Рішення
від 16.01.2017 по справі 918/2008/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 січня 2017 р. Справа № 918/2008/14

за позовом ОСОБА_1 міської ради

до відповідача ОСОБА_2 господарство "Гостинний двір"

про внесення змін в договір оренди землі

Суддя Андрійчук О.В.

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_3, дов. від 04.01.2017 року

від відповідача: ОСОБА_4, керівник

Статті 20, 22, 91, 93 ГПК України сторонам роз'яснені.

Відводи з підстав, передбачених ст. 20 ГПК України, відсутні.

Протокол судового засідання складено відповідно до ст. 81 1 ГПК України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У грудні 2014 року Рівненська міська рада (позивач) звернулася до Господарського суду Рівненської області з позовом до Фермерського господарства "Гостинний двір" (відповідач) про внесення змін в договір оренди землі від 28.10.2008 року № 040858300179.

Позовні вимоги мотивовані тим, що:

22.10.2008 року між позивачем (орендодавець) та відповідачем (орендар) укладено договір оренди землі № 040858300179.

Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 04.07.2013 року № 3122 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Рівного" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Рівного та введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Рівного з 01.01.2014 року.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка передана в оренду відповідачу, з 01.01.2014 року становить 8 158 623, 24 грн , розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку виконаний управлінням Держземагентства у м. Рівному Рівненської області станом на 01.04.2014 року.

Відповідно до розрахунку № 02-17/135-1 розміру орендної плати за земельну ділянку площею 100 000 кв.м. на вул. Хліборобів, 102-А, яка надана в оренду відповідачу, станом на 01.04.2014 року розмір орендної плати в рік за земельну ділянку становить 244 758,70 грн , що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Позивачем з метою внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати у зв'язку із зміною нормативної грошової оцінки землі, надіслано відповідачу пропозицію № 08-1255 від 28.05.2014 року та проект додаткового договору про внесення змін до договору оренди землі та розрахунок розміру орендної плати за землю, однак вказана пропозиція залишена відповідачем без розгляду, а договір про внесення змін до договору оренди землі - без погодження.

З огляду на викладене, позивач просить суд внести зміни до договору оренди землі в частині розміру нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати за земельну ділянку.

У матеріально-правове обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на ст.ст. 13,14,67,68,143-145 Конституції України, Закони України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду землі", "Про оцінку земель", ст. 288 ПК України, ст.ст. 201, 206 ЗК України, ст.ст. 116, 121 БК України, ст.ст. 632, 651, 792 ЦК України, рішенням ОСОБА_1 міської ради від 04.07.2013 року № 3122.

Ухвалою суду від 26.12.2014 року порушено провадження, справу призначено до розгляду на 12.01.2015 року. У судовому засіданні 12.10.2015 року оголошено перерву до 19.01.2015 року. Ухвалою суду від 19.01.2015 року розгляд справи відкладено на 26.01.2015 року.

Ухвалою суду від 26.01.2015 року провадження у справі № 918/2008/14 зупинено до набрання законної сили рішенням у справі № 569/495/15-а за позовом Фермерського господарства "Гостинний двір" до ОСОБА_1 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_1 міської ради, що перебуває у провадженні Рівненського міського суду.

Ухвалою суду від 01.02.2016 року провадження у справі № 918/2008/14 поновлено та розгляд справи призначено у судовому засіданні на 08.02.2016 року. Ухвалою суду від 08.02.2016 року розгляд справи відкладено на 22.02.2016 року. Ухвалою суду від 22.02.2016 року розгляд справи відкладено на 09.03.2016 року.

Ухвалою суду від 09.03.2016 року продовжено строк розгляду господарського спору на 15 днів. Цією ж ухвалою провадження у справі № 918/2008/14 зупинено до перегляду Житомирським апеляційним адміністративним судом ухвали Рівненського міського суду Рівненської області від 05.01.2016 року у справі № 569/495/15-а про залишення без розгляду позову Фермерського господарства "Гостинний двір" до ОСОБА_1 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_1 міської ради, а у випадку її скасування - до набрання законної сили рішенням у справі № 569/495/15-а за позовом Фермерського господарства "Гостинний двір" до ОСОБА_1 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_1 міської ради, що перебуває у провадженні Рівненського міського суду.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 29.03.2016 року ухвалу Рівненського міського суду Рівненської області від 05.01.2016 року у справі № 569/495/15-а про залишення без розгляду позову Фермерського господарства "Гостинний двір" до ОСОБА_1 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_1 міської ради скасовано та справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

ОСОБА_1 міського суду Рівненської області від 28.11.2016 року повідомлено про те, що провадження у справі № 569/495/15-а закрите.

Ухвалою суду від 06.01.2016 року провадження у справі поновлене, судове засідання призначене на 16.01.2017 року.

16.01.2017 року через службу діловодства господарського суду від відповідача надійшло клопотання про призначення судової земельно-технічної експертизи.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши копії документів на їх відповідність оригіналам, заслухавши пояснення присутніх представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

22.10.2008 року між позивачем (орендодавець) та відповідачем (орендар) укладено договір оренди землі, зареєстрований в ОСОБА_1 регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис 28.10.2008 року № 040858300179 (договір), за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 100 000 кв.м., яка знаходиться в м. Рівне по вул. Хліборобів, 102-а (п. 1 договору).

За п. 8 договору договір укладено на 10 років. Після закінчення строку договору оренди має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Пунктом 3 договору передбачено, що на земельній ділянці знаходяться об'єкти тепличного господарства.

Відповідно до п.п. 5, 9, 10 договору нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельної ділянки складає 9,36 грн - довідки №№ 3-20/5, 3-20/6, видані ОСОБА_1 міським управлінням земельних ресурсів 25.03.2004 року. За оренду земельної ділянки орендар сплачує орендодавцеві орендну плату виключно у грошовій формі. Розмір орендної плати з врахуванням ПДВ в рік становить 5 616,00 грн., розмір орендної плати в рік без врахування ПДВ становить 4 680,00 грн - довідки № 3-23, 3-24, видані ОСОБА_1 міським управлінням земельних ресурсів 20.04.2004 року. Питання сплати ПДВ вирішується шляхом укладення між сторонами додаткової угоди. Річна орендна плата не може бути меншою за розмір земельного податку, що встановлюється чинним законодавством України. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням діючої індексації.

За змістом ст. 1, абз. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок є капіталізованим рентним доходом із земельної ділянки, визначеним за встановленими і затвердженими нормативами. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Частиною 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

У силу вимог ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оцінку земель" підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Статтями 18, 20, 23 Закону України Про оцінку земель передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Як встановлено судом із матеріалів справи, рішенням ОСОБА_1 міської ради від 04.07.2013 року № 3122 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Рівного" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Рівного та введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Рівного з 01.01.2014 року.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка передана в оренду відповідачу, з 01.01.2014 року становить 8 158 623, 24 грн , розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку виконаний управлінням Держземагентства у м. Рівному Рівненської області станом на 01.04.2014 року.

Відповідно до розрахунку № 02-17/135-1 розміру орендної плати за земельну ділянку площею 100 000 кв.м. на вул. Хліборобів, 102-А, яка надана в оренду відповідачу, станом на 01.04.2014 року розмір орендної плати в рік за земельну ділянку становить 244 758,70 грн. , що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

З метою приведення розміру орендної плати до вимог чинного законодавства позивачем надіслано відповідачу пропозицію № 08-1255 від 28.05.2014 року та проект додаткового договору про внесення змін до договору оренди землі та розрахунок розміру орендної плати за землю, про що свідчить список згрупованих рекомендованих відправлень, однак вказана пропозиція залишена відповідачем без розгляду, а договір про внесення змін до договору оренди землі - без погодження.

За п. 13 договору розмір орендної плати може змінюватися за згодою сторін (шляхом внесення змін до цього договору). Пропозиції про перегляд розміру орендної плати надсилаються не частіше, ніж один раз на квартал і розглядаються відповідно до законодавства. Розмір орендної плати переглядається у разі, зокрема зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції, в інших випадках, передбачених законом.

Пунктом 28 договору передбачено, що орендодавець має право в односторонньому порядку (шляхом надсилання орендареві повідомлення через податкові органи або через інший уповноважений на це орган) збільшити розмір орендної плати, коли внаслідок змін у законодавстві орендна плата стане менша від розміру земельного податку.

Частиною 1 ст. 2 Закону України Про оренду землі передбачено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 1 ст. 651 ЦК України).

Згідно зі ст. 30 Закону України Про оренду землі , п. 16 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

Статтею 188 ГК України врегульовано порядок внесення змін до договору.

Так, зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог ч. 2 ст. 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Якщо зі зміною граничного розміру орендної плати таку ж зміну до договору оренди в установленому законом порядку не внесено, то застосуванню підлягає відповідна умова договору.

У зв'язку з не досягненням між сторонами згоди щодо внесення змін в договір оренди в частині зміни розміру орендної плати, вказаний спір підлягає вирішенню в судовому порядку.

Суд, оцінивши запропоновані позивачем зміни до договору оренди на їх відповідність вимогам чинного законодавства, встановив таке.

Оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (ст. 1 Закону України Про оренду землі ).

Відповідно до ст. 13 Закону України Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно зі ст. 627 ЦК України відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

У силу вимог ч. 1 ст. 628 ЦК України, ч.ч. 1, 2 ст. 180 ГК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.

За приписами ч. 1 ст. 15 Закону України Про оренду землі істотними умовами договору оренди землі є, зокрема орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Частиною 1 ст. 632 ЦК України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту (ч. 1 ст. 648 ЦК України).

Відповідно до вимог ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

За приписами п.п. 271.1., 271.2. ст. 271 ПК України базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Отже, нормативна грошова оцінка земель, затвердження якої відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування, є основою для визначення розміру орендної плати, а її зміна є підставою для його перегляду.

Судом встановлено, що рішення позивача про затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки оприлюднене у тижневику "Сім днів" № 28 (1019) від 11.07.2013 року, тобто у строк, визначений ПК України. Рішення позивача є чинним, не скасованим у судовому порядку.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди (ч.ч. 1, 2 ст. 21 Закону України Про оренду землі).

Питання оподаткування регулюються ПК України і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.

Згідно з пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Справляння плати за землю здійснюється відповідно до положень розділу XIII ПК України.

Пунктом 288.1 ст. 288 цього Кодексу визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

За приписами п. 288.3-288.7 ст. 288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до підп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори у строки та розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Отже, за ПК України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, повинен бути не меншим 3 відсотків та не перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

З наведеного вбачається, що розмір орендної плати визначається в договорі оренди за погодженням сторін в межах мінімального та максимального розмірів, визначених ПК України, який, у свою чергу, обраховується з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Як встановлено судом із запропонованих позивачем змін до договору оренди землі, розмір орендної плати визначений на підставі затвердженої нормативної грошової оцінки земельної ділянки та складає 3 відсотки, тобто встановлений на рівні мінімально допустимої межі.

Отже, вимоги в цій частині є обгрнутованими та підлягають задоволенню.

Крім того, позивач просить суд внести зміни до договору, згідно з якими орендар зобов'язується вносити орендну плату за новими ставками з 01.04.2014 року» .

Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. Договір набирає чинності з моменту його укладення (ч.ч. 1, 2 ст. 631 ЦК України).

Частиною 2 ст. 187 ГК України встановлено, що день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Чинне законодавство України не передбачає можливості у судовому порядку укласти договір заднім числом, наслідком чого стане врегулювання правовідносин сторін в минулому.

За таких обставин, вимоги позивача в частині зобов'язання відповідача вносити орендну плату за новими ставками з 01.04.2014 року, є необґрунтованими, а отже задоволенню не підлягають.

Щодо клопотання відповідача про призначення судової земельно-технічної експертизи, то суд вважає за необхідне зазначити таке.

Як вбачається із заявленого клопотання, то в останньому відповідач ставить під сумнів обґрунтованість нормативно-грошової оцінки.

Як зазначалося, нормативна грошова оцінка земельної ділянки у межах населеного пункту затверджується відповідною радою.

У свою чергу, законності рішення ОСОБА_1 міської ради від 04.07.2013 року № 3122 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Рівного" не є предметом позовних вимог у зазначеній справі, а тому призначення судової експертизи не призведе до визнання незаконним та скасування вказаного рішення.

Статтею 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" унормовано, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Судом встановлено, що рішення позивача, яким затверджено нормативну грошову оцінку земель, є чинним й у встановленому законом порядку незаконним не визнавалося, тому воно є обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Вказана позиція також відображена у постанові Верховного Суду України у справі № 3-481гс15 від 07.10.2015 року.

За таких обставин суд не вбачає підстав для задоволення клопотання відповідача про призначення у справі судової земельно-технічної експертизи.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 34 ГПК України).

У силу вимог ч. 1 ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Судовий збір відповідно до ч. 2 ст. 49 ГПК України покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 33, 34. 43, 49, 82-85 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Внести зміни у договір оренди землі від 28.10.2008 року №040858300179, укладений між ОСОБА_1 міською радою та ОСОБА_2 господарством "Гостинний двір", і викласти його окремі пункти в такій редакції:

Пункт 5 "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 8 158 623,24 грн (вісім мільйонів сто п'ятдесят вісім тисяч шістсот двадцять три грн 24 коп.) - розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку виконаний управлінням Держземагенства у м. Рівному Рівненської області станом на 01 квітня 2014 року.".

Абзац 1 пункту 9 "За оренду земельної ділянки орендар сплачує орендодавцю орендну плату виключно в грошовій формі. Розмір орендної плати в рік за земельну ділянку складає 244 758,70 грн (двісті сорок чотири тисячі сімсот п'ятдесят вісім грн 70 коп.), що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, - розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку № 02-17/135-1 виданий управлінням Держземагенства у м. Рівному Рівненської області відповідно до протоколу № 9 від 21.05.2014 року засідання комісії по встановленню розмірів орендної плати за земельні ділянки. Питання сплати ПДВ вирішується шляхом укладення між сторонами додаткової угоди.".

3. У задоволенні позовних вимог, згідно з якими орендар зобов'язується вносити орендну плату за новими ставками з 01.04.2014 року, відмовити.

4. Зміни до договору оренди землі від 28.10.2008 року №040858300179, укладеного між ОСОБА_1 міською радою та ОСОБА_2 господарством "Гостинний двір", в частині нарахування нового розміру орендної плати набирають чинності з моменту набрання рішенням законної сили.

5. Стягнути з Фермерського господарства "Гостинний двір" (вул. Хліборобів, 102-а, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ 34970742) на користь ОСОБА_1 міської ради (вул. Соборна, 12-А, м.Рівне, 33000, код ЄДРПОУ 34847334) 1 218,00 грн судового збору.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 ГПК України. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 ГПК України.

Після набранням рішення законної сили видати наказ.

Повне рішення складено 17.01.2017 року.

Суддя Андрійчук О.В.

Дата ухвалення рішення16.01.2017
Оприлюднено23.01.2017
Номер документу64126242
СудочинствоГосподарське
Сутьвнесення змін в договір оренди землі

Судовий реєстр по справі —918/2008/14

Судовий наказ від 30.01.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Рішення від 16.01.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 06.01.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 19.01.2015

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 26.01.2015

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 26.12.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні