ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
УХВАЛА
12 січня 2017 року м. Київ К/800/186/17
Суддя Вищого адміністративного суду України Олексієнко М.М., вирішуючи питання про прийняття касаційної скарги представника Волинської митниці ДФС на судові рішення Волинського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2016 року, Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2016 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Волинської митниці ДФС про скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,
ВСТАНОВИВ:
3 січня 2017 року представник Волинської митниці ДФС звернувся з касаційною скаргою на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2016 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2016 року, якими позовні вимоги задоволено. Визнано протиправним та скасовано наказ Волинської митниці ДФС від 11 серпня 2016 року №691-о про застосування дисциплінарних стягнень в частині звільнення позивача. Поновлено ОСОБА_1 на посаді головного державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста Волинь-Центральний Волинської митниці ДФС з 11 серпня 2016 року. Стягнуто з відповідача на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в розмірі 6 453,60 грн.
Ставиться вимога про скасування судових рішень та ухвалення нового про відмову в позові. Вказується на те, що позивачем було допущено грубе порушення посадових обов'язків, що давало можливість для звільнення за порушення Присяги.
Вивчивши зміст касаційної скарги, суддя приходить до висновку про відмову у відкритті касаційного провадження з таких підстав.
Відповідно до положень, передбачених пунктом 5 частини п'ятої статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя-доповідач відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі у випадку, якщо касаційна скарга є необґрунтованою і викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи.
За змістом цієї норми, касаційна скарга є необґрунтованою, якщо викладені в ній доводи не містять посилань на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права або такі посилання є безпідставними.
Доводи, викладені в касаційній скарзі, є безпідставні.
Згідно фактичних обставин справи, установлених судами, позивача звільнено зі служби на підставі пункту 1 частини другої статті 65, пункту 4 частини першої, частини п'ятої статті 66, статті 77 Закону України Про державну службу за порушення Присяги державного службовця.
Службовим розслідуванням, проведеним з цього приводу встановлено виявлення митними органами товару бурштин , який незаконно переміщувався на територію Республіки Польща з приховуванням від митного контролю.
Як установлено судами і не заперечується відповідачем, ОСОБА_1 здійснював контроль за митним оформленням вантажів і не забезпечив виконання інспектором поставлених перед відділом завдань по здійсненню митного контролю та митних формальностей. Проте за такий проступок передбачено покарання, як попередження державного службовця про неповну службову відповідність, а не звільнення зі служби за порушення Присяги.
Верховний Суд України неодноразово, в тому числі й в постанові від 10 вересня 2013 року (справа № 21-267а13), вказував на те, що дисциплінарна відповідальність посадових осіб Митної служби врегульована спеціальним законодавством, у тому числі й нормами Статуту. Положення Закону України Про державну службу можуть застосовуватися щодо посадових осіб Митної служби у тій частині, що не врегульована спеціальним митним законодавством. Оскільки припинення державної служби за порушення Присяги державного службовця є крайнім заходом відповідальності державного службовця за порушення службової дисципліни, який виходить за межі дисциплінарної відповідальності, то неможливість застосування до посадової особи митної служби України дисциплінарних стягнень, а необхідність звільнення з митного органу має бути мотивовано.
Передумовою такого звільнення є ретельне службове розслідування, порядок проведення якого регулюється Інструкцією про порядок організації та проведення службового розслідування і службової перевірки в митній службі України. При цьому необхідно враховувати, що наслідком вчинення дисциплінарного правопорушення може бути припинення державної служби за порушення Присяги або звільнення з митного органу, які є санкціями різних рівнів відповідальності й не можуть застосовуватися як альтернативні. Звільнення за порушення Присяги може мати місце лише тоді, коли державний службовець скоїв проступок проти інтересів служби, який суперечить покладеним на нього обов'язкам, підриває довіру до нього як до носія влади, що призводить до приниження державного органу та унеможливлює подальше виконання ним своїх обов'язків. Державний службовець, який вчинив дисциплінарний проступок, не може бути звільнений за порушення Присяги, якщо цей проступок неможна кваліфікувати як порушення Присяги.
З урахуванням зазначеного, керуючись статями 211, 214 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою представника Волинської митниці ДФС на судові рішення Волинського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2016 року, Харківського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2016 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Волинської митниці ДФС про скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя М.М. Олексієнко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2017 |
Оприлюднено | 26.01.2017 |
Номер документу | 64261683 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Олексієнко М.М.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні