Постанова
від 03.01.2017 по справі 817/1889/16
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

03 січня 2017 р.Р і в н е 817/1889/16

          Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сала А.Б. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області

до Комунального підприємства " Облспецпостач" Рівненської обласної ради

про стягнення коштів за податковим боргом,

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Облспецпостач" Рівненської обласної ради про стягнення заборгованості.

Зі змісту заявленого адміністративного позову вбачається, що за Комунальним підприємством "Облспецпостач" Рівненської обласної ради рахується заборгованість в сумі 4734,35 грн. У зв'язку із тим, що сума заборгованості не сплачена, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Водночас, на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи у відсутності представника податкової інспекції.

Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

За таких обставин, на підставі частини 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши позовну заяву, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх в сукупності, відповідно до вимог закону, судом встановлено наступне.

Комунальне підприємство "Облспецпостач" Рівненської обласної ради перебуває на обліку як платник податків у Державній податковій інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області.

З матеріалів справи встановлено, що за Комунальним підприємством "Облспецпостач" Рівненської обласної ради рахується заборгованість на суму 4734,35 грн., а саме:

- по земельному податку з юридичних осіб на суму 2694,35 грн;

- орендній платі з юридичних осіб на суму 2040,00 грн.

Заборгованість по земельному податку з юридичних осіб виникла на підставі:

- податкового повідомлення-рішення форми "Р" №0003211504 від 31.03.2015;

- податкового повідомлення-рішення форми "Р" №0000661504 від 15.03.2016.

Заборгованість по орендній платі з юридичних осіб виникла на підставі:

- податкового повідомлення-рішення форми "Р" №0003511504 від 30.03.2015;

- податкового повідомлення-рішення форми "Ш" №0001151504 від 16.04.2015;

- податкового повідомлення-рішення форми "Р" №0000751504 від 28.03.2016.

З метою погашення податкового боргу позивачем для Комунального підприємства "Облспецпостач" Рівненської обласної ради було сформовано та надіслано податкову вимогу форми №254 від 07.05.2012.

Вказана податкова вимога відповідачем, у встановленому законом порядку не оскаржувалася.

Ці обставини підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами: довідкою про податковий борг станом на 26.10.2016 від 26.10.2016 №13655/17-16-17-10 (а.с.3), витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с.4-13), корінцем податкової вимоги форми від 07.05.2012 (а.с.14), податковим повідомленням-рішенням форми "Р" №0003211504 від 31.03.2015; податковим повідомленням-рішенням форми "Р" №0000661504 від 15.03.2016, податковим повідомленням-рішенням форми "Р" №0003511504 від 30.03.2015, податковим повідомленням-рішенням форми "Ш" №0001151504 від 16.04.2015; податковим повідомленням-рішенням форми "Р" №0000751504 від 28.03.2016 (а.с.15-19).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Стаття 67 Конституції України передбачає обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

В силу вимог ст.ст.10, 265, 269-289 Податкового кодексу України, плата за землю (у тому числі орендна плата за земельні ділянки) є складовою частиною податку на майно, який належить до місцевих податків і зборів, встановлюється місцевими радами та зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.

Відповідно до п.16.1.4. ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції органів податкової служби, до яких, зокрема, відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, своєчасністю подання податкової звітності, здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі, організовує роботу та здійснює контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку, здійснює інші функції, визначені цим Кодексом та законами України.

Згідно з п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Відповідно до п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Згідно з п.286.2. ст.286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Згідно з п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України).

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Частиною 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів та митних платежів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Підстави для застосування ст.94 КАС України у суду відсутні.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Комунального підприємства "Облспецпостач" Рівненської обласної ради (33028, м.Рівне, вул.Словацького, 1, код ЄДРПОУ 31126448), яке має податковий борг, у банках, що обслуговують такого платника податків кошти на суму податкового боргу у розмірі 4734,35 грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                                                   Сало А.Б.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.01.2017
Оприлюднено24.01.2017
Номер документу64170247
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1889/16

Постанова від 03.01.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 18.11.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні