ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
26 грудня 2016 р. Справа № 802/2053/16-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Альчука Максима Петровича,
за участю секретаря судового засідання: Шевченка Р.В.
представника позивача: Цимбал В.А.
представника відповідача: Віногрей І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області
до: державного реєстратора Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації Кукли Світлани Олександрівни, Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів товариства з обмеженою відповідальністю "Мінкор Гранд"
про: скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Вінницька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Вінницькій області з адміністративним позовом до державного реєстратора Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації Кукли Світлани Олександрівни, Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів товариства з обмеженою відповідальністю "Мінкор Гранд", про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Позовні вимоги мотивовані, що під час вручення повідомлення про запрошення платника податків ТОВ "Мінкор-Гранд" до органу ДФС з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, посадовими особами Вінницької ОДПІ встановлено, що за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ "Мінкор-Гранд" не знаходиться. У зв'язку з цим позивач звернувся до суду з даним позовом та просить скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "Мінкор Гранд", зобов'язати Департамент адміністративних послуг Вінницької міської ради внести відповідний запис щодо скасування державної реєстрації дії відносно ТОВ "Мінкор Гранд".
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги, підтримала в повному обсязі та просила задовольнити, надавши пояснення, що відтворюють зміст позовної заяви.
Представник відповідача - Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради в судовому засіданні проти адміністративного позову заперечила, просила відмовити в його задоволенні.
Відповідач - державний реєстратор Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації Кукла Світлана Олександрівна в судове засідання не з'явилась, про дату, час і місце розгляду справи повідомлена належним чином, заяви про розгляд справи без її участі суду не надала, повноважного представника не направила.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України неявка в судове засідання належним чином повідомленого відповідача не перешкоджає розгляду справи.
Третя особа товариство з обмеженою відповідальністю "Мінкор Гранд" в судове засідання також не з'явилась, про дату, час і місце розгляду справи повідомлена належним чином, заяви про розгляд справи без її участі суду не надала, повноважного представника не направила. Його неявка не перешкоджає розгляду справи.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку про часткове задоволення адміністративного позову, з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження ТОВ "Мінкор-Гранд" - 21100, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Київська, буд. 78.
07.11.2016 року Вінницькою ОДПІ відповідно до п.п.20.1.2 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України сформовано повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до органу ДФС № 44080/13-03.
При виході посадовими особами Вінницької ОДПІ за адресою зазначеною в Єдиному державному реєстрі, з метою вручення вказаного повідомлення, з'ясовано, що ТОВ "Мінкор-Гранд" за адресою: 21100, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Київська, буд. 78 не знаходиться, про що складено акт № 307/12-04 про відсутність юридичної особи платника податків за податковою адресою.
З метою встановлення місцезнаходження ТОВ "Мінкор Гранд", Вінницькою ОДПІ направлено відповідний запит № 5782/1204 від 09.11.2016 року до оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області.
Згідно відповіді оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області на вказаний запит, в ході проведених заходів було здійснено виїзд за місцем реєстрації підприємства, а саме: м. Вінниця, вул. Київська, буд. 78 ТОВ "Мінкор Гранд" та встановлено, що підприємство за вказаною адресою не знаходиться.
Крім того, з'ясовано, що за вказаною адресою знаходиться товариство з додатковою відповідальністю "Вінницяметалопостач". Згідно листа ТзДВ "Вінницяметалопостач" № 13 від 15.11.2016 року встановлено, що вказане підприємство з ТОВ "Мінкор Гранд" договору оренди не укладало.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон) державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.
Згідно із п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус.
Згідно з п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону суб'єкт державної реєстрації, зокрема: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Згідно п. 6, 8 ч. 1 ст. 4 Закону державна реєстрація базується на таких основних принципах, зокрема: об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.
Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України (ч. 2 ст. 4 Закону).
Частиною 2 ст. 6 Закону передбачено, що державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (ч. 1 ст. 7 Закону).
Відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відповідних заяв про державну реєстрацію; документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема: найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності); ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (далі - ідентифікаційний код); місцезнаходження юридичної особи (ч. 1, 2 ст. 9 Закону).
Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах (ч. 4 ст. 10 Закону).
Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування (ч. 4 ст. 17 Закону).
Як свідчать матеріали справи, третьою особою ТОВ "Мінкор Гранд" державному реєстратору Куклі С.О. подавались документи для проведення реєстраційної дії "державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", зокрема: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу), нова редакція установчих документів (два примірники), копія квитанції, виданої банком, документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи, що підтверджується описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору. Згідно вказаних документів місцезнаходження ТОВ "Мінкор Гранд" зазначено місто Вінниця, вул. Київська, буд. 78, у зв'язку з чим державним реєстратором вчинено відповідний запис в Єдиному державному реєстрі щодо зміни місцезнаходження товариства від 22.01.2016 року № 10731050009028388.
Разом з тим, згідно наданих документів позивачем, зокрема акту № 307/12-04 від 09.11.2016 року про відсутність юридичної особи платника податків за податковою адресою, відповіді оперативного управління ГУ ДФС у Вінницькій області та ТзДВ "Вінницяметалопостач" № 13 від 15.11.2016 року на запит Вінницької ОДПІ № 44481/10/02-28-12-04 від 10.11.2016 року встановлено, що ТОВ "Мінкор Гранд" за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі, а саме: місто Вінниця, вул. Київська, буд. 78 не знаходиться.
Згідно п.п. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про скасування в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис від 22.01.2016 року № 10731050009028388 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Мінкор Гранд".
Щодо позовної вимоги зобов'язати Департамент адміністративних послуг Вінницької міської ради внести відповідний запис щодо скасування державної реєстрації дії відносно ТОВ "Мінкор Гранд".
Постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України (ч. 2 ст. 14 КАС України).
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.
Таким чином, обов'язок державного реєстратора вносити відомості до Єдиного державного реєстру на підставі судового рішення, яке набуло законної сили, визначений законом, у зв'язку з цим суд дійшов висновку про відмову в задоволенні даної вимоги.
Згідно ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Дослідивши матеріали справи, докази, надані представниками сторін під час судового розгляду справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Згідно ст. 94 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис від 22.01.2016 року № 10731050009028388 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Мінкор Гранд" (код ЄДРПОУ 39667723).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2016 |
Оприлюднено | 24.01.2017 |
Номер документу | 64226972 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні