаїв, вул. Дзержинського, 134, ідентифікаційний код 37992292) судовий збір у розмірі 1 378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім грн. 00 коп.) на розрахунковий рахунок № 35218036081032 в Держказначайській службі України м. Київ, код ЄДРПОУ 37992292, банк ГУДКСУ у Миколаївській області, МФО 820172.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення може бути оскаржено до Одеського апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги до канцелярії господарського суду Миколаївської області протягом десяти днів з дня його проголошення, а у випадку проголошення судом вступної та резолютивної частин рішення - з дня підписання повного тексту рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повний текст рішення складений 16.01.2017 року.

Суддя В.О. Корицька

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення10.01.2017
Оприлюднено20.01.2017
Номер документу64099777
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1371/16

Ухвала від 22.04.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 22.04.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 15.04.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 15.04.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Судовий наказ від 27.01.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Корицька В.О.

Судовий наказ від 27.01.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Корицька В.О.

Рішення від 10.01.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Корицька В.О.

Ухвала від 19.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Корицька В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні