Копія
Справа № 822/2384/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 січня 2017 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі :головуючого-судді суддівСалюка П.І. Майстер П.М. Польового О.Л. при секретарі за участі:Дубіній Н.Ю. представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним та скасування наказу, зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати наказ Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області № 25-д від 05.04.2016 року про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.11.2015 року № ХМ 083153091616;
- зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.11.2015 року № ХМ 083153091616 щодо об'єкта: "Будівництво багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів Хмельницької області", шляхом відновлення запису про реєстрацію декларації в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про проведення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
В обґрунтування поданого адміністративного позову позивач зазначив, що обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" є замовником будівництва багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область. 06 листопада 2015 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області було зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт № ХМ 083153091616. Однак, у листопаді 2016 року обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" стало відомо, що наказом № 25-д від 05.04.2016 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області було скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.11.2015 року № ХМ 083153091616. Проте, позивач вважає, що наказ № 25-д від 05.04.2016 року прийнято Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області незаконно та необґрунтовано, з численними порушеннями норм чинного законодавства та всупереч практиці Європейського суду з прав людини, а тому вказаний наказ є протиправним та підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти адміністративного позову Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" заперечив, просив суд в задоволенні останнього відмовити.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
Позивач - обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" є юридичною особою, код ЄДРПОУ якої 39999965, місце знаходження: вул. Софійська, буд. 3, м. Старокостянтинів, Хмельницька область, 31101.
04 листопада 2015 року обслуговуючим кооперативом "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" подано для реєстрації до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області декларацію про початок виконання будівельних робіт "Будівництво багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область".
06 листопада 2015 року Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області зареєструвало подану позивачем декларацію про початок виконання будівельних робіт за № ХМ 083153091616.
25 березня 2016 року обслуговуючим кооперативом "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" не було допущено до проведення планової перевірки об'єкта будівництва посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на будівництво багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область (декларація про початок виконання будівельних робіт від 06.11.2015 року № ХМ 083153091616). Внаслідок чого 25.03.2016 складений акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій. Враховуючи виявлені порушення зі сторони обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал", що полягали у недопущенні посадових осіб інспекції до проведення перевірки, управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області, окрім акту перевірки з врахуванням положень Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553, складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 25.03.2016 року та припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 23.03.2016 року. У відповідності до вищевказаного протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності розгляд справи призначено на 07.04.2016 року о 11 год. 00 хв. у приміщенні управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області.
Зі змісту протоколу та припису вбачається встановлення Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області факту недопущення позивачем посадових осіб Управління до об'єкту будівництва для проведення планової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та не надання необхідних документів для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що є порушенням пункту 1 частини четвертої статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та пунктів 11, 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553. Окрім того, зазначено, що під час виїздів посадових осіб Управління для проведення планової перевірки встановлено, що за вищезазначеною адресою знаходиться будівельний майданчик на якому крім об'єкта будівництва розташований торгово-сервісний центр (декларація про готовність об'єкта до експлуатації ХМ 14212060742, замовник - ТОВ "Партал МК"), який експлуатується. Доступ до торгово-сервісного центру та до будівельного майданчика, на якому він розташований, вільний. Будівництво об'єкта не відповідає проектній документації та вимогам будівельних норм, Державних стандартів і правил.
04.04.2016 року начальником відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області на ім'я в. о. начальника Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області подано службову записку в якій зазначено, що за результатами здійснення заходу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкті будівництва багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область (декларація про початок виконання будівельних робіт від 06.11.2015 року № ХМ 083153091616) виявлено, що за вищезазначеною адресою знаходиться будівельний майданчик на якому крім об'єкта будівництва розташований торгово-сервісний центр, який експлуатується. Доступ до торгово-сервісного центру та до будівельного майданчика, на якому він розташований, вільний. Внаслідок чого, начальник відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області просить розглянути питання, щодо прийняття рішення про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт "Будівництво багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область", яку зареєстровано Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області від 06.11.2015 року № ХМ 083153091616. Замовник будівництва - обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал".
05 квітня 2016 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області прийнято рішення № 25-д та наказ № 25-д про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.11.2015 року № ХМ 083153091616.
07.04.2016 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області винесена постанова № 11/1022-2/1047-16 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 13780 грн., оскільки Управління визнало обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.2 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".
08.07.2016 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 08.09.2015 року № 976, звернення громадської організації "Люстраційна рада Хмельниччини" від 30.06.2016 року та перевірки виконання припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 25.03.2016 року видано направлення № 632 головному інспектору будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області та начальнику відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області для здійснення позапланової перевірки на будівництво багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область.
14.07.2016 року Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області листом № 1022-2/2137-16 повідомило обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" про здійснення позапланової перевірки.
Також, Управлінням повідомлено позивача, що позапланову перевірку буде розпочато о 15-00 год. 22 липня 2016 року на об'єкті "Будівництво багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область". Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області у вказаному листі просило позивача забезпечити присутність на об'єкті замовника будівництва, генерального проектувальника, генерального підрядника або уповноважених представників з оформленими належним чином довіреностями, а також відповідальних осіб за здійснення авторського та технічного нагляду та надати необхідні для проведення перевірки документи, а також забезпечити доступ посадових осіб управління до об'єкту перевірки.
Крім цього, в указаному листі зазначено, що згідно підпунктів 9, 14 Порядку здійснення Державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553, позивач зобов'язаний створити необхідні умови для проведення перевірки, а саме: бути присутнім на об'єкті будівництва під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; допускати посадових осіб інспекції до проведення перевірки за мови дотримання порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; подавати документи, пояснення, довідки відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.
28.07.2016 року посадові особи Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області склали акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій.
Зокрема, в акті зафіксовано, що 28 липня 2016 року обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" не допустив посадових осіб Управління на об'єкт "Будівництво багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область" для проведення позапланової перевірки, чим порушив положення пункту 1 частини четвертої статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та підпункту 1 пункту 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553.
У зв'язку з недопущенням позивачем до перевірки посадових осіб Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області, 28.07.2016 року відповідачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, архітектурним вимогам, затвердженим проектним рішенням, технічним умовам та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Зі змісту протоколу та приписів вбачається встановлення Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області факту недопущення позивачем посадових осіб Управління до об'єкту будівництва для проведення позапланової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та не надання необхідних документів для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що є порушенням пункту 1 частини четвертої статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та пунктів 11, 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553. Окрім того, зазначено, що під час виїздів посадових осіб Управління для проведення позапланової перевірки встановлено, що за вищезазначеною адресою знаходиться будівельний майданчик на якому крім об'єкта будівництва розташований торгово-сервісний центр, який експлуатується. Доступ до торгово-сервісного центру та до будівельного майданчика, на якому він розташований, вільний. На об'єкті будівництва виконанні будівельні роботи з цегляної кладки огороджувальних конструкцій на рівні п'ятого поверху, а також на будівельному майданчику виконуються роботи з улаштування бетонних монолітних конструкцій окремо розташованої будівлі.
Указаним приписом відповідач вимагав усунути встановленні порушення шляхом допущення посадових осіб відповідача на об'єкт будівництва та надати документи, необхідні для проведення перевірки. Термін виконання - 11 серпня 2016 року.
04 серпня 2016 року відповідач направив рекомендованим листом на адресу позивача акт, протокол та приписи від 28.07.2016 року, а також повідомив про розгляд 11 серпня 2016 року о 11 год. 30 хв. справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, за адресою 29013, м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87/2.
11 серпня 2016 року Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області винесено та направлено на адресу позивача постанову № 51/1022-2/2480-16 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 14550,00 грн.
Не погоджуючись з вказаними вище діями та прийнятим Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області наказом № 25-д від 05.04.2016 року, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Оцінюючи оскаржений наказ суб`єкта владних повноважень, суд виходить з приписів ч.3 ст. 2 КАС України та доходить до висновку про його законність та відмову в задоволені позовних вимог з наступних підстав.
Відповідно до ч.2 ст.24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" №3038-VI (далі - Закон №3038-VI) забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Згідно з ч.2, 4 ст.26 Закону суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.
Частиною 7 ст. 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що декларацію про початок виконання будівельних робіт може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі:
1) подання замовником заяви про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт;
2) отримання відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем (замовником), смерті фізичної особи - замовника або визнання її безвісно відсутньою;
3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об'єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Відповідно до п.24 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. №466 декларацію може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю, який її зареєстрував у разі, зокрема, встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта проектній документації на будівництво такого об'єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
У разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню органом державного архітектурно-будівельного контролю (п.22 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт).
Відповідно до ч.4 ст.41 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності", посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню.
Відповідно до ч.2 ст.36 Закону №3038-VI реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.
Також, відповідно до п.17 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт №466 орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п'яти робочих днів з дня надходження до нього декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та здійснює дії щодо внесення інформації, зазначеної у декларації, до реєстру.
Згідно з ч.10 ст.39 Закону №3038-VI замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об'єкта до експлуатації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.
Зокрема, відповідно до ч.2 ст.39-1 Закону №3038-VI у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно п.22 Порядку №466 у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Як вбачається з матеріалів справи, та як зазначалося вище, позивачем подано для реєстрації до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області декларацію про початок виконання будівельних робіт "Будівництво багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область", яку 06 листопада 2015 року зареєстровано Управлінням за № ХМ 083153091616.
Рішенням від 05.04.2016 року № 25-д та наказом від 05.04.2016 року № 25-д Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт № ХМ 083153091616 від 06.11.2015 року.
Як встановлено судом, підставою для прийняття рішення та наказу про скасування вищезазначеної декларації слугували матеріали заходів державного архітектурно-будівельного контролю (позапланової перевірки) та службова записка начальника відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області, які досліджено судом в судовому засіданні.
Так, судом встановлено, що за адресою об'єкту будівництва багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область знаходиться будівельний майданчик, на якому крім об'єкта будівництва (багатоквартирний житловий будинок, виконуються роботи з цегляної кладки на рівні третього та четвертого поверху) розташований торгово-сервісний центр (декларація про готовність об'єкта до експлуатації ХМ 14212060742, замовник - ТОВ "Партал МК"). Вищезазначений торгово-сервісний центр експлуатується (що підтверджується наявними в матеріалах справи матеріалами фотофіксації та квитанцією про орендну плату) та доступ до нього і до будівельного майданчика, на якому він розташований, вільний. Даний факт також підтвердив допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_5 - начальник відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області.
Зазначене є грубим порушенням п. 4.28, п. 4.30 ДБН А.3.2-2-2009 "Охорона праці і промислова безпека в будівництві."
Згідно п. 4.28 та п. 4.30 ДБН А.3.2-2-2009 "Охорона праці і промислова безпека в будівництві", допуск на будівельний майданчик сторонніх осіб або працівників, що не зайняті на роботах на даній території, а також осіб, що перебувають у стані алкогольного, токсичного або наркотичного сп'яніння, забороняється.
Усі особи, що перебувають на будівельному майданчику, зобов'язані носити захисні каски, сигнальні жилети.
Керівники робіт, інженерно-технічні робітники, стропальники та особи, що відвідують будівельний об'єкт (представники інспектуючих організацій, інвестори тощо) повинні носити білі будівельні каски і сигнальні жилети. Працівники та інженерно-технічні робітники без захисних касок та інших необхідних засобів індивідуального захисту до виконання робіт не допускаються.
Окрім того, судом досліджено Проект організації робіт, який розроблено та надано ПВКП "Буд - Контур", код ЄДРПОУ 31679129, згідно якого роботи з демонтажу вищезазначених будівель та споруд входять до складу робіт підготовчого періоду, що дає суду всі підстави вважати, що зазначене будівництво об'єкта багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область не відповідає проектній документації та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил.
Також, в судовому засіданні було допитано в якості свідка представника забудовника - ОСОБА_6, який пояснив суду, що на момент проведення перевірки з 14.03.2016 року по 25.03.2016 року ніякого "торгово-сервісного центру" за адресою проведення будівельних робіт не розташовувалося. Окремі об'єкти на території будівельного майданчику, що перебувають у власності замовника будівництва, використовуються виключно, як службові приміщення для робітників та без здійснення будь-якої господарської діяльності. Зазначив, що матеріали фотофіксації спростовуються тим фактом, що зі змісту фотографій неможливо достовірно встановити наявність та розташування "торгово-сервісного центру" про який стверджує відповідач, на будівельному майданчику.
Суд критично ставиться до вищезазначених пояснень свідка ОСОБА_6, оскільки в ході судового розгляду встановлено, а також підтверджено наявними в матеріалах справи доказами, що зазначене будівництво об'єкта багатоповерхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення з почерговим введенням в експлуатацію по вул. Софійській, 3 в м. Старокостянтинів, Хмельницька область не відповідає проектній документації та проводиться з порушенням вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, а також на території будівельного майданчика здійснюється торгівля у приміщені торгово-сервісного центру, що підтверджується наявними в матеріалах справи таблицею фотофіксації, на якій зображено магазини з продукцією та копією квитанції про орендну плату за приміщення.
Доводи позивача про те, що наказ Про скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт був прийнятий раніше ніж закінчився термін припису, судом спростовано тим, що вищевказаний наказ не пов'язаний з виявленими порушеннями, про які зазначено у приписі, а був прийнятий на підставі доповідної записки начальника відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З урахуванням наведених вище норм, суд приходить до висновку, що оскаржуваний наказ № 25-д від 05.04.2016 року Про скасування реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт є таким, що прийнятий відповідачем у межах наданих повноважень, правомірно та у відповідності до положень ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , у зв'язку з чим позовні вимоги обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" не підлягають задоволенню.
Частиною 3 ст.2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтями 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В ході судового розгляду відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів належним чином правомірність прийнятого ним рішення, в той час як позивач не надав достатні та належні докази зворотного.
З урахуванням встановлених обставин суд приходить до висновку, що при прийняті наказу № 25-д від 05.04.2016 року відповідач діяв в межах наданих повноважень та у спосіб, що передбачений законом, у зв'язку з чим заявлені позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Софійський партал" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним та скасування наказу, зобов'язання вчинити дії - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 23 січня 2017 року
Головуючий суддя судді П.І. Салюк П.М. Майстер О.Л. Польовий "Згідно з оригіналом" Суддя П.І. Салюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2017 |
Оприлюднено | 26.01.2017 |
Номер документу | 64227880 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні