Справа № 815/7105/16
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючої судді Потоцької Н.В.
за участю секретаря Лопатюк Ю.А.
сторін:
представника позивача ОСОБА_1П
представника відповідача не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом управління Держспоживслужби в м. Одесі до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення штрафу (адміністративно - господарських санкцій) за порушення законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів,-
ВСТАНОВИВ:
З позовом до суду звернулося управління Держспоживслужби в м. Одесі до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 в якому позивач просить притягнути фізичну особу - підприємця ОСОБА_2, адреса: 65043, АДРЕСА_1 (код ІПН НОМЕР_1) до відповідальності, передбаченої п. 1, ч. 1, статті 64 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , шляхом, накладення штрафу - у розмірі від двох до п'яти мінімальних заробітних плат.
Представник позивача в обґрунтування заявленої правової позиції зазначив, що в ході проведення позапланової перевірки фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 виявлені порушення пп. 1 п. 2 ст. 20, пп. 1, п. 1 ст. 41, пп. 3 п. 1 ст. 49 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , що і стало підставою для звернення до суду із позовом.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про розгляд справи був повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується наявним у матеріалах справи Журналом поштової кореспонденції. Рекомендовані листи ООАС суддя Потоцька Н.В. За 30.12.2016 і роздруківкою із офіційного сайту Українське державне підприємство поштового зв'язку Укрпошта , згідно якої повідомлення про вручення поштового відправлення № 6550102246413 повернуто за зворотною адресою: за закінченням встановленого терміну зберігання . Судова повістка направлена за адресою, зазначеною в ЄДР.
Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України у разі невручення листа адресату з незалежних від суду причин, вважається, що такий лист вручений належним чином.
Отже, суд прийшов до висновку про належне повідомлення відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.
05.10.2016 року відповідно до Наказу № 05 - В від 03.10.2016 року та направлення на проведення перевірки № 10 від 10.03.2016 року, управлінням Держпродспоживслужби в м.Одеса здійснено позапланову перевірку фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, за адресою: м. Одеса, вул. Бєлінського, 17 у зв'язку із зверненням громадянина і за погодженням Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 23.09.2016 року №602-122-17/12650.
За наслідками проведеної перевірки виявлені порушення пп.1 п.2 статті 20, пп.1, п.1 ст.41, пп. 3 п.1 ст. 49 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , а саме:
-порушуються умови зберігання продуктів: складське приміщення знаходиться в незадовільному санітарно технічному стані (стіни та стеля зі злущеною штукатуркою, вкриті пліснявою, поли в вибоїнах), не влаштовано достатня кількість стелажів ( частина продуктів зберігається на полу без підтоварників); в одному приміщенні зберігаються напої кукурудзяні палички та бракований товар. Крім того, частина товару зберігається без підтоварників в коридорах, які також потребують ремонту; здійснюється реалізація миючих засобів (порошки, пасти, відбілювачи тощо) в торгівельній залі спільно з харчовими продуктами.
Встановлені порушення зафіксовані у Акті перевірки ФОП ОСОБА_2А від 05.10.2016 року № 05. З вказаним актом позивач (ФОП ОСОБА_2А.) ознайомлений, про що свідчить його підпис у Акті (а/с. 16-22).
07 жовтня 2016 року винесений припис № 2, яким ФОП ОСОБА_2 зобов'язано до 12.10.2016 р. подати інформацію до управління Держспоживслужби про виконання припису.
30 листопада 2016 року управлінням Держпродспоживслужби в м. Одеса складено Протокол про правопорушення у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.
У вказаному протоколі ФОП ОСОБА_2 зазначає, що він є відповідальною особою за реалізацію харчових продуктів у магазині за адресою: м. Одеса, вул. Бєлинського, 17. Виявлені та вказані в Акті № 05 від 05.10.2016 р. порушення зобов'язуюсь усунути (а/с. 15).
Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з наступного.
Відповідно до ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Згідно до п. 2 ч. 2 ст. 18 КАС України, яка визначає предметну підсудність адміністративних справ, визначено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів складається з Конституції України, цього Закону, інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього. Законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів повинне відповідати положенням цього Закону. У разі невідповідності законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів положенням цього Закону застосовуються положення цього Закону.
Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» дія цього Закону поширюється на санітарні заходи, об'єкти санітарних заходів; вимоги до окремих показників якості харчових продуктів, у тому числі вимоги щодо інформування споживачів про властивості харчових продуктів, включаючи рекламу харчових продуктів; операторів ринку та потужності; систему державного контролю.
Відповідно до ст.4 вказаного Закону державне регулювання у сфері безпечності харчових продуктів здійснюється з метою захисту життя, здоров'я та інтересів споживачів. Держава здійснює регулювання безпечності та окремих показників якості харчових продуктів шляхом: встановлення санітарних заходів; встановлення вимог до окремих показників якості харчових продуктів; державної реєстрації визначених цим Законом об'єктів санітарних заходів; видачі, припинення, анулювання та поновлення експлуатаційного дозволу; інформування та підвищення обізнаності операторів ринку і споживачів щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів; встановлення вимог щодо стану здоров'я персоналу потужностей; участі у роботі відповідних міжнародних організацій; здійснення державного контролю; притягнення операторів ринку, їх посадових осіб до відповідальності у разі порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України № 667 від 02.09.2015р. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері.
Згідно з п.1 Положення про Управління Держпродспоживслужби в місті, районі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №45 від 15.02.2016р., яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.03.2016р. за №366/28496, Управління Держпродспоживслужби в місті, районі є територіальним органом Держпродспоживслужби нижчого рівня та підпорядковане їй та відповідно Головному управлінню Держпродспоживслужби в області.
Відповідно до п. 3 та п. 4 зазначеного Положення завданням Управління Держпродспоживслужби є реалізація повноважень Держпродспоживслужби на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Управління Держпродспоживслужби відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за тваринами, харчовими продуктами, іншими об'єктами санітарних заходів, пов'язаними з продуктами тваринного походження, репродуктивним матеріалом, біологічними продуктами, патологічним матеріалом, ветеринарними препаратами, субстанціями, кормовими добавками, преміксами та кормами, засобами ветеринарної медицини, засобами догляду за тваринами та супутніми об'єктами, штамами мікроорганізмів, а також потужностями, що використовуються для їх виробництва, переробки, зберігання та обігу; діяльністю суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, перевезення, зберігання, реалізацію органічної продукції (сировини).
Згідно п.1 ч.1 ст.64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» за недотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу, у тому числі допущення до процесу виробництва та/або обігу харчових продуктів осіб, які мають протипоказання до роботи з харчовими продуктами і присутність яких на робочому місці може спричинити виробництво та/або обіг небезпечних харчових продуктів, - тягне за собою накладення штрафу на фізичних осіб - підприємців - у розмірі від двох до п'яти мінімальних заробітних плат.
Відповідно до ст.65 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» провадження у справах про порушення законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів стосовно юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється відповідно до вимог цього Закону. Протокол про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, за результатами здійснення заходу державного контролю мають право складати головні державні інспектори або їх заступники. У протоколі про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, зазначаються: 1) дата і місце його складення; 2) посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; 3) відомості про оператора ринку; 4) прізвище, ім'я, по батькові особи, яка притягається до відповідальності за порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів; 5) місце, час вчинення і суть правопорушення; 6) нормативно-правовий акт, який передбачає відповідальність; 7) місцезнаходження свідків і потерпілих, якщо вони є; 8) пояснення особи, яка притягається до відповідальності; 9) інші відомості, необхідні для вирішення справи. Протокол про правопорушення підписується особою, яка його склала, та фізичною особою - підприємцем, яка притягається до відповідальності за порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, або уповноваженою нею особою, а у разі провадження у справі щодо оператора ринку - юридичної особи - уповноваженою ним особою. За наявності свідків і потерпілих протокол підписується такими особами. Зазначені вимоги ст.65 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» були дотримані позивачем.
Пунктами 8, 9 ст. 64 Закону встановлено, що розгляд справ про порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів здійснюється у судовому порядку відповідно до закону. Заява про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, разом з іншими матеріалами надсилається до суду у 15-денний строк з моменту складення протоколу про правопорушення.
Враховуючи встановлені в судовому засіданні обставини порушення, думку представника позивача щодо розміру штрафу, який має бути застосований до відповідача, суд приходить до висновку, що до ФОП ОСОБА_2 повинні бути застосовані адміністративно-господарські санкції за п. 1 ч.1 ст.64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997р. №771/97-ВР у вигляді штрафу у розмірі 7250,00 грн. (з урахуванням розміру п'яти мінімальних заробітних плат на момент вчинення порушення - 1450грн.) .
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (код НОМЕР_1) адміністративно-господарські санкції за п. 1 ч. 1 ст.64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997р. №771/97-ВР у вигляді штрафу у розмірі 7250,00 грн. (сім тисяч двісті п'ятдесят гривень) .
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (код НОМЕР_1) на користь Держави адміністративно - господарські санкції у розмірі 7250,00грн. (сім тисяч двісті п'ятдесят гривень).
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (код НОМЕР_1) на користь управління Держспоживслужби в м. Одесі (код ЄДРПОУ 40311762) суму судового збору за подання адміністративного позову за:
- квитанцією про сплату судового збору № 111 від 12.12.2016 р. у сумі 1378, 00 грн.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2017 |
Оприлюднено | 25.01.2017 |
Номер документу | 64257044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні