ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" січня 2017 р. Справа № 926/1154/15
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:
головуючого - судді Скрипчук О.С.
суддів Дубник О.П.
ОСОБА_1І
При секретарі судового засідання: Лагутіні В.Б.
розглянувши апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області за № 12-13/449-6485 від 19.12.2016 року
на ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 15.12.2016 року
за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Чернівціавтотранс
до Головного управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області
про оскарження дій головного управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області щодо неправомірного повернення без виконання наказу Господарського суду Чернівецької області від 02.11.2015 року
у справі № 926/1154/15
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Чернівціавтотранс , м.Чернівці
до відповідача: Чернівецької міської ради, м. Чернівці
про розірвання договору № 135 про пайову участь,
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_2 - довіреність б/н від 23.07.2015 року
від відповідача: не з'явився
від органу ДКСУ у Чернівецькій області: ОСОБА_3 - довіреність № 5 від 03.01.2017 року (присутня у Господарському суді Чернівецької області)
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 15.12.2016 року у справі № 926/1154/15 (суддя Гушилик С.М.) скаргу ТзОВ Чернівціавтотранс задоволено. Суд виніс ухвалу, якою визнав незаконними дії Головного управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області щодо повернення без виконання наказу Господарського суду Чернівецької області від 02.11.2015 року по справі № 926/1154/15 та зобов'язав Головне управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області прийняти до виконання зазначений наказ.
Не погоджуючись з даною ухвалою Головне управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області подало апеляційну скаргу за № 12-13/449-6485 від 19.12.2016 року, в якій просить ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 15.12.2016 року скасувати та відмовити у задоволенні скарги.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції при прийнятті ухвали порушено норми матеріального права. А саме скаржник стверджує, що у відповідності до п. 9 Порядку про виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 845 від 03.08.2011 року) Головне управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області повернуло наказ Господарського суду Чернівецької області, оскільки Чернівецька міська рада не має відкритих рахунків в органах казначейства.
Позивачем було подано до суду відзив на апеляційну скаргу № 03-1 від 03.01.2017 року, в якому просить в задоволенні апеляційної скарги відмовити, а ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 15.12.2016 року залишити без змін.
Крім цього, позивачем було подано до суду копію Виписки по рахунку № 26004181462 від 26.12.2016 року, з якої вбачається, що 27.12.2016 року виконавчим комітетом Чернівецької міської ради було відшкодовано на рахунок відповідача судовий збір на виконання рішення Господарського суду Чернівецької області від 13.10.2016 року у справі № 926/1154/15.
Розглянувши матеріали справи, апеляційної скарги, з'ясувавши всі фактичні обставини, судом встановлено.
Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 13.10.2015 року у даній справі розірвано договір № 135 від 12.11.2010 року про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Чернівці укладеного між ТзОВ Чернівціавтотранс та Чернівецької міською радою, стягнуто з Чернівецької міської ради на користь ТзОВ Чернівціавтотранс 1218,00 грн. судового збору.
02.11.2015 року Господарським судом Чернівецької області від було видано наказ № 926/1154/15 на виконання рішення Господарського суду Чернівецької області від 02.11.2015 року.
21.10.2016 року ТзОВ Чернівціавтотранс звернулося до Головного управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області із заявою щодо виконання наказу Господарського суду Чернівецької області від 02.11.2015 року по справі №926/1154/15.
Однак, Головне управління Державної казначейської служби у Чернівецькій області листом від 04.11.2016 року №12-17/404-5882 повернуло на адресу стягувача наказ Господарського суду Чернівецької області, посилаючись на те, що у ГУ ДКСУ у Чернівецькій області відсутні відкриті рахунки на ім'я Чернівецької міської ради. Разом з тим зазначено, що в Управлінні ДКСУ у Чернівецькій області є відкриті рахунки Виконавчого комітету Чернівецької міської ради (код 04062216, м. Чернівці, Центральна площа, 1). Крім цього, Головне управління Державної казначейської служби у Чернівецькій області у даному листі рекомендувало стягувачеві звернутись до Господарського суду Чернівецької області із заявою про заміну сторони боржника, а саме Чернівецьку міську раду на виконавчий комітет Чернівецької міської ради.
Повернення без виконання наказу і стало підставою для звернення позивача до суду з відповідною скаргою в порядку статті 121-2 ГПК.
При винесенні постанови колегія суддів виходила з наступного.
Пунктом 9 ч.3 ст.129 Конституції України передбачено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Враховуючи положення ст.115 ГПК України, яким встановлено, що рішення, ухвали, постанови господарського суду, які набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються в порядку, встановленому цим кодексом та Законом України Про виконавче провадження .
Відповідно до ст.116 ГПК України виконання рішення господарського суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом.
Згідно з ч.2 ст.6 Закону України Про виконавче провадження рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 8459) визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
Згідно п. 47 Порядку безспірне списання коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів, здійснюється Казначейством на підставі поданих органом Казначейства документів та відомостей, надісланих стягувачами та боржником, інформації про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків боржника.
Відповідно до п. 6 Порядку, стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у цьому пункті.
Відповідно до п. 2 Порядку боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства .
Як встановлено судом та не заперечувалось сторонами по справі, Чернівецька міська рада не укладала з Головним управлінням казначейства договір на розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також в останнього відсутні рахунки відкриті на ім'я Чернівецької міської ради.
Отже, Чернівецька міська рада не обслуговується в органах казначейства як розпорядник (одержувач) бюджетних коштів.
Чинним законодавством не передбачено повноважень органу Казначейства на здійснення списання коштів з рахунків боржника, відкритих в інших банківських установах.
Відповідно до п. 9 Порядку № 845, орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли виконавчий документ не підлягає виконанню органом Казначейства.
Враховуючи те, що у Головному управлінні Державної казначейської служби у Чернівецькій області відсутні відкриті рахунки на ім'я Чернівецької міської ради, відтак, Головне управління Державної казначейської служби у Чернівецькій області обґрунтовано повернуло стягувачу наказ Господарського суду Чернівецької області від 02.11.2015 року № 926/1154/15 на підставі п.9 Порядку № 845.
Головне управління Державної казначейської служби у Чернівецькій області рекомендувало стягувачеві звернутись до Господарського суду Чернівецької області із заявою про заміну сторони боржника, а саме Чернівецьку міську раду на виконавчий комітет Чернівецької міської ради, який має відкриті рахунки в Управлінні Державної казначейської служби у м.Чернівцях Чернівецької області.
Враховуючи вищенаведене, скарга Товариства з обмеженою відповідальністю Чернівціавтотранс є необґрунтованою та не підлягає до задоволення.
Твердження суду першої інстанції про те, що оскільки у боржника відсутні власні розрахункові рахунки в органах державної казначейської служби, тому виконання рішення суду повинно бути здійснено за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду, є необґрунтованими та суперечать принципу самостійності бюджетної системи України.
Так, згідно п. 3 ст. 7 Бюджетного кодексу України принцип самостійності - Державний бюджет України та місцеві бюджети є самостійними. Держава коштами державного бюджету не несе відповідальності за бюджетні зобов'язання органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування. Органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування коштами відповідних місцевих бюджетів не несуть відповідальності за бюджетні зобов'язання одне одного, а також за бюджетні зобов'язання держави. Самостійність бюджетів забезпечується закріпленням за ними відповідних джерел доходів бюджету, правом відповідних органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України, правом Верховної Ради Автономної Республіки Крим та відповідних місцевих рад самостійно і незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети.
Враховуючи вищенаведене, ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 15.12.2016 року слід скасувати, в задоволенні скарги відмовити.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 99, 101, 103 - 106, 121-1 Господарського процесуального кодексу України, -
Львівський апеляційний господарський суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Апеляційну скаргу задоволити.
2. Ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 15.12.2016 року скасувати, в задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю Чернівціавтотранс відмовити.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Чернівціавтотранс (58018, м.Чернівці, вул. Ентузіастів,2Б, код 05461289) на користь Головного управлінні Державної казначейської служби у Чернівецькій області (58022, м. Чернівці, вул. В.Аксенина, 2Е) 1378,00 грн. судового збору за перегляд ухвали в апеляційному порядку.
4. Доручити Господарському суду Чернівецької області видати наказ.
5. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
6. Справу направити в Господарський суд Чернівецької області.
Головуючий - суддя Скрипчук О.С.
Судді Дубник О.П.
ОСОБА_1
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2017 |
Оприлюднено | 24.01.2017 |
Номер документу | 64150040 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Гушилик Світлана Миколаївна
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Гушилик Світлана Миколаївна
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Скрипчук О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні