Постанова
від 20.01.2017 по справі 802/1987/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

20 січня 2017 р. Справа № 802/1987/16-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Вергелеса Андрія Валерійовича,

за участю:

секретаря судового засідання: Федчук Тетяни Юріївни

прокурора: Побережної-Войтенко О.М.

представників Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку: Бортнік С.О., Склярової С.А.

представника відповідача: Гончара О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: керівника Немирівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до: товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш"

про: стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся керівник Немирівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Іллінціагромаш про стягнення штрафу в розмірі 17000 грн. 00 коп., заявленого до стягнення на підставі постанови уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 27-ЦД-1-Е від 20 січня 2016 року.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем не виконано рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.03.2015 р. № 310 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 11.06.2015 р.), в зв`язку з чим уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №27-ЦД-1-Е від 20 січня 2016 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000 грн. 00 коп., яку відповідач у добровільному порядку не сплатив.

Керівник Немирівської місцевої прокуратури Вінницької області, враховуючи несплату в добровільному порядку ТОВ Іллінціагромаш штрафних санкцій та відсутність реагування зі сторони Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо звернення з позовною заявою про стягнення штрафних санкцій, звернувся в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з даним позовом до суду.

Прокурор та представники Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що у зв'язку із виявленими порушеннями на ринку цінних паперів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено рішення від 11.03.2015 р. № 310 про усунення порушень законодавства про цінні папери, а саме зобов'язано ТОВ Іллінціагромаш , що є правонаступником відкритого акціонерного товариства Іллінецьке районне підприємство Агромаш подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення та встановлено термін виконання - до 11.06.2015 р.

Дане рішення виносилось у зв'язку з порушенням вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 р. №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 р. за № 822/23354 (далі - Порядок №737). Товариство до 11.06.2015 р. не скасувало реєстрацію випуску акцій, що свідчить про невиконання рішення комісії.

Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову від 12.01.2016 р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої зазначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ Іллінціагромаш відбудеться 20.01.2016 р. та складено акт № 01-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів ТОВ Іллінціагромаш . Зокрема, вказаним актом зафіксовано допущене ТОВ Іллінціагромаш порушення пункту 3 розділу III Порядку № 737.

Станом на 12.01.2016 р. ТОВ Іллінціагромаш не усунуто порушення вимог пункту 3 Розділу III Порядку № 737, тобто рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.03.2015 р. № 310 не було виконано.

20.01.2016 р. уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 27-ЦД-1-Е про накладення санкції на відповідача у загальній сумі 17000 грн. 00 коп. за правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 7-12). Відповідно до вказаної постанови, штраф має бути сплачений порушником не пізніше, як через 15 днів з дня отримання копії постанови.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

В силу положень ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Статтею 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до п.8 ст.11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно зі ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до п. 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів вважається надісланою (врученою) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Вказана постанова направлена відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 22.01.2016 р. (а.с.13).

Згідно п. 2 розділу ХV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк може бути продовжено Головою Комісії за клопотанням особи, щодо якої винесено постанову про накладення санкції. Клопотання про продовження строку на оскарження постанови про накладення санкції, подане повторно, до розгляду не приймається, про що скаржник повідомляється листом за підписом Голови Комісії.

Постанова у справі про правопорушення, а також рішення Комісії за скаргою на постанову можуть бути оскаржені до суду в порядку і строки, установлені законодавством (п.11 розділу ХV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій).

ТОВ Іллінціагромаш було оскаржено до суду постанову уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 27-ЦД-1-Е від 20 січня 2016 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000 грн. 00 коп.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 19.04.2016 р. у справі № 802/210/16-а за позовом ТОВ "Іллінціагромаш" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправним та скасування рішення, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 08.06.2016 р., у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Так, сума штрафних санкцій в сумі 17000 грн. 00 коп. застосованих до відповідача не сплачена, а тому керівник Немирівської місцевої прокуратури звернувся до суду про примусове стягнення коштів.

Згідно ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Частиною 3 зазначеної статті передбачено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

При цьому, згідно з ч.1 ст. 24 Закону України "Про прокуратуру" право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору України, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам.

Однією із форм представництва є звернення до адміністративного суду з адміністративними позовами на захист інтересів держави, що передбачено ст. 60 КАС України.

Підставою для звернення до суду визначено відсутність реагування зі сторони Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо звернення з позовною заявою про стягнення штрафних санкцій

Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи те, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, не спростовані відповідачем, суд вважає, що наявні підстави для задоволення позову в повному обсязі.

Згідно ст. 94 КАС України судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" (код ЄДРПОУ 03567291) до державного бюджету України штраф у розмірі 17000 грн. 00 коп. (сімнадцять тисяч грн. 00 коп.).

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Вергелес Андрій Валерійович

Дата ухвалення рішення20.01.2017
Оприлюднено26.01.2017
Номер документу64287775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1987/16-а

Постанова від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 26.05.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 02.03.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Постанова від 20.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вергелес Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні