Постанова
від 13.01.2017 по справі 821/1886/16
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1886/16

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Василяки Д.К.,

при секретарі: Собчук Є.В., представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" (далі по тексту - позивач або ТОВ "ТРЦ Фабрика") звернулось до суду з адміністративним позовом до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим (далі по тексту - відповідач) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що у користуванні позивача відповідно до Договору оренди земельної ділянки від 07.07.2011 р. укладеного з Херсонською міською радою та Додаткової угоди до Договору від 07.09.2012 р., перебуває земельна ділянка площею 0,3370 га., яка розташована за адресою: м. Херсон, вулиця Залаегерсег, 18, кадастровий номер -6510136300:01:001:0159. Позивач звернувся до відповідача з заявою про надання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки. Відповідачем надано відповідь №1544/86-16 від 01.11.2016 року, відповідно до якої повідомлено, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року справа №821/1299/16 (вірний номер справи №821/299/16) визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року №1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", тому відповідач не може надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку вищевказаної земельної ділянки.

Позивач зазначив, що рішення Херсонської міської ради №178 від 31.03.2011 р. "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", визнано неправомірним та скасовано постановою Суворовського районного суду м. Херсона від 24.01.2012 р. у справі №2-а-6907/11.

На думку позивача, оскільки рішення Херсонської міської ради "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" №1238 від 22.11.2013 року та № 78 від 31.03.2011 р. визнані неправомірними та скасовані за рішенням суду, чинною на сьогоднішній день для землекористувачів на території м. Херсон є технічна документація, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона".

На підставі вказаного позивач просить:

- визнати протиправною бездіяльність Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній республіці Крим щодо невидачі Товариству з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 27 жовтня 2016 року.

- зобов'язати Міжрегіональне управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній республіці Крим (код ЄДРПОУ 39892528) видати Товариству з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" (код ЄДРПОУ 37541696) витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,3370 га, розташованої за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18 (кадастровий номер -6510136300:01:001:0159), яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року №186.

Представник позивача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач до суду не з'явився. Про дату та час місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне: відповідно до ст. 1 Земельного кодексу України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Частиною 1 статті 3 Земельного кодексу України передбачено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Судом встановлено, що відповідно до договору оренди земельної ділянки від 07 липня 2011 року, Херсонська міська рада надала в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення Товариству з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика".

Відповідно до п. 9 зазначеного договору, орендна плата вноситься у грошовій формі у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до ст.13 ЗУ "Про оренду землі" від 06.10.1998 № 161-XIV, договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно ст.15 ЗУ "Про оренду землі", однією з істотних умов договору є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до ст.2 ЗУ "Про плату за землю", плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Згідно ст.19 Закону України "Про плату за землю" розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно до ст.21 ЗУ "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Законом України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 № 1378-IV (далі по тексту - Закон № 1378-IV) визначено правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

Статтею 1 Закону № 1378-IV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (ст. 5 Закону № 1378-IV ).

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (абз. 2 ст. 20 Закону № 1378-IV).

Частиною 3 статті 23 Закону № 1378-IV визначено, що Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Так, 27 жовтня 2016 року позивач звернувся до відповідача з заявою про надання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 6510136300:01:001:0159.

01 листопада 2016 року відповідачем надано відповідь за вих. №1544/86-16, відповідно до якої повідомлено щодо неможливості надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі у зв'язку з тим, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 18 серпня 2016 року по справі № 821/1299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 р. № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".

Суд зазначає, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі №821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року №1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона". Вказаним рішенням Херсонської міської ради від 22.11.2013 року №1238 було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Херсона та визнано нечинним рішення Херсонської міської ради №178 від 31.03.2011 р. "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".

При цьому, постановою Суворовського районного суду м. Херсона від 24.01.2012 р. у справі №2-а-6907/11 визнано не чинним рішення Херсонської міської ради №178 від 31.03.2011 р. "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона". Вказану постанову залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2013р. Скасованим рішенням Херсонської міської ради від 31.03.2011 року №178 було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Херсона, та визнано не чинним рішення Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона".

Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що рішення Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона" є чинним.

Суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 5 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за переліком, зокрема, Міжрегіональне управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим.

Згідно з положенням постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 року № 835 "Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг" видача витягу належить до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі.

Відповідно до п. 2-1 ОСОБА_1 нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Отже, суд робить висновок про бездіяльність Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній республіці Крим щодо не видачі Товариству з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 27 жовтня 2016 року, оскільки на даний час чинним рішення Херсонської міської ради, яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона. Також суд зазначає, що скасування рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 р. № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" не є підставою для відмови у наданні витягу про нормативну грошову оцінку землі.

При цьому, будь-яких інших належних та допустимих доказів, що свідчать про неможливість надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки до суду не надано.

На підставі вказаного, вважає, що позовна вимога про зобов'язання Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній республіці Крим видати ТОВ "ТРЦ Фабрика" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,3370 га, розташованої за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18 (кадастровий номер -6510136300:01:001:0159), яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року №186.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено правомірність своїх дій.

Проаналізувавши викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Керуючись ст.ст.2,8,9,12,17,19,158,159, 160-163,167 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній республіці Крим щодо не видачі Товариству з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 27 жовтня 2016 року.

Зобов'язати Міжрегіональне управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній республіці Крим (код ЄДРПОУ 39892528) видати Товариству з обмеженою відповідальністю "ТРЦ Фабрика" (код ЄДРПОУ 37541696) витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,3370 га, розташованої за адресою: м. Херсон, вул. Залаегерсег, 18 (кадастровий номер 6510136300:01:001:0159), яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року №186.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 17 січня 2017 р.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 6.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2017
Оприлюднено30.01.2017
Номер документу64257455
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1886/16

Постанова від 13.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 13.12.2016

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 13.12.2016

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні