Ухвала
від 17.01.2017 по справі 140/109/17
НЕМИРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Немирівський районний суд Вінницької області

Справа № 140/109/17

№ 1-кп/140/33/17

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"17" січня 2017 р. м. Немирів

Слідчий суддя Немирівського районного суду Вінницької області Алєксєєнка В.М.

при секретарі судового засідання Ференець М.П.

за участю прокурора Іванішина Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Немирові

клопотання прокурора Немирівської місцевої прокуратури Іванішина Д.В. на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016020000000175 від 20.05.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України про призначення перевірки, -

В С Т А Н О В И В :

До Немирівського районного суду звернулася з клопотанням прокурор Немирівської місцевої прокуратури Іванішин Д.В., на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016020000000175 від 20.05.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України, мотивуючи його тим, що у провадженні СВ Немирівського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області перебувають матеріали кримінального провадження відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42016020000000175 від 20.05.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 Кримінального кодексу України.

Установлено, що голова фермерського господарства Катлен ОСОБА_2 в березні 2016 року, достовірно знаючи про відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність або надання у користування та за відсутності вчиненого правочину щодо неї організувала дискування та засівання частини земельної ділянки державної власності з кадастровим номером НОМЕР_2 сільськогосподарською культурою - ячменем.

Згідно рішень виконавчого комітету Вінницької обласної ради народних депутатів № 96 від 17.02.1983 на вищевказаній земельній ділянці розташована пам'ятка археології місцевого значення: Поселення предскіфського періоду VIII-VII тис. до н.е. та Поселення середньої бронзи XVI-XIV ст. ст. до н.е. .

Так, у ході огляду земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2 загальною площею 11,9916 Га. установлено, що частина зазначеної земельної ділянки засіяна рослинами сільськогосподарської культури - ячменем єдиним масивом із суміжними земельними ділянками за НОМЕР_1 (НОМЕР_3), яка перебуває у приватній власності ОСОБА_3, НОМЕР_4 (НОМЕР_5), яка перебуває у приватній власності ОСОБА_4 та НОМЕР_6 (НОМЕР_7), яка перебуває у власності ОСОБА_5.

Також, у ході допиту ОСОБА_3 повідомила, що у приватній власності її родини перебувають земельні ділянки за НОМЕР_1,НОМЕР_4,НОМЕР_6. Обробіток указаних земельних ділянок з 2010 року по даний час за усною домовленістю між нею та ОСОБА_2 здійснюється ФГ Катлен головою якого є остання. За оренду указаних земельних ділянок її родина отримує орендну плату.

Під час допиту свідок ОСОБА_6 повідомив, що він є головою ФГ ОСОБА_6 . У власності фермерського господарства наявна сільськогосподарська техніка, необхідна для обробітку земельних ділянок. З 2013 року ФГ ОСОБА_6 надає ОСОБА_7 послуги, щодо здійснення польових робіт на земельних ділянках, які перебувають у приватній власності родини ОСОБА_7 Указані земельні ділянки розташовані неподалік земельних ділянок за НОМЕР_1,НОМЕР_4,НОМЕР_6. Засівання указаних ділянок у березні 2016 року здійснювалось за допомогою трактора МТЗ-80 чоловіком ОСОБА_2 - ОСОБА_8.

Відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішень відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Статтею 125 Земельного кодексу України проголошено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ч.1 ст. 211 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи несуть кримінальну відповідальність за самовільне зайняття земельних ділянок.

Згідно із ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , самовільне зайняття земельної ділянки - це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідального рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо земельної ділянки.

Виходячи з вищевикладеного, є достатні підстави вважати, що голова фермерського господарства ОСОБА_2 за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу їй земельної ділянки у користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо вказаної земельної ділянки фактично, для вирощування сільськогосподарської продукції використовується частина земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2, що розташована на території Никифоровецької сільської ради сільської ради Немирівського району за межами населеного пункту та відноситься до земель історико-культурного призначення.

Доказуванню у кримінальному провадженні, відповідно до п.1,3 ч.1 ст.91 КПК України, підлягають подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а саме доказування, відповідно до ч.2 ст.91 КПК України полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів.

Згідно ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі, шляхом отримання висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок.

Відповідно до п. 1 Положення Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 15 від 14.01.2015 ( в редакції від 05.08.2016) 1. Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності.

Згідно п.п. 25 п. 3 Положення основними завданнями Держгеокадастру в тому числі є здійснення державного нагляду (контроль): за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності та розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів до її відшкодування в установленому законодавством порядку.

Відповідно до п. 5-1. керівники територіальних органів Держгеокадастру є головними державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі, районі, а їх перші заступники та заступники - відповідно першими заступниками та заступниками головних державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі, районі.

Посадові особи Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, в межах своїх повноважень мають право:

безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

проводити у випадках, установлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства.

Крім того, враховуючи розміри земельної ділянки, для встановлення точної площі земельної ділянки, з метою правильного відображення та фіксації в акті перевірки збитків від самовільного зайняття земельної ділянки є необхідність залучення спеціалістів Державного підприємства Подільське державне підприємство геодезії, картографії та кадастру (ДП "Поділлягеодезкартографія"), яке відповідно до Наказу Держземагентства України від 16.02.2015 № 40 Про закріплення державних підприємств, що належать до сфери управління Держземагентства України, за визначеними структурними підрозділами Держземагентства України належить до державних підприємств, що належать до сфери управління Департаменту топографо-геодезичної картографічної діяльності Держземагентства України.

В судовому засіданні прокурор Іванішин Д.В. підтримав клопотання, просив його задовольнити.

Заслухавши думку прокурора, перевіривши матеріали клопотання та додані до нього документи, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Згідно п. 2 постанови КМУ від 13.08.2014 року №408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі, шляхом отримання висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок.

Таким чином з метою встановлення обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність проведення спеціалістами Державного підприємства Подлільське державне підприємство геодезії, картографії та кадастру виїзної перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2 фермерським господарством Катлен за місцем фактичного розташування земельної ділянки.

Крім того, враховуючи розміри земельної ділянки, для встановлення точної площі земельної ділянки, з метою правильного відображення та фіксації в акті перевірки збитків від самовільного зайняття земельної ділянки є необхідність залучення спеціалістів Державного підприємства Подільське державне підприємство геодезії, картографії та кадастру .

Задовольняючи клопотання про проведення виїзної перевірки суд виходить із того що для проведення повного, всебічного та об'єктивного досудового розслідування, а також враховуючи характер вчиненого кримінального правопорушення необхідні спеціальні знання в галузі земельного законодавства.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 91-99 КПК України, суд, -

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора Іванішина Д.В. про призначення перевірки задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні № 42016020000000175 від 20.05.2016 виїзну перевірку дотримання вимог земельного законодавства за місцем фактичного розташування земельної ділянки при використанні фермерським господарством Катлен (код ЄДРПОУ 36788538, юридична адреса: вул. Бугова, 10, с. Никифоровці, Немирівського району Вінницької області) земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2 загальною площею 11,9916 Га., що розташована на території Никифоровецької сільської ради Немирівського району за межами населеного пункту.

Проведення перевірки доручити інспекторам у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 63, 21027).

Для участі у проведенні перевірки залучити спеціалістів Державного підприємства Подільське державне підприємство геодезії, картографії та кадастру (юридична адреса: вул. Келецька, 63, м. Вінниця, 21027).

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудНемирівський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення17.01.2017
Оприлюднено24.01.2017
Номер документу64204107
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —140/109/17

Ухвала від 17.01.2017

Кримінальне

Немирівський районний суд Вінницької області

Алєксєєнко В. М.

Ухвала від 17.01.2017

Кримінальне

Немирівський районний суд Вінницької області

Алєксєєнко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні