Постанова
від 19.01.2017 по справі 814/2128/16
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

19 січня 2017 року Справа № 814/2128/16

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Гордієнко Т. О. розглянула у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомДержавної екологічної інспекції у Миколаївській області, вул. Дзержинського, 134, м. Миколаїв, 54030

дотовариства з обмеженою відповідальністю "Крута Осипь", вул. Декабристів, 19, м. Миколаїв, 54001 (с. Покровка, Очаківський район, Миколаївська область) прозобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Позивач, Державна екологічна інспекція у Миколаївській області, звернувся до суду з позовом до відповідача, товариства з обмеженою відповідальністю "Крута Осипь". З урахуванням змінених позовних вимог, позивач просить зобов'язати відповідача припинити дії, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю) уповноваженими особами Інспекції в порядку здійснення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства за адресою: с. Покровка Очаківського району Миколаївської області.

Позов обґрунтовано тим, що відповідач в порушення вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" не допустив працівників Інспекції до проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, про що складено акт від 18.08.2016 р. Підстав для недопуску до перевірки у відповідача не було.

Відповідач позовні вимоги визнав.

Сторони заявили клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України справу було розглянуто у письмовому провадженні.

Суд дослідив матеріали і обставини справи та встановив наступне.

Державна екологічна інспекція у Миколаївській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України (п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію у Миколаївській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 12.12.2011 р. № 136).

На підставі п. 4.2 вказаного положення Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами-нерезидентами вимог законодавства про екологічну та радіаційну безпеку, про використання та охорону земель, про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів тощо.

Пункт 6.4 Положення надає позивачу право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, складати за їх результатами обов'язкові до виконання приписи, розпорядження.

У зв'язку зі зверненням мешканців с. Покровка Очаківського району Миколаївської області про порушення відповідачем природоохоронного законодавства, Державна екологічна інспекція України надала позивачу згоду на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в частині охорони та раціонального використання водних та земельних ресурсів ТОВ "Крута Осипь".

17.08.2016 р. позивачем видано наказ № 64 про проведення позапланової перевірки ТОВ "Крута Осипь" у сфері охорони водних та земельних ресурсів.

Державним інспекторам з охорони навколишнього природного середовища ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 видано направлення на проведення позапланової перевірки від 17.08.2016 р. № 259.

Посадові особи Інспекції прибули на перевірку відповідача 18.08.2016 р., пред'явили директору ТОВ "Крута Осипь" службові посвідчення та направлення на перевірку, однак до перевірки допущені не були, про що складено акт від 18.08.2016 р. Директор ТОВ "Крута Осипь" ОСОБА_4 зазначив у поясненнях, що скарга жителів с. Покровка не стосується діяльності бази відпочинку ТОВ "Крута Осипь".

Вирішуючи спір, що виник між сторонами, суд виходить з наступного:

Серед підстав для здійснення позапланових заходів, визначених ч. 1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб'єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред'явили документи, передбачені цим абзацом.

Аналогічна норма закріплена в п. 3.6 Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.09.2008 р. № 464.

За визначенням ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державним наглядом (контролем) є діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Частина 3 ст. 6 Закону зобов'язує контролюючий орган ознайомити суб'єкта господарювання з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного документа.

Згідно ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб'єкта господарювання.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею.

У той же час, ст. 11 Закону зобов'язує суб'єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом.

Згідно п. 4.10 Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, у разі, якщо державний інспектор не допускається до проведення перевірки, ним складається акт про відмову в проведенні перевірки. В цьому акті зазначаються посада, прізвище, ім'я, по батькові особи керівника суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи, яку ознайомлено з актом та якій вручено акт під розписку, або робиться відмітка щодо відмови від ознайомлення з актом та його отримання.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З наданих до справи матеріалів суд встановив, що позивач правомірно призначив позапланову перевірку ТОВ "Крута Осипь" та дотримав порядок здійснення державного нагляду (контролю), передбачений Законом. Таким чином, підстав для недопуску посадових осіб Інспекції до перевірки у відповідача не було.

Враховуючи викладене, а також визнання позову відповідачем, позов належить задовольнити, оскільки він обґрунтований та підтверджений матеріалами справи.

Судовий збір, сплачений суб'єктом владних повноважень, поверненню не підлягає.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю "Крута Осипь" (ідентифікаційний код 31881977) припинити дії, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю) уповноваженими особами Державної екологічної інспекції у Миколаївській області в порядку здійснення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства за адресою: с. Покровка, Очаківський район, Миколаївська область.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст.186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Т.О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2017
Оприлюднено25.01.2017
Номер документу64256703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2128/16

Постанова від 19.01.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні