Постанова
від 23.01.2017 по справі 803/1969/16
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2017 року Справа № 803/1969/16

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Димарчук Т.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до товариства з обмеженою відповідальністю Нові торгові системи про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулося з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Нові торгові системи (далі ТзОВ Нові торгові системи , відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 17 000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час перевірки з питань дотримання вимог законодавства щодо обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів складу-магазину, розташованого за адресою: м. Луцьк, вул. Теремнівська, 29а, де здійснює торгівельну діяльність ТзОВ Нові торгові системи , було встановлено факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії, чим порушено вимоги статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", не оприбуткування готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО. Порушення зафіксовані в акті перевірки від 29 січня 2016 року за №3450/03/20/22/39093658, на підставі якого позивачем, в межах його повноважень, було прийнято рішення №00000169-40 від 10 липня 2016 року про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 грн. Відповідачем не було вжито заходів для погашення фінансової санкції в сумі 17 000,00 грн., а тому позивач просить стягнути суму штрафу в примусовому порядку.

В судове засідання представник позивача не прибув, однак 23.01.2017 року подав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника Головного управління ДФС у Волинській області. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а.с.35).

Відповідач в судове засідання не прибув, не повідомив суд про причини неприбуття, заперечення на позов не надав, хоча повістка була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою місця реєстрації, проте поштове відправлення повернулося 20.01.2017 року на адресу суду із відміткою відділення поштового зв'язку "через не запит", тобто зазначена повістка про виклик до суду не була вручена відповідачу з незалежних від суду причин, а тому відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) слід вважати, що така повістка вручена належним чином (а.с.29-31).

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням наведеного, справу судом розглянуто та вирішено на підставі наявних у ній доказів, за відсутності осіб, що беруть участь в справі, та згідно з ухвалою суду від 23.01.2017 року в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, проаналізувавши матеріали справи суд дійшов висновку, що позов підлягає до повного задоволення, з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що працівниками Головного управління ДФС у Волинській області 28.01.2016 року на підставі наказу №57 від 20.01.2016 року та направлень №000013, №000014 від 20.01.2016 року було проведено фактичну перевірку складу-магазину, розташованого за адресою: м. Луцьк, вул. Теремнівська, 29а, де здійснює торгівельну діяльність ТзОВ Нові торгові системи , з питань дотримання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами (а.с.8, 8 зворот).

Під час проведення перевірки у даному торговому закладі встановлено факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями 15.07.2015 року та 16.07.2015 року, а саме: шампанське Совєтскоє , горілка Медофф класік , горілка Древньокиївська преміум , горілка Древньокиївська з перцем , вино Бесіні Цинандалі біле/сухе, коньяк "Оквін 5*, шампанське Асті салюте , горілка Мірна пшенична колос без наявності ліцензій, чим порушено вимоги статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"(із змінами та доповненнями), де зазначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Як вбачається з матеріалів справи, ТзОВ Нові торгові системи для роздрібної торгівлі алкогольними напоями придбані ліцензії :

- АЕ №517152 - термін дії з 15.07.2014 року до 15.07.2015 року;

- АЕ №692591 - термін дії з 25.07.2015 року до 25.07.2016 року (а.с.11, 11 зворот).

Однак, у період з 15.07.2015 року до 25.07.2015 року у відповідача була відсутня ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Перевіркою встановлено, що придбання товариством партії алкогольних напоїв, продаж яких проводився за відсутності ліцензії, здійснювалось на підставі слідуючих накладних: у ТзОВ Полісся Трейд (№2229 від 10.07.2015 р.), ТзОВ Істер Беверідж Трейдінг (№РН1-33017528 від 10.06.2015 р.), ТзОВ Савсервіс Нова (№73160095 від 25.03.2015 р., №74647263 від 17.06.2015 р.), всього на загальну суму 7 062,39 грн.

За наслідками проведеної перевірки складено акт від 29 січня 2016 року за №3450/03/20/22/39093658, у висновку якого зазначено порушення відповідачем ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" - безліцензійна торгівля алкогольними напоями та порушення п. 2.2, 2.6, р.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ №637 від 15.12.2004 року (а.с.6-7).

Працівник складу-магазину ОСОБА_1 надала письмове пояснення щодо порушень, які встановлені під час фактичної перевірки з якого вбачається, що в складі-магазині відсутні книга обліку розрахункових операцій та ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (а.с.9).

На підставі акту перевірки від 29 січня 2016 року за №3450/03/20/22/39093658, начальником Головного управління ДФС у Волинській області прийнято рішення №00000163-40 від 10 липня 2016 року про застосування фінансових санкцій, згідно якого до відповідача у відповідності до абзацу 5 частини другої статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 17 000,00 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії (а.с.14).

Копія вищевказаного рішення із супровідним листом про роз'яснення порядку його оскарження, порядку та строків сплати фінансових санкцій направлялась ТзОВ Нові торгові системи рекомендованою кореспонденцією за адресою місця реєстрації, проте поштове відправлення повернулося на адресу Головного управління ДФС у Волинській області із відміткою відділення поштового зв'язку повернення за терміном зберігання , що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення та Актом від 20.07.2016 року про причини невручення рішення №00000163-40 від 10 липня 2016 року про застосування фінансових санкцій (а.с.15,15 зворот).

Рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем ні в судовому ні в адміністративному порядку не оскаржувалось.

Частиною 1 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" № 481/95-ВР від 19 грудня 1995 року встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до абзацу п'ятого частини другої статті 17 вищевказаного Закону України до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.

Згідно із частиною четвертою статті 17 цього ж Закону рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Згідно частини п'ятої статті 17 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790 (з наступними змінами та доповненнями), однією з підстав для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб'єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (ДФС та її територіальні органи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.

Пунктами 10, 11 цього ж Порядку передбачено, що у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.

Таким чином, оскільки рішення про застосування фінансових санкцій №00000163-40 від 10 липня 2016 року прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства України та у встановленому порядку не скасоване, відповідач добровільно фінансові санкції не сплатив, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь місцевого бюджету заборгованості у розмірі 17 000,00 грн. підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 122, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Нові торгові системи (43000, Волинська область, м. Луцьк, вул. Рогова, буд. 20, оф. 2, Код ЄДРПОУ 39093658) до місцевого бюджету (Банк ГУДКСУ у Волинській області МФО 803014 н/р 31410561700002, отримувач коштів УК у м. Луцьку (м. Луцьк), 21081500, ідентифікаційний код одержувача 38009628, код виду сплати 135) заборгованість з фінансових санкцій у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч гривень) 00 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Т.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2017
Оприлюднено24.01.2017
Номер документу64227039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1969/16

Постанова від 23.01.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 03.01.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні