Постанова
від 26.05.2011 по справі 2а-5903/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

26 травня 2011 року 11:10 № 2а-5903/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., при секретарі судового засідання Денисенко Ю.М., за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1

від відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю ДЖАПАН ІНДАСТРІЗ до державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва провизнання протиправними дій,

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 26 травня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог частини другої статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України. Під час проголошення вступної та резолютивної частин постанови сторонам роз'яснено зміст судового рішення, порядок і строк його оскарження, а також порядок отримання повного тексту постанови, визначеного статтею 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ДЖАПАН ІНДАСТРІЗ звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про визнання протиправними дій, визнання недійсним та скасування акту перевірки, визнання недостовірними висновків акту перевірки.

Ухвалою Окружного адміністративного суд міста Києва від 22 квітня 2011 року №2а-5903/11/2670 товариству з обмеженою відповідальністю ДЖАПАН ІНДАСТРІЗ відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування акту невиїзної документальної перевірки від 09.03.2011 №54/22-03/37143900, визнання недостовірними висновків акту невиїзної документальної перевірки від 09.03.2011 №54/22-03/37143900. В іншій частині позовних вимог Окружним адміністративним судом міста Києва відкрито провадження.

В судовому засіданні 26.05.2011 представник позивача уточнив позовні вимоги та просив суд визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва з проведення документальної невиїзної перевірки.

Позовні вимоги мотивовано відсутністю правових підстав для проведення документальної невиїзної перевірки, оскільки товариство з обмеженою відповідальністю ДЖАПАН ІНДАСТРІЗ відповідне рішення керівника органу державної податкової служби про проведення перевірки не отримувало.

Представник відповідача в усному порядку проти позову заперечив і надав суду копію наказу державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 04.03.2011 №67 Про проведення документальної невиїзної перевірки та копію доповідної записки заступника начальника управління контролю за фінансовими установами та операціями у сфері ЗЕД як правової підстави проведення перевірки.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва 09.03.2011 проведено невиїзну документальну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю ДЖАПАН ІНДАСТРІЗ (код ЄДРПОУ 37143900) з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.09.2010 по 31.12.2010.

За наслідками перевірки складений акт від 09.03.2011 №54/22-03/37143900.

Як зазначено в самому акті, невиїзна позапланова документальна перевірки здійснювалась згідно із підпунктом 78.1.4 статті 78 та статті 79 Податкового кодексу України та відповідно до наказу начальника державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 04.03.2011 №67.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведенні міркування та заперечення, оцінюючи їх у сукупності, суд бере до уваги наступне.

З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Стаття 75 Податкового кодексу України визначає види перевірок. Так, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Згідно із підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

При цьому, документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Відповідно до частини першої статті 79 Податкового Кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Частиною другою статті 79 Податкового Кодексу України передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Відповідно до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового Кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

При цьому, згідно із пунктом 78.4 названої статті про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

За результатами аналізу норм статей 78, 79 Податкового кодексу України суд дійшов висновку, що документальна невиїзна перевірка здійснюється органом державної податкової служби за наявності виключних підстав для її проведення та за умови доведення до платника податку рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, про проведення такої перевірки.

З наказу начальника державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 04.03.2011 №67 Про проведення документальної невиїзної перевірки вбачається, що підставами для проведення невиїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю ДЖАПАН ІНДАСТРІЗ стали стаття 79 Податкового кодексу України у зв'язку із ненаданням платником податків пояснень та їх документальних підтверджень на письмовий запит державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва.

При цьому, державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва не надано суду доказів щодо ознайомлення позивача із наказом державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 04.03.2011 №67, а також доказів щодо надіслання на адресу товариства з обмеженою відповідальністю ДЖАПАН ІНДАСТРІЗ відповідного письмового запиту державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва. Письмових заперечень на позовну заяву відповідачем суду також не надано.

Під час судового розгляду справи представником відповідача не заперечувався той факт, що наказ державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 04.03.2011 №67 у встановленому порядку не доводився до відома позивача.

Доводи представника відповідача щодо необов'язковості доведення до платника податків наказу органу державної податкової служби про проведення перевірки судом не приймаються до уваги, оскільки спростовуються приписами пункту 78.4 статті 78 та частиною другою статті 79 Податкового кодексу України.

Враховуючи наведені обставини, державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва не доведено суду правомірності своїх дій щодо проведення документальної невиїзної перевірки позивача 09.03.2011.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України

Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене та керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва з проведення 09.03.2011 документальної невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю ДЖАПАН ІНДАСТРІЗ .

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.В. Літвінова

Повний текст постанови складено 31 травня 2011 року

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.05.2011
Оприлюднено26.01.2017
Номер документу64224043
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5903/11/2670

Постанова від 26.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 22.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 22.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні