ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 січня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/2074/16 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Агрофірма "Цюрупинське" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови № 217-ПУ-1-Е,
встановив:
Позивач звернувшись до суду, посилається на те, що Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку приватного акціонерного товариства Агрофірма "Цюрупинське". Постановою № 217-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на ПрАТ Агрофірма "Цюрупинське" накладено штрафні санкції. ПрАТ Агрофірма "Цюрупинське" штрафні санкції не сплачені.
Позивач просить стягнути з приватного акціонерного товариства Агрофірма "Цюрупинське" штрафні санкції у сумі 3400 грн.
Сторони просять розглядати справу у порядку письмового провадження, без їхньої участі.
Відповідно ч.4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
Відповідно до постанови № 225-ПУ-4-Е від 19.08.2016 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ Агрофірма "Цюрупинське". Постановою від 19.08.2016 року встановлено, що за результатами аналізу розкриття регулярної інформації акціонерними товариствами за 2015 рік встановлено, що приватне акціонерне товариство Агрофірма "Цюрупинське" не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2015 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від А- 12.2013р. №2826.
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується інформацією ПрАТ Агрофірма "Цюрупинське" за 2015 рік в Системі моніторингу фондового ринку (звіти ЕДО) з датою прийняття 05.05.2016р. (№ 65444).
Актом № 221-ПУ-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 29.08.2016 року зафіксовано факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів ПрАТ Агрофірма "Цюрупинське".
30.08.2016 винесено постанову № 198-ПУ-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Листом від 15.09.2016 року вих. № 83/6 приватне акціонерне товариство Агрофірма "Цюрупинське" зверталося до начальника ПУ ТУ НКЦПФР Ровинського Ю.О. Листом було повідомлено, що у зв'язку із комп'ютерним збоєм в системі ПрАТ Агрофірма "Цюрупинське" несвоєчасно надало річний звіт за 2015 рік (ЄДО 05.05.2016р.).
Відповідно до постанови № 217-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.09.2016 року до ПрАТ Агрофірма "Цюрупинське" застосовано штрафну санкцію у вигляді 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
ПрАТ Агрофірма "Цюрупинське" штрафні санкції не сплатило.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст.6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України, що здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Згідно приписів Положення про Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Положення) управління утворено згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.01.2012 р. № 178 з урахуванням рішення від 08.11.2013 р. № 2558, є підпорядкованим і підзвітним Комісії.
Південно-Українське територіальне управління НКЦПФР входить до системи Комісії та є її територіальним органом. Реалізує у Кіровоградській, Миколаївській, Одеській та Херсонській областях завдання та повноваження, покладені на Комісію Законами України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про Національну депозитарну систему України", "Про акціонерні товариства", "Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг", "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", та іншими законодавчими актами в межах повноважень, що визначені рішеннями Комісії, наказами Голови Комісії, та цим Положенням (п.п.1, 3 Положення).
Згідно пп.1 п.6 Положення Південно-Українське територіальне управління НКЦПФР відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за дотриманням в Кіровоградській, Миколаївській, Одеській та Херсонській областях законодавства про цінні папери.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.
Статтею 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. № 3480-ІV (далі - Закон № 3480-ІV) встановлено, що розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст.40 Закону № 3480-ІV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Склад, порядок і строки розкриття регулярної (квартальної, річної) інформації емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулює Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 р. № 2826 (далі - Положення № 2826).
Пунктом 3 розділу І Положення № 2826 визначено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua (загальнодоступна інформаційна база даних Комісії); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; розміщення на власному веб-сайті (веб-сторінці); подання до Комісії.
Пунктом 4 глави 4 розділу IІ Положення № 2826 передбачено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п.14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена ст.11 Закону № 448/96-ВР.
Відповідно до п.14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Пунктами 2, 11 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови, або до суду в порядку і строки, установлені законодавством.
Згідно положень ст.11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У відповідності до вимог ст.11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З огляду на викладене, враховуючи, що доказів сплати відповідачем заборгованості по штрафним санкціям за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови від 26.09.2016 року № 217-ПУ-1-Е до суду не надано, позовні вимоги Південно-Українського територіального управління НКЦПФР підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 122, 158 - 163, 167 КАС України, суд
постановив :
Позов задовольнити.
Стягнути з приватного акціонерного товариства "Агрофірма "Цюрупинське" (код ЄДРПОУ 32314355) штрафні санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 3400 (три тисячі чотириста) гривень 00 коп. на р/р 31117106700283, МФО 852010, код 38045231, ГУДКСУ у Херсонській області.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Варняк С.О.
кат. 9.4.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2017 |
Оприлюднено | 24.01.2017 |
Номер документу | 64148161 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні