Ухвала
від 25.01.2017 по справі 819/116/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у відкриті провадження

Справа № 819/116/17

25 січня 2017 рокум. Тернопіль

Суддя Тернопільського окружного адміністративного суду Подлісної І.М. перевіривши виконання вимог ст.ст.105, 106 КАС України за позовною заявою Тернопільської обласної організації Українського товариства глухих до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення, наказ, та визнання недійсним адміністративного договору, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Тернопільської обласної організації Українського товариства глухих до Регіонального відділення фонду державного майна України по Тернопільській області, в якому просить:

- визнати протиправною відмову РВ ФДМУ по Тернопільській області щодо передачі в оренду нерухомого майна, що належить до державної власності Тернопільській обласній організації ВГОІ УТОГ, що міститься у листі від 12.10.2016 №17-14-03868;

- визнати протиправним та скасувати рішення, прийняте на засіданні конкурсної комісії РВ ФДМУ по Тернопільській області, оформлене протоколом № 2 від 09.12.2016 та наказ № 00693 від 09.12.2016 РВ ФДМУ по Тернопільській області, яким затверджено вищезазначений протокол № 2 від 09.12.2016 про скасування проведення конкурсу на право оренди державного нерухомого майна, а саме частини приміщень адмінбудинку, загальною площею 607,6 кв.м.: цокольний поверх загальною площею 193,3 кв.м., 1-й поверх загальною площею 199,1 кв.м., 2-ий поверх загальною площею 215,2 кв.м., реєстровий номер 35939813.5.ШИВУИЮ268, розташований за адресою м. Тернопіль, вул. Багата, 1, що перебуває на балансі державної установи "Госпрозрахункова група Тернопільської обласної державної адміністрації";

- визнати протиправним дії РВ ФДМУ по Тернопільській області стосовно укладення з Громадською організацією "Тернопільська організація інвалідів" договору оренди державного нерухомого майна від 08.12.2016, що перебуває на балансі державної установи "Госпрозрахункова група Тернопільської обласної державної адміністрації", а саме частини приміщень адмінбудинку, загальною площею 607,6 кв.м.: цокольний поверх загальною площею 193,3 кв.м., 1-й поверх загальною площею 199,1 кв.м., 2-ий поверх загальною площею 215,2 кв.м., реєстровий номер 35939813.5.ШИВУИЮ268, розташований за адресою м. Тернопіль, вул. Багата, 1;

- визнати протиправним та скасувати наказ РВ ФДМУ по Тернопільській області від 08.12.2016 року № 00689 про укладення договору оренди нерухомого майна, що належить до державної власності із Громадською організацією "Тернопільська організація інвалідів";

- визнати недійсним укладений між РВ ФДМУ по Тернопільській області та Громадською організацією "Тернопільська організація інвалідів" адміністративний договір, а саме договір оренди від 08.12.2016 року державного нерухомого майна, що перебуває на балансі державної установи "Госпрозрахункова група Тернопільської обласної державної адміністрації", а саме частини приміщень адмінбудинку, загальною площею 607,6 кв.м.: цокольний поверх загальною площею 193,3 кв.м., 1-й поверх загальною площею 199,1 кв.м., 2-ий поверх загальною площею 215,2 кв.м., реєстровий номер 35939813.5.ШИВУИЮ268, розташований за адресою м. Тернопіль, вул. Багата, 1.

Згідно зі ст. 107 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства і чи підсудна позовна заява даному адміністративному суду.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. (ч.1 ст.2 КАС України).

Відповідно до ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Згідно ч. 2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:

1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;

2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;

3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;

4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;

5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;

6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Аналіз вказаних норм права дає підстави для висновку, що юрисдикція адміністративних судів поширюється не на будь-які спори за участю суб'єкта владних повноважень, а лише на ті, які випливають із здійснення суб'єктом владних повноважень своїх владних управлінських функцій.

Із змісту позову видно, що предметом оскарження є дії і рішення РВ ФДМУ по Тернопільській області. Спірні правовідносини виникли стосовно відмови передачі в оренду нерухомого майна, що належить до державної власності Тернопільській обласній організації ВГОІ УТОГ.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 № 4107-VI фонд державного майна України є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об'єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави щодо об'єктів державної власності, що належать до сфери його управління, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.

Організаційні відносини управління об'єктами державної власності, що здійснюються Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, повноваження щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб врегульовані Законом України "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006 № 185-V (далі – Закон № 185-V).

Відповідно до пп. "а" п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону № 185-V Фонд державного майна України відповідно до законодавства щодо нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного державного майна виступає відповідно до законодавства орендодавцем державного майна.

Із наведеного випливає, що при здійсненні повноважень щодо управління об'єктами державної власності ФДМ, його регіональні відділення та представництва є не суб'єктами владних повноважень у тому значенні цього терміна, в якому його вжито у п.1 ч.1 ст.17 КАС України, а рівноправними суб'єктами майнових відносин, дії яких спрямовані на реалізацію свого права розпоряджатися цим майном відповідно до закону.

Таким чином, заявлені вимоги випливають із відносин, що мають приватноправовий характер, оскільки РВ ФДМУ по Тернопільській області не вчиняв жодних дій як суб'єкт владних повноважень, а його дії були спрямовані на реалізацію його повноважень розпорядника майна, власником якого є держава, тобто в цих відносинах виступає як суб'єкт права власності.

З огляду на викладене даний спір не має встановлених нормами КАС України ознак справи адміністративної юрисдикції, тому його не можливо розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Згідно з приписами п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, зокрема, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що у відкритті провадження в адміністративній справі слід відмовити.

Одночасно суд роз'яснює позивачеві, що даний спір належить розглядати в порядку господарського судочинства у господарському суді Тернопільської області.

Керуючись ст.ст. 17, 109, 165 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкриті провадження в адміністративній справі за позовом Тернопільської обласної організації Українського товариства глухих до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Тернопільській області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішення, наказ, та визнання недійсним адміністративного договору.

Копію ухвали невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.

Повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя                                                                                Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2017
Оприлюднено30.01.2017
Номер документу64288688
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/116/17

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні